Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
" Samtal med TRE torsdag kl 18.40.
"-Hej, har du några nyheter om iPhoneleveranserna?"
"-Om jag har! Ett fåtal kommer att få sin imorgon fredag och ALLA andra som beställt får den under nästa vecka."

/BonneSwe
"
Inlägg från macworld.. låter lovande?

Jag tror på det när jag har min telefon i handen, tror Apple bara sket i Sverige och skicka alla telefoner till USA eller nåt.

Och får Telia 11 000 telefoner och Tre inte så ska jag säga upp mitt Telia fasta telefonabbonemang och Telia bredband bara för att jag är så jävla lack på dom Säkert tagit alla pengar från deras andra avdelningar och mutat Apple eller nåt :s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krukanaboo
Det blev borttaget direkt.
Jag hoppas verkligen inte att han blir sparkad. Han engagerar sig i att ha en viss kundsupport på ett forum vilket jag tycker är jättebra då många kan läsa svaren.

Man kan dock diskutera om det verkligen inte är så att Telia får 11000 telefoner nästa vecka, de kanske bara vill skylta med 1-3 veckor för att inte göra folk besvikna utan ge dem en fet överraskning istället. Det känns ju inte direkt som att siffrorna bara är tagna ur tomma intet, han bör ju ha fått dom från något.
Jaja man ska väl sluta spekulera i dessa saker fast det är roligt och låta det ta sin tid annars blir man väl bara galen när man inte får sin telefon nästa vecka :).

så sant så sant! de jag menar att jag hoppas att han fick sparken är om han hade fel, att han bara skickar ut felaktig information utan att vara säker och ger hopp till sveriges befolkning men de borde gå ut med information på dehär viset , rätt information då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YaNa
Beställde 22/8 en 16GB Svart från 3 Stureplan butiken. Ringde Tre:s kundtjänst nu (20.40) och fick besked att de har fått en ny batch idag på ca 800 st, och att jag ev. var med där! Jippi!!! De sa att jag bör ha min Iphone nästa tisdag! Längtar verkligen nu!!!!

FYFAN!!!! Pratade med Tre:s kundtjänst nu, efter att ha blivit uppmanad igår att ringa idag för att bekräfta min iphone leverans. Men nu säger hon att de inte alls ska ha fått nån iphone leverans!!!! Enligt henne så uteblev deras lovade leverans, då Apple inte kan leverera och att det är ca 3 veckor från nu som jag kan förvänta mig en iphone!!!!

Det här suger.....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
http://www.tre.se/templates/FullSizePageEmma.aspx?id=37779

Snail mail anyone?

Finns det någon snailmailtjänst i sverige?

Dvs man fyller i alla uppgifter online så går ett brev iväg. Dvs Posten eBrev men för enstaka brev.

[EDIT]Skickade själv via http://snailmailr.com/ eftersom jag var otålig och inte orkade vänta på att någon kom på en svensk tjänst. 1$ var ju inte direkt dyrt heller, gäller tills de hunnit fixa höjd debitering för internationell post.

Jag citerar mig själv, skriv brev till tre enligt länken ovan, endast brev tas emot av kundombudsmannen.

Jag har skrivit men fler måste skriva, skapa tryck, obs använd rättstavning, skriv seriöst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Jag citerar mig själv, skriv brev till tre enligt länken ovan, endast brev tas emot av kundombudsmannen.

Jag har skrivit men fler måste skriva, skapa tryck, obs använd rättstavning, skriv seriöst.

vad hjälper det oss om inte förlänger leveransen med alla brev de får in, de har nog redan tryck nog. Du kan ju börja med att skriva till apple i så fall då det är dom som inte skickar ut?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
vad hjälper det oss om inte förlänger leveransen med alla brev de får in, de har nog redan tryck nog. Du kan ju börja med att skriva till apple i så fall då det är dom som inte skickar ut?

För att jag är kund hos Tre, inte Apple. Apple har inget ansvar gentemot mig, möjligen mot tre men jag kan omöjligt bedöma deras affärsrelation. I så fall kan jag ju vända mig till en anställd på fabriken i kina och klaga.

Jag tror inte heller brev till deras kundombudsman påverkar leveranserna negativt, jag tror knappast att hela Tre står och packar telefoner. Ledningen behöver förstå att man måste kommunicera med sina kunder, de skall inte behöva ringa varje dag och få olika besked. Det finns uppenbarligen en betydande brist på kommunikation från ledningen till butiker och kundtjänst, skulle också tro att det är svårt för kundtjänst- och butikspersonal att göra sig hörda internt i företaget.

Detta är en ledningsproblematik och inget annat, att kundtjänsten kommer med olika svar vid varje samtal beror på att de får för lite information från sin ledning.

