Foldinglaget intar topp 25

Permalänk

Om det är miljövänligt eller inte är väl egentligen irrelevant när det finns så mycket annat i samhället som drar onödigt mycket resurser utan att vara till någon större nytta?
Det är bara när det handlar om välgörenhet eller vetenskap som folk blir så fruktansvärt skeptiska av någon anledning, kanske är det de som inte bidrar som måste smutsa ner de som är bättre föredömen?

Permalänk

Låta datorn stå o folda på natten... eller låta den vara avstängd för o spara energi?

Ja vilket är det mest värde i? Lite knepigt... själv har jag den oftast avstängd på natten ifall jag inte har någon nedladdning igång.

Permalänk
Medlem

Någon som har en länk till topplistan?
Norra europa, är det norden då eller även tyskland, pålen osv?

A, just det någon som vet hur man får F@H och autostarta? Glömmer och dra igång dem anars
BTW, det är xp det gäller

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Någon som har en länk till topplistan?
Norra europa, är det norden då eller även tyskland, pålen osv?

Det som man vanligtvis kallar Norden. Tyskland tillhör Centraleuropa. Norden är Sverige, Danmark, Norge, Island och Finland.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Ja, för vi i Sverige har ju så många kolkraftverk... Nämn gärna ett enda! Och din andra kommentar om elräkning är ju bara dum. Många av oss här inne spenderar massa pengar på att köpa den dyraste hårdvaran men vi har inte råd med en något högre elräkning?

sverige kan stoltsera med att inte producera någon kolkraft alls. vår miljöplan har gett oss ett ryckte som miljökämpar.

synd bara att milöplanen gick ut på att köpa kolkraft från tyskland, så vi bidrar inte till någonting det bara ser ut så på pappret.

Permalänk

Fan vad kul.
Har ju sett det utvecklas åt rätt håll sedan jag började med detta.
Kul att medverka.

Folda hårt i sommar nu!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Någon som har en länk till topplistan?

Team Statistics

Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
A, just det någon som vet hur man får F@H och autostarta? Glömmer och dra igång dem anars
BTW, det är xp det gäller

Vilken klient gäller det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
Nice

+1

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Äntligen har mitt foldande gett resultat

Permalänk
Medlem

Vi har haft en lång vinter, datorerna har stått på och hjälpt till att värma husen

Permalänk
Medlem

Ja' va' me' från början för några år sedan - numera har jag ingen aning om vilken klient och hur man konfar för att gå me'.

Tröttnade när danskarna fick svenskarna att lägga ner Barsebäck så dom kan sälja sin skitiga kolkraft till dumsvenskarna.

Permalänk
Medlem

Härligt!

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

fattar nästan ingenting av det här men det verkar ju bra!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xore
fattar nästan ingenting av det här men det verkar ju bra!

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Team Statistics

Vilken klient gäller det?

Tack

Båda, x86 och nvidia GPU

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Awsumness

Jag har foldat lite utan lag på min pc.. Med min gamla Pentium D...
Jag lyckades få det att funka nu på min mac så nu gjorde jag slag i saken och tog reda på foldinglagets nummer och pillade iväg ett meddelande så att man kan se att jag foldar i forumet

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Ja, för vi i Sverige har ju så många kolkraftverk... Nämn gärna ett enda! Och din andra kommentar om elräkning är ju bara dum. Många av oss här inne spenderar massa pengar på att köpa den dyraste hårdvaran men vi har inte råd med en något högre elräkning?

Finns nog inte så många kolfraftverk i sverige men det finns förbränningsugnar. T.ex. borås El, dock bränner de till största del soper ( och lite ved ) dock inte kol per sig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Båda, x86 och nvidia GPU

Tänkte först att du kanske ville köra dem som service (så att de körs i bakgrunden). Det står beskrivet i guiderna för Folding@Home (sök på service). Men för ditt ändamål borde det räcka med att skapa en genväg av exe-filen eller ta en redan existerande genväg och placera den i Start > Startup alternativt Start > Autostart. Detta gäller för XP, är osäker på hur detta ser ut i Vista.

Permalänk
Medlem

Vad gött
Jag och min bror har börjat med
Går inte världsbra på min p4 men det går

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Så fort det kommer en vettig klient till ATI-baserade kort så sätter jag igång igen

Eller hur, sjukt störande att sämre nVidia kort får mer poäng än ett bättre ATi-kort..

Och varför denna töntiga diskussion om att det inte är miljövänligt? Starta en egen tråd istället....

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Tyvärr har jag lagt ner foldandet sen ett par år... har bara en bärbar nuförtiden och den blir så varm med lite processorbelastning. Men kudos till er som ser att SweClockers får ett bra rykte. Minns att jag låg rätt högt (~20) på vår interna lista när vi drog igång det här...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jointenn
har jag sagt något om de?, försökte få fram att sverige inte använder kolkraft

Sorry citerade fel

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Woohoo för oss som foldar!

Permalänk
Medlem

Weeee!

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Avstängd

Se min signatur. Vad händer om jag sätter i ett 8800GTX att folda med som jag har över?

1. Jag tänker på att mitt moderkort inte har SLI-stöd. Kan jag ändå folda på det sekundära (8800GTX)?
Tanken är att folda HELA tiden, från uppstart till avstängning. Typ ha det i bakgrunden och inte tänka mer på det (även ha på det då jag spelar och använder GTX260).

2. Hur mycket belastas processorn när man foldar på grafikkortet? Är det märkbart?

3. Är det värt att folda med 8800GTX eller är kortet för dåligt?

Kan säkerligen få svar på dom här frågorna om jag besöker F@H hemsida.
Är också säker på att Sweclockers foldinglag vill ha fler medlemmar

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är stolt över vårt fina folding-lag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
1. Jag tänker på att mitt moderkort inte har SLI-stöd.

SLI används inte vid folding.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Kan jag ändå folda på det sekundära (8800GTX)? Tanken är att folda HELA tiden, från uppstart till avstängning. Typ ha det i bakgrunden och inte tänka mer på det (även ha på det då jag spelar och använder GTX260).

Det ska gå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
2. Hur mycket belastas processorn när man foldar på grafikkortet? Är det märkbart?

Nej, inte nu längre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
3. Är det värt att folda med 8800GTX eller är kortet för dåligt?

Det är absolut värt

Permalänk
Medlem

jag har ett ps3 och 3 datorer men jag tänker då inte folda för det=)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650