Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Jag tycker att säljsupporten på Dell är bra. Eftersom du har haft en xps16, måste det vara ett bra betyg att du inte tröttnat.

Rent allmänt kommer komponenter ofta från samma tillverkare, så märket på burken spelar sällan någon större roll. Därför tycker jag att supporten vid knas är viktig.

Edit: Betalade själv i torsdags, fick bekräftelse idag att datorn kommer 17/12 eller tidigare. Men, jag har sagt ok till väntetiden.

jo tyckte min xps 16 var kanon och bestämmde att jag ville ha en ny sådan så det ju spelat in lite att man har haft ork att vänta..
Nu idag rignde jag å fick tag på fösäljaren och frågade om kompensation å det skulle vi kolla på när ja fått datorn och samma med att få pengarna tillbaka.....han skulle skicka ett nytt mail till fabriken som så många gånger förr .ring in imorgon igen så får vi se vad vi fått för svar..står fortfarande i fas 2 nu...

och frågan är vad kan dom kompensera mig i efterhand med?

dom säger att det är inga problem med leveranstiderna och nån komponentbrist ska det inte finnas
jag har inte fått något mail heller utan det stå fortfarande 16/11 men är det verkligen rimligt att dom skulle hinna med att leverera den på utsatt tid

micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

fråga !!!!____________varför är Studio Xps 16 så jäkla bäst (excuse my French)

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
fråga !!!!____________varför är Studio Xps 16 så jäkla bäst (excuse my French)

Tja, din avatar säger det mesta, noll koll, smile. Lika enkelt/svårt som att man föredrar olika fabrikat i andra sammanhang.
Tror att många fastnar i fabrikat som fungerat bra. XPS 16 är helt enkelt en prestandadator i Dellsortimentet.

Jag gillar t.ex. inte SE-telefoner, därmed inte sagt att de är dåliga. Nokia, där ena dottern arbetar, passar mig bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
fråga !!!!____________varför är Studio Xps 16 så jäkla bäst (excuse my French)

För att du o ja har en var

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Ja får nog försöka få igen mina pengar det har nu stått still hela dagen med min order .. får nog ge upp.. något är alvarligt fel någonstans i dell system å de verkar inte gå att ordna upp från något håll ingen info heller ..
I onsdags skulle det läggas en högsta prio på denna .. snart gått en vecka sedan dom fick svar från fabriken om detta ...

Inte arg men något besviken kan sägas ....:confused:

Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Ja får nog försöka få igen mina pengar det har nu stått still hela dagen med min order .. får nog ge upp.. något är alvarligt fel någonstans i dell system å de verkar inte gå att ordna upp från något håll ingen info heller ..
I onsdags skulle det läggas en högsta prio på denna .. snart gått en vecka sedan dom fick svar från fabriken om detta ...

Inte arg men något besviken kan sägas ....:confused:

Mikael

Häv rubbet, se till att få tillbaka pengarna, och gör en helt ny beställning ev med prisavdrag. Läs Konsumentköplagen, den är mycket tydlig. Om du inte är van, ring kommunens konsumentvägledare.
Trådarna jag läst av dig på slutet talar sitt tydliga språk, något är fel. Du måste nollställa hela beställningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Häv rubbet, se till att få tillbaka pengarna, och gör en helt ny beställning ev med prisavdrag. Läs Konsumentköplagen, den är mycket tydlig. Om du inte är van, ring kommunens konsumentvägledare.
Trådarna jag läst av dig på slutet talar sitt tydliga språk, något är fel. Du måste nollställa hela beställningen.

Jo de var det ja försökte med idag men det verkade inte finnas utrymme för det .. att cancellera hela orden ,, men ja ska kolla med min konsumentvägledare idag när ja är på jobbet tycker botten är nådd nu ...

dock är ja väldigt tacksan för alla här som orkat svara mig ..

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Intel® Core™ 2 Duo P8700 (2.53GHz,3MB L2 Cache, 1066MHz)
4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive(Software install, no media)
Svart läderhölje: 15.6-tums 1 080p WLED-skärm utan ramar med full HD-upplösning
6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)

Orderdatum: 2009-11-04
Faktiskt fraktdatum: 2009-11-10
Uppskattat leveransdatum är senast: 2009-11-20

Den kostade mig 11 691,00 kr med 10% rabattkod.

Någon som fått den billigare än så med samma setup?

Trots alla förseningar och klagomål så måste jag säga att det dom va snabb den här gången. Har bara tagit 5 vardagar att komma till sista fasen.
Va inställd på att det skulle ta ca 1 månad men icke. pirrar i magen av längtan:)

Det första jag ska göra är ett installera Modern Warfare 2 och Borderlands och tyna den dygnet runt för att se vad den klarar av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rAEKa
Intel® Core™ 2 Duo P8700 (2.53GHz,3MB L2 Cache, 1066MHz)
4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive(Software install, no media)
Svart läderhölje: 15.6-tums 1 080p WLED-skärm utan ramar med full HD-upplösning
6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)

Orderdatum: 2009-11-04
Faktiskt fraktdatum: 2009-11-10
Uppskattat leveransdatum är senast: 2009-11-20

Den kostade mig 11 691,00 kr med 10% rabattkod.

