Ubuntu 9.04 i RC-version

Permalänk
Medlem

Kul att den nya versionen snart är ute. Även om Ubuntu inte längre är mitt huvud-OS så finns det alltid rum på min hårddisk för att prova en ny version

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankwhite
MMm jag håller helt med. Dags att kasta ut den här /dev och /home-schiiten. Mycket bättre med C:\Windows\ och Mina Dokument. Sen undrar jag varför det inte levereras med Internet Explorer och om bonzi buddy går att ladda hem till 9.04.

Tror det är bäst att du håller dig till Windows Kan lova dig att Ubuntu INTE kommer att släppas med vare sig C:\ eller IE inom överskådlig framtid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Bara att gå in på synaptic, tanka (logga ut och in för att vara säker) och högerklicka på exe filen och välja star with wine.
Sedan om det gäller buggar så nja, håller med att vissa program vill helt enkelt inte köra samt att open office 3.0 är pain in the ass.

Hoppas bara att Intel har fixat sina drivisar till 965 serien eftersom Intels drivrutiner suger pung, kan inte koppla en extern projektor utan att drivrutinen får spel och slutar svara som resulterar med att relogga. Eller att wine suger pung i 8.10 och intel 965 drivrutiner.

Min kompis har beta versionen av Ubuntu och kör utan problem, bara avant window mangager som inte funkar som den skall. Men 9.04 kommer nog fixa det

Tänkte mest så man får igång PowerDVD så jag kan se på blu-ray. För om det skulle gå utan större problem så kanske ubuntu vore nåt för HTPCn också. Ska prova nya ubuntu och se ifall jag kan få det som jag vill. Har inte lyckats tidigare men jag hoppas nu att det funkar.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Tänkte mest så man får igång PowerDVD så jag kan se på blu-ray. För om det skulle gå utan större problem så kanske ubuntu vore nåt för HTPCn också. Ska prova nya ubuntu och se ifall jag kan få det som jag vill. Har inte lyckats tidigare men jag hoppas nu att det funkar.

Funkar det inte försök få hjälp på IRC

de finns på irc.freenode.net
##beginners-help
#Ubuntu
#ubuntuforums-beginners

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Tänkte mest så man får igång PowerDVD så jag kan se på blu-ray. För om det skulle gå utan större problem så kanske ubuntu vore nåt för HTPCn också. Ska prova nya ubuntu och se ifall jag kan få det som jag vill. Har inte lyckats tidigare men jag hoppas nu att det funkar.

Spela Blu-Ray direkt från skiva går inte än i Linux vad jag vet.. ?
Mer läsning:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NzE1NA

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"