The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ett riktigt misslyckat spel. Dåliga animationer, quests o.s.v

Quest systemet kan man ju verkligen inte dissa. Ett jättelyft jämfört med wow, swtor och gw2.

Ett exempel på hur man tar sig in i en dator:

Starta datorn, tryck read password hint 1 ev. 2, dra upp ingame browsern, kolla google och voila där har du svaret.

Dold text

Ett annat exempel på en lösning som kräver lite mer tänkande än en stor jävla blinkande indikator som visar exakt vad du ska göra:

Du får uppdraget där du ska hitta en gömd knappsats, koden är sången som ska sjungas först i kyrkan, således springer man till kyrkan och kollar psalmtavlan och det numret är din kod.

Dold text
Skrivet av Woaini:

Skumt. Jag har allt maxat vad gäller grafikinställningar och det flyter hur bra som helst. I och för sig bara i 1920×1080.
Tycker det är uppfriskande att man behöver tänka lite själv för en gångs skull

Skickades från m.sweclockers.com

Kör 1920x1200 allt maxat och det flyter på bra, lagg hade jag bara i startområdet men så stod det ju typ 100 pers där och lallade.

Skrivet av Quantin:

Betan som varit denna helg är ett jävla skämt! Laggar som bara den, man kan inte dra på grafiken för då laggar spelet sönder. Grafiken är The Sims 2 skämt. Hur detta ska kunna ha något att sätta upp emot Tera och GW2 vet jag inte, för detta spel ser ut som ett indie spel. Skrattretande enligt min åsikt, men det är min åsikt. Så var inga jävla hatare nu!

Jag sätter inte grafiken i första hand. Jag är ute efter ett roligt spel. Dom kallar GW2 nyskapande men det håller inte jag med om direkt, skulle nästan vilja påstå att TSW är mer nyskapande och det lockar mig mer. Tera har jag inte testat än men det verkar få väldigt blandade recensioner.

Tur att vi alla inte tycker lika eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Någon timme

Du har säkert rätt i din bedömning ( kollat runt lite efter kritik på andra forum) men läser man dig signature kan man lätt ta dig för att vara GW2 fanboi och vill snacka skit om konkurrenten just because. Som de flesta Beta spel får man nog ge det lite mer tid. Jävligt tråkigt om det blir så här vid release, men det är ju FUNCOM också. lär sig aldrig från misstagen. Dem flesta gamebreaking buggarna är fixade ett år efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Betan som varit denna helg är ett jävla skämt! Laggar som bara den, man kan inte dra på grafiken för då laggar spelet sönder. Grafiken är The Sims 2 skämt. Hur detta ska kunna ha något att sätta upp emot Tera och GW2 vet jag inte, för detta spel ser ut som ett indie spel. Skrattretande enligt min åsikt, men det är min åsikt. Så var inga jävla hatare nu!

Vad har du för pc specs? Nej säger inte det beror på din dator, har läst en del på deras egna forum där de flesta buggar du beskriver finns med där.

Permalänk
Medlem

Det är ju win på questen om man får använda hjärnan, slipper det bli so monotont som med gå dit döda 20 kom tillbaka. Dock oroar mig på mass pvp, fixar de inte ens zoner med lite folk eller solo gameplay aldrig att mass pvp kommer funka smooth.

När skulle GW 2 preliminärt komma ut? Finns ju alltid TERA, samt Diablo 3 ifall TSW inte håller standard vid start. Är minst sagt oroad efter hoppas på detta spel bli bra efter när den lanserades 2-3 år sedan. Men efter spelat AoC länge så känenr jag FUNCOM och deras horribla programmering och tomma löften på fix. Snygg utsida javist men insidan fattas..

Någon som har djupare analys på combatplay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Du har säkert rätt i din bedömning ( kollat runt lite efter kritik på andra forum) men läser man dig signature kan man lätt ta dig för att vara GW2 fanboi och vill snacka skit om konkurrenten just because. Som de flesta Beta spel får man nog ge det lite mer tid. Jävligt tråkigt om det blir så här vid release, men det är ju FUNCOM också. lär sig aldrig från misstagen. Dem flesta gamebreaking buggarna är fixade ett år efter release.

Jag menade inte att vara otrevlig. I början var det trevligt med cut-scens o.s.v men sen efter att ha valt svärdet och försökt döda lite zombies så kändes det inte så bra. Jag kan ladda upp en video som visar vad jag menar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte stött på en enda stor bugg under hela helgen, en stor skillnad om man jämför med AoC som var en beta vid release och själva betan innan var ospelbar.