Någon som fått den billigare än så med samma setup?

Trots alla förseningar och klagomål så måste jag säga att det dom va snabb den här gången. Har bara tagit 5 vardagar att komma till sista fasen.
Va inställd på att det skulle ta ca 1 månad men icke. pirrar i magen av längtan:)

Det första jag ska göra är ett installera Modern Warfare 2 och Borderlands och tyna den dygnet runt för att se vad den klarar av.

Så billig va inte min fast hade iofs ingen 10% rabatt heller, hade ba 5%.. men ja klagar inte den var lätt värd priset ändå. Kör hårt! Lägg gärna upp lite vilka inställningar som funkar bra och så här, och vilka temps du får!

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur faktureringen går till. Köpte min med Visa för två veckor sedan men pengarna har inte dragits från mitt konto ännu.
Kommer jag få en faktura med leveransen eller hur är det?
Ringde det ngn från Dell hem till er för att försäkra sig om att er address var den rätta?

Permalänk
Medlem

Hejsan nu är min order cancellerad .. och ny order har skapats löste sig nu iallafall inkl Win 7 64 bit.... detta blev det..

Intel® Core™ 2 Duo P8700 (2.53GHz,3MB L2 Cache, 1066MHz)
4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive(Software install, no media)
White Leather : 15.6-tums 1 080p WLED-skärm utan ramar med full HD-upplösning
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n
6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)

11.200 kr ... får va nöjd med det... efter kompensationen Dell gav mig efter allt strul...

Japp " ollepelle " det var nåt fel med min tidigare order dell ordnade en ny ... beställde imorse nu är ja i fas 3.. och behövde aldrig ta upp något om kosumentköplagen ,,,

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OnK2
Kan någon förklara hur faktureringen går till. Köpte min med Visa för två veckor sedan men pengarna har inte dragits från mitt konto ännu.
Kommer jag få en faktura med leveransen eller hur är det?
Ringde det ngn från Dell hem till er för att försäkra sig om att er address var den rätta?

Sände genom min Internetbank. Först när inbetalningen reggats hos Dell, så drog apparaten igång. Ingen har ringt. Fick ett mail från Dell med div nummer.

Någon faktura har jag aldrig hört talas vid den här typen av köp. Chatta med Dell direkt, så slipper du fundera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Hejsan nu är min order cancellerad .. och ny order har skapats löste sig nu iallafall inkl Win 7 64 bit.... detta blev det..

Intel® Core™ 2 Duo P8700 (2.53GHz,3MB L2 Cache, 1066MHz)
4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive(Software install, no media)
White Leather : 15.6-tums 1 080p WLED-skärm utan ramar med full HD-upplösning
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n
6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)

11.200 kr ... får va nöjd med det... efter kompensationen Dell gav mig efter allt strul...

Japp " ollepelle " det var nåt fel med min tidigare order dell ordnade en ny ... beställde imorse nu är ja i fas 3.. och behövde aldrig ta upp något om kosumentköplagen ,,,

Micke

Grattis Micke, skönt för din del. Jag vet att Dell känner till den här tråden. Om de läst den vet jag inte.

Permalänk

Pris/ Jag tog dyrskärmen, långsammaste i7, Win Ultimate som extra. Priset blev 16600sek. Vet inte om jag glömt nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Grattis Micke, skönt för din del. Jag vet att Dell känner till den här tråden. Om de läst den vet jag inte.

japp jo känns skönt att det löst sig.... lite ljus i mörkret var ju trots allt då ja fick en betydligt värre maskin en tidigare .. om nu Dell läser denna tråd så ett STORT TACK till Henrik på Dell för att han orkat med alla mina samtal ..

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

@raeka, satsa på SEC5448 (RGBLED) skärmen om du kan, den har dessutom den "sanna" 16:9 formatet (bildligt talat).

den är rätt så mycket bättre. (färg spektrat & svärtan är helt helt sjukt.
vill även tilläga att WLED skärmen är bra som den är, (menar inte att den är skit), men RGB skärmen gör stor skillnad, har själv använt båda typerna.

litet smakprov hur sjukt bra betraktar-vinklarna är på SEC5448:

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem

Ingen som beställt med dells SSD? Eller någon som vet om den är bra?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
@raeka, satsa på SEC5448 (RGBLED) skärmen om du kan, den har dessutom den "sanna" 16:9 formatet (bildligt talat).

den är rätt så mycket bättre. (färg spektrat & svärtan är helt helt sjukt.
vill även tilläga att WLED skärmen är bra som den är, (menar inte att den är skit), men RGB skärmen gör stor skillnad, har själv använt båda typerna.

litet smakprov hur sjukt bra betraktar-vinklarna är på SEC5448:
http://img140.imageshack.us/img140/6630/879ce890e9.jpg

Om ja haft 2000 to spare hade jag lätt köpt RGB-LEDen men nu hade ja knappt råd att köpa den vanliga så fick klara mej (:

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Ja då är mitt paket åtminstone i sverige! Och för att få tid att gå, vilka spel tänker ni installera först? eller vilka spel installerade ni först till er som redan är lyckliga?.

För mig blir det Crysis, fallout 3.. Och Spore har sin hedersplats.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
@raeka, satsa på SEC5448 (RGBLED) skärmen om du kan, den har dessutom den "sanna" 16:9 formatet (bildligt talat).

den är rätt så mycket bättre. (färg spektrat & svärtan är helt helt sjukt.
vill även tilläga att WLED skärmen är bra som den är, (menar inte att den är skit), men RGB skärmen gör stor skillnad, har själv använt båda typerna.

litet smakprov hur sjukt bra betraktar-vinklarna är på SEC5448:
http://img140.imageshack.us/img140/6630/879ce890e9.jpg

Skall bli intressant, eftersom jag även använder mina laptops för navigering.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag gav 8.000 SEK för min xps 1640 men jag vet då fan inte hur man kollar vad man har i den! är ialla fall mycket nöjd med den, dock så blir den väldigt värm!

det jag vet är:
centrino 2 (core 2 duo 2.53GHz)
4GB DDR3 ram
500GB Sata feefall bla bla
Och 1GB DDR3 ram på grafik kortet.

Så låt mig vet hur man kollar vad som finns mer... skärm osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CapFever
Hej!

Jag gav 8.000 SEK för min xps 1640 men jag vet då fan inte hur man kollar vad man har i den! är ialla fall mycket nöjd med den, dock så blir den väldigt värm!

det jag vet är:
centrino 2 (core 2 duo 2.53GHz)
4GB DDR3 ram
500GB Sata feefall bla bla
Och 1GB DDR3 ram på grafik kortet.

Så låt mig vet hur man kollar vad som finns mer... skärm osv.

Hur lyckades du med det priset när det lägsta standardpriset ligger på 10 790:- på dell.se?

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

värt att nämna är ju att jag köpte den i Malaysia..
sitter och på hotell rumet och myser mad datorn kl är 04.07 här.
det ända som skiljer sig åt från en svensk är att att åöä tangenterna är ";:´ .
annars så är det ww garanti osv. värt pris skilnaden;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CapFever
värt att nämna är ju att jag köpte den i Malaysia..
sitter och på hotell rumet och myser mad datorn kl är 04.07 här.
det ända som skiljer sig åt från en svensk är att att åöä tangenterna är ";:´ .
annars så är det ww garanti osv. värt pris skilnaden;)

Haha jaa isf är det lite mer förståeligt! lätt värt prisskillnaden man kan nästan åka till malaysia på pengarna man sparar! Grattis till köpet

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Hehe! Ja det stämmer mycket bra. Jag betalde 2000kr tur och retur från Sverige till Malaysia. Så 2 resor till och med!

Tack ska du ha! som jag sa, jag är MYCKET nöjd! Grattis själv föresten!:)

Men hur ser jag vad jag har för skärm osv i datorn!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CapFever
Hej!

Jag gav 8.000 SEK för min xps 1640 men jag vet då fan inte hur man kollar vad man har i den! är ialla fall mycket nöjd med den, dock så blir den väldigt värm!

det jag vet är:
centrino 2 (core 2 duo 2.53GHz)
4GB DDR3 ram
500GB Sata feefall bla bla
Och 1GB DDR3 ram på grafik kortet.

Så låt mig vet hur man kollar vad som finns mer... skärm osv.

Ladda ner WinAudit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Ja då är mitt paket åtminstone i sverige! Och för att få tid att gå, vilka spel tänker ni installera först? eller vilka spel installerade ni först till er som redan är lyckliga?.

För mig blir det Crysis, fallout 3.. Och Spore har sin hedersplats.

Är det verkligen ingen annan som tänker spela på sin nya xps? :):) För er som missat så kostar crysis bara 149spänn på EA Store!! ett verkligt klipp.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Medlem

Klart att jag spelar på min xps, jag håller på att spela dragon age origins just nu. det flyter på hur bra som hellst

Permalänk

Jag tänker testa CAD-program. Då lär det bli varmt. Skärmen är för liten, annars borde den vara bra för racesim. Iofs vet jag inte om något är likt verkligheten. De tidigare var det inte.

Permalänk

ett litet smakprov mellan RGB teknik och CCFL teknik. (skillnaden är ännu större om du ser dem med egna ögon, kameran kan bara visa en viss del av kvaliten)

RGBLED 1920x1080 Vs True life 1920x1200...... (vill även påpeka att den andra skärmen håller extrem hög klass)

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner