driftsäker trådlös ap/router med n

Permalänk
Medlem

driftsäker trådlös ap/router med n

Kör idag en äldre dator med pfsense som router och en DGL-4300 för det trådlösa. Allt fungerar bra men vill uppgradera nätverket med n-draft. Har kollat på WRN2000 men det är blandade känslor på prisjakt, är ju bara intresserad av den trådlösa delen så jag kanske inte får samma problem? Kom gärna med förslag men vill helst inte betala mer än 500 kr.

Permalänk
Medlem

varför inte skaffa en acces point om du bara vill ha trådlöst och redan har en router som du gillar?

//Mvh

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

Ps. Jag skulle satsa på en "WNR3500 NETGEAR" Har hafft en sådan här hemma och den var nice. Smidig att ställa in och bra routing kapacitet.

//Mvh

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

De kostar ju i princip lika mycket så det spelar ingen roll egentligen. Om jag köper en router skulle jag stänga av dhcp så den blir en ap i princip.

Är väl ingen större skillnad på WNR3500 och WNR2000? Är ju bara ute efter det trådlösa.

Permalänk
Vila i frid

Driftsäker och 500 kronor rimmar illa. Lägg på drygt tvåhundra och köp en wrt320n och installera dd-wrt så kan du kanske slänga ut pfsense-burken och få en mycket strömsnålare pryl med snarlika funktioner. Det är väl egentligen bara load-balancing som saknas.