Är det release i början på juni så kommer det här roa mig fram till GW2 iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Du har säkert rätt i din bedömning ( kollat runt lite efter kritik på andra forum) men läser man dig signature kan man lätt ta dig för att vara GW2 fanboi och vill snacka skit om konkurrenten just because. Som de flesta Beta spel får man nog ge det lite mer tid. Jävligt tråkigt om det blir så här vid release, men det är ju FUNCOM också. lär sig aldrig från misstagen. Dem flesta gamebreaking buggarna är fixade ett år efter release.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Lol, det där är nog den tråkigaste MMO striden jag har sett på väldigt länge. Tar hundra år för spelaren att få död på mobben, tråkiga animationer och urusla effekter. Är varje strid så där eller var det bara ett extremt dåligt exempel?

Permalänk
Medlem

Nog för att det går segt i början speciellt när han har gått på dom lite svårare mobsen på den kartan, men det var ändå ett dåligt exempel. Det går rätt fort att låsa upp fler abilities och magi eller pistol/rifle som jag prova var inte lika tråkigt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Lol, det där är nog den tråkigaste MMO striden jag har sett på väldigt länge. Tar hundra år för spelaren att få död på mobben, tråkiga animationer och urusla effekter. Är varje strid så där eller var det bara ett extremt dåligt exempel?

Extremt dåligt exempel. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag menade inte att vara otrevlig. I början var det trevligt med cut-scens o.s.v men sen efter att ha valt svärdet och försökt döda lite zombies så kändes det inte så bra. Jag kan ladda upp en video som visar vad jag menar.

Jag utgick inte från det, men det är så mkt BS på deras egna forums, bättre och ge spelet en ärlig chans. Suger det så suger det men marknadsföra det som epic fail som många gör är ju bara tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ser grymt tråkig ut, är riktigt besviken på animationerna och combaten, det är det som får svagast kritik av majoriteten. Fixar dem inte det till release kommer det aldrig vara intressant pvp mässigt, man kanske skall sikta in sig på gw2/Diablo3 eller Tera trots allt. Kommer nog ge det en chans trots allt vid release, för jag är så jävla trött på fantasy miljön! Behöver en break från det... Lirat Skyrim i några månader nu hardcore:) Tur att man inte beställt någon Grandmaster pack på 200 euro då.

Permalänk
Skrivet av Fl3xus:

Ser grymt tråkig ut, är riktigt besviken på animationerna och combaten, det är det som får svagast kritik av majoriteten. Fixar dem inte det till release kommer det aldrig vara intressant pvp mässigt, man kanske skall sikta in sig på gw2/Diablo3 eller Tera trots allt. Kommer nog ge det en chans trots allt vid release, för jag är så jävla trött på fantasy miljön! Behöver en break från det... Lirat Skyrim i några månader nu hardcore:) Tur att man inte beställt någon Grandmaster pack på 200 euro då.

TSW är definitivt mer intressant än både GW2 och Tera anser jag nu efter att ha spelat alla tre. Tror dock inte jag kommer spela som en galning utan mer lite då och då. Dessa spel är trots allt oerhört lika WoW, LOTRO och SWTOR... vilka jag spelat mig dödligt trött på.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt helt hatet emot Funcom. Jag hoppas verkligen på detta.

Har nog provat 90% av alla större mmo´s därute inkl GW, WoW, Swtor, lotro, Anarchy online, tera, rift aion mfl mfl mfl.
Sjukt nog hade jag nog som allra roligast i AoC, drog upp 6 chars till max-lvl. Det har jag absolut inte orkar med i något annan mmo.
Men det är synd att man själv fastnat för spel som den "större massan" inte ens hör talas om eller testar.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Kattskit:

Nog för att det går segt i början speciellt när han har gått på dom lite svårare mobsen på den kartan, men det var ändå ett dåligt exempel. Det går rätt fort att låsa upp fler abilities och magi eller pistol/rifle som jag prova var inte lika tråkigt iaf.

Det jag ville visa var att animationerna är samma sak hela tiden, det känns inte som att man träffar dom även om man gör det. Handlingen i spelet är faktiskt intressant men combat systemet gör att man inte vill spela mer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Spelet verkar kul, men tyvärr så tror jag det kommer vara väldigt buggigt, brukar vara så när Funcom gör spel, Conan är ett typexempel som är det värsta, de hade stora minnesläckor så att spelet sög allt dittminne när du var på vissa ställen oavsett hur mycket RAM du hade, de var fullt medvetna om dem och försökte fixa dem, men det blev aldrig någon ordning på det

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Skrev vi inte på något NDA när vi installerade? Tyckte det stod att man inte fick fota, filma, prata etc om betan. Well well, mina intryck hittills är:

