Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

Nu när betalapps är möjligt. Finns det någon musikspelare som är utöver det vanliga? Själv är jag egentligen bara ute efter det jag nämnde tidigare i tråden. Nämligen en snygg och simpel musikspelare som kan sortera musiken efter hur de ligger i sina mappar.

Finns det någon musikspelare som är outstanding eller är det väldigt delade åsikter som vanligt?

Permalänk
Inaktiv

Har nyligen köpt en Sony Ericsson Xperia x8 och skulle nu vilja veta om det finns något program eller liknande som gör att man inte kan låsa upp "knapplåset" med bara en knapp?

Som man gör nu så trycker man på samma knapp, den längst ner till vänster, för att låsa upp telefonen. Har flera gånger under den senaste veckan tagit upp telefonen ur fickan och sett att den vart upplåst.

Kan man fixa så att man måste t.ex. trycka på en knapp och sedan dra med fingret över skärmen som på nexus one m.fl?

Permalänk
Medlem

Tiki Towers var faktiskt ett roligt spel som jag (just nu) inte kan leva utan Ni som spelat World of Goo till dator vet vad jag snackar om.

http://droidandroidgames.com/casual/tiki-towers/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pärkka:

Har nyligen köpt en Sony Ericsson Xperia x8 och skulle nu vilja veta om det finns något program eller liknande som gör att man inte kan låsa upp "knapplåset" med bara en knapp?

Som man gör nu så trycker man på samma knapp, den längst ner till vänster, för att låsa upp telefonen. Har flera gånger under den senaste veckan tagit upp telefonen ur fickan och sett att den vart upplåst.

Kan man fixa så att man måste t.ex. trycka på en knapp och sedan dra med fingret över skärmen som på nexus one m.fl?

Ja, finns en funktion som heter lock pattern, "grafisk lösenord" i inställningarna. Då får du bestämma hur du ska dra fingret för att låsa upp. Funkar bra.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det att tanka ner appar till telefonen? Äre bara skriva in sitt kontokorts nr å sen köra?

Permalänk

La till denna tråd i bokmärket direkt! Får min Samsung Galaxy S inom några dagar. Och massor av appar som jag letat efter har ni skrivit ned. Och jag tackar så mycket för de! Android verkar mycket bättre än Apple!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

[Svensk ordbok till nedan tgb] Swedish for SlidelIT Keyboard

[Smidigt tangentbord] SlideIT Keyboard

[För att byta mellan olika launcher, tex. Launcher Pro och vanliga launchern] Home Switcher

[Snabbknappar på homescreen för att stänga av/på wifi/gps/bluetooth/ringsignal osv] SwitchPro Widget

[Åtkomst åt apps/widgets utan att hoppa ur programet du kör, om du tex. vill sätta på GPS eller ändra ljusstyrkan på skärmen utan att behöva hoppa ur programet] Power Strip: Multitasking Dock

[avinstallera program, smidigare än den vanliga programhanteraren tycker jag] Quick Uninstaller

[Skicka/ladda ner filer till/från dropbox, gratis att registera sig, man får 2gb lagring gratis] Dropox

[Göra backup på hela telefonen] Titanium Backup

[Som det låter, mäter hur lång du färdats osv] JogTracker

[Appen för att synca mot appbrain] AppBrain App Market

[Visar en liten ikon längst upp på skärmen när wifi ej är tillgängligt] WiFi Status

[Snabb reboot av telefonen, man kan reboota till recovery osv.] Quick Boot

Vissa av appsen kräver root, tex. quickboot. Apps som kräver root kan du ej använda om du inte har rootat luren, och det har du nog inte än iaf

Tror enda skillnaden på Advanced task killer pro och vanliga är att man slipper reklamen. Egentligen behövs ingen taskkiller då android sköter sånt automatiskt, jag har det bara om jag måste stänga av nåt program som fastnat typ. Eftersom du har en desire med mycket ram minne så behöver du knappast oroa dig, jag har inte så mkt ram i min lur så kan va bra ibland.

Det är bara att skapa ett konto på appbrain, ladda ner appbrain appen från market och sen bara väljer du vilja apps du vill ha på AppBrain - the best Android apps and games on the Android market sen synkar du med appen bara kan du installera dom. Det står även ganska utförliga beskrivningar på appbrain vad olika apps är till för osv.

Denna är lite kul också, man kan kolla om ett fordon är anmält stulet bland annat.

Fordonsjägaren - Android app on AppBrain

Jag vill bara tacka dig för det senaste svaret.

Nej, jag har inte "rootat" min Desire än. Det har nu gått lite drygt en månad men jag har ännu inte gjort det. Jag tänker vänta med det tills jag har provat ut allt som finns att prova i den lagliga "sfären" innan jag byter till den andra mindre lagliga så att säga om du förstår vad jag menar.

Tack för tipset om Fordonsjägaren! Vilket smart program alltså! Jag förstår inte kritiken som några har riktat mot det programmet på AppBrain, t.ex. det där om att det visar stulna bilar som icke-stulna. Jag har varit inne på Larmtjänstens webbplats igår och kollat på efterlysta bilar. Jag har sedan provat att söka på registreringsnummer i Fordonsjägaren och den har listat dessa som stulna utan problem. Man behövde inte ens ange hela registreringsnumret. Det är bra om man inte skulle hinna läsa av hela skylten när en stulen bil åker förbi.

Jag är själv en som tycker att det är kul med registreringsskyltar. Visste du t.ex. att den första av de nya registreringsskyltarna i Sverige var AAA001? Eller att 8,6 av 12 miljoner möjliga kombinationer redan har använts? Jag brukar lätt uppmärksamma bilar som kommer från andra länder när jag är ute och kör. Det är t.ex. kul att se vilken stad de kommer ifrån vilket går att avläsa på t.ex. tyska bilar. Jag har faktiskt sett ovanligt många tyska bilar åka på svenska vägar i år. I Sverige tog man bort de geografiska koderna från skyltarna 1973 tror jag när de nya, dagens skyltar introducerades.

Jag vet inte om jag kommer få något napp med Fordonsjägaren men man vet aldrig. Tack för tipset i alla fall!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när dom tänkt släppa hela betalverisitionen av angry birds? Fan abstinens efter nya banor:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av ElectroGeeza:

Jag vill bara tacka dig för det senaste svaret.

Nej, jag har inte "rootat" min Desire än. Det har nu gått lite drygt en månad men jag har ännu inte gjort det. Jag tänker vänta med det tills jag har provat ut allt som finns att prova i den lagliga "sfären" innan jag byter till den andra mindre lagliga så att säga om du förstår vad jag menar.

Tack för tipset om Fordonsjägaren! Vilket smart program alltså! Jag förstår inte kritiken som några har riktat mot det programmet på AppBrain, t.ex. det där om att det visar stulna bilar som icke-stulna. Jag har varit inne på Larmtjänstens webbplats igår och kollat på efterlysta bilar. Jag har sedan provat att söka på registreringsnummer i Fordonsjägaren och den har listat dessa som stulna utan problem. Man behövde inte ens ange hela registreringsnumret. Det är bra om man inte skulle hinna läsa av hela skylten när en stulen bil åker förbi.

Jag är själv en som tycker att det är kul med registreringsskyltar. Visste du t.ex. att den första av de nya registreringsskyltarna i Sverige var AAA001? Eller att 8,6 av 12 miljoner möjliga kombinationer redan har använts? Jag brukar lätt uppmärksamma bilar som kommer från andra länder när jag är ute och kör. Det är t.ex. kul att se vilken stad de kommer ifrån vilket går att avläsa på t.ex. tyska bilar. Jag har faktiskt sett ovanligt många tyska bilar åka på svenska vägar i år. I Sverige tog man bort de geografiska koderna från skyltarna 1973 tror jag när de nya, dagens skyltar introducerades.

Jag vet inte om jag kommer få något napp med Fordonsjägaren men man vet aldrig. Tack för tipset i alla fall!

Denna kan nog också intressera dig om du gillar att kolla reg. nr:

Fordonskoll - Android app on AppBrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Ingen som vet när dom tänkt släppa hela betalverisitionen av angry birds? Fan abstinens efter nya banor:P

I slutet av veckan.

Permalänk
Medlem

Några tips på betalspel som inte laggar på Tattoo ^^?

Te.x Crush the Castle är precis på gränsen mellan spelbart/ospelbart.

Permalänk

Finns det någon app som gör att man slipper trycka på on/off knappen på HTC desire för att gå ur viloläge!? (Utan att roota den)
Fler tips på grymt bra program/appar?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Finns det någon app som gör att man slipper trycka på on/off knappen på HTC desire för att gå ur viloläge!? (Utan att roota den)
Fler tips på grymt bra program/appar?

Nu har jag ingen desire, men menar du så att du kan trycka på en knapp så att skärmen tänds och låses upp liksom?

Om jag dubbelklickar på menu knappen på min android så tänds skärmen och man hamnar i direkt på hemskärmen.

Kolla tex. AppBrain Android Market - find the best Android Apps and Games för bra apps/tips, det blir mycket mera överskådligt än om du sitter med luren och kollar market.

Permalänk
Medlem

Angry birds fullversion har släppts nu och det är gratis!!!!

Rovio ger bort Angry Birds gratis – strax på Android Market | Swedroid

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk

APNDroid-för att avsluta internet uppkoppling
Advanced Task Killer-för att avsluta apps
Astro-för backup

Kan jag rekommendera

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

APNDroid-för att avsluta internet uppkoppling
Advanced Task Killer-för att avsluta apps
Astro-för backup

Kan jag rekommendera

Task killers gör mer skada än nytta om du stänger ner apps hela tiden, använd den endast när någon app fryser och inte svarar.

