Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Aha okej. Fan vad nice. Bra letad information! Ska kika vidare på detta och se vad för utgifter som går ut denna månaden. Måste ha nytt kyl till bilen också

Köp beggad på skroten för en billig slant

Om du bor i Stockholm så kan jag nog hooka upp dig

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Köp beggad på skroten för en billig slant

Om du bor i Stockholm så kan jag nog hooka upp dig

Allt fått tag på kyl Lite billigare än väntat men jag studerar atm så är inte den rikaste människan på jorden :D.

Vi får se vad som tar sig. Inget stockholm här inte

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, körde lite igår.
Har ej spelat på 7 mån, märktes totalt.

Man var ruggigt segt på precis allt.
Skämdes.....

Nickar Toivo83
Ska försöka bli mer aktiv då det är riktigt skoj faktiskt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Herrejävlar, körde lite igår.
Har ej spelat på 7 mån, märktes totalt.

Man var ruggigt segt på precis allt.
Skämdes.....

Nickar Toivo83
Ska försöka bli mer aktiv då det är riktigt skoj faktiskt.

Jag lägger till dig! Ska också bli mer aktiv.

Tänkte dela med mig av en cpma video som kanske kan sukta och inspirera folk

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Har börjat lira QuakeLive igen. Fantastiskt kul. Jag hoppas att det kommer finnas kvar länge till! Lyckades på något sätt vinna min första DM. (Och fick tokstryk på alla andra)

Vad har ni andra för preferenser med t.ex musinställningar? Såklart tycke och smak men kul att jämföra lite. Musacceleration avstängd, låg sens, stor musmatta? Hög sens och musacc?

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli en del grymma spelare med i swec 'klanen'. vanne, torzelan, ittech (nvidia) med mera vanne är förövrigt rankad top 10 i världen, heh.. han spelar med swec taggen

Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag lägger till dig! Ska också bli mer aktiv.

Tänkte dela med mig av en cpma video som kanske kan sukta och inspirera folk
http://www.youtube.com/watch?v=DKtLa2pFlPo

Där var du ju

Jag som är mquick

Jag vill spela CPMA nu! Så mycket roligare än vanligt slö-quake, vanlig quake är för slött för att man ska hinna med tycker jag haha.. Mycket roligare när man kan byta vapen verkligen direkt och hoppa runt med fysiken. Sjukt kul! Hittade en server igår som hade liknande cpma igång vet inte vad de heter i QL men jag vill spela mer sånt! Gah! Sugen jag blev!

EDIT: PQL heter det i QL

Skrivet av Genelec8030:

Har börjat lira QuakeLive igen. Fantastiskt kul. Jag hoppas att det kommer finnas kvar länge till! Lyckades på något sätt vinna min första DM. (Och fick tokstryk på alla andra)

Vad har ni andra för preferenser med t.ex musinställningar? Såklart tycke och smak men kul att jämföra lite. Musacceleration avstängd, låg sens, stor musmatta? Hög sens och musacc?

Själv kör jag olika sens och fov på alla vapen, allt mellan 90 och 120fov och allt från 2 till 6 i sens. 2 på t.ex rail (90fov) och 2 på lg (105 fov) 6 i sens på rocket (120fov) t.ex ...
Ingen musaccel, stor musmatta, g9x mus på 800dpi, (går att ställa upp till 5000dpi max tror jag om inte mer, så de är ganska lågt nu med andra ord).

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Kör CPMA då mquick. Jag gör det rätt ofta.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Kör CPMA då mquick. Jag gör det rätt ofta.