+Bra stämning
+intressanta quests (dock får man questen på samma gamla trötta sätt)
+cut-scenes
+skillpoints/animepoints för att förstärka förmågor och låsa upp nya
+target systemet
+instancerna (bla 1-manna! )

-Meningslöst? Jag fick ingen känsla av något syfte och main story tappa jag tråden på ganska snabbt
-combat (repetetivt, körde hagelbrakaren, saknade någon form av dodge/evade vilket resulterade i circle strafing)
-hoppanimationerna att hoppa 2m rakt upp i luften såg inte så bra ut
-frame drops, frysningar, loading screen som aldrig försvann
-target systemet
-lite grafikbuggar, glitches, texturer som blev konstiga eller försvann (beta is beta)

Det här med att det saknades level kändes rätt meningslöst då det i praktiken fanns levlar (dvs du måste ha ett visst antal sp/ap och bra vapen), provade att jogga bort till bron i norr och där blev jag tokägd av mobsen medans vissa i början var mycket lätta att döda. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen men att ha en chans mot det mesta hade varit trevligt.

Att inte kunna dodga eller skydda sig på något annat sätt än att springa iväg kändes lite fel, jag hade gärna haft mer dynamiskt gameplay likt ett fps/tps. Hoppa in och köra med era polare när som helst oavsett speltid tror jag ni kan glömma, de som har kört mycket kommer att ha bra mycket bättre stats/gear och ni kommer inte kunna köra samma content (för lätt/för svårt). Jag tyckte det var ganska stor skillnad när man hade fått lite gear och lagt ut poäng mot när man var helt färsk.

Överlag är jag positiv i mina intryck, dock så skulle jag inte vilja betala månadsavgift för detta spel. Fp2 vore en bra modell, då skulle jag köra det lite då och då.

Visa signatur

FD Define R3 - Corsair CX 500 - Asus P8Z77-V LE - Intel Core i5 3570K 3,4GHz - Antec Kühler H2O 620 - 16GB DDR3 Corsair Vengence LP 1600MHz - Sapphire Radeon HD 7850 2 GB - OCZ Agility 3 120 GB SSD - Samsung Spinpoint F3 1 TB - Windows Vista Home 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noc82:

Skrev vi inte på något NDA när vi installerade? Tyckte det stod att man inte fick fota, filma, prata etc om betan.

"(Q) What is this about some getting invites for a date before May 11th?

(A) There are two separate beta tests being conducted concurrently.

May 11th at 9 AM PDT is when the weekend beta event officially starts. There is no NDA covering this event after it starts, so feel free to tell your friends, neighbors, co-workers, anyone who will listen about your experiences. Screenshots and videos are welcome. From what I've heard, we're going to have a few streams up by various members of the community as well. Also, feel free to discuss things regarding the weekend beta event in the newly created sub-forum.

There was a rather large batch of invites that went out for the ongoing closed beta test within the last few days for a particular event. This was, as mentioned, for the closed beta test which is still covered by the NDA. This means that discussion is barred from official forums so all questions, feedback, bug reports, and commentary will have to be posted on the closed beta forums, which you would be able to find the link for on your account page (under links). If you have issues being able to contact the beta forums, you really need to direct issues of that nature to customer support (or email: support@funcom.com)."

Från http://forums.thesecretworld.com/showthread.php?t=28843

Skrivet av Noc82:

Det här med att det saknades level kändes rätt meningslöst då det i praktiken fanns levlar (dvs du måste ha ett visst antal sp/ap och bra vapen), provade att jogga bort till bron i norr och där blev jag tokägd av mobsen medans vissa i början var mycket lätta att döda. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen men att ha en chans mot det mesta hade varit trevligt.

Dom måste ju ha någon slags restriktioner annars är det ju bara pinna på till den svåraste bossen spelet har direkt man loggat in.

Skrivet av Noc82:

Att inte kunna dodga eller skydda sig på något annat sätt än att springa iväg kändes lite fel, jag hade gärna haft mer dynamiskt gameplay likt ett fps/tps. Hoppa in och köra med era polare när som helst oavsett speltid tror jag ni kan glömma, de som har kört mycket kommer att ha bra mycket bättre stats/gear och ni kommer inte kunna köra samma content (för lätt/för svårt). Jag tyckte det var ganska stor skillnad när man hade fått lite gear och lagt ut poäng mot när man var helt färsk.

Mmmm lite kluven till det där med att hålla sig undan. Blev väldigt lätt att man körde på cirkel strafe metoden då det är väldigt enkelt. Men deras idé är ju att man mer aktivt ska röra sig undan hot och inte bara stå där och ta emot. Kan funka bättre med en ren tank build, provade inte något defensivt denna omgång.