Samma med marknadsavdelningen, de har fått dålig information och ingenstans framgår i marknadsföringen att det är brist på telefoner, man får intrycket av att de finns i lager.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
För att jag är kund hos Tre, inte Apple. Apple har inget ansvar gentemot mig, möjligen mot tre men jag kan omöjligt bedöma deras affärsrelation. I så fall kan jag ju vända mig till en anställd på fabriken i kina och klaga.

Jag tror inte heller brev till deras kundombudsman påverkar leveranserna negativt, jag tror knappast att hela Tre står och packar telefoner. Ledningen behöver förstå att man måste kommunicera med sina kunder, de skall inte behöva ringa varje dag och få olika besked. Det finns uppenbarligen en betydande brist på kommunikation från ledningen till butiker och kundtjänst, skulle också tro att det är svårt för kundtjänst- och butikspersonal att göra sig hörda internt i företaget.

Detta är en ledningsproblematik och inget annat, att kundtjänsten kommer med olika svar vid varje samtal beror på att de får för lite information från sin ledning.

Samma med marknadsavdelningen, de har fått dålig information och ingenstans framgår i marknadsföringen att det är brist på telefoner, man får intrycket av att de finns i lager.

håller med till en viss del, men jag tror verkligen inte att de läser igenom alla som skickar och klagar om just iphone, det VET problemet säkert mer än hälften av alla brev och samtal de får in per dag handlar säkert just om iphone, sen ändras situationen hela tiden och de får säkert olika besked av apple själva då deras lovade leveranser uteblir etc? De klart att de vill pumpa ut telefonerna så jävla fort som möjligt, dock tycker jag också att de borde ha någon slags information tex på deras hemsida, tex telias iphone-blogg fast lite mer uppdaterad om vad som händer egentligen och lite "vi beklagar sena leveranser babblet skulle också vara lite skönt. Någon positiv effekt tror jag inte kommer ut ur brevskickandet snarare ingen alls.

Permalänk
Avstängd

path of least resistance

Permalänk

blabla w/e jag ska försöka glömma bort det en stund och får hoppas den dyker upp innan nyår

Permalänk
Medlem

En fråga, fick hem avtal och simkort i torsdags av Telia. Längst bak i papperet står det vilken telefon jag har beställt och att leveranstiden är ca 5 dagar. Står det så i varje brev som skickas ut? Har följt inlägg på macworld.se och jag tycker jag ser ett ljus någonstans? Det som Anders Häll skrev tycker jag låter rimligt, han kanske inte fick skriva det eftersom det var "hemligt". Skulle vara guld om dom började skicka ut telefoner i början av veckan.

Permalänk
Medlem

Alla iphonemodeller (3G och 3GS) var slutsålda och gick inte att beställa på sonera.fi för några dagar sen, men nu är det fritt fram igen för alla modeller. Det tolkar jag som positivt.

Permalänk

Någon som vet leverans tiden på Halebop.
Jag tänkte beställa en IPHONE 3GS 32gigg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjon Geao
Någon som vet leverans tiden på Halebop.
Jag tänkte beställa en IPHONE 3GS 32gigg.

Har du läst tråden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjon Geao
Någon som vet leverans tiden på Halebop.
Jag tänkte beställa en IPHONE 3GS 32gigg.

Beror på om du skall ha vit eller svart, verkar som att flera har fått de vita levererade på en gång.

Visa signatur
Permalänk

Jag har läst män inte hela tråden.
Jag vill ha svart.
Det står mist 4 veckor, det låter inte kul att vänta.

Permalänk
Medlem

Skumläste igenom tråden, men vad jag förstog så är chansen stor att man får sin iPhone snabbt om man beställer en vit samt att man går till Apple's officiella butiker?

EDIT: Såg att Halebop vart för jävla billiga, har de kanske 32gb vit iPhone i butik som man kan hämta ut direkt?

Permalänk
Avstängd

Beställde min från nätet hos Telia den 29:e juli och har fortfarande 2-3 veckors väntetid kvar enligt deras support, börjar bli jävligt less på detta.

Körde på en Svart 32GB

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Det låter ju inte kul att vänta så länge

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en 32gb Vit från Halebop, flyttade mitt nuvarande nummer från Tele2 till Halebop, och fick genast ett SMS där det stog att mitt nummer flyttas redan på Torsdag 10-09 kl 03:00.

Betyder det att min leverans av iPhonen kanske ligger omkring de dagarna eller tar de inte hänsyn till leveranstiden som kanske resluterar i att jag blir utan mobil i några veckor?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Beställde nyss en 32gb Vit från Halebop, flyttade mitt nuvarande nummer från Tele2 till Halebop, och fick genast ett SMS där det stog att mitt nummer flyttas redan på Torsdag 10-09 kl 03:00.

