Foldinglaget intar topp 25

Permalänk
Melding Plague

Foldinglaget intar topp 25

Foldinglagets slit ger resultat. Folding@SweClockers.com har nu intagit 25:e plats i listan över de absolut bästa lagen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

grattis!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är inte så insatt i det här men, vad har uppnåtts av det här? några framsteg? har förmodligen ställt denna fråga förr men.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
Nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
är inte så insatt i det här men, vad har uppnåtts av det här? några framsteg? har förmodligen ställt denna fråga förr men.

http://folding.stanford.edu/Swedish/Science
http://folding.stanford.edu/Swedish/Awards
http://folding.stanford.edu/Swedish/Papers

Sammanfattning; en hel del.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
är inte så insatt i det här men, vad har uppnåtts av det här? några framsteg? har förmodligen ställt denna fråga förr men.

http://folding.stanford.edu/English/Papers

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Gick med i det dära foldengrajset häromdan, har inte fattar riktigt vad programmet gör. Min kompis sa åt mig o ladda hem det, det var något om att hjälpa med uträkningar inom sjukvård, cancer?

mvh

edit: såg länken nu

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk

Roligt som fan. dessvärre har man förslöa datorer och inga grafikkort som kan bidra

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det tar sig

Kommer ihåg förut när vi slet för att få ihop 30k per dag!
Har väl blivit "lite" inflation på poängne, men det är ju lika för alla.
Fint jobbat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
är inte så insatt i det här men, vad har uppnåtts av det här? några framsteg? har förmodligen ställt denna fråga förr men.

Vad som uppnåtts så vitt jag vet är högre belastning hos kolkraftverken samt högre elräkning för dem som vill ha de. Om de nu finns framsteg vet jag icke.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd

Så fort det kommer en vettig klient till ATI-baserade kort så sätter jag igång igen

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem

Stoltheten <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
Vad som uppnåtts så vitt jag vet är högre belastning hos kolkraftverken samt högre elräkning för dem som vill ha de. Om de nu finns framsteg vet jag icke.

jo det var det jag tänkte först

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu i veckan när jag pensionerar min gamle dell dimension så kommer den antagligen folda 24/7 i garderoben ^^

Grattis till 25:e plats iallafall!

Permalänk
Medlem

Foldar dygnet runt, dock endast på mitt grafikkort som för övrigt inte är det mest ultimata med nuvarande klienter

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

finns säkert nåt kolkraftverk jag inte känner till. men sverige är uppbyggt till största del med vatten kraft, sen en del kärnkraft och lite vindkraftverk.
har för mig vattenkraften står för drygt 50-60%

iaf, grattis till laget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
Vad som uppnåtts så vitt jag vet är högre belastning hos kolkraftverken samt högre elräkning för dem som vill ha de. Om de nu finns framsteg vet jag icke.

Ja, för vi i Sverige har ju så många kolkraftverk... Nämn gärna ett enda! Och din andra kommentar om elräkning är ju bara dum. Många av oss här inne spenderar massa pengar på att köpa den dyraste hårdvaran men vi har inte råd med en något högre elräkning?

Permalänk

Grattis!

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
Vad som uppnåtts så vitt jag vet är högre belastning hos kolkraftverken samt högre elräkning för dem som vill ha de. Om de nu finns framsteg vet jag icke.

http://www.youtube.com/watch?v=EZ1XuOgknuE se och lär!

jag köper miljöv'nlig el så det spelar ingen roll eller hur!?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
Vad som uppnåtts så vitt jag vet är högre belastning hos kolkraftverken samt högre elräkning för dem som vill ha de. Om de nu finns framsteg vet jag icke.

Exakt. Det är mycket miljövänligare att bygga nya superdatorer och ignorera befintlig datorkapacitet som redan är uppkopplad.

Framstegen hittar du bland annat i länkarna ovan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jointenn
finns säkert nåt kolkraftverk jag inte känner till. men sverige är uppbyggt till största del med vatten kraft, sen en del kärnkraft och lite vindkraftverk.
har för mig vattenkraften står för drygt 50-60%

iaf, grattis till laget!

Istället för att datorn ska stå och i idle är det väl bättre att den används till något, vad ändamålet än är? Som tex. att de börjat använda värme som människor ger ifrån sig till att värma upp hus.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

har jag sagt något om de?, försökte få fram att sverige inte använder kolkraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Ja, för vi i Sverige har ju så många kolkraftverk... Nämn gärna ett enda! Och din andra kommentar om elräkning är ju bara dum. Många av oss här inne spenderar massa pengar på att köpa den dyraste hårdvaran men vi har inte råd med en något högre elräkning?

EOn är en av de som köper el till sverige av andra länder som använder kolkraft.

Permalänk
Medlem

Ruskigt imponerande att vi ligger föra Xtremesystems med tanke på vilka system som finns där.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Varför bemöts f@h med skepticism?
Att påstå att det bara drar el är total nonsens.
Alla här är nog skyldiga att ha massvis med prylar som drar ström som egentligen inte är nödvändiga för våran överlevnad. Ingen idé att hyckla, f@h ger åtminstone något tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Ja, för vi i Sverige har ju så många kolkraftverk... Nämn gärna ett enda! Och din andra kommentar om elräkning är ju bara dum. Många av oss här inne spenderar massa pengar på att köpa den dyraste hårdvaran men vi har inte råd med en något högre elräkning?

Jag vet mycket väl att Sverige har en miljövänlig eltillverkning, folding är väll ändå inte bara Sverige. Han frågade vad som uppnåtts och jag svarade, sa jag något om att folk inte har råd?

Permalänk
Medlem

Nu jobbar mitt 4850 24/7 för laget med

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jointenn
finns säkert nåt kolkraftverk jag inte känner till. men sverige är uppbyggt till största del med vatten kraft, sen en del kärnkraft och lite vindkraftverk.
har för mig vattenkraften står för drygt 50-60%

iaf, grattis till laget!

Sveriges vattenkraft = 45%
Norges vattenkraft utgör 99% av landets energi. Hardware.no foldar då riktigt miljövänligt.
Sveriges vindkraft utgör ynka 5%. Ca 45% är kärnkraft och övriga 5% är fossila bränslen.

I Europa utgörs totalt 70% av fossila bränslen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB