Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
jag pingar ungefär 95-110 ping på nästa alla servrar när jag kör cod4 tycker det går riktigt bra ja plockar nästan alla hehe

Jag pingar också därikring, svårt att hitta svenska servrar tycker jag... Men visst hade jag hellre haft 20 i ping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
De är lite arga på steam och håller med dom till 100 %. Är inget stort fan av steam heller.

Varför?

Är väl för att man inte kan köpa spel från andra regioner som de gör såhär?

Permalänk
Medlem

100 i ping och ni är nöjda, jisses, konsoljeppar(?) har inte höga krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
100 i ping och ni är nöjda, jisses, konsoljeppar(?) har inte höga krav.

håller mer.. fan med över 30 i ping blir man ju grinig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
100 i ping och ni är nöjda, jisses, konsoljeppar(?) har inte höga krav.

Sa inte att jag var nöjd med det! Men vad gör man när man inte får bättre?
För övrigt har jag ingen konsol och kommer aldrig köpa nån. Spelar jag, gör jag det på PC:n. Inte för inte som man har lagt X antal tusen kronor på sin PC. Inte är det för att det ska gå "snabbare" att surfa iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Haha: (Hoppas den inte redan visats i tråden)

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Varför?

Är väl för att man inte kan köpa spel från andra regioner som de gör såhär?

Varför jag inte gillar steam lr varför jag håller med dom?

Sen så är det som det står i länkarna, de tvingar folk att använda ett tredje parts program för att spela.

"At Direct2Drive, we believe strongly that when you buy a game from us, you shouldn't be forced to install and run a 3rd party software client to be able to play the game you purchased. Because COD MW 2 requires you, the consumer, to do that,"

Angående de som tycker att det går "bra" att spela med 90-100 ping, det är ju omöjligt ju går väl om dina motsändare har samma men när en annan har 30-40 så har ju dom en jätte fördel mot er isf. Har aldrig haft problem med att hitta servrar med bra ping. Spelar alltid med ca 40 i ping och det finns massor av bra servrar att välja mellan plus många svenska där det är ännu bättre ping.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Haha: (Hoppas den inte redan visats i tråden)

http://geting.se/image.php/202648-drawing2.png

Tack för den Nånting roligt i dessa tider.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon mer än mig som verkligen längtar efter releasen nu och sedan få se försäljningssiffrorna till PC:n och recensioner m.m.?
Troligen kommer väl spelet att sälja bra, men jag ska i ärlighetens namn säga att jag lite skadeglatt hoppas att försäljningen inte alls går som IW tänkt sig - det är egentligen det enda som kan få dem att förstå att folk inte är intresserade att få hjälp och assistans att ansluta till "rätt" server som någon idiot från företaget sade i en intervju jag såg...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Är det någon mer än mig som verkligen längtar efter releasen nu och sedan få se försäljningssiffrorna till PC:n och recensioner m.m.?
Troligen kommer väl spelet att sälja bra, men jag ska i ärlighetens namn säga att jag lite skadeglatt hoppas att försäljningen inte alls går som IW tänkt sig - det är egentligen det enda som kan få dem att förstå att folk inte är intresserade att få hjälp och assistans att ansluta till "rätt" server som någon idiot från företaget sade i en intervju jag såg...

hehe

Håller med dig faktiskt.

Efter lite efterforskande, så ska man kunna fixa stöd för dedikerade servrar i efterhand.

Tydligen rätt vanligt bland piratkopierade spel, och då är de ju hobby-programmerare som fixar det. Så man kan ju hoppas

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem

Det är över.

Citat:

we don’t think we will have dedicated servers

Citat:

Carmack indicated he believed the servers are something of a remnant of the early days of PC gaming.

Citat:

That said, he realizes the affinity many PC gamers have for them – and is glad “Rage” won’t be leading the charge away from them.
“The great thing is we won’t have to be a pioneer on that,” he says. “We’ll see how it works out for everyone else.”

Rättelse; det är över om MW2 säljer bra.

http://weblogs.variety.com/the_cut_scene/2009/11/dedicated-se...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

kan någon förklara exakt med dedicated? om jag fattar detta rätt så kmr det bli som att spela cod4mw på ps3an?

Permalänk
Medlem

Dem går ut hårt i sin reklam, sanningen måste nå ut till den vanliga befolkningen. Marknaden ser det som ett av årets största släpp och allt, ett av årets bästa spel... Idioterna köper det och inser inte vilket misstag dem gjort till efter, om överhuvudtaget.

Men ge inte upp hoppet, vi har fortfarande äkta Spelutvecklare som Dice, dem vet vad PC-marknaden vill ha och behöver. Activision och IW är som Frankrikes president om fildelning. Arroganta, trångsynta och för total kontroll och mot utveckling.