Betyder det att min leverans av iPhonen kanske ligger omkring de dagarna eller tar de inte hänsyn till leveranstiden som kanske resluterar i att jag blir utan mobil i några veckor?

Jag fick mitt abonnemang rätt omgående, men har fortfarande inte telefonen. 2 veckor sen jag fick abonnemanget.

Edit: Från Telia då

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Beställde nyss en 32gb Vit från Halebop, flyttade mitt nuvarande nummer från Tele2 till Halebop, och fick genast ett SMS där det stog att mitt nummer flyttas redan på Torsdag 10-09 kl 03:00.

Betyder det att min leverans av iPhonen kanske ligger omkring de dagarna eller tar de inte hänsyn till leveranstiden som kanske resluterar i att jag blir utan mobil i några veckor?

Jag har väntat lite över 4 veckor på abonnemang och mobil från halebop, men har inte fått någotdera. Gjorde som du och flyttade över mitt nummer till det nya abonnemanget och mitt gamla abonnemang slutade fungera i torsdags tror jag, så är utan mobil nu. :/

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Jag har väntat lite över 4 veckor på abonnemang och mobil från halebop, men har inte fått någotdera. Gjorde som du och flyttade över mitt nummer till det nya abonnemanget och mitt gamla abonnemang slutade fungera i torsdags tror jag, så är utan mobil nu. :/

Jag gjorde också som så att flytta över mitt abonnemang, jag beställde en svart 32Gb den 30:e och fick då att mitt abonnemang skulle flyttas den 3:e sep. eftersom jag inte hade fått mitt simkort så bad jag dem flytta fram flytten. då flyttades denna till den 28:e sep vilket skulle innebära mer eller mindre 4veckor från beställningen vilket också var den utlovade lev tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Jag har väntat lite över 4 veckor på abonnemang och mobil från halebop, men har inte fått någotdera. Gjorde som du och flyttade över mitt nummer till det nya abonnemanget och mitt gamla abonnemang slutade fungera i torsdags tror jag, så är utan mobil nu. :/

Ajfan ok.

Men förhoppningsvis kommer snart en levarans, då de oftast väntar med att skicka tills de har (X) antal beställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Beställde min från nätet hos Telia den 29:e juli och har fortfarande 2-3 veckors väntetid kvar enligt deras support, börjar bli jävligt less på detta.

Körde på en Svart 32GB

Samma här. Blev så less att jag ringde och avbeställde.
Gick sen ut och frågade i ett par st phonehousebutiker och 3 av 4 butiker jag kollade med hade den hemma liksom.. En butik hade dock kölista, en annan bara telenor men den tredje gav mig en vit 32gb. Dom hade bara en kvar men ändå, en dag tog det när jag suttit hemma och väntat 4 veckor som ett fån..
Detta var ca 10 dagar sen.

Permalänk

Hm, skumt att ni alla fortfarande har problem med leveranssätt. Jag har två kollegor plus några vänner som har beställt från halebop (inom telia) och fått telefonen några dagar efter bara.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

På halebops hemsida förekommer två olika påståenden;

"Just nu är det upp till 4 veckors leveranstid p.g.a stor efterfrågan på iPhone 3GS hos oss."

"Leveranstid minst 4 veckor p.g.a. stor efterfrågan och oregelbundna leveranser från Apple."

Det är ju rätt stor skillnad på dessa två påståenden. Det andra öppnar ju för en hur lång leveranstid som helst. Jag är sugen på 3Gs med "Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris", men tänker naturligtvis inte teckna något förrän man kan vara relativt säker på att leveransen inte kommer att dröja i månader.

Visa signatur
Permalänk

Enligt tre`s hemsida så kommer den in vecka 39 man kan ju hoppas har ju väntat en månad nu..........

Visa signatur

BenQ XL2411T AMD 8350 EVGA GTX 780 Crucial 32gb SSD Intel 250gb samt en EVO 250gb Nuforce dac3 Audio Technica ATH-M50

Permalänk

Perfekt nu är det bara att hota alla andra bolag med att man byter till 3 om de inte kan pressa fram lite leveransinformation.

Permalänk
Avstängd

Ringde just tre, som tydligen fått sitt namn efter hur lång leveranstid de har från att man ringer och kollar status på sin beställning. Återigen var alltså svaret tre veckors leveranstid from nu oavsett när jag gjorde min beställning. Dvs i mitt fall, totalt åtta veckors leveranstid.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckers69
Enligt tre`s hemsida så kommer den in vecka 39 man kan ju hoppas har ju väntat en månad nu..........

Länk tack.