The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devase:

Vi är ett par stycken som har fastnat för detta spel . Väldigt olikt andra mmos och skönt att lira något annat än wow kloner. Vi är äldre gubbar på 30+ och har öppnat en hemsida så får vi se var det leder. Hade varit roligt och hitta lite fler svenskar som skall lira TSW, pm mig gärna om ni vill hänga med.

Kommer definitivt att spela så det låter inte helt ointressant.

Skrivet av astrob0y:

spelet åkte i papperskorgen.
funcom, ni är allt roliga.
Först AO och den katastrofala realsen. Sen Aoc och dess beta-period som sträckte sig ett halvår efter realse. Och nu släpps en beta av TSW som inte ens fungerar. Jag och funcom fungerar verkligen.

Gillar dessa "Betan funkar inte allt är skit" inlägg. Den fungerar ypperligt för mig och bevisligen för väldigt många andra ingame. Detta är ju ett återkommande problem för PC spel. Alla sitter på olika datorer, konfigurationer och mjukvaror. Slutsats, fungerar det för väldigt många andra är ju chansen ganska stor att felet är i din dator samt det är just en beta.

Hade hoppats på att få testa pvp denna gången, kanske nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Gillar dessa "Betan funkar inte allt är skit" inlägg. Den fungerar ypperligt för mig och bevisligen för väldigt många andra ingame. Detta är ju ett återkommande problem för PC spel. Alla sitter på olika datorer, konfigurationer och mjukvaror. Slutsats, fungerar det för väldigt många andra är ju chansen ganska stor att felet är i din dator samt det är just en beta.

Hade hoppats på att få testa pvp denna gången, kanske nästa gång.

Jag gillar när folk är besserwisser utan någon som helst anledning. Läs om mina inlägg så ser du väldigt klart och tydligt att jag förstår att det är en beta och att jag har sökt hjälp med problemet! Ditt inlägg har inte tillfört ett skvatt.
Och för att inte göra mitt inlägg helt irrelevant - såsom ditt ändå var- så har jag testa att ladda ner spelet igen och lägga det på en annan disk än min spel-ssd. Det hjälpte inte.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Släpps nästa månad? Känns som att det behöver minst 6 månader till av utveckling. Combaten måste verkligen fixas, den är stel, konstig och _alla_ är som rogue med combo points. Spamma point builder, tryck finisher, spamma point builder, tryck finisher. Ingen seriös pvpare kommer köra tsw med sådan combat

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

spelet åkte i papperskorgen.
funcom, ni är allt roliga.
Först AO och den katastrofala realsen. Sen Aoc och dess beta-period som sträckte sig ett halvår efter realse. Och nu släpps en beta av TSW som inte ens fungerar. Jag och funcom fungerar verkligen.

Så detta var inte minst lika meningslöst?

Mitt inlägg var inte alls irrelevant. Säger bara att om 100000 spelar och det inte fungerar för dig så drar du slutsatsen att det inte funkar.
Sen skulle jag rekommendera det officiella beta weekend forumet. Intresset för spelet på swec överlag är ju minst sagt svagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Så detta var inte minst lika meningslöst?

Mitt inlägg var inte alls irrelevant. Säger bara att om 100000 spelar och det inte fungerar för dig så drar du slutsatsen att det inte funkar.
Sen skulle jag rekommendera det officiella beta weekend forumet. Intresset för spelet på swec överlag är ju minst sagt svagt.

Vi låter det vara för att inte tråden ska bli nedsmutsad.
Tack för tipset om det officiella forumet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Vi är en hel del medlemmar i vårt community som spelat i betan och som trivs i TSW och ser potentialen i spelet. Vi kommer att fortsätta att vara testpiloter fram till release.

Så söker du efter någon att spela tillsammans med, är du välkommen till Friskyttarna.

Permalänk
Medlem

hmm har missat betan helt och hållet?! Kanske inte gör så mycket, känns lite som om dom gör en favorit i repris (AoC).
Håller mig nog till GW2, där får man ju iaf vad man betalar för

Permalänk
Medlem

Som jag sa tidigare det är verkligen stor skillnad på AoC betan/release och TSWs beta för min del. TSW betan är bra mycket stabilare än AoC var vid release, jag stötte inte på en enda större bugg utan det mesta var mindre grafikproblem. Funkade precis lika bra för dom andra i min guild som provade

Permalänk

Hur tar jag del av förboknings erbjudanden som tillgång till betan samt headstart om jag förbeställt från Komplett.se? De har inte skickat någon kod eller något, och den fysiska kopian kommer jag väl få runt release.

