Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Har också spelat en del CPMA och började aldrig med QL då jag lackade ur på att det gick så långsamt.. Riktigt tråkigt att de satt PQL som premium-only :/ Finns ju knappt några servrar alls och de få som finns så är det "very high difficulty"

Spelar i alla fall lite instaCTF från och till, relativt kul

Gör jag med, nickar du?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Provade invita dig men fick att du inte kan vara medlem i fler klaner så gissar på att du redan är med i en

CPMA är sjukt kul, går så fort oftast att man får adrenalin av att bara spela det

Vapen byte är alltså så fort du trycker på knappen så har du bytt vapen, instant, ja Jag älskar när man limmar en LG på någon och sen mitt i det byter till rail och dödar motståndaren, vanlig quake så har du fördröjning så det blir inte alls samma sak, som ett exempel bara, sen vad mer som utgör CPMA (eller PQL som det heter i QL) är att fysiken är väldigt annorlunda, du kan i princip göra värsta hoppet och landa på samma ställe som du började hoppa på, alltså man kan styra mycket mycket mer i luften i CPMA, du kan t.ex göra 8or i luften om du lärt dig fysiken rätt, vilket även gör att allt går så mycket fortfare när man rör sig också. Det är dom 2 sakerna som är "CPMA" (challenge pro mode arena)

Jo jag är med i en klan redan, men ska snart skaffa premium/pro så säger till då! Nu när jag tänker efter så brukar jag möta folk från swec, tex ahle..

Och det låter ju lite som att CPMA/PQLs fysik är lite åt QW hållet, stämmer det?

Permalänk
Medlem

jo man har air control så det blir lite som qw

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jo jag är med i en klan redan, men ska snart skaffa premium/pro så säger till då! Nu när jag tänker efter så brukar jag möta folk från swec, tex ahle..

Och det låter ju lite som att CPMA/PQLs fysik är lite åt QW hållet, stämmer det?

Gör så!

Ja, ungefär så ja

de vanligaste swec användarna jag ser online är

swec ittech (nVIDIA)
swec vanne
swec torzelan
swec fleskbarn

Varav vanne är världsklass, oftast top 20 på world ranking, alltid kul att se Torzelan är rätt högt rankad också..

Vi spelar mest CA.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Gör så!

Ja, ungefär så ja

de vanligaste swec användarna jag ser online är

swec ittech (nVIDIA)
swec vanne
swec torzelan
swec fleskbarn

Varav vanne är världsklass, oftast top 20 på world ranking, alltid kul att se Torzelan är rätt högt rankad också..

Vi spelar mest CA.

fleskbarn har väll lämnat? såg honom under ett annat namn igår.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

fleskbarn har väll lämnat? såg honom under ett annat namn igår.

Nejdå, han bytar bara till FA. när han kör TDM och sen så loggar han väl inte ut när han bytar tillbaka

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Nejdå, han bytar bara till FA. när han kör TDM och sen så loggar han väl inte ut när han bytar tillbaka

FA? Det var något annat namn han körde med. Dessutom var det på CA. Aja.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

FA? Det var något annat namn han körde med. Dessutom var det på CA. Aja.

Det kvittar för min del vad han använder Han är ändå med i swec, och är en av dom jag ser oftast och spelar av 'oss' alla swecare som är med (inte möjligtvis använder taggen)!

Men som jag förklarade, om du har en klan aktiv och spelar och sen bytar (utan att logga ut och sen in igen) så visar den fortfarande den föregående klanen du valt istället för den som är aktiv.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Det kvittar för min del vad han använder Han är ändå med i swec, och är en av dom jag ser oftast och spelar av 'oss' alla swecare som är med (inte möjligtvis använder taggen)!

Men som jag förklarade, om du har en klan aktiv och spelar och sen bytar (utan att logga ut och sen in igen) så visar den fortfarande den föregående klanen du valt istället för den som är aktiv.

Well. Jag menade inte direkt att tjafsa var han är med eller inte. Jag bara undrade.

Det sistnämnda du menar på behöver inte jag göra. Jag behöver inte logga ut och in för att byta tag emellan mina klaner.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Well. Jag menade inte direkt att tjafsa var han är med eller inte. Jag bara undrade.

Det sistnämnda du menar på behöver inte jag göra. Jag behöver inte logga ut och in för att byta tag emellan mina klaner.

Ja nej, det förstår jag

Aha, själv får jag göra det varje gång för att det ska synas in game, och vet flera andra som också får göra så för att de ska synas 'rätt'.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ja nej, det förstår jag

Aha, själv får jag göra det varje gång för att det ska synas in game, och vet flera andra som också får göra så för att de ska synas 'rätt'.

