Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, kanske man skulle ta och börja lira lite QL.
Testade lite förut och det kändes rätt trevligt. Synd att det göra så få liknande spel nuförtiden då allt bara ska vara så tråkrealistiskt med endast smyg och aim istället för de avancerade movementskills man kan och måste utveckla i spel som QL.

Tribes Ascend kanske vore nått då, jag funderar lite själv på att testa det.

Edit: Lagt in tribes ascend nu, lägg till mig om ni vill, nick: HoMBre83

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Tribes Ascend kanske vore nått då, jag funderar lite själv på att testa det.

Edit: Lagt in tribes ascend nu, lägg till mig om ni vill, nick: HoMBre83

Tribes var okej en kväll men sen tröttna man ju ganska fort.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Behöver folk att lira duel med 1200-1500elo, adda Mani4c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikftw:

Behöver folk att lira duel med 1200-1500elo, adda Mani4c.

Jag lade till ditt nick i listan.
-------------------------------------------
Jag försöker hålla listan så uppdaterad som möjligt jag lägger till er så fort jag ser nått postat/PM'ad:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Vem var det jag lirade med idag? Stats-systemet är nere så kunde inte hitta nicket efteråt.

Ni andra: Adda overactive om ni vill lira dueller! Har 1300-ish elo. Spelar gärna premiummaps (har premium inte pro).

Permalänk
Medlem

Faktiskt endast blivit PQL lir för mig nu senaste tiden i både dueller och CA. Lagt ner det helt annars i övrigt. Finns ett par schyssta servrar.

Annars så kör jag CPMA på följande server som ni kan kika in på om ni lirar CPMA: 213.163.64.115

Schysst ping, skönt folk (inga kids), skön atmosfär (old-school feeling helt enkelt), dm6 ca 4v4 / 5v5.. Är du nybörjare får du fett med stryk

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Jag söker folk att spela duel mot. Jag är nybörjare, ca. 1200 Elo på http://qlranks.com/, så folk över 1400 är för bra för mig. Adda tufflax på QL om ni vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tufflax:

Hallå!

Jag söker folk att spela duel mot. Jag är nybörjare, ca. 1200 Elo på http://qlranks.com/, så folk över 1400 är för bra för mig. Adda tufflax på QL om ni vill spela.

Kollade precis in qlranks för första gången. Lirar i princip bara CA. Är rätt långt rankad (86319e plats ). Men vad innebär CA Elo? Har 464 Elo.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Kollade precis in qlranks för första gången. Lirar i princip bara CA. Är rätt långt rankad (86319e plats ). Men vad innebär CA Elo? Har 464 Elo.

Jag vet inte vad som är bra Elo på CA, och jag vet inte om det beräknas på något mer invecklat sätt än att bara kolla vinster och förluster (ex. damage done).

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med mitt kära quake live >,< alla hyfsade maps är nu premium... det går inte att callvota maps på de flesta servrar. Bara riktiga skräpmaps nu. Är det verkligen tillräckligt många som har premium för att fylla servrar? Kommer man kunna lira på nätterna om man skaffar premium eller är det tomt då?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad har hänt med mitt kära quake live >,< alla hyfsade maps är nu premium... det går inte att callvota maps på de flesta servrar. Bara riktiga skräpmaps nu. Är det verkligen tillräckligt många som har premium för att fylla servrar? Kommer man kunna lira på nätterna om man skaffar premium eller är det tomt då?

Nej det är ID som fuckat ur, sämsta beslutet dom gjort under hela quakelive eran. Jag la ner det, tvingar folk betala för ett döende spel, riktigt smart...

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad har hänt med mitt kära quake live >,< alla hyfsade maps är nu premium... det går inte att callvota maps på de flesta servrar. Bara riktiga skräpmaps nu. Är det verkligen tillräckligt många som har premium för att fylla servrar? Kommer man kunna lira på nätterna om man skaffar premium eller är det tomt då?

Äsch, de där FITSU har ju en ToP server 24/7. Kör på den.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Tänkte filma lite inspelade matcher med fraps. Hur snabb cpu behöver man för att det inte ska lagga? kör quake live demo tool för att spela upp matcherna. Ser ut att gå med typ 20 fps fast jag ställt fraps på att filma i 60fps. Kör en core2duo@3.7ghz.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vad tror du det blir i blir för banor i nästa månads map-pool? Har en känsla på att DM6 kommer dammas av, tycker den är ganska skoj att lira duel på ändå.

Infested eller vad det hette, något att hänga i granen till skillnad från övrig gamemodes som t.ex freezetag? Kan inte testa förens nästa vecka...

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Inaktiv

Tjo!

Spelar QL en hel del.... Enda jag spelar. CA med "cpma" settings. Aircontrol, fastswitch.

Adda stuk4d så kan vi panga. Jag vinner dock :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

Tjo!

Spelar QL en hel del.... Enda jag spelar. CA med "cpma" settings. Aircontrol, fastswitch.

