Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EU-lag reglerar Internet

Permalänk
Melding Plague

EU-lag reglerar Internet

Två av EU:s utskott har röstat ja till det så kallade telekompaketet, som ger stora möjligheter för unionen att kontrollera och reglera internet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte bra, har ju kommit mängder med "skitlagar" nu.

Permalänk
Medlem

.... :S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Vi är ett folk och vi bor i ett främmande land.

Permalänk
Medlem

Börjar känna mig rätt negg på eu nu..

Permalänk
Medlem

we're fucked...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Vi går inte mot ljusare tider...

Permalänk
Avstängd

Å vad sviniga alla som "bestämmer" är... Dom verkligen vill Kontrollera oss.

Permalänk
Medlem

Snart blir ju handlingen i spel verklighet ju, t.ex. mirrors edge. :S

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Alla jävla idioter som är emot Piratpartiet får nu en riktig tankeställare. Rösta rätt nu!

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Lagar och regler handlade ifrån början om att människor gick ihop och valde vad man tyckte var rimligt. Man vill inte att folk skulle döda varandra, så då satte man straff för mord eftersom den stora massan ville det. Nu har man helt skitit i den idéen, och istället inför man lagar som majoriteten är emot. Det här börjar urarta.

Permalänk
Medlem

Jaha, snart får man väl flytta till norge för att kunna använda internet utan massa censur å skit. Kanske dags att lämna EU?

Visa signatur

iMac 24" 3,06ghz, 8800gs, 500gb.
Athlon II X2 245 2,9GHZ @3,4ghz, XFX HD 4770 GPU 803 MHZ Mem 1700 Mhz, 2 x 250 gb.

Permalänk
Medlem

Som en person vars övertygelser ligger väldigt långt ifrån de Vänsterpartiet allmänt representerar. Så tycker jag det är sorgligt att det är just V's röst man hör emot saker som FRA förändringarna och nu detta. Vad håller de övriga riksdagspartierna på med? I det här fallet specifikt så undrar jag om de tycker att åsikter från EU-håll har prioritet i riksdagen framför Svenska folkets intressen. Sätt ner foten.

EU - Från kontinentalt forum för kommunikation om kontinentala realiteter, till ett maktcentrum?

Tänker riksdagen göra någonting aktuellt överhuvudtaget istället för att bara centralisera makt och hjälpa finansverksamheter att fortsätta med de koncept som orsakat nuvarande finansproblem? Nåja, nya naturparker, det får man väl vara nöjd med...

Permalänk
Avstängd

"Ja, det är väldigt negativt. Vi har FRA, datalagringsdirektivet, Ipred och Acta – det är skrämmande."

Planera terrorattack på Internet anyone?
Problemet är väl att dum-FRA inte ens ser att jag skrev det där, om dom mot förmodan såg det så är dom duktiga ^^

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
"Ja, det är väldigt negativt. Vi har FRA, datalagringsdirektivet, Ipred och Acta – det är skrämmande."

Planera terrorattack på Internet anyone?
Problemet är väl att dum-FRA inte ens ser att jag skrev det där, om dom mot förmodan såg det så är dom duktiga ^^

Helst över facebook.

http://news.zdnet.co.uk/security/0,1000000189,39629479,00.htm

Man tröttnar så fort...

Våran Riksdag skiter fullständigt i folket, nu handlar det om att göra som man är tillsagd från EU. Finns ju några få som har stake, resten kan inte ens svara på ett enkelt mail. http://www.riksdagssvar.se/

Permalänk
Medlem

Politikerna i Bryssel och Strasbourg kan dra åt helvete! EU är inte och kommer aldrig vara en folkförankrad demokrati.

Nu fattas bara att irländare och tjecker godkänner lissabon fördraget så kan vi kyssa våran självständighet ajöss. USE anyone?

Permalänk

=( skrämmande.
Kanske dags att utnyttja sin rösträtt medans demokratin finns kvar.

Permalänk
Medlem

Sverige ut ur EU!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Eva-Britt Svensson och vänstern har min röst nästa val.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Fattade inte nyheten alls jag måste ha fel på hjärnan eftersom jag är den enda... Är latin för mig

Permalänk
Medlem

Vänta nu... bor vi i kina eller sverige?

Permalänk
Medlem

Storebror ser allt.. synd att jag gillar vardagarna här i sverige

Visa signatur
Permalänk
Medlem

pajaspolitik, bara en tidsfråga innan det smäller

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Hitler ler i sin grav..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Det här börjar bli lite väl överdrivet...snart får vi väll gå runt med munkavel?

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

När slutar den här skiten???Eller kommer den här skiten att sluta??

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte... Hur långt är dom beredda att gå? Egentligen är frågan, hur långt får dom gå innan folk börjar säga emot på riktigt?

Tror inte att folk kommer reagera innan det är för sent. Som någon annan skrev, "Hitler ler i sin grav".

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Något som är roligt att det enda partiet som motsäger sig detta är allt annat från liberalt. De "liberala" partierna, med slagord som frihet och integritet står glatt bakom förslagen.

Rösta rätt nästa gång!

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
we're fucked...

+1

Permalänk
Medlem

EU - Nya Sovjetunionen !

Visa signatur

Fractal Design R2 Titanium-gray | Corsair TX750W | ASRock Z77 EXTREME4 | i5-3570k@3,4GHz | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon HD4870 | Auzentech X-Plosion 7.1 Cinema | Samsung SSD Basic 830-series 120GB, Corsair Force 60GB SSD, WDCaviar Black 4TB, WDCaviar GP 2.5TB | 2x BENQ FP241W | M-Audio BX8