Ja okej.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Invita mig också till klanen

Permalänk
Medlem

Spelar för fullt! Nickar lijtal. Tyvärr pajjade min PC-box efter att ha varit up and running i drygt ett dygn efter lång downtime

Ni som är intresserade av Quakelive borde överväga att komma på vårt nästa LAN i Eksjö, lite drygt 30 minuter med bil från Jönköping. Vi kommer ha plats för runt 150 deltagare och turneringar kommer hållas i flertalet spel med prispengar och annat kul.

Permalänk
Medlem

Musen är död! Måste införskaffa en ny. Har slutat spela sen den dog... Började lite igår med en 39kronors mus. Min tidigare var en a4tech mus som ger en "hybrid claw grip". Alltså rätt liten och lätt utan prediction eller musacceleration. Kör med 600dpi. Vilken ska man införskaffa nu? Gissar att steelseries Xai hade passat mig perfekt till form/storlek. Dock har den inbyggd musaccel så det går bort. Några förslag?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

SoW Cruelirony är mitt ingame namn

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Medlem

Sådär... nu har jag avaktiverat min klan. Lust att testa att skicka invite? Chris_Kadaver @QL

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Sjukt duktiga

Permalänk
Medlem

snyggare än bf3 och crysis tillsammans?! ;p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

snyggare än bf3 och crysis tillsammans?! ;p

Lirar du fortfarande? Länge sedan jag såg dig inne. Dock har ja själv inte spelat på runt 14 dagar, men menar innan dess

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Musen är död! Måste införskaffa en ny. Har slutat spela sen den dog... Började lite igår med en 39kronors mus. Min tidigare var en a4tech mus som ger en "hybrid claw grip". Alltså rätt liten och lätt utan prediction eller musacceleration. Kör med 600dpi. Vilken ska man införskaffa nu? Gissar att steelseries Xai hade passat mig perfekt till form/storlek. Dock har den inbyggd musaccel så det går bort. Några förslag?

Är det jätteviktigt med clawgrepp eller? Intellimouse 3'an är grymt skön till Quake (och allt annat med) tycker jag. Såg att det säljs på maxfps fortfarande, finns antagligen på andra ställen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Är det jätteviktigt med clawgrepp eller? Intellimouse 3'an är grymt skön till Quake (och allt annat med) tycker jag. Såg att det säljs på maxfps fortfarande, finns antagligen på andra ställen med.

Själv kör jag 1.1an och de har jag alltid gjort, kommer aldrig byts mus, skönast ever.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vad kan ni rekommendera för musinställningar? Just nu kör jag på vad jag tror är väldigt hög känslighet, flyttar jag musen 4cm i sidled så har jag snurrat 360 grader, kör utan acceleration. Tycker att det är skönt vid rocketjumps då man bara behöver "spasma" till lite med handen men det blir svårare att hålla långsamma och jämna drag vid strafejumping. Kan tillägga att jag enbart spelar defrag med CPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Vad kan ni rekommendera för musinställningar? Just nu kör jag på vad jag tror är väldigt hög känslighet, flyttar jag musen 4cm i sidled så har jag snurrat 360 grader, kör utan acceleration. Tycker att det är skönt vid rocketjumps då man bara behöver "spasma" till lite med handen men det blir svårare att hålla långsamma och jämna drag vid strafejumping. Kan tillägga att jag enbart spelar defrag med CPM.

Finns massa inställningar. Hög sens kör jag, de är individuellt. Ändra även m_pitch och m_yaw inställningarna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Efter själv ha sysslat en del med promode samt defrag så tycker jag faktiskt inte det var speciellt imponerande. Här är däremot ett gäng ryssar som imponerar stort på mig: http://www.quakeunity.com/file=2216

Permalänk
Medlem

Tar gärna en invite till SweC-klanen. devaanh @ QL.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Lirar du fortfarande? Länge sedan jag såg dig inne. Dock har ja själv inte spelat på runt 14 dagar, men menar innan dess

Tjena. Jorå... Kör med jämna mellanrum. Lite då och då var och varannan dag. Vad heter du på QL?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tjena. Jorå... Kör med jämna mellanrum. Lite då och då var och varannan dag. Vad heter du på QL?

Haha vad jag heter? Vi har typ möts 105819 gånger..

spit. xec

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

Haha vad jag heter? Vi har typ möts 105819 gånger..

spit. xec

nickary spitfire på qw? Jag nickade x2 på qw. Disney Devils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

nickary spitfire på qw? Jag nickade x2 på qw. Disney Devils.

Nej det gjorde jag inte

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske man skulle ta och börja lira lite QL.
Testade lite förut och det kändes rätt trevligt. Synd att det göra så få liknande spel nuförtiden då allt bara ska vara så tråkrealistiskt med endast smyg och aim istället för de avancerade movementskills man kan och måste utveckla i spel som QL.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.