Permalänk
Skrivet av hapone:

Tjenare!
Har inte läst igenom hela tråden, men jag har problem med att den inte hittar alla mina filmer. Kan man på något sätt lägga till filmer manuellt?

Tell me your problem
Länge sen jag uppdaterade programmet dock, inte hundra på att allt lirar. Har en ny version under konstruktion men massvis med annat jobb att göra så det hamnar tyvärr lite längre ner på priloistan.

En lösning är ju att ha en .nfo-fil med samma namn som filmen och som innehåller en url till imdb-titeln.

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Riktigt fint program måste jag säga!
Problemet är att det säger att alla filmer har rating 0, antar att det beror på att IMDb har ändrats sedan du skrev programmet. Går det att fixa?

Skrivet av KurreKula:

*irrelevant text*

Lägger till ett citat så hittar du förhoppningsvis hit!

Ska tillägga att serier inte fungerar heller. Den hämtar ett konstigt namn (känns som att den kapar bort början på namnet). Rating osv fungerar inte. Är solsidan säsong 1 och 2 jag har.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Riktigt fint program måste jag säga!
Problemet är att det säger att alla filmer har rating 0, antar att det beror på att IMDb har ändrats sedan du skrev programmet. Går det att fixa?

Lägger till ett citat så hittar du förhoppningsvis hit!

Ska tillägga att serier inte fungerar heller. Den hämtar ett konstigt namn (känns som att den kapar bort början på namnet). Rating osv fungerar inte. Är solsidan säsong 1 och 2 jag har.

Det ska nog gå att fixa rätt lätt, slänger ut en ny version av alla regex ikväll.
Har dock en ny version som jag skrivit på g så kommer inte göra några kodändringar i existerande versionen utan väntar till nästa. Men att den inte hittar allt på imdb kan jag fixa utan att ändra i koden

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Det ska nog gå att fixa rätt lätt, slänger ut en ny version av alla regex ikväll.
Har dock en ny version som jag skrivit på g så kommer inte göra några kodändringar i existerande versionen utan väntar till nästa. Men att den inte hittar allt på imdb kan jag fixa utan att ändra i koden

Perfekt!
Om jag råkade ta bort en film från listan i programmet, kan jag lägga till den på något sätt då (manuellt)? Om jag skannar efter filmer igen så kommer den inte upp.

Finns det något sätt att få den att hämta engelska namn på filmerna istället? Känner ju inte igen de svenska namnen!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Perfekt!
Om jag råkade ta bort en film från listan i programmet, kan jag lägga till den på något sätt då (manuellt)? Om jag skannar efter filmer igen så kommer den inte upp.

Finns det något sätt att få den att hämta engelska namn på filmerna istället? Känner ju inte igen de svenska namnen!

Nej, finns inget manuellt sätt att lägga till en film. Ska nog fixa det till nästa version dock.
Konstigt att den inte kommer upp om du scannar igen. Starta om programmet skulle kunna hjälpa. Kan det vara så att det blir något fel? KOmmer ju upp ett error-tecken.

Du kan ställa in vilket språk den ska föredra under inställningarna!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Nej, finns inget manuellt sätt att lägga till en film. Ska nog fixa det till nästa version dock.
Konstigt att den inte kommer upp om du scannar igen. Starta om programmet skulle kunna hjälpa. Kan det vara så att det blir något fel? KOmmer ju upp ett error-tecken.

Du kan ställa in vilket språk den ska föredra under inställningarna!

Filmen kom in nu när jag startade om programmet, behövde inte ens scanna igen.

Ändrade "Prefer titles from this country" till USA, men den tar fortfarande de svenska namnen.

Sen hämtar den varken Rating, Poster eller Cast från IMDb, men det har du nog märkt själv

Älskar Seen-funktionen, speciellt på serier! Omöjligt att komma ihåg vilket avsnitt det var man såg sist.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Filmen kom in nu när jag startade om programmet, behövde inte ens scanna igen.

Ändrade "Prefer titles from this country" till USA, men den tar fortfarande de svenska namnen.

Sen hämtar den varken Rating, Poster eller Cast från IMDb, men det har du nog märkt själv

Älskar Seen-funktionen, speciellt på serier! Omöjligt att komma ihåg vilket avsnitt det var man såg sist.

Måste spana in det där sen. Var sjukt länge sen jag la ut den versionen som ligger där nu. Har ett väldigt stort projekt som jag tyvärr måste prioritera över detta vilket gör att den lilla tiden jag har över till programmering tyvärr försvinner.
Den nya versionen kommer dock att vara sjukt mycket snabbare och pricksäkrare

Rating, Poster och Cast kan jag troligen fixa idag

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Måste spana in det där sen. Var sjukt länge sen jag la ut den versionen som ligger där nu. Har ett väldigt stort projekt som jag tyvärr måste prioritera över detta vilket gör att den lilla tiden jag har över till programmering tyvärr försvinner.
Den nya versionen kommer dock att vara sjukt mycket snabbare och pricksäkrare

Rating, Poster och Cast kan jag troligen fixa idag

Det blev inte fixat eller? Galet bra program, du skulle kunna ta betalt för det här! (Om du fixar lite småbuggar ofc)

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Det blev inte fixat eller? Galet bra program, du skulle kunna ta betalt för det här! (Om du fixar lite småbuggar ofc)

Tyvärr blev det inget gjort igår. Gick ut istället
Problemet i dagsläget med att ta betalt är att jag inte har den dedikationen att jag känner att det är berättigat att ta emot pengar. Så fort jag är klar med mitt andra (dock gigantiska) projekt kommer jag att hålla på med detta helhjärtat. Då troligen med någon sorts frivillig donationsfunktion.

