Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Någon utan early access som har kommit in än ?

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Avstängd

OKej så nu ska ju spelet vara släppt för alla, men vart kan jag köpa spelet online? tänkte köpa det nu men är ju slut på origin bra release!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffey:

Någon utan early access som har kommit in än ?

Nej det står att jag itne har ngn active subscription. En lååång tråd på officiella forumet om det så man är inte direkt ensam

De håller på att undersöka det. Förhoppningsvis hinner man komma in innan man ska iväg å jobba om 1.5 timme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

OKej så nu ska ju spelet vara släppt för alla, men vart kan jag köpa spelet online? tänkte köpa det nu men är ju slut på origin bra release!

Jag köpte på randyrun. De kanske har fler kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det står att jag itne har ngn active subscription. En lååång tråd på officiella forumet om det så man är inte direkt ensam

De håller på att undersöka det. Förhoppningsvis hinner man komma in innan man ska iväg å jobba om 1.5 timme

ah fan va skönt då är man inte ensam joo bara hoppas det kommer upp snart.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Haha fan vad sura folk är. Har folk så lite tålamod? Det är launch day. Det kommer vara massor av problem första veckan. Verkar vara massa noobs som aldrig spelat ett mmog förr

Permalänk
Medlem

Jag kan iaf posta på forumet. Det kunde jag inte igår.

"This is not the subscription you are looking for..."

Funkar nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Jag köpte på randyrun. De kanske har fler kvar.

Tack för tipset, fick nyckeln direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Tack för tipset, fick nyckeln direkt

Jo de brukar vara väldigt snabba

Ding! Lvl 2 Känns sådär kul att gå till jobbet nu

Permalänk
Medlem

Grymt!

Tänkte köpa det nu och levla lite innan man måste ut och hämta bilen på verkstan, blir bemött med:

Origin
Digital nedladdning för PC Origin PC Download Tillfälligt slutsåld

What the duck?!

Trodde det var release dag idag?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Grymt!

Tänkte köpa det nu och levla lite innan man måste ut och hämta bilen på verkstan, blir bemött med:

Origin
Digital nedladdning för PC Origin PC Download Tillfälligt slutsåld

What the duck?!

Trodde det var release dag idag?

Jo det är release dag men Bioware gick ut med för länge sen att det skulle bara finnas ett visst antal spel i början.
För att undvika att servrarna blir överbelaste av folk.

Därav många som har förhandsbokat.

Kolla om det finns nån butik i närheten som har en fysisk box av spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Grymt!

Tänkte köpa det nu och levla lite innan man måste ut och hämta bilen på verkstan, blir bemött med:

Origin
Digital nedladdning för PC Origin PC Download Tillfälligt slutsåld

What the duck?!

Trodde det var release dag idag?

Randyrun kanske har fler

Permalänk
Medlem

För fan redan kö på morgon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

För fan redan kö på morgon...

vilken server?

Permalänk
Medlem

alla populära typ.. resten är på low

Dessa nya servrar har gjordes precis inför launch..

EU - PvP
English
The Shadow Runner
The Kumumgah
Tassaa Bareesh
Ula Vii
Senator Contispex
Tott Doneeta
French
Atris
Princess Galia
Dol Grenn
German
Blotus the Hutt
Exis Station
Brianna

EU - RP-PvE
English
Shaltin Tunnels
German
Zayne Carrick

Permalänk
Medlem

Om man idag beställer från tex Webhallen, kan man då aktivera spelet på swtor's hemsida?

Använde mig utan "weekend pass" launchern för att installera det, vilket jag gjorde för ca 1 timme sedan, dock behöver jag en cdkey :S, vet inte om man ska lita på diverse hemsidor som säljer keys.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

Jag valde ICE Breaker servern. Light just nu. Valde USA East server för det kommer vara eftermiddag där när det är kväll i Sverige. Borde minimera köerna en del. Kommer nog skapa en char till på en EU server senare när det lugnat ner sig med köerna.

Permalänk
Medlem

Valde själv Ula Vii.. bara 16 spelare på Empire sidan än så länge... lagom de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

bara jag som inte fått mitt swtor från webhallen än?? skickades till mig den 13dec men inte framme än! behöver ju liksom min cd-key idag så jag även kan spela imon. Problem hos posten eller vad är grejen

Du har ju kolli-id på webbhallen. Bara att kolla det på postens hemsida så ser du vart paketet är

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Fler Republic-spelare eftersökes till Bloodworthy! Trevliga Republic of Sweden finns här!
Vi på Empire vill självklart att båda factions ska vara så lika i befolkning som överhuvudtaget är möjligt. Hoppas BioWare gör något åt detta snarast då det kunde vara bättre än vad det är i balans just nu. Det är absolut inte kris på något sätt, men den kunde vara lite bättre efter vad jag sett efter att gått igenom alla spelare online på båda sidor.

