The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IceDread:

Får du väll göra, inte direkt så jag bryr mig om du gör bort dig.
Hade jag sett ett inlägg som mitt hade då jag definitivt inte förbokat och heller inte köpt spelet före jag läst reviws så förhoppningsvis drar några nytta av det.

Spelet är redan en garanterad förbokning

Med allt det arbete dem lagt ner under flera års tid, förutom själva utvecklingen utav spelet, så vägrar jag tro att dem kommer misslyckas!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Får du väll göra, inte direkt så jag bryr mig om du gör bort dig.
Hade jag sett ett inlägg som mitt hade då jag definitivt inte förbokat och heller inte köpt spelet före jag läst reviws så förhoppningsvis drar några nytta av det.

varför inte? ditt inlägg säger ingenting förutom att du kände nån som jobba där och sluta. hade varit annat om du kom med fakta om varför det var relevant. själv har jag spelat spel som review har sågat men jag själv har gillat så man ska inte lägga så mycket tid på sånt o testa saker själv istället för att tro på nån annas åsikt utan att testa spelet verkar ha en egen idee, intressant upplägg och att det utspelar sig i riktiga städer. men mer en så kan inte jag säga fören jag har testa det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

varför inte? ditt inlägg säger ingenting förutom att du kände nån som jobba där och sluta. hade varit annat om du kom med fakta om varför det var relevant. själv har jag spelat spel som review har sågat men jag själv har gillat så man ska inte lägga så mycket tid på sånt o testa saker själv istället för att tro på nån annas åsikt utan att testa spelet verkar ha en egen idee, intressant upplägg och att det utspelar sig i riktiga städer. men mer en så kan inte jag säga fören jag har testa det själv.

Jag håller med dig i mycket och kan inte säga mer än jag sagt. Det vore trevligt om funcom lyckades här men var vaksam.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IceDread:

Jag håller med dig i mycket och kan inte säga mer än jag sagt. Det vore trevligt om funcom lyckades här men var vaksam.

bara att pröva själv i betan försr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Tror spelet kommer faila som Hellgate london gjorde :(, feta E3 trailers men thats it!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Tror spelet kommer faila som Hellgate london gjorde :(, feta E3 trailers men thats it!

Varför kommer det faila? Alltid kul att utveckla och peka på saker du inte gillar Själv tror jag på spelet, bara de får till bra gameplay som vad jag sett hittills ser lite tveksamt ut. Animationer ser ofta cheesy ut, t.ex att karaktärerna gör "flashiga" rörelser med händerna när de castar spells, de skjuter i gangsterstil med pistolerna horisontella istället för normalt, saker som ska vara coola men mest ser pinsamt ut om man är äldre än 12. Även modellerna på karaktärer ser lite halvfula ut på något sätt.

Spelvärlden verkar riktigt välgjord och stämningsfull, och ska ju också vara någorlunda dynamisk där spelare kan påverka spawns av mobs t.ex. Så de har stommen, håller tummarna för att gameplay inte blir katastrof

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd

En magkänsla bara

Spelet skulle passa bättre som film tycker jag

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SideWinder86:

En magkänsla bara

Spelet skulle passa bättre som film tycker jag

Vi får väl hoppas att någon filmregissör ser potentialen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Vi får väl hoppas att någon filmregissör ser potentialen

Hoppas med

Finns massa speltitlar som skulle varit riktigt bra som filmer.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Oh najs tuttar! ^^

Du måste ha något virus som omdirigerar länkar för att de länkade klippen handlar om ett spel med monster.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Du måste ha något virus som omdirigerar länkar för att de länkade klippen handlar om ett spel med monster.

monster kan också ha tuttar

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Från vad man läst verkar det rätt intressant. Men allt beror på om de håller vad de lovar. T.ex. snackat om att de inte har levels för att det inte handlar om att levla, men frågan är om det inte bara är något skillsystem eller liknande istället. Svårt att tänka mig att det inte är någon form av progression. Älskar Funcoms äventyrsspel som Longest Journey och Dreamfall men deras MMO har hittils varit sisådär, långt ifrån dåligt men inte hållit mig intresserad mer än nån månad.

Ska bli intressant att se hur det blir men nog inget jag hoppar in i direkt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

testade det lite snabbt i helgen, tog inte lång tid innan jag tröttnade iaf.. Såg ingen som helst utmaning med combat systemet.. hade faktiskt hoppats på något som liknade Age of Conans combo system men detta verkar inte hände, kändes snarare som RIFT/Aior/WoW =(

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjulstad:

testade det lite snabbt i helgen, tog inte lång tid innan jag tröttnade iaf.. Såg ingen som helst utmaning med combat systemet.. hade faktiskt hoppats på något som liknade Age of Conans combo system men detta verkar inte hände, kändes snarare som RIFT/Aior/WoW =(

ok inte för att jag bryr mig om combat systemet. det är mer iden bakom spelet, historia och miljöerna.

Permalänk
Skrivet av Timeless Visions:

ok inte för att jag bryr mig om combat systemet. det är mer iden bakom spelet, historia och miljöerna.