Oroa er inte, PC-communityn är större än deras ego.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
100 i ping och ni är nöjda, jisses, konsoljeppar(?) har inte höga krav.

jag har en konsol men spelar aldrig online med den, vill inte betala 2 gånger för att kunna spela online +xbox spelena är dyrare därför spelar jag med datorn, har bara xbox 360 för xbox exlusive spelena . Här jag bor som är ute i skogen kan jag inte ha bättre internet, sitter på tyfon 24 mb får bara 11.6 mb här ute i skogen. Hittade en svensk server i förrgår som jag har 64 ping på, jag märker ingen skillnad mellan 64 ping och 105 ping.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av selago
svårt att hitta svenska servrar tycker jag...

Skyttegrav säger jag bara.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ja tror ändå inte att Nya COD kommer bli den floppen alla hoppas på. Som sagt, för den vanliga gamern som inte hängt med utan bara ser ett nytt COD spel på hyllan kommer givetvis köpa de. Så IW å alla dom andra kommer tjäna en del på detta fiasko ändå. Precis som ID å grabbarna gjorde på "wolfenstein", kanske århundradets mest efterlängtade spel som blev ett sånt totalt fiasko som är svårt att knäcka.
De läckte ut en MP beta några veckor innan release (innan de hade allt varit uber hemligt, ingen visste nåt om MP delen. De visade sej va riktigt skit. Men ID försäkrade att de var en ofärdig beta å naturligtvis inte färdiga produkten... Dom ljög Så de blev 17 000 spel sålda. Spelet är en ofärdig produkt med fler buggar än en Beta release.

Så detta kommer nog sälja ändå, men skulle bli mäkta imponerad om de klara att sälja ett efter (COD 7?) efter samtliga, (den vanliga ovetandes gamern inkluderad) insett att girighet går före fall.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Permalänk
Medlem

: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=960...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av selago
Sa inte att jag var nöjd med det! Men vad gör man när man inte får bättre?

Man köper en dator?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Man köper en dator?

Varför då? Allt optimeras ju till konsol å portas till PC nuförtiden

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Varför då? Allt optimeras ju till konsol å portas till PC nuförtiden

Vi får ju trotsallt bättre grafiskt, upplösning, fps m.m.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Man köper en dator?

Du menar att jag får bättre ping om jag köper ny dator? (kan jag byta till mobiltbredband då?)

Jag i min enfald trodde nämligen att pingen berodde på vilken uppkoppling man hade, inte vilken dator...

Visst jag sitter på en gammal burk men så illa är det inte:

Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs)
Memory:
4GB RAM
Hard Drive:
160 GB Total
Video Card:
NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB
Monitor:
Fujitsu Siemens, Scaleoview L22-1W
Sound Card:
SB X-Fi Audio

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av selago
Du menar att jag får bättre ping om jag köper ny dator? (kan jag byta till mobiltbredband då?)

Jag i min enfald trodde nämligen att pingen berodde på vilken uppkoppling man hade, inte vilken dator...

Visst jag sitter på en gammal burk men så illa är det inte:

Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs)
Memory:
4GB RAM
Hard Drive:
160 GB Total
Video Card:
NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB
Monitor:
Fujitsu Siemens, Scaleoview L22-1W
Sound Card:
SB X-Fi Audio

Ignorerade citatet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Dem går ut hårt i sin reklam, sanningen måste nå ut till den vanliga befolkningen. Marknaden ser det som ett av årets största släpp och allt, ett av årets bästa spel... Idioterna köper det och inser inte vilket misstag dem gjort till efter, om överhuvudtaget.

Men ge inte upp hoppet, vi har fortfarande äkta Spelutvecklare som Dice, dem vet vad PC-marknaden vill ha och behöver. Activision och IW är som Frankrikes president om fildelning. Arroganta, trångsynta och för total kontroll och mot utveckling.

Oroa er inte, PC-communityn är större än deras ego.

Får ju verkligen hoppas att bf3 inte blir utan riktiga servrar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Får ju verkligen hoppas att bf3 inte blir utan riktiga servrar!

Dice är bakom det(?) så dedikerade blir det nog.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av selago
Du menar att jag får bättre ping om jag köper ny dator? (kan jag byta till mobiltbredband då?)

Jag i min enfald trodde nämligen att pingen berodde på vilken uppkoppling man hade, inte vilken dator...

Visst jag sitter på en gammal burk men så illa är det inte:

Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs)
Memory:
4GB RAM
Hard Drive:
160 GB Total
Video Card:
NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB
Monitor:
Fujitsu Siemens, Scaleoview L22-1W
Sound Card:
SB X-Fi Audio

Prova guiden här : http://bashandslash.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Här finns också lite tips. http://progaming-tips.com/cod4-config.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Prova guiden här : http://bashandslash.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Här finns också lite tips. http://progaming-tips.com/cod4-config.html

Tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Vi får ju trotsallt bättre grafiskt, upplösning, fps m.m.

Nej du får samma begränsade grafik som du har på konsol.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Nej du får samma begränsade grafik som du har på konsol.

Nejdå... upplösning och AA ska man väl allt kunna ställa in.

Permalänk
Medlem

Ska vänta på att svenskarna