Mailat BioWare med några förslag från mitt huvud som de kan göra för att optimera factionbalansen så mycket som möjligt utöver tidigare kända lösningar från WoW, etc. Factionbalansen på vissa servrar på WoW(Stormscale eller Silvermoon någon?) är ju rent åt skogen nuförtiden och vi vill absolut inte att detta ska hända på Bloodworthy så hjälp oss göra servern stark befolkningsmässigt på båda sidor! Den är absolut inte tom på Republic-spelare, finns flera stora gillen på republic-sidan som till exempel Starfighters(norskt) och Republic of Sweden(Svenskt) som nämnts i första tråden och fler nya gillen här uppskattas också så klart! Nordiska eller europeiska, spelar ingen roll!

Försöker även ta upp detta i swtor.com forumet till den grad det är möjligt!

Köerna ska bli mindre nu efter launch(HOPPAS OCH BER JAG OM BIOWARE!)

Hoppas vi ses på Bloodworthy!

EDIT: Ledsen att jag skrev i två tråder, men det här känns verkligen viktigt för serverns framtid och jag hoppas BioWare gör något åt det också!

Mer folk till Bloodworthy? det måste ju vara den servern med mest folk iaf.. Man kan ju bli galen av o stå i den kön för att komma in där..

Edit:en kö på 300 klockan 9 på morgonen... det måste betyda att det har kommit en massa nya spelare, eller att många är "sjuka" idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka88:

Mer folk till Bloodworthy? det måste ju vara den servern med mest folk iaf.. Man kan ju bli galen av o stå i den kön för att komma in där..

Edit:en kö på 300 klockan 9 på morgonen... det måste betyda att det har kommit en massa nya spelare, eller att många är "sjuka" idag

Igår kväll var ju kön 1200 på den servern, vill inte veta hur mycket det blir ikväll. Spelar hellre på en mindre bra server utan en jävla massa kötider.. snacka om spill med tid, min uppfattning iaf

Permalänk
Medlem

Som sagt är rätt nöjd med att jag valde en server som är nästan tom. Inga köer där inte

Permalänk
Medlem

Då ligger ett ex i bilen och väntar; nedräkning start 1:30min tills hemgång och julledighet. Ni som spelar, någon server som är att föredra, eller är det jämnt skägg ännu?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Om du inte måste spela med svenskar så rekommenderar jag en server i en annan tidszon så kommer du minimera problemen med köer. Å andra sidan kan det bli problem om du vill spela mycket i grupp eller tänker lägga massa tid på pvp. Då vill du spela på en server med mycket folk. Du får dock vara beredd på massa köer då.

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Då ligger ett ex i bilen och väntar; nedräkning start 1:30min tills hemgång och julledighet. Ni som spelar, någon server som är att föredra, eller är det jämnt skägg ännu?

Peragus Mining Facility är en bra PvE-server med en hel del svenskar på (bl a Friskyttarna) men sällan några värre köer. Jag har hittills inte upplevt mer än max sju-åtta minuter som värst, sen har det bara varit att köra

Edit: EU-server

PMF är en EU-server
Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Om du inte måste spela med svenskar så rekommenderar jag en server i en annan tidszon så kommer du minimera problemen med köer. Å andra sidan kan det bli problem om du vill spela mycket i grupp eller tänker lägga massa tid på pvp. Då vill du spela på en server med mycket folk. Du får dock vara beredd på massa köer då.

Ja men spelet släpptes ju idag så man kan ju endå chilla med det. Serverna kommer förmodligen att strömmas med folk ikväll, så väljer hellre en ny fräsh server som det är få på. Kommer att fyllas sakta med säkert. Började precis när en ny server startade, var 10 pers från början. Nu omkring 50, så det växer. Måste bara ge det lite tid, om det skiter sig så kommer man förmodligen kunna flytta sin karaktär. Bioware har själv sagt att dem har sett WoWs fel och tänker inte göra om dem. Så hoppas de görs så med andra ord

Permalänk
Medlem

Jo det får man hoppas. Jag gjorde som du och valde en med lite spelare. Vägrar stå i en kö hela kvällarna

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Frostclaw PvE eu server, visst det är lite kö på kvällen men den är inte så hemskt om man loggar in när man kommer hem och fixar mat medans man väntar.

Många svenska där, det som gör det skönt. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

40 min kö som förmodligen kommer visa sig vara minst 1 timme och 20 minuter redan nu vid klockan 11!!

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

40 min kö som förmodligen kommer visa sig vara minst 1 timme och 20 minuter redan nu vid klockan 11!!

Jag skulle nog välja en annan server om du vill spela ngt den här veckan Det kommer bli ännu värre på kvällarna