Men köra med polare funkar ju om han vill levla upp något nytt. Då är man ju back to basic iallafall på vapenstadiet.

Lite läsning på ämnet combat: Word from a Dev: The combat

Permalänk
Medlem

Ny beta weekend fre 18:e - sön 20:e, betanycklar finns att hämta på bla www.fz.se
Jag ska nog försöka testa lite mer och läsa på lite om combaten, känns som om jag gjorde det på fel sätt i förra betan ^^ ska oxå försöka fortsätta med mainstory om jag orkar.
Hoppas de har fixat:
-frame drops, frysningar, loading screen som aldrig försvann
-lite grafikbuggar, glitches, texturer som blev konstiga eller försvann
i denna build.

Visa signatur

FD Define R3 - Corsair CX 500 - Asus P8Z77-V LE - Intel Core i5 3570K 3,4GHz - Antec Kühler H2O 620 - 16GB DDR3 Corsair Vengence LP 1600MHz - Sapphire Radeon HD 7850 2 GB - OCZ Agility 3 120 GB SSD - Samsung Spinpoint F3 1 TB - Windows Vista Home 64bit

Permalänk
Medlem

Ni som lirar betan nu i helgen får gärna rapportera lite
Jag har haft lite lätt abstinens under veckan eftersom jag tyckte liret kändes som en frisk fläkt i mmo-träsket.

Märker ni några förändringar?

(sitter tyvärr själv utan processorkylare hela helgen pga corsair fuckup)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Ni som lirar betan nu i helgen får gärna rapportera lite
Jag har haft lite lätt abstinens under veckan eftersom jag tyckte liret kändes som en frisk fläkt i mmo-träsket.

Märker ni några förändringar?

(sitter tyvärr själv utan processorkylare hela helgen pga corsair fuckup)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag provade spelet igen och måste säga att jag är besviken, visst det är en frisk fläkt och jag kommer KANSKE att köpa det i framtiden men combat är för tillfället helt... ja stelt. Jag provade med Mace i stället för magi och jag slår "igenom" fiender" samt missar dem och gör skada.

Atmosfär, quest,miljö är helt otrolig ! men combat... NEJ

Permalänk
Medlem

Är med i beta. Har laddat ner spelet och aktiverat mitt konto.
När jag startar spelet så får jag enbart en svart ruta. Är detta ett känt problem?
Jag har testat reparera mina filer utan att problemet har försvunnit.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Du ska aldrig reparera dina filer, mina erfarenheter av det genom Funcoms titlar ger bara mer problem ;).

När får du den svarta rutan? Patchern? Efter patchern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

* Dålig synkning av rösterna i cut-scenes
* Dåliga animationen för svärd attackerna

Läste någonstans att många av animationerna endast är "placeholders" för teständamål. Återstår att se om de ersätter alla.

Gillade dock spelet och framförallt världen även om det återstår lite arbete innan jag är nöjd med combatsystemet. Allt som allt en positiv överaskning ändå, trots att de första minuterna i tutorialen var rätt värdelösa.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fassenator:

Du ska aldrig reparera dina filer, mina erfarenheter av det genom Funcoms titlar ger bara mer problem ;).

När får du den svarta rutan? Patchern? Efter patchern?

Attans då.
Jag får svart ruta så fort jag jag klickar på "start" och spelet börjar ladda.
Jag har testat att köra i olika komp lägen samt använder "admin".

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Attans då.
Jag får svart ruta så fort jag jag klickar på "start" och spelet börjar ladda.
Jag har testat att köra i olika komp lägen samt använder "admin".

Har du testat att i launchern ändra till DX9 respektive DX11?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Mysko o.o. Du hör inget ljud?

Permalänk
Medlem

Vi är ett par stycken som har fastnat för detta spel . Väldigt olikt andra mmos och skönt att lira något annat än wow kloner. Vi är äldre gubbar på 30+ och har öppnat en hemsida så får vi se var det leder. Hade varit roligt och hitta lite fler svenskar som skall lira TSW, pm mig gärna om ni vill hänga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Har du testat att i launchern ändra till DX9 respektive DX11?

japp. testat olika upplösningar.

Skrivet av Fassenator:

Mysko o.o. Du hör inget ljud?

inget ljud.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

spelet åkte i papperskorgen.
funcom, ni är allt roliga.
Först AO och den katastrofala realsen. Sen Aoc och dess beta-period som sträckte sig ett halvår efter realse. Och nu släpps en beta av TSW som inte ens fungerar. Jag och funcom fungerar verkligen.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm