Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Snackar du om? Tryck ALT+Enter när du kommit in på en server eller klicka Fullscreen?
Förövrigt när du väl spelar det är det precis som att spela Q3 (förutom att styrningen är lite annorlunda men man vänjer sig fort).
Det är ju ett helt community! Bara lägga till sina polare i friends och spela ihop, extremt mycket bättre serverbrowser etc.
Q3 dog ut för länge sedan, förr oss som älskade RA3 finns de inga spelare kvar.

Ja jag hittade fullscreen alternativet sen. Alltid trott att det bara var en sämre gratisversion av Q3 och tyckte därför att det var konstigt att alla spelar QL, men nu förstår jag.

Permalänk
Medlem

Testade lite igen och jump strafing är sjukt svårt imo, klarar inte sista delen på träningsbanan. Hur får man fram "ups speedometer" i hud? Och vilken FOV föredrar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Testade lite igen och jump strafing är sjukt svårt imo, klarar inte sista delen på träningsbanan. Hur får man fram "ups speedometer" i hud? Och vilken FOV föredrar ni?

Speed vettefan då jag inte kör på det (endast på känsla).
FOV är ju väldigt beroende från person till person. Jag körde 130 i början för att få mest kontroll över skärmen och eftersom jag är en jävel på rocketjumps + railing så passa den mig bra.
Dock böt jag för någon vecka sedan till 110 vilket jag kör nu och trivs skit bra i det nu faktiskt. Rocketjumpsen tog lite tid att vänja sig vid men de sitter bra igen nu och railen har blivit ännu bättre.

Men försök att känna dig fram, kör en offline-practice emot bots och se vad som passar dig. Campgrounds är en bra bana att lära känna din FOV på då det är korridorer och ändå schyssta (ibland trånga) utrymmen att rocketjumpa på!

Lycka till.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Speed vettefan då jag inte kör på det (endast på känsla).
FOV är ju väldigt beroende från person till person. Jag körde 130 i början för att få mest kontroll över skärmen och eftersom jag är en jävel på rocketjumps + railing så passa den mig bra.
Dock böt jag för någon vecka sedan till 110 vilket jag kör nu och trivs skit bra i det nu faktiskt. Rocketjumpsen tog lite tid att vänja sig vid men de sitter bra igen nu och railen har blivit ännu bättre.

Men försök att känna dig fram, kör en offline-practice emot bots och se vad som passar dig. Campgrounds är en bra bana att lära känna din FOV på då det är korridorer och ändå schyssta (ibland trånga) utrymmen att rocketjumpa på!

Lycka till.

Det gick att få fram mätaren i vanliga spelinställningarna, kommer bara använda den nu när jag lär mig. Jag kommer upp i typ 750 ups som mest när jag strafe jumpar (320 ups är vanlig hastighet när man springer) men det räcker inte, fattar inte hur jag ska komma upp i typ 1000 men det är väl bara att fortsätta nöta. Testade lite och 110 FOV verkar fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Det gick att få fram mätaren i vanliga spelinställningarna, kommer bara använda den nu när jag lär mig. Jag kommer upp i typ 750 ups som mest när jag strafe jumpar (320 ups är vanlig hastighet när man springer) men det räcker inte, fattar inte hur jag ska komma upp i typ 1000 men det är väl bara att fortsätta nöta. Testade lite och 110 FOV verkar fungera bra.

Att strafejumpa helt rätt är inte det enklaste direkt, krävs en hel del träning att bemästra det så du får ha tålamod som fan. :p.
Dock väldigt värt det när du spelar online sen, speciellt i duell där du vill vara ha mapcontrol och vara snabbare än din motståndare för att nå items etc.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Att strafejumpa helt rätt är inte det enklaste direkt, krävs en hel del träning att bemästra det så du får ha tålamod som fan. :p.
Dock väldigt värt det när du spelar online sen, speciellt i duell där du vill vara ha mapcontrol och vara snabbare än din motståndare för att nå items etc.

Ja det lär vara väldigt värdefullt när man kan göra det bra. Idag kom jag upp i nära 1000 ups och klarar spår 0, 1 och nästan 2 på "raztrain" banan, så framåt går det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Ja det lär vara väldigt värdefullt när man kan göra det bra. Idag kom jag upp i nära 1000 ups och klarar spår 0, 1 och nästan 2 på "raztrain" banan, så framåt går det.

Gött bara ligga i

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Testade lite igen och jump strafing är sjukt svårt imo, klarar inte sista delen på träningsbanan. Hur får man fram "ups speedometer" i hud? Och vilken FOV föredrar ni?

I quakelive kör jag 105, det har jag alltid gjort (provar 110 någhra ggr men inte fastnat för det).
Strafejump är inga problem för mig men då har jag spelat quake sedan qw också.

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Att Quake Live kan komma att läggas ner!

Har du verkligen lyssnat på hela intervjun?
Han säger inte att det ska läggas ner.
Han säger att det är en ekonomisk katastrof och inte fick det genomslag han hoppats på.
Han säger också att personal som jobbat med spelet flyttats till utvecklingen av RAGE-multiplayer, dock ej all personal.
Han säger också att dom ska göra ett sista försk att marknadsföra det, dock så nämner han ej hur (då dom fått kritik på hur dom marknadsfört spelet).
Upp på det så kan dom inte lägga ner det så länge dom tar in nya premium/pro-subscribers, iom att dom räcker ett år så lär spelet leva minst ett år längre efter att premium-funktionen slutar att fungera, vilket den inte gjort än.
Så länge spelet spelas tror ivf jag att det inte kommer läggas ner, dock så styrs nog antalet personer som jobbar med det utifrån Subscribers.
Jag som spelat det (och alla andra quakespel) sedan det kom har inte märkt något avtagande på antalet spelare.
Så fram tills jag märker det och fram tills man ej kan bli premium eller pro medlem så är jag ivf lugn.

*edit* jag ser nu att du skrev *KAN*, sorry, men mitt inlägg låter jag vara kvar rent informellt.

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Medlem

Hmm måste fråga, är det någon som spelar Quake 4? Hör ingen prata om det spelet? Själv fastnade jag inte alls för det, tyckte det kändes som Quake 2 fast med uppdaterad grafik typ och jag föredrar Quake 3..

Permalänk
Medlem

quake 4 är ju tyvärr nästan stendödt, Förutom gtr modden som nog egentligen är de enda som för quake 4 framåt just.. men så kan de gå när dem släpper 25% klara spel...

Permalänk
Medlem

Finns det nån information eller planer på att lägga till Paysafecard som betalnings metod?
Det hade eventuellt ökat antalet spelare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del CPMA förr i tiden, q3dm6 för hela slanten Finns det någon i QL som passar mig?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Finns det nån information eller planer på att lägga till Paysafecard som betalnings metod?
Det hade eventuellt ökat antalet spelare.

OM du syftar till QuakeLive så är betalningssystemet rena katastrofen.
Jag förstår om dom inte får subscribers då det nästan aldrig fungerar.
Jag provade med 5 kort som jag VET det fanns pengar på innan det fiungerade.
Alla var VISA eller Mastercard.
Sjukt dåligt må jag säga.

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jigglypuff_:

OM du syftar till QuakeLive så är betalningssystemet rena katastrofen.
Jag förstår om dom inte får subscribers då det nästan aldrig fungerar.
Jag provade med 5 kort som jag VET det fanns pengar på innan det fiungerade.
Alla var VISA eller Mastercard.
Sjukt dåligt må jag säga.

Problemet är också att de som köper premium/pro får inte ut så mycket av det. Isåfall de som köper pro.
Visst man får spela premium maps men en del av dessa maps borde vara åtkomliga för alla helt klart. De borde jobba på att få in andra fördelar för oss subscribers.

