Ursprungligen inskrivet av Tonka3000
AUG 3: Beställer iPhone 3Gs 32GB Svart på 020-33 33 33. Får besked om ca 3-4 veckors leveranstid.
AUG 21: Får ett brev (snail) om att jag har köplats 240, och att telefonen kan levereras TIDIGAST om två veckor.
SEPT 7: Nu är det mer än två veckor sedan jag fick brevet. Jag mejlar min säljare och frågar vad som händer med min lur. Hans svar:
"
Hej Tony,
Jag förstår att du tycker det är segt att vänta på din telefon. Vi har fått in några som har skickats ut till vissa. Men det är ju kö system som gäller tyvär.
Men det senaste vi har hört ang iphone är att nu på fredag om en vecka ska vi ha fått in så många att det ska täcka alla som har beställt utom iphone 16GB svart.
Men såg att du beställt en 32Gb svart.
Med andra ord borde du ha din telefon om ca 2veck. Och jag får beklaga att du får vänta så länge.
Men tyvär är det så nu, det jag kan trösta dig med är att du gjort ett väldigt bra val och jag vet att du kommer bli super nöjd både med abonemanget och med telefonen.
"
Lite flummig kille men det verkar vara ett genomgående tema på kundtjänster i allmänhet och Tres kundtjänst i synnerhet.
Men nu är jag uppe i 5 veckor och alltså ca 2 veckor till. 7 veckor! Nån som slår det?