Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Länk tack.

ehh www.tre.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
ehh www.tre.se

Hittar inget veckonummer på den sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Hittar inget veckonummer på den sidan.

Märkligt. Går jag in och klickar på telefonen står det klart och tydligt att den inkommer i lager v39.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
Märkligt. Går jag in och klickar på telefonen står det klart och tydligt att den inkommer i lager v39.

Samma här.

Permalänk

De flesta från macworld har fått mail från tre där de säger ens köplats och att telefonen kommer att komma nu i veckan oavsett när man beställde

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Ringde just tre, som tydligen fått sitt namn efter hur lång leveranstid de har från att man ringer och kollar status på sin beställning. Återigen var alltså svaret tre veckors leveranstid from nu oavsett när jag gjorde min beställning. Dvs i mitt fall, totalt åtta veckors leveranstid.

Kan fan inte lita på deras kundtjänst dom säger ju alla olika saker hela tiden....alltid lika komiskt att prata med dom för dom vet ju inte ett smack...dom som sitter på kundtjänst lär ju inte ha mycket kontakt med inköp...tycker alla operatörer ska ha någon form av daglig uppdatering hur det ligger med våra Iphones vi alla blir bara besvikna, vi hör ju massa skit hela tiden på alla forum att dom kommer snart....man kan ju hoppas att infon på deras sida är sann...

Visa signatur

BenQ XL2411T AMD 8350 EVGA GTX 780 Crucial 32gb SSD Intel 250gb samt en EVO 250gb Nuforce dac3 Audio Technica ATH-M50

Permalänk
Medlem

Ringde tre och de sa att jag som beställde för typ 2.5 veckor sen kommer få min om 1-2 veckor. Men de sa även att Apple typ inte kommunicerar med dom. De sa också att inte förräns någon gång i början av oktober kommer de ha Iphones i lager som de skeppar med en gång.

Permalänk
Medlem

imorgon har det gått 2 veckor sedan jag beställde, tre har fortf inte uppdaterat något på "mitt tre" som skulle kunna indikera att jag beställt en iphone. Är det likadant för er? När jag beställde förlängde jag mitt abonnemang samt korrigerade min adress då den gamla inte stämde, inget av detta har uppdaterats ännu. Blev lite orolig nu. Har heller inte fått nåt mail av dem trots att de har min mail-adress :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
imorgon har det gått 2 veckor sedan jag beställde, tre har fortf inte uppdaterat något på "mitt tre" som skulle kunna indikera att jag beställt en iphone. Är det likadant för er? När jag beställde förlängde jag mitt abonnemang samt korrigerade min adress då den gamla inte stämde, inget av detta har uppdaterats ännu. Blev lite orolig nu. Har heller inte fått nåt mail av dem trots att de har min mail-adress :S

Allt ska ändras under "mitt 3" när du har fått din mobil.

Permalänk
Medlem

Halebop - Orderdatum: 2009-08-12.

Väntar fortfarande. Hörde att Telia hade/skulle få(tt) 10 000 lurar, så man hoppas att man får någon av dessa.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk

Har ni inte fått informations mail från tre? De skeppas ut nu i veckan. Lita inte på de på kundtjänst. De skulle aldrig våga skicka ut ett sånt mail om de inte va säkert, och folk med köplats 1000+ har också fått, redan idag fick några från macworld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
Har ni inte fått informations mail från tre? De skeppas ut nu i veckan. Lita inte på de på kundtjänst. De skulle aldrig våga skicka ut ett sånt mail om de inte va säkert, och folk med köplats 1000+ har också fått, redan idag fick några från macworld

Har icke fått något mail från tre.

Permalänk
Medlem

Ni som fått mailet; ingen av er som kan klistra in mailet så vi andra får se hur det ser ut?
Ni bör självklart ta bort personlig information ifrån mailet då det inte berör oss

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
Har ni inte fått informations mail från tre? De skeppas ut nu i veckan. Lita inte på de på kundtjänst. De skulle aldrig våga skicka ut ett sånt mail om de inte va säkert, och folk med köplats 1000+ har också fått, redan idag fick några från macworld

email eller snailmail?