Håller med helt, combatsystemet får såklart inte vara katastrof men att det är som wow gör mig inget alls. Det som är nyskapande med spelet är som du säger miljöerna och allt innehåll. Sedan känns ju ändå skillsystemet och att det inte finns klasser jäkligt friskt och fräscht enligt mig.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hjulstad:

testade det lite snabbt i helgen

Umm, va?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Betan är väl igång

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av gammarayburst:

Betan är väl igång

Men..... När började den?

Tycker jag har haft koll på facebook-sidorna, och jag har inte sett något

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Men..... När började den?

Tycker jag har haft koll på facebook-sidorna, och jag har inte sett något

Hmm jag har ingen aning, har inte deltagit i the secret war. Men med tanke på hur de lagt upp detta så är det tänkbart att de inte medellar officiellt när betan börjar

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Men..... När började den?

Tycker jag har haft koll på facebook-sidorna, och jag har inte sett något

Den har la varit igång ett tag Closed-Betan i alla fall.. Hade en key pga aktivt AoC konto så va lika bra att testa det.. Men har som sagt inte fått testat nån pvp än och det är det ända jag är ute efter i ett MMO faktiskt.. Får väll hålla mig till AoC tills nått liknande kommer om det någonsin skulle hända..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Permalänk

Reggade mig för betan precis, känns som en väldigt intressant storyline i alla fall.. sen får vi se om spelet är bra hanterat. Age of Conan sög, och suger, så funcom har inte givit mig ett särskilt bra intryck än så länge.

Permalänk
Medlem

Testade nyligen AoC. Det gick inte att komma förbi patchern, två felmeddelanden som stopade en. När jag då sa upp abonemaget som startade gratis, så fick jag till och med det som ett alternativ till varför jag sa upp det.

Mao, funcom är fortfarande n00bs på marknaden vilket inte är bra för detta spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Testade nyligen AoC. Det gick inte att komma förbi patchern, två felmeddelanden som stopade en. När jag då sa upp abonemaget som startade gratis, så fick jag till och med det som ett alternativ till varför jag sa upp det.

Mao, funcom är fortfarande n00bs på marknaden vilket inte är bra för detta spel.

Ok

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

En nästan 35m lång demo av Secret World från GDC 2012. En del annorlunda lösningar, och jag gillar världen och bakgrundsstoryn. Grafiken är helt ok, men animeringar och strid är mycket sämre. Det ser väldigt stelt ut, ingen känsla i strid, när man blir träffad/träffar något.

Kolla i 1080p fullskärm;

Permalänk
Avstängd

I ett MMO skiter jag personligen fullständigt i Storyn, jag skapar min egen Story i ett MMO, vill jag ha bra story så tittar jag på en film eller läser en bok alternativt spelar jag ett singleplayer spel.

I ett MMO så är det bara Gameplay som gäller.

Permalänk
Medlem

Om du skapar en helt egen story utan att basera den på värld, historia, bakgrund, karaktärer och handling som spelmakarna tillhandahåller i MMO:et så kan du spela vad som helst och låtsas att det är Star Wars, Secret World eller vad du nu vill att det ska vara.

Är det skillnaderna mellan sandbox MMO och theme-park MMO du tänker på är det en annan sak, men jag ser gärna att det finns bakgrundshistoria och handling i båda typerna, annars blir det väldigt torftigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Om du skapar en helt egen story utan att basera den på värld, historia, bakgrund, karaktärer och handling som spelmakarna tillhandahåller i MMO:et så kan du spela vad som helst och låtsas att det är Star Wars, Secret World eller vad du nu vill att det ska vara.

Är det skillnaderna mellan sandbox MMO och theme-park MMO du tänker på är det en annan sak, men jag ser gärna att det finns bakgrundshistoria och handling i båda typerna, annars blir det väldigt torftigt.

Jag skapar min egen story genom de handlingar jag utför med hjälp av spelmekaniken i spelet, då underlättar det dock om spelmekaniken är bra utformad. I min mening så börjar ett bra MMO vid maxlevel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Om du skapar en helt egen story utan att basera den på värld, historia, bakgrund, karaktärer och handling som spelmakarna tillhandahåller i MMO:et så kan du spela vad som helst och låtsas att det är Star Wars, Secret World eller vad du nu vill att det ska vara.

Är det skillnaderna mellan sandbox MMO och theme-park MMO du tänker på är det en annan sak, men jag ser gärna att det finns bakgrundshistoria och handling i båda typerna, annars blir det väldigt torftigt.

Skrivet av Vimes:

Jag skapar min egen story genom de handlingar jag utför med hjälp av spelmekaniken i spelet, då underlättar det dock om spelmekaniken är bra utformad. I min mening så börjar ett bra MMO vid maxlevel.

Jag skapar ingen story. Jag bara dödar skit.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Jag skapar min egen story genom de handlingar jag utför med hjälp av spelmekaniken i spelet, då underlättar det dock om spelmekaniken är bra utformad. I min mening så börjar ett bra MMO vid maxlevel.

Får hålla med om att spelmekanik och spelkänsla är det absolut viktigaste. Man kan inte kamoflera dålig spelmotor med krom.