Jag som många andra fixade premium endast för att slippa reklamen innan man connectar, få åtkomst till Toxicity, Aerowalk, Overkill samt Evolution.
Så in med fler fördelar för subscribers, vad är en annan fråga. Men det hade fått fler att subscriba helt klart.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag betalade för premium för att få tillgång till några maps (Ra3 banorna) men har nu börjat tycka att det är lite waste of money, visst man slipper ju reklamen som håller på några seukunder innan varje game men premium servrarna är ju så gott som alltid tomma?! Så banorna jag i princip betalar för får jag köra ensam på om jag vill köra någon av dem... Så jag funderar skarpt på att säga upp min betalning då det enda jag får ut av den nu är just att jag slipper reklamen (som förövrigt inte är så värst lång:P).

EDIT: Nu pratar jag om CA (kanske de flesta räknat ut?) då det är ända gametypen jag kör, vet inte hur det ser ut med premiumspelare på andra gametypes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Jag betalade för premium för att få tillgång till några maps (Ra3 banorna) men har nu börjat tycka att det är lite waste of money, visst man slipper ju reklamen som håller på några seukunder innan varje game men premium servrarna är ju så gott som alltid tomma?! Så banorna jag i princip betalar för får jag köra ensam på om jag vill köra någon av dem... Så jag funderar skarpt på att säga upp min betalning då det enda jag får ut av den nu är just att jag slipper reklamen (som förövrigt inte är så värst lång:P).

EDIT: Nu pratar jag om CA (kanske de flesta räknat ut?) då det är ända gametypen jag kör, vet inte hur det ser ut med premiumspelare på andra gametypes?

Nickar du BesteN in-game? Du joinade en CA server (normal server) igår tror jag det var (eller förrgår) och DC:a direkt, förmodligen för lagen var fulla. Men reagera på nicket.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BesteN:

Jag betalade för premium för att få tillgång till några maps (Ra3 banorna) men har nu börjat tycka att det är lite waste of money, visst man slipper ju reklamen som håller på några seukunder innan varje game men premium servrarna är ju så gott som alltid tomma?! Så banorna jag i princip betalar för får jag köra ensam på om jag vill köra någon av dem... Så jag funderar skarpt på att säga upp min betalning då det enda jag får ut av den nu är just att jag slipper reklamen (som förövrigt inte är så värst lång:P).

EDIT: Nu pratar jag om CA (kanske de flesta räknat ut?) då det är ända gametypen jag kör, vet inte hur det ser ut med premiumspelare på andra gametypes?

Är väl tyvärr beredd att hålla med om det, lite för glest för att det ska kännas lönt att ens spela. Synd att det inte kommer mer spelare, kunde varit så kul

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nickar du BesteN in-game? Du joinade en CA server (normal server) igår tror jag det var (eller förrgår) och DC:a direkt, förmodligen för lagen var fulla. Men reagera på nicket.

Jupp, spelade igår så det var nog jag

Skrivet av ilstallione:

Är väl tyvärr beredd att hålla med om det, lite för glest för att det ska kännas lönt att ens spela. Synd att det inte kommer mer spelare, kunde varit så kul

Jao. Nu när jag tänker efter så har jag nog inte kört ett ända game på premium ännu, har kört några maps under en sådan där weekend, men inte kört någon premium server. Tror fan jag ska ta och säga bort betalningen, reklamen kan jag stå ut med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Jupp, spelade igår så det var nog jag

Jao. Nu när jag tänker efter så har jag nog inte kört ett ända game på premium ännu, har kört några maps under en sådan där weekend, men inte kört någon premium server. Tror fan jag ska ta och säga bort betalningen, reklamen kan jag stå ut med.

Hehe ok..
Kommer köpa premium i slutet av månaden tror jag så jag är gärna med och kör lite premium maps med dig då. Kanske till och med köper PRO för att kunna bjuda in folk med standard konton.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Det stora problemet är ju att så få spelar premium maparna av de som har premium/pro.
Om dom släppte dom fria för alla lite oftare så tror jag att fler upptäckt vilka roliga mapar det finns under premium.
Vilket i sin tur gjort fler subscribers.

