Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Medlem

Nya Iphone 3GS, leveranstid

Tjena, tänkte man kunde ha en tråd om leveranstider som ni har fått så kan folk titta här istället för att skriva i massa olika forum och undra. Dela gärna med er info på det ni har fått av dem olika företag.

T ex, jag la en beställning hos The Phone House i fredags 7 aug 2009, Iphone 3GS 16BG VIT med telia ab. men står fortfarande Ny internet order under status på The Phone house hemsida när man är inloggad under tidigare order, ringde dem idag och undrade om vad som händer men då fick jag besked om att dem ej kommer ändra status föräns Iphone 3GS kommer in i lager, då undrade jag men om jag beställde den 7 aug och någon beställer typ denna veckan så borde det finnas någon ordning vem som får den först och då kunde han inte ge mig något besked, kändes lite jobbigt men men visste att det var leverans tid 2-4 veckor. Vi får hoppas att dem styr upp det lite.

Dela med er av informationen som ni har fått så folk kan läsa och slippa skriva samma fråga i olika forum.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en 16GB från Tre och enligt den jag pratade med skulle dom få en leverans i slutet av veckan och att jag kunde räkna med att få min i början av nästa vecka.

Permalänk

För er som vill beställa via Telia abonnemang kan jag inget annat än tipsa om Apples egna lokala butiker. Leveranserna går ganska fort där (även fast de får telefonerna från Telia konstigt nog). Dyker upp några leveranser så där några gånger i veckan. I alla fall här på Sveavägen i stan.

För övrigt säger Telia på Kungsgatan att det är cirka 4-5 veckors väntetid.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
Jag har beställt en 16GB från Tre och enligt den jag pratade med skulle dom få en leverans i slutet av veckan och att jag kunde räkna med att få min i början av nästa vecka.

Måste bara säga LYX med så kort väntetid.

Någon annan som har beställt via The Phone House?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Bokade själv en svart 16gigare på tre.se inatt. Hoppas verkligen jag får den innan nästa helg, för annars är det kört. Ska utomlands i ett år nämligen.. :/

Ringde tre butiken i Koppamärra, GBG idag och han sa att de skulle få in den om två veckor till deras centrallager. Om detta är sant så är det något sent för min del, men mailade deras onlineorder imorse. Hoppas kunna få lite mer utförliga detaljer om detta.

Återkommer om jag hör nått nytt.

Visa signatur

Ojjjiieee!

Permalänk
Medlem

Är det ens någon som har fått sin levererad från halebop än? Verkar som att Telia tog hela den första leveransen

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag bokade min 5 augusti, en vit 16gb 3GS. Säljaren kunde inte uppge leveranstid men om han fick gissa så skulle han säga 2 veckor.
Han sa också att jag skulle spara ?några? dagar om de skickar den hem till mig istället så det fick bli så.

Hojta gärna till om någon får sin telefon hemskickad ifrån 3 och när ni beställde

Permalänk
Medlem

Min Order hos Phone House på en 16Gb 3GS så har det ändrats från Internet Order till fraktas. Hoppas det blir snart

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Har precis pratat med Tre igenom för att se om min iPhone har skickats eller inte och nu ändrade dom leveranstiden igen till nästa fredag. Ändrar dom en fjärde gång så avbeställer jag den.

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen lyckats tjata fram mitt kolli-id från Telia.
När jag knappar in numret på posten.se så står det "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen ". Det var förövrigt igår det uppdaterades till det.

Vad betyder egentligen detta? Att min Iphone finns i Sverige fast opackad?
Kommer de skicka telefonen denna vecka eller vad tror ni?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Var in i teliabutiken på bredgränd i uppsala den första augusti och skrev upp mig på kölistan, just då hade dom inget som helst hum om när dom skulle få in den, har ännu inte hört något men det verkar som att dom har betat av kön lite grann i alla fall så det rör ju på sig.

Den som väntar på något gott...

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Oj nu var det massa uppdateringar, hoppas alla får den snart.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-KakaN
Har nu äntligen lyckats tjata fram mitt kolli-id från Telia.
När jag knappar in numret på posten.se så står det "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen ". Det var förövrigt igår det uppdaterades till det.

Vad betyder egentligen detta? Att min Iphone finns i Sverige fast opackad?
Kommer de skicka telefonen denna vecka eller vad tror ni?

Tacksam för svar!

de har din mobil och förvarnar posten att de kommer skicka gods via dom brukar ta 1-2 dagar innan den hamnar hos posten. så den bör ju hamna hos posten denna vecka.. har du tur får du i morgon annars början av nästa vecka..

finns säkerligen andra som exakt beskrivning av förhandsinfon...

Permalänk
Medlem

Jag har oxå beställt genom Phonehouse (telia-låst iphone med telia abonnemang).

Hoppas Phonehouse fick lite leveranser idag då om Telia fått det...

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyp
Jag har oxå beställt genom Phonehouse (telia-låst iphone med telia abonnemang).

Hoppas Phonehouse fick lite leveranser idag då om Telia fått det...

Som jag nämnde som har min Iphone status ändrats från Ny internet order till FRAKTAS så jag ringde dem för 5 minuter sedan och frågade med hopp om Kolli ID men NEEEEEEJJJJ, hon bara tyvärr måste jag informera dig att våra Iphones bör komma i slutet av Augusti, så du kan ringa någon gång då och kolla om vi har fått Kolli ID, ja ja fick tacka för mig då hon lät trevlig i telefon men hoppas hon är ute och cyklar så att man får telefonen tidigare då dem inte har exakt information verkar det som. HOPPAS HOPPAS

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Jag beställde en svart 3GS samtidigt som jag fick mail från 3, dvs 27:e juli. Då jag en dryg vecka senare inte hört något ringde jag kundtjänst. "Det finns ingen order här" blev svaret. Beställde på nytt ca 4:e augusti. Ingen bekräftelse information eller liknande från 3. Ringde igen till kundtjänst, orden fanns registrerad men ingen som helst leveransinformation.

Ringde 3 igen för några dagar sedan, efter lite pressande från min sida hitta kundtjänstpersonalen till slut på en siffra, om 12 dagar...

Vore enklare för 3 om de mailade leveransstatus med automatik till de som beställt.

Min svarta Mophie Juice Pack som Apple listade med 4 veckors leveranstid har dock redan kommit tillsammans med en docka och en hörlurskabel med inbyggd mic.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wZor
Bokade själv en svart 16gigare på tre.se inatt. Hoppas verkligen jag får den innan nästa helg, för annars är det kört. Ska utomlands i ett år nämligen.. :/

Ringde tre butiken i Koppamärra, GBG idag och han sa att de skulle få in den om två veckor till deras centrallager. Om detta är sant så är det något sent för min del, men mailade deras onlineorder imorse. Hoppas kunna få lite mer utförliga detaljer om detta.

Återkommer om jag hör nått nytt.

Vore det inte smartare att köpa en i det landet du ska till? Enda undantaget vore väl danmark där ditt 3-abbonnemang inte är dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Vore det inte smartare att köpa en i det landet du ska till? Enda undantaget vore väl danmark där ditt 3-abbonnemang inte är dyrare.

Hej!

Sant, funderar på att avboka min. Fick mail från dem imorse.

Citat:

"I dagsläget vet jag ännu inte exakt när din order kommer att skickas ut till dig då vi inväntar leveransbesked från Apple. En kvalificerad gissning på leveranstiden är två veckor. Vi hoppas så fort som möjligt få fram den exakta leveransdagen, men just nu är detta allt jag kan säga tyvärr. Din order är dock inlagt i vårt kösystem och skickas så fort leverans från Apple inkommer.

Finns inga iPhone kvar i göteborgstrakten tyvärr. Du kommer dock ej hinna få den till nästa helg.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!"

Jag skall till Kaohsiung, Taiwan i ett år. Det är ju väldigt nära Hong Kong, plus att jag kommer mellanlanda där. Kanske kostar lika mycket som här i Sverige?

Har tre's abonnemang idag, Fastpris, funkar riktigt bra, dock har jag sagt upp det pga. utlandsstudier som sagt. Ska byta till deras kontantkort, det funkar ju exakt som om man är hemma i Sverige från som du nämnde Danmark men även i England, Hong Kong, Australien, Österrike, Italien etc. Alla de länder där de finns dvs. Riktigt schysst faktiskt.

Väntar med att avbeställa iPhonen till nästa vecka i alla fall. Enligt villkoren så kan man ju inte det men eftersom efterfrågan är så stor så tror jag de kan ta det att jag avbeställer min så att en annan i kön kan få den direkt istället för att den först skickas till mig och sedan tillbaka till dem.

Visa signatur

Ojjjiieee!

Permalänk
Medlem

Vill bara informera att min beställning från Phone house på en Iphone 16GB 3GS vit beställdes i tisdags 11/8 nu idag har jag fått kolli ID, jippiiiiiiiii

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Jag beställde min från Halebop den 1 augusti. Fick en avi idag*! Måste säga att de var väldigt punktliga, den levererades EXAKT 14 dagar efter beställningen, precis som det stod!

IMORGON KAN JAG HÄMTA UT DEN! JIHOOO!

*Med idag syftar jag på Fredagen den 14 augusti.

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Avstängd

Tre veckor till sade 3 till mig i fredags (14:e), beställde 4:e augusti.

Permalänk
Medlem

Jag beställde min 11/8 från phone house 16GB vit 3GS och jag sitter med den hemma nu var precis hämtade ut den från posten. JIPPPIIIII

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ja var inne i en Tre butik i måndags och beställde mig en 3GS, hon sa att ja antagligen skulle få telefonen om en vecka.

Nu undrar ja om någon här vet hur ja kan se att telefonen är skickad. Kan man se det under "mitt tre" på deras hemsida? Eller måste man ringa kundtjäns?

Permalänk
Medlem

Vet ej hur det är med Tre men jag fick ringa Phone House för det stod endast fraktas på hemsidan utan någon med info.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Beställde 8 augusti, fick min idag..dock så byter dom inte nummer fören på torsdag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ja var inne i en Tre butik i måndags och beställde mig en 3GS, hon sa att ja antagligen skulle få telefonen om en vecka.

Nu undrar ja om någon här vet hur ja kan se att telefonen är skickad. Kan man se det under "mitt tre" på deras hemsida? Eller måste man ringa kundtjäns?

Mig veterligen ingen som helst info (skulle ju avlast kundtjänst en aning). Jag ringer 1ggr/vecka med olika påhittade svar från 3.

Permalänk
Inaktiv

Pratade med Tre's kundtjänst idag, om tre veckor kan jag räkna med att få min iphone. jag lade beställning den 5e augusti. Riktigt irriterande! Nån annan som hört något från Tre?

Permalänk
Medlem

Det var tråkigt att du får vänta så länge, tror dock att dem har fler för att många har nu fått sina, fast vi som beställde efter dig via telia eller phone house har nu fått våra hoppas du får den innan 3 veckor.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Min telefon kom idag, hela två dagar tidigare än vad dom sa sist jag pratade med dom (Tre).

Permalänk
Inaktiv

När beställde du, och vilken modell?