Permalänk
Medlem

Jag har ärligt talat haft 0 problem med beta-klienten, båda helgerna, så förstår inte all gnäll. Visserligen kommer det inte fungera felfritt för alla, vilket är just varför man har betan, men då får man göra sin röst hörd på de officiella forumen, moderatorerna har vidarebefodrat många 'problem' vidare till dev. team som ibland kommer med svar också.
För övrigt är nog TSW en av de mest nyskapande MMOn utan några direkta lvls och utan nån känsla om att man grindar sig fram, för en gångs skull går det att njuta av spelet från allra början.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Visserligen kommer det inte fungera felfritt för alla, vilket är just varför man har betan, men då får man göra sin röst hörd på de officiella forumen, moderatorerna har vidarebefodrat många 'problem' vidare till dev. team som ibland kommer med svar också.

Ja verkligen. Det är konstigt att beta har blivit någon form av "demo" för många nuförtiden.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Ja verkligen. Det är konstigt att beta har blivit någon form av "demo" för många nuförtiden.

Det roliga är att enligt en vän som på något galet sätt fått tillgång till closed beta, som inte endast utspelar sig över helgerna utan 24/7, så är det en rätt stor skillnad på klienten, han påstår att den stängda beta - klienten flyter på betydligt bättre etc. Men FC verkar vara jäkligt bra på att se till att inget läckts ur deras NDA-build, inte ens betacake.net har lyckats läcka något och allt som hamnar på youtube tas bort i princip direkt =/

Edit: Kommer ihåg nu att det var du som hade problem med TSW, fortfarande samma problem? I alla fall, på de officiella forumen finns det en tråd om just detta, det är oftast pga. ett fel under installationen. Du får testa med att avinstallera spelet helt och hållet och ladda ner det på nytt och sedan installera den senaste nedladdningen.

Edit 2: Innan du ominstallerar hela spelet, gå in i \The Secret World\Default\ och ta bort 'Preferences' och sedan starta upp spelet och se om det löser problemet!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Hur tar jag del av förboknings erbjudanden som tillgång till betan samt headstart om jag förbeställt från Komplett.se? De har inte skickat någon kod eller något, och den fysiska kopian kommer jag väl få runt release.

Jag har aldrig köpt spel från komplett men du fick ingen kod på orderbekräftelsen/kvittot?

När du väl har fått tag på den så får du skapa ett konto här. Därifrån finns länk till klienten.

Annars så har dom inför varje helg varit väldigt generösa med att dela ut beta keys. Vet inte om det fungerar nu när 2:a beta helgen är över men här finns listan på sidor som delade ut nycklar för beta helg 2: Beta nycklar

Permalänk
Medlem

Kan ju bara säga att jag kände mig jävligt korkad när man försökte lösa Templars unlockable i Secret Wars.
Hade inte ens varit i närheten utan en massa ledtrådar som andra gett på officiella forumen.

Finns ju garanterat folk som fixar det här skulle jag tro Liten utmaning för geniknölarna.

Här hittar ni Templars unlock, lycka till!

Kan ju tillägga att alla ledtrådar till lösningen finns där så ni som inte spelar men bara gillar en utmaning kan också testa.

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Jag har aldrig köpt spel från komplett men du fick ingen kod på orderbekräftelsen/kvittot?

När du väl har fått tag på den så får du skapa ett konto här. Därifrån finns länk till klienten.

Annars så har dom inför varje helg varit väldigt generösa med att dela ut beta keys. Vet inte om det fungerar nu när 2:a beta helgen är över men här finns listan på sidor som delade ut nycklar för beta helg 2: Beta nycklar

Mailade komplett.se igår och fick idag mail från Funcom med min nyckel hoppas det blir någon beta nästa helg då.. Verkar ju inte bli någon denna helg :/ iofs är det bra om TSW teamet tar tid till att gå igenom all feedback de fått och fixa o dona i spelet.

Har t.ex läst på forumet att de kommer se över combat systemet, eftersom många klagat på att det är lite "meh". Lite konstigt att combat systemet känns så tråkigt i TSW när det var bra mycket roligare i Age of Conan (vad jag minns iaf..). Man tycker Funcom borde kört vidare på det de redan skapat i AoC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Mailade komplett.se igår och fick idag mail från Funcom med min nyckel hoppas det blir någon beta nästa helg då.. Verkar ju inte bli någon denna helg :/ iofs är det bra om TSW teamet tar tid till att gå igenom all feedback de fått och fixa o dona i spelet.

Har t.ex läst på forumet att de kommer se över combat systemet, eftersom många klagat på att det är lite "meh". Lite konstigt att combat systemet känns så tråkigt i TSW när det var bra mycket roligare i Age of Conan (vad jag minns iaf..). Man tycker Funcom borde kört vidare på det de redan skapat i AoC.

Fick det här nyligen:

We would like to inform you that the official launch date for The Secret World has moved back two weeks, with the new date now being Tuesday the 3rd of July. However, as a pre-order customer, you can start playing prior to this as Early Access begins on Friday the 29th of June! All progress you make within the Early Access period will carry over through launch.

We are also excited to inform you about the dates and content for the two final Beta Weekends! As a pre-order customer you have guaranteed access to these Beta Weekends.

The first of these is called “Hell Raised” and is launching June 15th. Here you will be able to explore the new adventure zone of “The Savage Coast”, where you will get to further investigate the mysteries of Solomon Island. Here you will find that the gates to hell itself have opened up, allowing you to brave the challenges of "Hell Raised" -- one of the many awesome dungeon experiences in The Secret World!

The last beta week-end will take place on June 22th through June 24th and will allow you to sample both the Eldorado battlefield as well as the persistent warzone gameplay where you get to charge onto the fields of battle with your fellow Illuminati, Templars or Dragon initiates.

We very much look forward to seeing you in The Secret World!

Best regards,

Funcom

Så du får chancen att prova det

Permalänk
Medlem

Asså det här spelet ser ju helgrymt ut. Misstar man sig eller?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Asså det här spelet ser ju helgrymt ut. Misstar man sig eller?

Mvh J

Kan bli riktigt fett tror jag, dem sköt fram realeasen 2 veckor senare. Kan ju bara hoppas det var till för att finjustera samt fixa de grejer som funka lite mindra bra:)

Permalänk
Medlem

Spelet har stor potential och hoppas FC kommer att få till det . Längtar till nästa beta weekend.

Permalänk
Medlem

Bara jag som kommer toklira det när det kommer ut? Svagt Sverige, svagt! Förväntade mig inte folk skulle vara så mainstream.

Permalänk
Skrivet av Fl3xus:

Bara jag som kommer toklira det när det kommer ut? Svagt Sverige, svagt! Förväntade mig inte folk skulle vara så mainstream.

Jag hann bara spela några timmar förra beta helgen då vi hade Diablo 3 Lan samtidigt, men jag måste säga att det var längesen jag såg fram emot ett MMO (eller ett spel ö.h.t) lika mycket som TSW. Jag kommer lira det som en fanatiker

Fan, hade glömt hur långsamt tiden går när man faktiskt ser fram emot en spel-release.

Permalänk
Entusiast

Helvete, i ren impuls så beställde jag spelet från Webhallen för att få beta-access osv. Men räknade inte med att de kanske inte mailar ut koder under helgen så borde ha beställt direkt från funcoms hemsida.. Ni som beställt från webhallen, hur lång tid tog det för er att få förbokningskoden?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Bara jag som kommer toklira det när det kommer ut? Svagt Sverige, svagt! Förväntade mig inte folk skulle vara så mainstream.

Redan förbokat och sitter och väntar. Hoppas nästa beta helg erbjuder pvp.

Skrivet av Firkraag:

Helvete, i ren impuls så beställde jag spelet från Webhallen för att få beta-access osv. Men räknade inte med att de kanske inte mailar ut koder under helgen så borde ha beställt direkt från funcoms hemsida.. Ni som beställt från webhallen, hur lång tid tog det för er att få förbokningskoden?

Kan tyvärr inte svara på din fråga men för här är en lista där man kan hitta nycklar till nästa beta helg (15:e juni):

AlienWare (closed beta)
MSI
MMORPG.com
Ten Ton Hammer
IncGamers
AusGamers
Geforce

Lagt till fler giveaway sidor. Uppdaterar om jag hittar fler!

Hittade förövrigt rekommenderade specs:

"The following are the recommended system specifications for The Secret World:
OS: Windows 7 64 bit
CPU: Intel Core i5 3.0Ghz or equivalent
GPU: NVidia GTX 560 Ti 1Gb
RAM: 6Gb"

Permalänk
Entusiast

Jag fick min nyckel utav Webhallen nu. Det vart inget å oroa sig över.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

Laddat ner klienten, och skärmen förblir svart efter den korta snutten med EA i början. Spelet fungerar alltså inte, jag har senaste catalyst drivrutinerna. Några förslag?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Laddat ner klienten, och skärmen förblir svart efter den korta snutten med EA i början. Spelet fungerar alltså inte, jag har senaste catalyst drivrutinerna. Några förslag?

Det har varit uppe här på forumet förut med det problemet.
Tidigare poster:

Skrivet av Danzle:

Sen skulle jag rekommendera det officiella beta weekend forumet.

och

Skrivet av Sanazin:

Edit: Kommer ihåg nu att det var du som hade problem med TSW, fortfarande samma problem? I alla fall, på de officiella forumen finns det en tråd om just detta, det är oftast pga. ett fel under installationen. Du får testa med att avinstallera spelet helt och hållet och ladda ner det på nytt och sedan installera den senaste nedladdningen.

Edit 2: Innan du ominstallerar hela spelet, gå in i \The Secret World\Default\ och ta bort 'Preferences' och sedan starta upp spelet och se om det löser problemet!

Trodde det var 8:e men det verkar som jag hade fel:
"The third Beta Weekend, titled 'Hell Raised', will begin on June 15th and run until June 17th."

Får bli GW2 helg istället

Permalänk
Entusiast

Jag har redan läst tråden på det officiella beta forumet och spenderat minst en timma på att försöka fixa skiten. Istället för att leta citeringar där du hänvisar till ett annat forum kan du väl skriva hur man löser det istället?

"TROLOL GOOGLE IT".. suck..

Men det spelar ingen roll nu, jag löste det själv genom att starta spelet igenom "TheSecretWorldDX11" istället för den på skrivbordet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag har redan läst tråden på det officiella beta forumet och spenderat minst en timma på att försöka fixa skiten. Istället för att leta citeringar där du hänvisar till ett annat forum kan du väl skriva hur man löser det istället?

"TROLOL GOOGLE IT".. suck..

Men det spelar ingen roll nu, jag löste det själv genom att starta spelet igenom "TheSecretWorldDX11" istället för den på skrivbordet.

Inte lite defensiv va?

Så jag som inte har problemet och heller inte behövt lösa det ska sitta och leta ordagrant fram lösningen till dig?

Jag länkade officiella forumet, vilket har en tråd om just svart bild problemet och jag länkade ett förslag på en lösning från en annan medlem.
Du skrev aldrig att du redan läst igenom officiella forumet så det kunde väl inte jag veta.

Glad att det löste sig för dig och jag hoppas astrob0y som hade samma problem kan använda sig av samma lösning.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Danzle:

Inte lite defensiv va?

Så jag som inte har problemet och heller inte behövt lösa det ska sitta och leta ordagrant fram lösningen till dig?

Jag länkade officiella forumet, vilket har en tråd om just svart bild problemet och jag länkade ett förslag på en lösning från en annan medlem.
Du skrev aldrig att du redan läst igenom officiella forumet så det kunde väl inte jag veta.

Glad att det löste sig för dig och jag hoppas astrob0y som hade samma problem kan använda sig av samma lösning.

Jag är bara så trött på alla generiska "google it" eller "gå dit å leta själv" när man är på ett diskussionsforum som till dels är menat för å hjälpa varandra, that's all.

Verkar som att det ändå inte är någon beta denna helgen, så hoppas mer på att de fixar problemet i en patch tills nästa helg så folk slipper sitta å felsöka i all evighet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Info om nästa helg:

The third Beta Weekend for The Secret World starts on June 15th, and for nearly three days you will get to explore and enjoy more of the game than ever before.

You can continue your progress from the last beta phase as your character has been saved. If you want to participate in this Beta Weekend and the Beta Weekend starting June 22nd, all you need to do is pre-order the game!

If you have the client already installed: start the game and it will patch to the latest version. If you do not have it installed you can download the client from your account page.

Your adventures in this Beta Weekend will take you beyond Kingsmouth and into a massive new region known as The Savage Coast. Here you will soon discover that the very gates of hell have opened up, inviting you into an epic dungeon experience known as 'Hell Raised'. But that's not the only dungeon available; a wrecked supertanker known as 'The Polaris' has been spotted off the coast of Solomon Island.

The game has received significant enhancements since the last Beta Weekend, with improved content, gameplay mechanics and performance. In addition you will get to experience the updated combat system as well as full DirectX 11 graphics! We are very excited to share all this with you.

The Secret World Beta Weekend #3: Hell Raised starts at 9am PST on June 15th and lasts until 11.59pm PST on June 17th.

See you in hell!