Ja, fast hur hittar jag en server som det är PQL på?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ja, fast hur hittar jag en server som det är PQL på?

hah tjena!
Jag ville faktiskt ta reda på varför inte cpma finns i quake live. Främst har det med upphovsrätt att göra. Alltså cpma är ju kodat av en oberoende utvecklare. Och dom vill inte ge sig i kast med att försöka efterlikna cpma, för gamla cpma lirare skulle gnälla över att det inte är samma känsla. Det var så jag uppfattade det i alla fall. http://www.esreality.com/index.php?a=post&id=2176497

Hur många är det här inne som är aktiva och lirar CA måntro? (:

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

hah tjena!
Jag ville faktiskt ta reda på varför inte cpma finns i quake live. Främst har det med upphovsrätt att göra. Alltså cpma är ju kodat av en oberoende utvecklare. Och dom vill inte ge sig i kast med att försöka efterlikna cpma, för gamla cpma lirare skulle gnälla över att det inte är samma känsla. Det var så jag uppfattade det i alla fall. http://www.esreality.com/index.php?a=post&id=2176497

Hur många är det här inne som är aktiva och lirar CA måntro? (:

Det finns ju PQL i quakelive vilket är ganska exakt likadant som CPMA men de gäller ju att hitta servrarna som har det enablat eller tillåter ändring till gameset PQL..

Vi är runt en 20st i alla fall som är aktiva och lirar CA, samtliga med i sweclockers "klanen" "swec" som jag mer skulle kalla för grupp.. Försökte skicka invite till dig här om dagen men de gick inte för du redan var med i en och inte var premium user

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

hah tjena!
Jag ville faktiskt ta reda på varför inte cpma finns i quake live. Främst har det med upphovsrätt att göra. Alltså cpma är ju kodat av en oberoende utvecklare. Och dom vill inte ge sig i kast med att försöka efterlikna cpma, för gamla cpma lirare skulle gnälla över att det inte är samma känsla. Det var så jag uppfattade det i alla fall. http://www.esreality.com/index.php?a=post&id=2176497

Hur många är det här inne som är aktiva och lirar CA måntro? (:

Du och jag möts ju rätt ofta ändå skulle jag säga av slumpen i CA.

Gällande CPMA så kör jag det riktiga gamla CPMA online istället då det finns servrar och gamla rävar som fortfarande kör det då och då.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade nytt account nu när min årliga subscription gick ut. Kallar mig nu för bangBRO.
Bjud gärna in mig till swec-klanen så jag slipper känna mig så ensam bland alla pro's där ute. foreveralone.jpg.
Lirar bara duel och CA.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Några som gillar instagib CTF? Är nästan det enda jag lirar just nu. Jag får väl ta och prova lite andra modes för variationens skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Några som gillar instagib CTF? Är nästan det enda jag lirar just nu. Jag får väl ta och prova lite andra modes för variationens skull!

Jag körde det mycket tidigare. Det är svinkul, speciellt när de kör railjump devpicks

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Apropå det, vore kul om instagib var rankat (Separat ranking). Men jag har noterat på QuakeLive's forum att detta ämne tydligen varit på tapeten länge och inget som ID är sugna på. Lite synd, jag skulle lätt köpa "Pro" för en sådan funktion..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Apropå det, vore kul om instagib var rankat (Separat ranking). Men jag har noterat på QuakeLive's forum att detta ämne tydligen varit på tapeten länge och inget som ID är sugna på. Lite synd, jag skulle lätt köpa "Pro" för en sådan funktion..

Jo de är lite tråkigt, drog lite instagib CTF nyss. as roligt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fy fan, körde lite FFA & CA.
Hur jävla dålig har man blivit egentligen :S

skäms så förbannat.......

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Har numera lämnat laptopträsket så installerar igen, måste ju testa en runda eller två på en hederlig stationär

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Har numera lämnat laptopträsket så installerar igen, måste ju testa en runda eller två på en hederlig stationär

Nice

SJälv kör jag på 13.3" macbook... går väl sådär.. större skärm gör säkerligen mycket mer nytta än den här lilla så de har ju sina begränsningar med laptops helt klart.. förutom att man får köra med 63fps på lägsta inställningarna hahaha

Har du samma nick på QL?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fy fan, körde lite FFA & CA.
Hur jävla dålig har man blivit egentligen :S

skäms så förbannat.......