Hinner nog kirra ikväll!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Skrivet av felxi:

Det blev inte fixat eller? Galet bra program, du skulle kunna ta betalt för det här! (Om du fixar lite småbuggar ofc)

hehe, det var så enkelt som att du var tvungen att uppdatera regex! De kommer inte per automatik med den senaste versionen utan måste uppdateras manuellt (kommer att fixas till nästa version).

Var dock tvungen att uppdatera vissa regex så la ut nya nu.
Dock så funkar fortfarande inte recommended films då jag inte har tid till det just nu. Men resten ska funka med de senaste regexen!

Bara att tanka dem och läsa in under "Advanced-> Update Regexes"

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

hehe, det var så enkelt som att du var tvungen att uppdatera regex! De kommer inte per automatik med den senaste versionen utan måste uppdateras manuellt (kommer att fixas till nästa version).

Var dock tvungen att uppdatera vissa regex så la ut nya nu.
Dock så funkar fortfarande inte recommended films då jag inte har tid till det just nu. Men resten ska funka med de senaste regexen!

Bara att tanka dem och läsa in under "Advanced-> Update Regexes"

Japp, nu fungerar rating, cast och poster!
Får det fortfarande inte att fungera med engelska namn dock, men det kanske inte var tänkt att fixas i denna update? Går ju att byta själv på dem dock.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Japp, nu fungerar rating, cast och poster!
Får det fortfarande inte att fungera med engelska namn dock, men det kanske inte var tänkt att fixas i denna update? Går ju att byta själv på dem dock.

Ska kika på namnen ikväll om jag får tid!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Läskigt!
Skrev ett program som jag döpte till MovieDatabase för någon dag sedan.
Programmet fungerar helt enkelt som en webbläsare för IMDB och när man klickar på någon film söker den reda på filmen på IMDB.

Nu kan jag ju skrota det programmet och använda det här istället!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Möjligt att man själv kan klistra in sökväg till den mapp/ar som man vill lägga till i "Select your folders" ?

Edit:
Kanske kan skriva "Ange användarnamn och lösenord för användare" eller liknande när man ombeds det när tjänsten ska installeras:p

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Möjligt att man själv kan klistra in sökväg till den mapp/ar som man vill lägga till i "Select your folders" ?

Edit:
Kanske kan skriva "Ange användarnamn och lösenord för användare" eller liknande när man ombeds det när tjänsten ska installeras:p

Nja, går ej att klistra in själv. Mappar du upp en nätverksenhet gör den dock om den till UNC.

Haha, vad står det nu då?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Jag får inte fram några genrerar eller bilder från IMDb. I övrigt verkar det funka bra.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB

Permalänk
Skrivet av zawaq:

Jag får inte fram några genrerar eller bilder från IMDb. I övrigt verkar det funka bra.

Det beror på att IMDB uppdaterar sin HTML och jag har släppt detta projekt tyvärr då jag inte har tid längre. Kul att höra att resten fungerar dock!

Vill någon fixa detta själv går det dock. PMa mig isf

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Nedlagt projekt? Länkarna är döda =/.
Såg intressant ut!

Permalänk
Medlem

Har letat efter det här programmet sedan jag installerade om min dator för ett bra tag sedan, nu funkar inte länkarna! Någon som har programmet som kan lägga upp det?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brainsplitter:

Har letat efter det här programmet sedan jag installerade om min dator för ett bra tag sedan, nu funkar inte länkarna! Någon som har programmet som kan lägga upp det?

Därför man sparar installationsfiler

Permalänk
Skrivet av Eob:

Nedlagt projekt? Länkarna är döda =/.
Såg intressant ut!

Skrivet av jonnti:

Har letat efter det här programmet sedan jag installerade om min dator för ett bra tag sedan, nu funkar inte länkarna! Någon som har programmet som kan lägga upp det?

Jag kan gräva fram den om ni vill.
Dock så bygger ju mycket på att IMDbs HTML inte ändras vilket den såklart redan gjort. Om någon är sugen på att pilla med regex finns det ett sätt att läsa in dem ifall ni vill

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Jag kan gräva fram den om ni vill.
Dock så bygger ju mycket på att IMDbs HTML inte ändras vilket den såklart redan gjort. Om någon är sugen på att pilla med regex finns det ett sätt att läsa in dem ifall ni vill

Det kanske vore något, om du har lust :=)

Permalänk
Medlem

Är ute efter ett smidigt sätt att hantera mina serier, och kom på att jag har använt det här programmet lite tidigare. Hade det fortfarande installerat på datorn, men det krashar bara vid uppstart. Antar att IMDB har ändrat för mycket sen senast också.
Någon som kan tipsa om ett annat program som gör det smidigt att hålla koll på alla serier man har på datorn?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Är ute efter ett smidigt sätt att hantera mina serier, och kom på att jag har använt det här programmet lite tidigare. Hade det fortfarande installerat på datorn, men det krashar bara vid uppstart. Antar att IMDB har ändrat för mycket sen senast också.
Någon som kan tipsa om ett annat program som gör det smidigt att hålla koll på alla serier man har på datorn?

Jag använder http://php4dvd.sourceforge.net/ för mina filmer.
Dock utvecklas den inte längre så du måste uppdatera imdbphp manuellt för att den ska hämta rätt info.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Jag använder http://php4dvd.sourceforge.net/ för mina filmer.
Dock utvecklas den inte längre så du måste uppdatera imdbphp manuellt för att den ska hämta rätt info.

Känns lite krångligt att behöva ha php-server igång, vill helst bara ha ett program som gör allt åt mig

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo