Permalänk
Skrivet av M1M3R:

Hmm, ok. Dök upp redan efter några hundra sökningar. Fast söker du först på filnamnet, och sedan ännu en sökning på filnamn+imdb?

På de den han söka på funkade det hyfsat på så länge det var på mappar med endast filmer i. Var det blandade filer blir det mycket sorterande/borttagande efteråt. Den hittar myskor filmer som på något sätt passar in med något filnamn ;P Och hittar den 20 000 så blir det mycket sorterande.

EDIT: Glömde ta med dumpen för att se när google började blocka, är hemma nu så får ta med den nästa vecka.

Gjorde det förut, men inte längre (vet ej om jag gör det på den versionen som du har). Men vad är det för filmer som du har blandat?

Visa gärna hur du märkte att google började blocka så kan jag kanske fixa det

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Några requests på funktioner?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Några requests på funktioner?

Kanske redan fungerar, men hade gärna sett om det skulle fungera att söka på mappnamn istället för filnamn!

Om den taggar fel film hade det varit finurligt om man direkt i programmet kunde fått en lista på top 10 resultat som visas på IMDB när den söker på filmen, så får man välja bland dem direkt i programmet istället för att manuellt gå in på imdb och skaffa "imdb number". Gör det väldigt mycket enklare för de som har många filmer och därmed förmodligen även en del feltaggar.

Annars tror jag bara det är en sak som egentligen fattas - att programmet på ett mycket bättre sätt presenterar de filmer man har! Istället för att rutan blir större och details kommer upp föreslår jag att när man trycker på details kommer till en sektion där man kan se filmomslag och "slida" igenom dem. Under "sliden" dyker det upp information om den film som är markerad. Skippa i det läget info som i vilken mapp osv filmen ligger utan visa bara det väsentliga om just filmen! Så man kan säga att det jag efterfrågar är ett edit/manage -mode (kan vara precis så som det är nu!) och ett show-mode (där fokus ligger på att informationen presenteras på ett snyggt och enkelt sätt).

Hoppas du iallafall ungefär förstår hur jag menar

Permalänk
Skrivet av jagge_:

Kanske redan fungerar, men hade gärna sett om det skulle fungera att söka på mappnamn istället för filnamn!

hehe, jodå, det går redan

Skrivet av jagge_:

Om den taggar fel film hade det varit finurligt om man direkt i programmet kunde fått en lista på top 10 resultat som visas på IMDB när den söker på filmen, så får man välja bland dem direkt i programmet istället för att manuellt gå in på imdb och skaffa "imdb number". Gör det väldigt mycket enklare för de som har många filmer och därmed förmodligen även en del feltaggar.

Jo, förstår vad du menar. Men problemet är att oftast när den hittar fel beror det inte på att den sökte på rätt ord men hittade fel utan att den inte lyckades hitta ett bra sökord. Dvs. filen hette något konstigt och låg bland en massa andra konstiga filnamn etc.

Skrivet av jagge_:

Annars tror jag bara det är en sak som egentligen fattas - att programmet på ett mycket bättre sätt presenterar de filmer man har! Istället för att rutan blir större och details kommer upp föreslår jag att när man trycker på details kommer till en sektion där man kan se filmomslag och "slida" igenom dem. Under "sliden" dyker det upp information om den film som är markerad. Skippa i det läget info som i vilken mapp osv filmen ligger utan visa bara det väsentliga om just filmen! Så man kan säga att det jag efterfrågar är ett edit/manage -mode (kan vara precis så som det är nu!) och ett show-mode (där fokus ligger på att informationen presenteras på ett snyggt och enkelt sätt).

Menar du typ som i cover flowen?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

hehe, jodå, det går redan

Jo, förstår vad du menar. Men problemet är att oftast när den hittar fel beror det inte på att den sökte på rätt ord men hittade fel utan att den inte lyckades hitta ett bra sökord. Dvs. filen hette något konstigt och låg bland en massa andra konstiga filnamn etc.

Menar du typ som i cover flowen?

Ojoj! Märkte nu att jag använde en äldre version, ber om ursäkt för det.

Gällande att den oftast hittar rätt, jo det brukar den kanske göra - men ibland:

The Assassination of Jesse James
A Christmas Tale
The Darjeeling Limited
Dragon Hunters Chasseurs de dragons
Kung Fu Hustle
Little Man
Pride and Prejudice

så hittar den fel version av filmen - det är samma titel fast exempelvis annorlunda årtal. Jag har rätt namn på samtliga av mina mappar, använder till och med samma som på IMDB men programmet lyckas ändå inte alltid pricka rätt. Så hade varit en bra med ett smidigare sätt att snabbt kunna ändra sådana filmer.

Gällande coverflow jo ungefär så, men med ett par få ändringar!
* Helskärm (såg nu att det gick att få upp i helskärm, men isåfall kanske endast göra den tillgänglig i helskärm så man kan optimera layout utefter det)
* Att det visas något mer information - så man kan välja film utan att behöva använda något annat än coverflow! Men fortfarande bara det absolut viktigaste såsom: filmomslag, genre, filmbeskrivning, imdb-rating och filmlängd. Kanske även en "stjärna" (av/på) så man själv kan markera filmer som favoriter.

Vidare så får jag inte programmet till att ladda ner några covers, rating eller cast - bugg för mig eller för alla? Den verkar dock fortfarande kunna ladda ner beskrivning och årtal. Kanske är IMDB som uppdaterat något..

Permalänk

jo, Imdb har ändrat en hel del så jag jobbar vidare på att få ut nästa version snarast!

Ang. Fel version av filmer med samma titel så ska jag kika på din ide. Dock så kan du redan nu sätta filnamnet till "The Assasination of Jesse James (2007)" så letar den upp versionen från det året!

Ska kolla på vad jag kan få in i coverflowen (WPF är inte min grej )

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Ursäktar att jag bara kommer in utan att läsa hela tråden rakt upp och ner men jag ser bara mina filmer i programmet får inga bilder eller någonting även om den har hittat imdb nummer, ska det inte vara som på bilderna på första sidan? :S

Permalänk
Skrivet av glimbrinken:

Ursäktar att jag bara kommer in utan att läsa hela tråden rakt upp och ner men jag ser bara mina filmer i programmet får inga bilder eller någonting även om den har hittat imdb nummer, ska det inte vara som på bilderna på första sidan? :S

Hehe, kolla på svaret ovanför ditt

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Skrivet av KurreKula:

Hehe, kolla på svaret ovanför ditt

Okej men jag har inte glömt o lägga till bilder eller dyl det ska väll komma själv? Annars verkar det som ett najs program som jag kommer använda om det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glimbrinken:

Okej men jag har inte glömt o lägga till bilder eller dyl det ska väll komma själv? Annars verkar det som ett najs program som jag kommer använda om det fungerar.

Det ska komma automatiskt - programmet hämtar all den informationen från IMDB. Nu verkar det dock som IMDB ändrat en del vilket gör att programmet för närvarande inte kan hämta information. Efter en uppdatering från KurreKula kommer det säkerligen fungera igen

EDIT:

Skrivet av KurreKula:

Ang. Fel version av filmer med samma titel så ska jag kika på din ide. Dock så kan du redan nu sätta filnamnet till "The Assasination of Jesse James (2007)" så letar den upp versionen från det året!

Dock så är väl en del av poängen med programmet att den typen av information ska komma automatiskt! Jag ser allt ur ett perspektiv då användaren har många filmer (och även en tillströmning av nya) och därmed inte har tid att hämta informationen själv. Lyckas programmet också presentera informationen på ett snyggt sätt så blir det perfekt!

Permalänk
Skrivet av jagge_:

Dock så är väl en del av poängen med programmet att den typen av information ska komma automatiskt! Jag ser allt ur ett perspektiv då användaren har många filmer (och även en tillströmning av nya) och därmed inte har tid att hämta informationen själv. Lyckas programmet också presentera informationen på ett snyggt sätt så blir det perfekt!

Hehe, jo tanken är ju såklart att det ska komma per automagik!
Det perspektiv du får se det ur är:
Kan man utifrån filnamnet veta vilken version av filmen / vilken film det är?
Kan man det, men programmet inte klarar det: Säg till mig!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Skrivet av glimbrinken:

Okej men jag har inte glömt o lägga till bilder eller dyl det ska väll komma själv? Annars verkar det som ett najs program som jag kommer använda om det fungerar.

Det kommer automagiskt när allt fungerar. Men häromdagen gjorde imdb en heltäckande uppdatering vilket fick mitt program att sluta funka

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av omega:

Bugg: "Open containg folder" verkar inte fungera. Använder 64bitars versionen.
Kommer till %USERPROFILE% istället.
Jag tror att det beror på någonting med explorer skiljer sig i 64bitars och 32bitars.

Skrivet av omega:

Upptäckte nu att felet beror på sökvägen
"F:\Lagring\Film\DVD\Action, War, Adventure, Fantasy" fungerar inte
men
"F:\Lagring\Film\DVD\Comedy\" fungerar.

Skrivet av KurreKula:

Detta ska jag testa så for t jag kommer hem! Tack för den, borde inte vara svårt att åtgärda

Har samma fel igen. (Laddade hem senaste versionen idag). Använder windows 7 64bit.
Fast nu så kommer jag inte rätt oavsett sökväg filmen ligger på, kommer till %Libraries% varje gång.

Sen så undrar jag en sak till:
Om jag kryssar i "Only search by folder name" varför måste jag då ändå ange .rar i "Include these extensions" ?

Permalänk
Skrivet av omega:

Har samma fel igen. (Laddade hem senaste versionen idag). Använder windows 7 64bit.
Fast nu så kommer jag inte rätt oavsett sökväg filmen ligger på, kommer till %Libraries% varje gång.

Sen så undrar jag en sak till:
Om jag kryssar i "Only search by folder name" varför måste jag då ändå ange .rar i "Include these extensions" ?

Väldigt konstigt med ditt första problem... För mig funkar det med alla sökvägar du skrev (kanske funkar i senaste versionen som inte är utlagd, det är den jag testar med). Kommer försöka få ut senaste versionen idag!

Anledningen till att du måste lägga till .rar är att den fortfarande jobbar med filer, skillnaden är att när den ska googla på en film så söker den med mappnamnet istället. Så när den letar efter filer kommer den fortfarande inte kolla efter mappar utan bara de filer som du har i include-listan!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

För er som vill få det att funka igen så kan ni ladda hem följande regexuppdatering och lägga in i programmet (i nästa version går detta per automagik).
http://cinemadatabase.googlecode.com/files/Regexes%20101010.x...

Under advanced klickar ni på "Update regex" och browsar till filen, klart!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

En ny liten regexfix uppladdad. Bara att tanka ner den från Downloads - cinemadatabase - Project Hosting on Google Code

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Måste tacka för ett underbart program!

Det börjar bli så många filmer utspridda över hårddiskarna att det varit jobbigt att ha koll på vad som finns.

Eftersöker en funktion: Möjligheten att spara sin databas till en textfil snabbt och enkelt. Detta så att man kan ha den filen lättåtkomligt på någon hemsida så att man kommer åt den via telefonen.

Tack än en gång!

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Skrivet av Oneofakind:

Måste tacka för ett underbart program!

Det börjar bli så många filmer utspridda över hårddiskarna att det varit jobbigt att ha koll på vad som finns.

Eftersöker en funktion: Möjligheten att spara sin databas till en textfil snabbt och enkelt. Detta så att man kan ha den filen lättåtkomligt på någon hemsida så att man kommer åt den via telefonen.

Tack än en gång!

Hehe, tack. Kul att du gillar det!

Jag har klurat på hur en sådan export-funktion skulle se ut.

Några funktioner jag har tänkt mig:
1. Man ska kunna schemalägga med servicen så att det exportas med ett jämnt mellanrum
2. Det är viktigt att man kan exportera till det formatet man vill. Dvs. man ska kunna exportera till xml eller txt och ha semikolonseparerat. Så måste man ju kunna välja ordning på elementen, om alla element ska exporteras etc. Så det blir en del som ska fixas om det ska fylla allas behov

Ni får gärna komma med input på detta!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Skrivet av KurreKula:

Hehe, tack. Kul att du gillar det!

Jag har klurat på hur en sådan export-funktion skulle se ut.

Några funktioner jag har tänkt mig:
1. Man ska kunna schemalägga med servicen så att det exportas med ett jämnt mellanrum
2. Det är viktigt att man kan exportera till det formatet man vill. Dvs. man ska kunna exportera till xml eller txt och ha semikolonseparerat. Så måste man ju kunna välja ordning på elementen, om alla element ska exporteras etc. Så det blir en del som ska fixas om det ska fylla allas behov

Ni får gärna komma med input på detta!

Låter riktigt bra!

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

Är det någon som använder detta? Funderar på att lägga ner projektet. Om jag ska fortsätta har jag dock en plan som kommer göra filmigenkänningen mycket snabbare och exaktare.

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Skrivet av KurreKula:

Är det någon som använder detta? Funderar på att lägga ner projektet. Om jag ska fortsätta har jag dock en plan som kommer göra filmigenkänningen mycket snabbare och exaktare.

Jag använder det och älskar det! Kör hårt

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Haha, mjo. Sitter och filar på en integration med ac ryan playon!-spelaren

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna utnyttjar programmet men jag tycker det är lite buggigt och ostabilt. Varit med om att det kraschat under tiden jag kollat de senast importerade filmerna vilket gör att där kommer in filmer som är fel i databasen.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Jag hade gärna utnyttjar programmet men jag tycker det är lite buggigt och ostabilt. Varit med om att det kraschat under tiden jag kollat de senast importerade filmerna vilket gör att där kommer in filmer som är fel i databasen.

Hmm. Testa nästa version så får vi se Jobbar på det nu

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Måste man ha igång en sqlite server/databas på datorn?

Permalänk
Skrivet av Emael:

Måste man ha igång en sqlite server/databas på datorn?

http://i54.tinypic.com/2yljllt.jpg

Nä. Det där felet brukar bero på att du har valt fel version av x64/x86. Testa den andra

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Tänkte bara att säga att jag har haft samma ide i huvudet i över ett halv år:D Fast har inte börjat lära mig c++ innan några dagar sen:)

Ditt ser sjukt bra ut btw:) Ska ta och testa det

Permalänk
Skrivet av landizz:

Tänkte bara att säga att jag har haft samma ide i huvudet i över ett halv år:D Fast har inte börjat lära mig c++ innan några dagar sen:)

Ditt ser sjukt bra ut btw:) Ska ta och testa det

Haha, ja idén är ju inte unik! Testa och återkom med vad du tycker!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Har inte läst igenom hela tråden, men jag har problem med att den inte hittar alla mina filmer. Kan man på något sätt lägga till filmer manuellt?