Foldinglaget intar topp 25

Permalänk
Medlem

vart ändrar man vilket lag man ska folda för på ps3an?

Permalänk
Medlem

Blir jävligt förvånad över att HardOCP ligger 1a medan Anandtech ligger på 20e plats. Jag trodde HardOCP var ganska liten sida jämfört med Anandtech, tomshardware å de stora grabbarna men de kanske är desto mer hardcore.

Snackat om det gör nån nytta eller inte känns ganska onödigt, folk foldar för poängen och statusen det ger att ligga bra på listan men bättre att det ger något till vetenskapen också än att man kör 3dmark (om 3dmark hade en liknande funktion) eller nått.

Kör inte för jag är arbetslös och snålar med elen men körde SETI@home en gång i tiden och det var väl inte specielt givande egentligen. Måste ge credit till snubbarna att de kom på att ha med poäng och toplistor, skulle nästan tro 90 % av allt foldande är på grund av det.

Men när är det klart? Måste ju ta slut på proteiner å vika nån gång med alla tusentals datorer som jobbar med det nästan dygnet runt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Yes! jag är fortfarande rankad under 1000:e plats med min 16k poäng totalt. Det går inte särskilt fort med ena kärnan på 2ghz när man jämför med dem som kör med grafikkort

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
jag har ett ps3 och 3 datorer men jag tänker då inte folda för det=)

Varför inte?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

ska börja folda när jag installerat om datorn, vilket blir till veckan, senast till helgen. (har ett virus som inte går att få bort "VIRUT" https://www.idg.se/2.1085/1.211478/microsoft-varnar-viruset-s..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Varför inte?

Jag vill inte slita på komponenterna i onödan! jag anser folding är meningslöst

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Hade gärna foldat med min rigg... (kolla Sign)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Jag vill inte slita på komponenterna i onödan! jag anser folding är meningslöst

Wow... är du ens läskunnig?

Själv har jag en dator i garderoben som viker proteiner 24/7. Ligger på plats 750 i laget och satsar på att komma på topp 100 000 totalt, men det är svårt när datorn inte är särskilt stark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Wow... är du ens läskunnig?

Själv har jag en dator i garderoben som viker proteiner 24/7. Ligger på plats 750 i laget och satsar på att komma på topp 100 000 totalt, men det är svårt när datorn inte är särskilt stark.

Tänk för att det är jag=)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk

har gått med nu. kändes inte rätt att ligga så dåligt till

Permalänk
Medlem

kan bara säga grattis!
en dag blir ni väl förstaplatsare

Permalänk
Medlem

Bra jobbat SweC!

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk

Folding

Tuggar själv på med dubbla 100% dedikerade 8800GTs och ett GTX260 för lag BF2S.com. Plats 156 efter bara ett halvår, vi kommer och tar er, SweC Vi har supervikaren max på plats 124 globalt på vår sida, ni har inte en chans!

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Entusiast

Jag låter min "garderobs-server" köra foldin@home, och på så sätt drar mitt strå till stacken.

Servern är bestyckad med en AMD DualCore x64 på 2500 MHz (överklockad till 2800 MHz).
Då processorn är lite av en "overkill" för att sitta i en enkel filserver så överlåter jag den överblivna CPU-kraften till just Folding@Home (SweClockers foldinglag självfallet)

Jag är nog inte ensam att ha en filserver med en "överdrivet" kraftfull CPU, så ni som har CPU-kraft kvar i era servrar kan jag tipsa om att stuva in Folding@Home och "köra så det ryker"

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Fint fint. Min dator står och foldar alltid när jag inte spelar

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
jag anser folding är meningslöst

Varför anser du att folding är meningslöst?

Permalänk

Undrar vad det är för super foldinglag på plats 1 om xtremesystems ligger på plats 24 och anandtech på plats 20..

Permalänk

Nu har man börjat folda med mitt 8800GT, kommer tugga på varje dag förutom kvällar.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Grattis grabbs!

Hade varit kul o veta vad ni som foldar snabbast använder er av för pryttlar! Skriv gärna här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Undrar vad det är för super foldinglag på plats 1 om xtremesystems ligger på plats 24 och anandtech på plats 20..

