BF Bad Company 2 taskig fps.

Permalänk
Medlem

Kör med amd 720 och 4890 , aa på x2 och shadow o ngn mer på medium resten på high 1920x1200

Rullar på mellan 30- 40 fps men känns som det laggar ändå , men kanske de e server lagg

Windows 7

Permalänk
Medlem

hmm, har märkt att många med xp bara kan ha x1 antialiasing, stödjer inte frostbite mer än så med dx9 eller är det bara för att det är en beta?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
hmm, har märkt att många med xp bara kan ha x1 antialiasing, stödjer inte frostbite mer än så med dx9 eller är det bara för att det är en beta?

Vill också veta det?! Ser ju hemskt ut annars =/

Permalänk

Hade ca 30 fps med min dator i sign @ 1680x1050 och settings på max. Gå in i options och där ni väljer t ex medium/high under graphics väljer ni advanced så kommer det upp en ruta, stäng av HBAO så har ni nästan dubbelt så bra fps!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jag stör mig också på lagget.
Kunde spela tidigare idag, men efter patchen blev allt segt.

AMD Phenom x4 9500 + 8800GT, Vista 32-bit.

Innan hade jag Medium-inställningen på 1440x900, nu kan jag ta ner allt till minimum och ändå inte nå 30fps.

Permalänk
Medlem

Skriv det här i en genväg. (BFBC2Game.exe" +fullproc)

Jag fick skit hög fps efter det, lyckades till och med frapsa i 5040x1050.

Permalänk
Medlem

Någon som har en beta-key till övers? PM:a mig gärna.. vill helst prova om det funkar bra på min dator innan köp. Såg att de var slut på webhallen.se

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Får USEL FPS, ca 30 med c2d 3hz/4gig/5850..

Spelar heller ingen roll vilka settings jag har, dx9-10-11, low, medium eller high, HBAO lr inte HBAO fortfarande samma!?

Med bara nån månad kvar till release käns det ju lite olustigt med den prestandan

Permalänk

Aboya Postade det här i en annan tråd. (http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=983...)

Om redan postat så förlåter jag

Från Ustemetsu, EA forumet.

1) Low FPS / Poor general performance
Solution 1:
Turn HBAO off.
How To: In the Settings tab under the options tab in the client, uncheck your HBAO option. This will not allow the game to use this graphical feature. It has been reported that this option, when enabled, will lower your FPS.
If this doesn't work: It either an issue with your computer's hardware communicating efficiently with the client, and the following two solutions may help. If there is no real noticeable increase in FPS when this option is off, keep it off and try the other solutions before turning it back on. Remember, this is a BETA, and a new one at that. It wouldn't be abnormal for driver/communication issues to rear their ugly heads.

Solution 2:
Change Core affinity.
How To: Launch the client. Access windows Task Manager (ctrl+alt+del). Click the 'Processes Tab'. Right click the bad company 2 client process, click 'Change Affinities', and set it to '1' (default is zero). -- Credit: pagansaint
If this doesn't work: Chances are you are running on a Dual Core Processor. Bad Company 2's Minimum requirements request a Dual Core. It's been reported that having 3 cores will provide a dramatic performance increase over just two.

Solution 2.5:
Force all cores into activity
How To: Right-Click the shortcut on the Desktop. in the "Target" field, after everything already there, enter "+fullproc" (without quotations, of course). This forces all of the processors cores to operate, regardless if they aren't set to by default. Credit: pagansaint
If this doesn't work: It most likely isn't a processor issue. Change these values back to their defaults and move on. This way, you can pinpoint the issue.

Solution 2:
Force DirectX 9
How To: Navigate to the settings.ini file. This file is where the game stores all of your settings that you make in-game, as well as some more advanced ones that do not have options to change in the client. On Windows 7, the file is located at /Documents/BFBC2Beta/settings.ini. Open the file (with notepad), and find the line that says: "DxVersion=Auto" Change this so it reads"DxVersion=9". Save the file and close it. What this does is force the client to use the DirectX 9 API instead of DirectX 10 on Windows Vista and 7 systems. Credit:BAITness
If this doesn't Work: It is a different issue. Check to see that your computer meets the minimum system requirements and that you aren't taxing your system too much with your current graphics settings.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Får USEL FPS, ca 30 med c2d 3hz/4gig/5850..

Spelar heller ingen roll vilka settings jag har, dx9-10-11, low, medium eller high, HBAO lr inte HBAO fortfarande samma!?

Med bara nån månad kvar till release käns det ju lite olustigt med den prestandan

Din processor som släpar efter, fast du borde ju ändå ha bättre fps. Testa det som postats i tråden

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Din processor som släpar efter, fast du borde ju ändå ha bättre fps. Testa det som postats i tråden

Jo systemet är ju inte det modernaste nu tyv, men bc2 är faktiskt det första spelet jag inte haft spelbara FPS i änsålänge.

Testat alla tips o tweaks jag hittat, men inget verkar fungera.

Får helt enkelt hoppas på lite optimeringar från EA/dice. Om inte blir det till att ställa in preordern och försöka igen när det är dags för ny rigg =/

Permalänk

Otroligt krävande spel, inte många som klarar high. Testade själv på high och det laggade som bara den, har nu advanced och ett fåtal inställningar på high och resten på Medium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Skriv det här i en genväg. (BFBC2Game.exe" +fullproc)

Jag fick skit hög fps efter det, lyckades till och med frapsa i 5040x1050.

Ox9Ogpf2tnM

Vart i genvägen ska man skriva det ?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Skriv det här i en genväg. (BFBC2Game.exe" +fullproc)

Jag fick skit hög fps efter det, lyckades till och med frapsa i 5040x1050.

Vad gör det nu igen, är det att alla kärnor kör 100% konstant eller är det bara att de har tillåtelse att göra det? D.v.s. gör det när det behövs?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

1920*1080, högsta inställningar (1xAA, 16xAF) med den där sista inställningen, BFAO(?) eller vad den heter ~20-35FPS. Tar jag bort den sista inställningen längst ned på listan, den där BFAO eller vad den hette, sitter jag med ~40-50FPS.

Detta med Catalyst 10.1.

Själv tycker jag det fungerar fantastiskt bra med tanke på att mitt grafikkort inte är hetaste möjliga längre och sedan att tekniken i spelet är hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Skriv det här i en genväg. (BFBC2Game.exe" +fullproc)

Jag fick skit hög fps efter det, lyckades till och med frapsa i 5040x1050.

Ox9Ogpf2tnM

Kan inte ändra nånting där... spelets genväg la ju sig i "games", så har gjort en genväg dit på skrivbordet... men funkar inte på nåt av dom att ändra där... varför är det så..? =/

Edit: gjorde en ny genväg från där spelet ligger installerat, det gjorde faktiskt ca 10 fps mer, och stabilare... har core2 duo 2.66... så nu ligger man på 28-30 fps, ibland 45 lol

Permalänk

konstigt att alla tycker det är så krävande.

Själv har man ett system där processorn och grafikkortet är typ 2-3 år gammalt och det rullar på fin fint med blandat medium/high.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
konstigt att alla tycker det är så krävande.

Själv har man ett system där processorn och grafikkortet är typ 2-3 år gammalt och det rullar på fin fint med blandat medium/high.

Definera "fin fint", sett användare som tycker 20FPS är bra =P .

Angående "+fullproc" gör det absolut ingenting. Orkar inte leta upp tråden nu men det är bekräftat iaf.