Hehe, FFA är inte direkt så skillat men kan vara kul att 'mösha' ibland Eller ja, de krävs väl givetvis skills för att bli bra på FFA, men de är mer mösha och försöka hålla sig levande än att verkligen köra taktiskt hehe

Jag lyckas köra jättedåligt varje gång någon annan swec-medlem är med.. konstigt nog nästan lite skrattretande.. don't wanna be the fifth wheel

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Hedersmedlem

Jag nickar samma i QL.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Lägg till st4rbr34ker, taggaaaaad!

Visa signatur

^^,)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madwan:

Lägg till st4rbr34ker, taggaaaaad!

Så där, fixade det
mvh
ITech

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Lirar QL såfort jag kan! Började för knappt ett år sen nu efter att QW började kännas grått å ensamt..

anandashake nickar jag där och spelar mest CA men även lite FFA. Ska ge mig på Duel när jag har skaffat mig en ordentlig setup..

Enda spelaren jag känner igen här är Chris_Kadaver! Hej på dig!

Permalänk

Måste säga att din video med CPMA var helt sjuk Chris!
Aldrig sett något så galet om jag ska vara ärlig.

CPMA är alltså att allt går mycket fortare, switcha vapen instant och så?
Eller finns det några mer specifika detaljer vad som utgör cpma?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Lirar QL såfort jag kan! Började för knappt ett år sen nu efter att QW började kännas grått å ensamt..

anandashake nickar jag där och spelar mest CA men även lite FFA. Ska ge mig på Duel när jag har skaffat mig en ordentlig setup..

Enda spelaren jag känner igen här är Chris_Kadaver! Hej på dig!

Provade invita dig men fick att du inte kan vara medlem i fler klaner så gissar på att du redan är med i en

Skrivet av lucifer579:

Måste säga att din video med CPMA var helt sjuk Chris!
Aldrig sett något så galet om jag ska vara ärlig.

CPMA är alltså att allt går mycket fortare, switcha vapen instant och så?
Eller finns det några mer specifika detaljer vad som utgör cpma?

CPMA är sjukt kul, går så fort oftast att man får adrenalin av att bara spela det

Vapen byte är alltså så fort du trycker på knappen så har du bytt vapen, instant, ja Jag älskar när man limmar en LG på någon och sen mitt i det byter till rail och dödar motståndaren, vanlig quake så har du fördröjning så det blir inte alls samma sak, som ett exempel bara, sen vad mer som utgör CPMA (eller PQL som det heter i QL) är att fysiken är väldigt annorlunda, du kan i princip göra värsta hoppet och landa på samma ställe som du började hoppa på, alltså man kan styra mycket mycket mer i luften i CPMA, du kan t.ex göra 8or i luften om du lärt dig fysiken rätt, vilket även gör att allt går så mycket fortfare när man rör sig också. Det är dom 2 sakerna som är "CPMA" (challenge pro mode arena)

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

nickar essah spelar mest CA

Permalänk

@Skillz, låter lite som hur man styr i luften i t.ex surf på cs 1.6. Det vill säga du är inte låst till en riktning rakt fram som i vanlig QL.
I QL om man t.ex bunny jumpar styr du ju hur du flyger genom av svänga under den korta tiden du nuddar marken.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

@Skillz, låter lite som hur man styr i luften i t.ex surf på cs 1.6. Det vill säga du är inte låst till en riktning rakt fram som i vanlig QL.
I QL om man t.ex bunny jumpar styr du ju hur du flyger genom av svänga under den korta tiden du nuddar marken.

Finns väll en del likheter men det är inte alls samma sak när de kommer till kritan. Sök på tuben på Quake CPMA så kommer du hitta massa feta videos.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Har också spelat en del CPMA och började aldrig med QL då jag lackade ur på att det gick så långsamt.. Riktigt tråkigt att de satt PQL som premium-only :/ Finns ju knappt några servrar alls och de få som finns så är det "very high difficulty"

Spelar i alla fall lite instaCTF från och till, relativt kul

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10