På plats ett ligger team 0 om jag inte minns fel, dvs default-teamet Dock är inte Team Google medräknat på den "officiella" listan så dem kan ju ligga högre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Grattis grabbs!

Hade varit kul o veta vad ni som foldar snabbast använder er av för pryttlar! Skriv gärna här!

Tack ^^
Jag själv kör 24/7 på 1st P4@3,0GHz (2 vanliga klienter), 1 AMD AM2 4000+ (1 SMP-klient i linux) ett 8800GTS (G92) och sedan kör min spelburk/workstation (se "Lovisa" i sign, 1 SMP och 2st GPU) dagtid samt nattetid när jag inte sover hemma och dessutom ett HD4870 som kör lite sporadiskt några timmar då och då
Detta håller mig någonstans mellan 13-16k poäng per dag med pikar uppåt 18k, vilket är top 10-15 i teamet
Häng på du också vet ja!

Permalänk
Medlem

Vilken klient bör man använda till ett 4870x2 och en AMD Phenom II X4 940?

(Hade tänkt få tummen ur och göra en insats för laget )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
På plats ett ligger team 0 om jag inte minns fel, dvs default-teamet Dock är inte Team Google medräknat på den "officiella" listan så dem kan ju ligga högre

Tack ^^
Jag själv kör 24/7 på 1st P4@3,0GHz (2 vanliga klienter), 1 AMD AM2 4000+ (1 SMP-klient i linux) ett 8800GTS (G92) och sedan kör min spelburk/workstation (se "Lovisa" i sign, 1 SMP och 2st GPU) dagtid samt nattetid när jag inte sover hemma och dessutom ett HD4870 som kör lite sporadiskt några timmar då och då
Detta håller mig någonstans mellan 13-16k poäng per dag med pikar uppåt 18k, vilket är top 10-15 i teamet
Häng på du också vet ja!

Hur mycket ger P4 processorn? Den kan väl köra två för att den har hyperthreading? Jag har nämligen en likadan.

Hehe, tänk en Core i7@4GHz med åtta klienter, mums men ändå frukost för ett grafikkort?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
Vilken klient bör man använda till ett 4870x2 och en AMD Phenom II X4 940?

(Hade tänkt få tummen ur och göra en insats för laget )

1st SMP- samt 2st GPU-klienter.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hur mycket ger P4 processorn? Den kan väl köra två för att den har hyperthreading? Jag har nämligen en likadan.

Hehe, tänk en Core i7@4GHz med åtta klienter, mums men ändå frukost för ett grafikkort?

I skrivande stund ger den c:a 250ppd, så det är ju inget att hurra över, men det ligger mellan 200-400ppd ungefär beroende på vilka projekt den kör och som foldingteamets måtto lyder: Många bäckar små..
Kör du en Ci7:a så är SMP-klienten helt klart att rekommendera, går att köra en enda SMP-klient på 8 teoretiska kärnor med en speciell flagga om jag inte minns fel.

För er som vill se hur det ser ut hos en av våra bättre bidragsgivare i foldingteamet rekommenderar jag Schrimps galleri, även Dr.Fredrik ska ha ett, men det kan jag inte hitta för tillfället ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Jag vill inte slita på komponenterna i onödan! jag anser folding är meningslöst

Helt meningslöst kan det väl inte vara. Men man kan ju fråga HUR pass meningsfullt det egentligen är?

Permalänk
Medlem

hur kan ni garantera att det är cancerforskning ni hjälper til med? Det kan ju lika gärna vara undercover kärnvapen forskning.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hur många beräkningar per sekund utför hela nätverket? Vore kul att se i jämförelse med superdatorer från t.e.x Cray.

Edit: Verkar vara 8714 TFLOPS ser jag nu.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iden med folding är smart men jag foldar inte pga att jag vill hålla nere kostnaden för elen.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Jag vill inte slita på komponenterna i onödan! jag anser folding är meningslöst

Vet du ens vad du pratar om?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
1st SMP- samt 2st GPU-klienter.

Det går ej att ha två likadana GPU klienter uppe, har provat. För jag vill använda mitt andra grafikkort, men ne det får bara vila. Det är orättvist ju