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

http://teknikforalla.net/wp-content/uploads/2009/02/quakelive...

Tänkte Skapa en ny tråd för alla Quake Live spelar här på SweC Samt en namn insamling här kan ni diskutera allt som har med spelet att göra.

För er som inte vet vad Quake Live är så är det en Gratis Version Av Quake 3 Arena med några modifikationer och det som gör det hela så bra är att man kan spela det i sin browser, efter man har tankat en liten client på några MB och reggat sig så är det bara att hoppa in i spelet, efter en tränings match som bedömer hur bra du är så kommer du möta folk i samma skill level.
QUAKE LIVE

Då den gammla tråden var rätt fylld med Requests på Invites så tänkte jag vi kunde börja om på nytt. Skicka mig ett PM så hamnar ni på listan.

SweC-Namnlista
------------------------------
1.Nexium |_tekken_
2.timanle |borz
3.vinka |Skedleif
4.raishwain |Konsument
5.Ard1L |Ang3l
6.E_maN |E_maN
7.Simpledream |Simpledream
8.Aruaru |Kylig
9.Lejo |Lejo
10.Ludd3 |Ludd3
11.Flaffy |427_Cobra_Jet
12.snelvovve |snelvovve
13.capez |plajton
14.emsee |emsee78
15.Leedow |Leedow
16.Zlayphir |Zlayphir
17.slowtrain |yeah_dude
18.Jazzar93 |ares93
19.proDace |h0bb1t
20.Ironbyte |irben
21.ZeroxlSWE |mAster9
22. exixT |Allexx
23.pickadoll |j_
24XCan |XCan
25.Aerosolswe |Aerosolswe
26.BossKelso |Kelso
27.MyRus |MyRus
28.fidde66 |fidde66
29.Chronique |JAxen
30.Slobban123 |Johan^junior
31.Sunkan |SuNK1LLeR
32.jocche |Roonz
33.LaZYTaRGet |LazyTarget
34.Snafsen |Worexon
35.gammelQ|Jarl
36.diKTATUREN |TheMonsterz0
37.DemnokK |Demnok
38.fraggan |Fragwolf
39.StarCroW |StarCroW
40.xXeff11 |xXeff
41.Toivo83 |Toivo83
42.ok3r |Eptk
43.Buddazz |buddaz
44.Tumla |Tumla
45.Chris_Kadaver |Chris_Kadaver
46.BesteN |BesteN
47.development |Eptk
48.ilstallione |ilstallione
49.
50.

Ja jag nickar inte allt för förvånande Jigglypuff

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk

Är det någon mer än jag som spelar reglebundet?
Såg Leedow på listan och han spelar ju det vet jag.

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jigglypuff:

Är det någon mer än jag som spelar reglebundet?
Såg Leedow på listan och han spelar ju det vet jag.

Jag brukar spela varje dag men haft några dagars break nu. Kör endast CA och TDM. Nickar xec

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Då addar jag dig och bjuder samtidigt in dig till våran "fun-clan".

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jigglypuff:

Då addar jag dig och bjuder samtidigt in dig till våran "fun-clan".

Såg att du var inne när jag spela för någon timme sen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll om man kan spela Quake Live via LAN eller eventuellt Quake 3 Arena och fixa så det blir exakt som QL. Får inte samma känsla i Q3 som i QL.

Permalänk
Medlem

Quake Live via LAN är inte möjligt.

Du får installera några moddar för att få Quake 3 att uppföra sig mer som Quake Live, OSP eller CPMA borde innehålla det mesta men du kan behöva konfigurera lite saker.

Permalänk
Medlem

Alltså fuskar vissa spelare i ffa på quake live. Jag tar ett exempel. .. Vissa spelare som man har slagit lätt innan spelar veckan efter otroligt mycket bättre och är nästan omöjliga att slå.

Permalänk
Medlem

De kanske inte spelade sitt bästa den gången bara för att vara snäll med dig. Folk kan ju ha dåliga dagar också.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|