Permalänk
Medlem

Måste också höjja en varningens tecken för Taskkillers. Jag hade Taskpanel väldigt länge på min telefon (Desire) Tyckte det var smidigt att den stängde program automatiskt när man släckte skärmen osv.

Dock uppkom det efter ett tag väldigt märkliga buggar...

*Ibland när man låste upp luren stod det "Laddar..." i kanske 1min innan man kunde göra något
*Den dök inte upp i datorn när man kopplade in den som USB-disk...

Det var dom stora problemen, jag trodde det var fel på min telefon, men testade en dag att ta bort just Taskpanel. Problemen borta, nu fungerar telefonen hur perfekt som helst, har aldrig haft dessa problem efter att jag tog bort Taskpanel. Det var kanske 4 månader sedan.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Måste också höjja en varningens tecken för Taskkillers. Jag hade Taskpanel väldigt länge på min telefon (Desire) Tyckte det var smidigt att den stängde program automatiskt när man släckte skärmen osv.

Dock uppkom det efter ett tag väldigt märkliga buggar...

*Ibland när man låste upp luren stod det "Laddar..." i kanske 1min innan man kunde göra något
*Den dök inte upp i datorn när man kopplade in den som USB-disk...

Det var dom stora problemen, jag trodde det var fel på min telefon, men testade en dag att ta bort just Taskpanel. Problemen borta, nu fungerar telefonen hur perfekt som helst, har aldrig haft dessa problem efter att jag tog bort Taskpanel. Det var kanske 4 månader sedan.

Precis, taskkillers behövs ej i android. Det sköts automatiskt av android, apps stängs ner/går i idle när dom ska. En taskkiller kan vara bra att ha om nåt program har låst sig men absolut ingen auto-taskkiller.

Permalänk
Medlem

Kör jag inte en taskkiller, så kan jag inte spela in i HD. För inspelningen fryser liksom :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av matx:

Kör jag inte en taskkiller, så kan jag inte spela in i HD. För inspelningen fryser liksom :/

Stäng ner en process åt gången tills den funkar att spela in, då vet du vilken som är boven.

Permalänk
Skrivet av matx:

Kör jag inte en taskkiller, så kan jag inte spela in i HD. För inspelningen fryser liksom :/

Vad har du för lur? Och vilket rom, rootat osv?

Mycket möjligt att luren buffrar till ramminnet för att sedan skicka till SD kortet, isf borde rimligtvis ett snabbare SD kort hjälpa. Alternativt spara videon i det interna lagringsminnet, det borde ju vara snabbare. Annars vette fan va det e

Permalänk

Spelet "fall down" har jag lite svårt att klara mig utan!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Spelet "fall down" har jag lite svårt att klara mig utan!

Då kanske du gillar detta..

Drop - Android app on AppBrain

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Har faktiskt redan det men tack ändå!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Vad har du för lur? Och vilket rom, rootat osv?

Mycket möjligt att luren buffrar till ramminnet för att sedan skicka till SD kortet, isf borde rimligtvis ett snabbare SD kort hjälpa. Alternativt spara videon i det interna lagringsminnet, det borde ju vara snabbare. Annars vette fan va det e

Kör en Desire med ett 16Gb sandisk minne, allt standard annars.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Har faktiskt redan det men tack ändå!

Mario Jump - Android app on AppBrain
Det där är också ett spel för dig

Permalänk
Skrivet av matx:

Kör en Desire med ett 16Gb sandisk minne, allt standard annars.

Prova att ställa in så videon sparas på telefonens interna lagringsminne istället för på SD-kortet. Det kanske går bättre

Man bör nog ha iaf ett klass 4 sd kort för att det ska funka bra med hd inspelning. Jag skulle iofs kunna testa att stoppa i ett klass 2 i min lur och spela in 720p och se hur det går.. hmmm

Permalänk
Medlem

Skulle vara konstigt att det fungerar hur bra som helst ifall jag tvingar att stänga alla andra programmen?
Kan inte hitta vart man ändrar målmappen :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av matx:

Skulle vara konstigt att det fungerar hur bra som helst ifall jag tvingar att stänga alla andra programmen?
Kan inte hitta vart man ändrar målmappen :/

Har du provat stänga ner ett program åt gången tills du kan filma 720p utan att frysa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Har du provat stänga ner ett program åt gången tills du kan filma 720p utan att frysa?

Det har jag däremot inte orkat att testa. Eftersom mobilen startar program av sig själv då o då.
Allt ifrån google maps, nyheter, epost, galleri. Då har jag inte ens öppnat något av dessa under dagen.
Har inte heller auto kill, utan dödar bara när jag ska filma.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz