The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem

I och med att tråden verka vara halvt vid liv så redigerade jag lite smått i OPn, har inget intresse av detta spel längre så kommer inte bry mig om tråden, vill nån göra en ny så kan denna låsas.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Köpte just pre-order. Betan börjar 11/5. Launch 19e Juni.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Pre-order ute Verkar rätt nice tycker jag.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Alla drar upp Age of Conan men Funcom har ju gjort fler titlar än så bla Anarchy Online vilket är det roligaste mmo jag spelat. Inte det snyggaste men det var bra mycket mer intressant än många andra.

Jag hoppas det här blir ett riktigt bra spel. Har redan förbokat, det enda som verkar lite lamt är stridernas animationer, träffbilder och sånt. Men det hoppas jag dom hinner polera lite mer.
Men som sagt garanterat köp för min del. Spelvärlden verkar ju vara fantastisk.

Synd att tråden verkar lite halvdöd, trodde spelet skulle väcka mer intresse. Men GW2 drar väl mest publik just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Synd att tråden verkar lite halvdöd, trodde spelet skulle väcka mer intresse. Men GW2 drar väl mest publik just nu.

Hård konkurrens på MMO-marknaden. Samtidigt som kanske spelarna börjar bli lite mättade. Jag gillar verkligen story och värld i Secret World, är däremot lite mer försiktig när det gäller resten av spelet. Väntar på reaktioner efter lansering.

Permalänk
Keeper of Traditions

The Secret War har dragit igång nu, garanterad beta-access i prispotten!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Anarchy och AoC var inte direkt spelbara vid release, massa buggar, trasiga skill-träd, båda spel blev "bra" när flesta spelare har slutat spela dom, hoppas Funcom har lärt sig av sina misstag och inte gör bort sig igen, genom att släppa halvfärdig produkt.

Permalänk
Medlem

Några smakprov screens från beta helgen. Har bara börjat känna lite på spelet.

Älskar att man måste leta ledtrådar och faktist läsa en del quests. Grafiken är väl inte den mest polerade men dom har gjort ett jäkla jobb med att fylla städerna och omgivningen med detaljer.

Permalänk
Medlem

Kört några timmar nu är faktiskt riktigt positiv till detta. Gillar atmosfären, questsystemet, skillsystemet verkar väldigt intressant likaså. Det enda jag kan anmärka lite på är stridsystemet som kanske behöver lite polering, men kanske blir mer intressant vid högre "nivå".

Hoppas på detta, ett mmorpg med factions som Illuminati, Templar och Dragon är ju minst sagt intressant. Ar lagom trött på alver, drakar, troll etc etc

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Ny video

Permalänk
Medlem

Har hört om mycket buggar? Ngn som lirat mkt och kan ge en update, och hur var fps i zoner med mkt folk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Har hört om mycket buggar? Ngn som lirat mkt och kan ge en update, och hur var fps i zoner med mkt folk...

Hm kört kanske 10 timmar nu, inte märkt av några större buggar. Alla quests har funkat fint, det är få grafikglitchar här och var som när man klättrar i en stege t ex. Ser lite muppigt ut. Jag har ingen värstingburk direkt men på Ultra (allt på max) typ 30-40fps medel. Som värst droppar det till 30 ibland

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Spelat en stund nu. Flyter på bra. Gillar att man inte direkt känner klassindelning. Kör en Templar. Valde slägga som vapen. Skönt att det inte är så mycket loot hela tiden. Blir galen på alla spel med skräploot.
Trevliga filmade sekvenser. Funkar helt klart över förväntan.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

När var realease datumet? känns som att dom måste finslipa lite, känns stelt och flyter inte riktigt på just nu.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

* Dålig synkning av rösterna i cut-scenes
* Dåliga animationen för svärd attackerna

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

När var realease datumet? känns som att dom måste finslipa lite, känns stelt och flyter inte riktigt på just nu.

Den 19 Juni, tror inte spelet är helt polished likt föregångaren AoC, hoppas jag har innerligt fel, men jag känner ju Funcom dessutom kör de på samma game engine som aoc. Deras preliminära datum var ju i April...Vi får se om de blivit seriösare på att leverera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Hm kört kanske 10 timmar nu, inte märkt av några större buggar. Alla quests har funkat fint, det är få grafikglitchar här och var som när man klättrar i en stege t ex. Ser lite muppigt ut. Jag har ingen värstingburk direkt men på Ultra (allt på max) typ 30-40fps medel. Som värst droppar det till 30 ibland

Låter ju bättre än förväntat, på deras egna forums låter det som Epic Fail, det är ju också Funcom och det är snarare failcom när gameplayet blir mer komplext som mass pvp. Som seiges i forna AoC... Vi får se hur det utvecklar sig men jag bangar lätt lifetime subscription på 200 euro, om det visar sig att inte vara lönt...

Permalänk
Medlem

Någon som har preorderat och fått varg som pet eller vet var man kan beställa den versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

När var realease datumet?

19:e juni.

Vad tycker du inte flyter?
Funkar fin fint för mig. Några mindre grafik buggar med gräs och vapnen har jag haft men inget större.
Kan hålla med om att fighterna känns lite stela med träffanimationer och sånt men alla skills jag har provat har gjort det dom ska. Kör Pistol/Shotgun nu men har provat Elemental/Chaos magic, Assault rifle, Claw och Sword än så länge.

Testat lite crafting och det funkar ju också lite udda men tror det blir bra.

Skrivet av Fl3xus:

Någon som har preorderat och fått varg som pet eller vet var man kan beställa den versionen?

Sett den på GameStop och Amazon

Permalänk
Medlem

Kom ihåg hur taggade folk var inför Age of Conan, bäst att aldrig förvänta sig något från Funcom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

19:e juni.

Vad tycker du inte flyter?
Funkar fin fint för mig. Några mindre grafik buggar med gräs och vapnen har jag haft men inget större.
Kan hålla med om att fighterna känns lite stela med träffanimationer och sånt men alla skills jag har provat har gjort det dom ska. Kör Pistol/Shotgun nu men har provat Elemental/Chaos magic, Assault rifle, Claw och Sword än så länge.

Testat lite crafting och det funkar ju också lite udda men tror det blir bra.

Sett den på GameStop och Amazon

I princip hela spelet känns "sluggish", kan vara att det inte tycker om CF. Kan även inte läsa texten på questen då det är någon skum grafikbugg där.
Stör mig även på att min karaktär inte säger något, han kan väl säga ett ord iaf? känns dumt när jag tittar på sekvenserna och han bara står där.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

I princip hela spelet känns "sluggish", kan vara att det inte tycker om CF. Kan även inte läsa texten på questen då det är någon skum grafikbugg där.
Stör mig även på att min karaktär inte säger något, han kan väl säga ett ord iaf? känns dumt när jag tittar på sekvenserna och han bara står där.

Jo det är möjligt förstås. Jag kör med ett GTX580 singlekort och har inte upplevt textproblem.
Att man inte säger något har varit ett val från deras sida. Nånting med att man ville inte låta spelaren designa sin karaktär precis som man vill och sedan påtvinga en röst man inte valt Förstår deras poäng men det känns lite meh.

Skrivet av Murloc:

Kom ihåg hur taggade folk var inför Age of Conan, bäst att aldrig förvänta sig något från Funcom.

Jag spelade aldrig AoC men jag spelade AO och det är det roligaste MMOt jag spelat. Jag hoppas Secret World kan ta över den tronen

Permalänk
Medlem

Måste instämma i de positiva omdömena. Flyter bra och riktigt skönt med en ny miljö. Man skulle kunna tänka sig att man uppgraderar grafiken lite framöver (eller så har jag blivit "grafikskadad" efter alltför mkt bf3 & witcher2).

Grymt skön minimalistisk känsla på interfacet oxå tycker jag. Lite dansk modern design över det hela

Det som jag tror och hoppas kommer göra detta till en fullträff för min del är tanken på att man inte har ett level-system som de andra spelen har. Äntligen kanske man kan logga på och verkligen lira med sina polare även om en del lirar fyrtio timmar i veckan och en del lirar fyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett riktigt misslyckat spel. Dåliga animationer, quests o.s.v

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Verkar kunna bli en hyffsat spel, dock skulle jag inte vilja betala för att spela det. Kommar man från Wow så ser det mycket bra ut iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ett riktigt misslyckat spel. Dåliga animationer, quests o.s.v

Hur mycket har du lirat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Hur mycket har du lirat?

Någon timme

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Betan som varit denna helg är ett jävla skämt! Laggar som bara den, man kan inte dra på grafiken för då laggar spelet sönder. Grafiken är The Sims 2 skämt. Hur detta ska kunna ha något att sätta upp emot Tera och GW2 vet jag inte, för detta spel ser ut som ett indie spel. Skrattretande enligt min åsikt, men det är min åsikt. Så var inga jävla hatare nu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raikiri:

När var realease datumet? känns som att dom måste finslipa lite, känns stelt och flyter inte riktigt på just nu.

Finslipa LITE? Skiten släpps i juni, känns som de behöver fixa en ny grafikmotor och optimera om spelet totalt!

Permalänk
Medlem

Skumt. Jag har allt maxat vad gäller grafikinställningar och det flyter hur bra som helst. I och för sig bara i 1920×1080.
Tycker det är uppfriskande att man behöver tänka lite själv för en gångs skull

Skickades från m.sweclockers.com