Adda stuk4d så kan vi panga. Jag vinner dock :/

Sena grappen.
Stuk4d, jag hatar dig! Slänger en invite dock.
Hur kommer dig sig att man endast stöter på dig under CA? Du spöar juh skiten ur mig, så man tycker att du bör hantera duel/TDM/CTF väldigt bra

Såg ni FACEITs senaste cup med Spartie? Väldigt imponerande, kolla in denna *** annars. Stöd scenen vettja med ett inlägg på deras facebook-sida t.ex.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Sena grappen.
Stuk4d, jag hatar dig! Slänger en invite dock.
Hur kommer dig sig att man endast stöter på dig under CA? Du spöar juh skiten ur mig, så man tycker att du bör hantera duel/TDM/CTF väldigt bra

Såg ni FACEITs senaste cup med Spartie? Väldigt imponerande, kolla in denna *** annars. Stöd scenen vettja med ett inlägg på deras facebook-sida t.ex.

Vad f-n är det att stödja när Svenska servrarna är offline pga. ras hos DreamHack och inte ett j-vla utlåtande från QL själva på deras officiella forum på en vecka förutom att man glatt får spawna server i Polen och att Svenskorienterade servrar är en feature via donerad serverplats och att dom inte söker ny serverplats till de betalande spelarna? Communityn fick själv gräva fram info och flera börja nu en vecka senare bli rätt så trötta. Om dom bara kunde öppna käften tror jag det är flertalet som jobbar eller på annat sätt har kontakter för en duglig hosting för Svenska QL scenen.

http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?28284-Where-are...

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av sCaz:

Vad f-n är det att stödja när Svenska servrarna är offline pga. ras hos DreamHack och inte ett j-vla utlåtande från QL själva på deras officiella forum på en vecka förutom att man glatt får spawna server i Polen och att Svenskorienterade servrar är en feature via donerad serverplats och att dom inte söker ny serverplats till de betalande spelarna? Communityn fick själv gräva fram info och flera börja nu en vecka senare bli rätt så trötta. Om dom bara kunde öppna käften tror jag det är flertalet som jobbar eller på annat sätt har kontakter för en duglig hosting för Svenska QL scenen.

http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?28284-Where-are...

Förstår att du är arg, jag är det då jag tycker QL (delvis) drivs ner i graven.
Det jag menade dock var dom som ligger bakom tävlingarna, dom som vill att Quake ska fortfarande leva.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

Tjo!

Spelar QL en hel del.... Enda jag spelar. CA med "cpma" settings. Aircontrol, fastswitch.

Adda stuk4d så kan vi panga. Jag vinner dock :/

Faast jag spöade dig i eye to eye?! 10-7 om jag inte missminner mig ;p
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu är svenska servrarna uppe igen för er som missat det!
Själv tänkte jag unna mig ett premium-medlemskap, det borde ni också göra!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Faast jag spöade dig i eye to eye?! 10-7 om jag inte missminner mig ;p
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu är svenska servrarna uppe igen för er som missat det!
Själv tänkte jag unna mig ett premium-medlemskap, det borde ni också göra!

Det har jag inget minne utav. Skulle det stämma spelade jag antagligen med skärmen avstängd, i telefon eller barnen i knät *ler*

Permalänk
Medlem

Faktiskt inte spelat QL nu på hur länge som helst.
Blev faktiskt lite sugen nu när tråden hoppade upp.

EDIT: antar att dom raderar konton om man är inaktiv då min epost fanns inte registrerad längre =(

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

Faktiskt inte spelat QL nu på hur länge som helst.
Blev faktiskt lite sugen nu när tråden hoppade upp.

EDIT: antar att dom raderar konton om man är inaktiv då min epost fanns inte registrerad längre =(

Bara att registrera igen, det är det värt

Permalänk
Medlem

redan fixat.
trist bara tappa alla man har i listan samt statestiken.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Har inte spelat på ett tag på grund utav att min sens har ändrats aktivt under spel, något som jag nu lyckades fixa, ni får gärna lägga till Xraine, även ifall jag antagligen inte har en chans mot många av er.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sCaz:

Vad f-n är det att stödja när Svenska servrarna är offline pga. ras hos DreamHack och inte ett j-vla utlåtande från QL själva på deras officiella forum på en vecka förutom att man glatt får spawna server i Polen och att Svenskorienterade servrar är en feature via donerad serverplats och att dom inte söker ny serverplats till de betalande spelarna? Communityn fick själv gräva fram info och flera börja nu en vecka senare bli rätt så trötta. Om dom bara kunde öppna käften tror jag det är flertalet som jobbar eller på annat sätt har kontakter för en duglig hosting för Svenska QL scenen.

http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?28284-Where-are...

Först och främst. Du måste träna mera

Håller med dig, riktigt illa att dem inte tittar på andra alternativ än en privatägd server och admin från DH. Anledningen varför det var nere så länge va enligt dem själva att admin var fast i USA pga stormen... Och detta fick man reda på via IRC

Jag har t.o.m erbjudit dem en finansiell sponsordeal i form av att betala för deras serverkostnader i Sverige om de kan byta till en stabilare leverantör. Men det intresserade dem inte..

Konstigt med tanke på att de tror att det ska tjäna mera pengar på att göra allt till premium/pro när det i själva verket puttar bort spelare, nya som gamla som inte är intresserade utav att betala. Nummer ett enligt mig då är väll att kunna leverera stabila servrar i så många länder som möjligt...

Synd att det är så roligt att spela

Permalänk

Time and place så lirar vi sweclockers medlemmar nån kväll!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefan.Jarl:

Time and place så lirar vi sweclockers medlemmar nån kväll!

Kul! Styr upp något. Jag är på )))

Permalänk
Hedersmedlem

För oss oldies som fortfarande spelar med Joystick, kan man ändå vara med..?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Permalänk
Medlem

QL-name: zeTTervaLL