Permalänk
Medlem

Märkligt....
När jag kör MW2 får jag ca 60-80 fps och gpu jobbar till 100%.
I BC2 betan får jag 20-30 fps och gpu ligger runt 50% när man mäter med EVGA Precision. (på medium)

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD5 - Core I7 930 @ 4200Mhz- Corsair H100 p/p - Corsair 12GB 1600MHz - GTX690

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
E8400 @ 4.1 ghz
4gb ram @ ~800 mhz
HD4780x2 Catalyst 10.1
Asus P5Q Deluxe

Har ett problem faktiskt, det är att vattnet och fönster blinkar.
Om det beror på HD4780x2 eller att det är W7 vet jag dock inte.

får 40 - 50 fps 1920x1200 med allt på högsta förutom AA som är 2x och HBAO som jag har AV.

det är crossfire, läste någon annan som hade samma problem. Man behöver väl inte AA om man kör på 1920x1200

Permalänk
Medlem

Dator i sign ger 120 fps allting på high AA på X4 och AF X16..

Vissa fps drops runt 60 med jämna mellanrum beroende på ställe på mappen.

Generellt 100 fps antar jag.

Tyckte det var lite dåligt med tanke på min burk. Bao eller va de nu heter är off btw.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
hmm, har märkt att många med xp bara kan ha x1 antialiasing, stödjer inte frostbite mer än så med dx9 eller är det bara för att det är en beta?

om man ändrar filen i settings så blir det max x1, för mig iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic Angående "+fullproc" gör det absolut ingenting. Orkar inte leta upp tråden nu men det är bekräftat iaf. [/B]

Jag letade upp det officiella svaret:
http://twitter.com/repi/status/8380230032

"+fullproc" switchen finns inte helt enkelt. Placebo effekt om det blev bättre helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ja gjorde ytterliggare lite tester.. med AA och AF på minsta så ligger ja när jag springer rakt in i en stad fullsmockad med action runt 75 fps.

Dvs värsta tänkbara scenario fps wise..

Annars runt 95-100 i alla hus osv

Kör ja på max AA och AF dvs X8 X16 så droppar jag i samma scenario "springer rakt in i 'action'" så ligger ja på 55 fps som värst.

Dock har jag ett annat problem då ja kör CF. får flickering å de där problemen som tydligen de flesta har när dom kör CF i BC2.. Det skulle va fint me en lösning där innan ja får epelepsi.. dock är det spelbart ändå, har vant mig.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

När jag mätte fick jag 30-60fps, borde mäta igen dock haha.

oklockad Q6600, 4gb ram, 8800gts 512mb. Medium, sen detail high tror jag jag hade. Kan vart high på allt dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
När jag mätte fick jag 30-60fps, borde mäta igen dock haha.

oklockad Q6600, 4gb ram, 8800gts 512mb. Medium, sen detail high tror jag jag hade. Kan vart high på allt dock.

tror det är bara 9000 serien och 200 serien som är buggade.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
När jag mätte fick jag 30-60fps, borde mäta igen dock haha.

oklockad Q6600, 4gb ram, 8800gts 512mb. Medium, sen detail high tror jag jag hade. Kan vart high på allt dock.

Har samma fast en överklockad Q6600 och mer RAM i ddr3 även dom smått överklockade. Tror inte att du lirade allt på high med 30-60 FPS hela tiden.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
tror det är bara 9000 serien och 200 serien som är buggade.

har en q9550 och ett gtx260 och det funkar bra, men tyvärr märks ju lagget av från servrarna, stadiga 60fps på high utan aa och sån skit men när man tar upp högt på allt bär det ner till 20fps ^^ men ser ingen jättestorskillnad mellan medium och high faktiskt

Permalänk

Kör allt på max med ATI kort och har inga problem med win 7 64 bit, laggar aldrig

Permalänk
Medlem

Jag kör det på high med 35-40 fps o det hackar inte. Jag kör det på en Core 2 Duo E6300 1.86 Ghz som är klockad till 2810 Ghz, Asus P5N-E Sli, 4 gb Corsair Xms 6400, ett XFX GTS 250 överklockad med c:a 100 mhz och ett Ace Raw 630 watt´s nätaggregat.

Som sagt, det flyter riktigt bra och är snyggt. Lite rörigt är det dock Blir nog bättre med fullversionen med större maps.

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W