Fick ett brev/snailmail med att jag hade plats 307 eller dylikt för min 32GB svart. Inte fått email eller sms.

Permalänk
Medlem

MartenKL; antar att du menar det brevet som alla fick i brevlådan för 2-3 veckor sedan? Tror inte det är det brevet norpan refererar till. Inte när han skrivit "mail" också, och inte "brev".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karmeback
MartenKL; antar att du menar det brevet som alla fick i brevlådan för 2-3 veckor sedan? Tror inte det är det brevet norpan refererar till. Inte när han skrivit "mail" också, och inte "brev".

Jag håller med men ändå inte helt solklart då mail betyder just brev.

Permalänk

Jag kopierar när jag kommer hem, sitter på en skit telefon just nu

Permalänk

AUG 3: Beställer iPhone 3Gs 32GB Svart på 020-33 33 33. Får besked om ca 3-4 veckors leveranstid.

AUG 21: Får ett brev (snail) om att jag har köplats 240, och att telefonen kan levereras TIDIGAST om två veckor.

SEPT 7: Nu är det mer än två veckor sedan jag fick brevet. Jag mejlar min säljare och frågar vad som händer med min lur. Hans svar:

"
Hej Tony,

Jag förstår att du tycker det är segt att vänta på din telefon. Vi har fått in några som har skickats ut till vissa. Men det är ju kö system som gäller tyvär.

Men det senaste vi har hört ang iphone är att nu på fredag om en vecka ska vi ha fått in så många att det ska täcka alla som har beställt utom iphone 16GB svart.
Men såg att du beställt en 32Gb svart.

Med andra ord borde du ha din telefon om ca 2veck. Och jag får beklaga att du får vänta så länge.
Men tyvär är det så nu, det jag kan trösta dig med är att du gjort ett väldigt bra val och jag vet att du kommer bli super nöjd både med abonemanget och med telefonen.
"

Lite flummig kille men det verkar vara ett genomgående tema på kundtjänster i allmänhet och Tres kundtjänst i synnerhet.

Men nu är jag uppe i 5 veckor och alltså ca 2 veckor till. 7 veckor! Nån som slår det?

Visa signatur

Whatever I feel like! Gosh!

Permalänk

Ja alltså se här ser det ut för de flesta som har TRE.

"Hej

Här kommer en kort uppdatering kring leverensen av din beställda iPhone 3GS 16GB svart.

Du har nu turordningsnummer 1808 och vi förväntar oss att kunna leverera nästa vecka.

Med vänliga hälsningar
Online Sales på 3"

Med lite lägre könummer säger de sig kunna leverera denna vecka. Massor som har fått mailet. Telenor/Telia verkar inte få några telefoner alls -.-

Permalänk

"Här kommer en kort uppdatering kring leverensen av din beställda iPhone 3GS 32GB svart.

Du har nu turordningsnummer 208 och vi förväntar oss att kunna leverera denna vecka"

också en kille som beställde sin förra tisdagen och hade köplats 2500 något fick ett sådant mail

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonka3000
AUG 3: Beställer iPhone 3Gs 32GB Svart på 020-33 33 33. Får besked om ca 3-4 veckors leveranstid.

AUG 21: Får ett brev (snail) om att jag har köplats 240, och att telefonen kan levereras TIDIGAST om två veckor.

SEPT 7: Nu är det mer än två veckor sedan jag fick brevet. Jag mejlar min säljare och frågar vad som händer med min lur. Hans svar:

"
Hej Tony,

Jag förstår att du tycker det är segt att vänta på din telefon. Vi har fått in några som har skickats ut till vissa. Men det är ju kö system som gäller tyvär.

Men det senaste vi har hört ang iphone är att nu på fredag om en vecka ska vi ha fått in så många att det ska täcka alla som har beställt utom iphone 16GB svart.
Men såg att du beställt en 32Gb svart.

Med andra ord borde du ha din telefon om ca 2veck. Och jag får beklaga att du får vänta så länge.
Men tyvär är det så nu, det jag kan trösta dig med är att du gjort ett väldigt bra val och jag vet att du kommer bli super nöjd både med abonemanget och med telefonen.
"

Lite flummig kille men det verkar vara ett genomgående tema på kundtjänster i allmänhet och Tres kundtjänst i synnerhet.

Men nu är jag uppe i 5 veckor och alltså ca 2 veckor till. 7 veckor! Nån som slår det?

Vad menas med NU på fredag nästa vecka?

Permalänk

Som sagt, flummig kille

Visa signatur

Whatever I feel like! Gosh!

Permalänk

Haha ja de kan jag hålla med om han kanske menar nu på fredag eller nästa vecka i så fall, aja skriv så fort ni får hem telefonerna eller har några balla nyheter, vi har redan konstaterat att kundtjänst är blåsta så vi behöver inga mer nyheter från dem här xD

Permalänk

Jag beställde en 16GB för ca 3veckor sedan och idag var jag nere på Telia butiken i Norrköping för att se hur det ligger till med kön som jag hamnade i då jag beställde.

Var på plats 80 och idag vid lunch tid så låg jag på plats 30 och snubben som jag pratade med sa att jag kommer antagligen få vänta tills i slutet på oktober innan jag kunde få någon telefon.

I vanliga fall så hadde jag blivit galen av att vänta men denna gång så skiter jag faktiskt i det, den kommer när den kommer.

Permalänk
Medlem

kan säga så här jobbar själv i en butik, dock inte 3 men kan säga så här apple e hopplösa just nu vi får inte in några leveranser alls. Folk som ställt sig på listan här i början av augusti har inte fått sina och de förväntas att vänta ända till october för att få sin. Så de som vill ha en 3gs får ta att vänta ltie till tyvär

Permalänk
Medlem

Beställde via telia.se den 3/9 och vad man har sett ang leveranserna är det ju avskräckande. I infon man får så står det en levtid på max 8 dagar..om denna överskrids så bör man ju få kompensation?! Någon som har beställt via telias hemsida och kan berätta om lev tiden?

Beställde en 32GB vit för övrigt i hopp om att den lev lite snabbare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beamer13
Beställde via telia.se den 3/9 och vad man har sett ang leveranserna är det ju avskräckande. I infon man får så står det en levtid på max 8 dagar..om denna överskrids så bör man ju få kompensation?! Någon som har beställt via telias hemsida och kan berätta om lev tiden?

Beställde en 32GB vit för övrigt i hopp om att den lev lite snabbare.

Stod väl iförsig att Iphonen hade ungefär tre veckors leveranstid när man beställde eller läste infon. Å andra sidan är jag uppe på min sjunde vecka nu.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Stod väl iförsig att Iphonen hade ungefär tre veckors leveranstid när man beställde eller läste infon. Å andra sidan är jag uppe på min sjunde vecka nu.

Måste ha fetmissat det isof för jag letade efter levtid.

Permalänk
Medlem

Såg att denna info dock fanns under "support"

"Rusningen är stor, det är många som vill köpa iPhone 3GS. Just nu har vi en beräknad leveranstid på ca 3-5 veckor. Leveranstiden beror även på när svar om eventuell portering inkommer, samt när det finns ett returnerat undertecknat avtal, det är därför leveransen av signerade avtal via Mina sidor och e-legitimation ger snabbare leverans."

Permalänk

Vänta nu, måste man skriva under avtalet för att få telefonen?

Jag blev tillsagd att avtalet kom först och sen när luren kommer så skriver man under och skickar in. Man måste ju inte ha ett fungerande avtal för att få telefonen. Problemet är att man inte kan ringa bara. Men tills porteringen går igenom så har man ju Tres tillfälliga nummer på simkortet som man fick med kontraktet....

Visa signatur

Whatever I feel like! Gosh!