Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Får det inte att fungera :S

Vad händer då?:(

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Vad händer då?:(

ingenting, gör som du säger och får det här:

Sedan när jag testar med filnamnen jag vet inte fungerade tidigare så ser det likadant ut.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Möjligt att MDB måste startas om imellan. Har du gjort det?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Finns ingenstans man kan läsa in sig i vad det är för program?
Helt ny på stället och inte hört talas om någon tidigare version så

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk

jag gissar på att det är ett program så man ser sina filmer, och antagligen söka på dom

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Kan du utveckla lite?

Lite efter men såg det nu...

Jag har alla mina filmer i olika mappar med .rar filer. Även .iso och .img . Det verkar dock inte passa så bra ihop med detta program.

Mvh,

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Möjligt att MDB måste startas om imellan. Har du gjort det?

Jo testat

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nysaan
Finns ingenstans man kan läsa in sig i vad det är för program?
Helt ny på stället och inte hört talas om någon tidigare version så

Här är den förra tråden där kan ni läsa mer.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Testar den nya versionen nu.
Hur gör den när jag har en mapp med filmens namn och sedan 2 filer som heter film_namn_cd1.avi och film_namn_cd2.avi?
Märkte att jag fick error när jag försökte spela en film när den uppdaterade databasen.
edit: berodde nog på filmen nu fungerade det

Permalänk
Medlem

nice litet progg! det finns ingen möjlighet att få det att scanna .nfo filer?

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robiiins93
Lite efter men såg det nu...

Jag har alla mina filmer i olika mappar med .rar filer. Även .iso och .img . Det verkar dock inte passa så bra ihop med detta program.

Mvh,

Flera användare som har det så! Bara att lägga till filändelserna så ska det funka!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Jo testat

Hmm, när jag tänker efter känns det som om man kan behöva nollställa programmet.. Ska testa lite imorn!:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nysaan
Finns ingenstans man kan läsa in sig i vad det är för program?
Helt ny på stället och inte hört talas om någon tidigare version så

Det finns nån tråd längre bak:p sök på typ "program för filmer" här på forumet!
Kort sagt är det ett program som letar igenom de mappar du väljer efter filmer och serier, laddar hem info om dem och visar dem för dig! Så du kan visa alla dina komedier eller alla dina filmer med en skådis etc.:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Rolig idé men du behöver jobba mer på det, gör det stabilare bland annat.
Testade 64bit versionen på min win7 och det lämnade mycket att önska bara....

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

En inställning för att scanna mappnamn istället för filtyper skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Kan man se vilka filmer den missat? Så jag kan anpassa de namnen så att programmet kan identifiera dem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Här är den förra tråden där kan ni läsa mer.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Testar den nya versionen nu.
Hur gör den när jag har en mapp med filmens namn och sedan 2 filer som heter film_namn_cd1.avi och film_namn_cd2.avi?
Märkte att jag fick error när jag försökte spela en film när den uppdaterade databasen.
edit: berodde nog på filmen nu fungerade det

Heter filmerna typ "Fil cd1" läggs det ihop till en enda film i MDB. Väl inne där finns det en scroll lista där du kan välja vilken del du vill spela

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrooPnet
nice litet progg! det finns ingen möjlighet att få det att scanna .nfo filer?

Japp! Den scannar .nfo ifall det är samma filnamn på filmen och nfo(såklart inte filändelsen )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Rolig idé men du behöver jobba mer på det, gör det stabilare bland annat.
Testade 64bit versionen på min win7 och det lämnade mycket att önska bara....

Utveckla lite gärna? Använder samma uppsättning utan problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
En inställning för att scanna mappnamn istället för filtyper skulle behövas.

Hmm, hur ser mappstrukturen ut inuti mappen? Är det ett rar-arkiv kollar den på mappnamnet automatiskt. Men ska kolla ifall jag kan lägga till den funktionen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Kan man se vilka filmer den missat? Så jag kan anpassa de namnen så att programmet kan identifiera dem?

Efter att du har gjort en sökning bör det (om nån har missats. Hittar den något, även om det är fel, märker den inte det såklart) dyka up en röd knapp med ett vitt X i. Klickar du på den får du upp en lista på filnamn som inte hittats och där kan du skriva in nytt filnamn så byter den!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula

Hmm, hur ser mappstrukturen ut inuti mappen? Är det ett rar-arkiv kollar den på mappnamnet automatiskt. Men ska kolla ifall jag kan lägga till den funktionen!

Ja det är rar-arkiv. Men måste jag alltså lägga till rar som filändelsen trots att den då inte skannar rarfilerna? Låter väldigt krångligt.

Jag tänkte så här:
En mapp där alla mappar innehåller namnet till filmen. Självklart får ju eventuella punkter tas bort ur namnen först.
För att undvika felaktiga sökningar ska undermappar ej scannas. Varje mapp innehåller en film eller serie och det finns inga mappar med annat innehåll i huvudmappen (rotmappen).

Ex:
Mina Filmer/Filmnamn1
Mina Filmer/Filmnamn2
Mina Filmer/Filmnamn3
Mina Filmer/Filmnamn4
Här lägger man till "Mina Filmer" i scanlistan

Mina Filmer/Action/Filmnamn1
Mina Filmer/Action/Filmnamn2
Mina Filmer/Action/Filmnamn3
Här lägger man till "Mina Filmer/Action" i scanlistan

Permalänk
Medlem

Skulle bra om man kunna byta namn på filmerna. Har många filmer som i programmet (efter en imdbkörning) visas med namnet på originalspråket och då har jag ingen aning om vilken film det är.

tex den här:
http://www.imdb.com/title/tt0471359/
(Defenders of riga)

eller
http://www.imdb.com/title/tt0098437/
(The Winter War)

Detta skulle kunna utökas så att man kunde redigera samtliga fält där data saknas eller har blivit felaktigt.
Lägga till beskrivning och lägga till en bild.

Eller ännu bättre. Istället för att söka på information på imdb så skulle lovefilm.se användas. Då skulle svenska filmer hittas och man skulle få en "plot" på svenska.

En bugg:
På details under Location så syns inte hela sökvägen trots att det finns plats. Skulle du kunna fixa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula

Efter att du har gjort en sökning bör det (om nån har missats. Hittar den något, även om det är fel, märker den inte det såklart) dyka up en röd knapp med ett vitt X i. Klickar du på den får du upp en lista på filnamn som inte hittats och där kan du skriva in nytt filnamn så byter den!

Jag antar att du menar den som ligger bredvid favoritknapparna? Jag får error (den jag skickade igår)när jag trycker på den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Ja det är rar-arkiv. Men måste jag alltså lägga till rar som filändelsen trots att den då inte skannar rarfilerna? Låter väldigt krångligt.

Jag tänkte så här:
En mapp där alla mappar innehåller namnet till filmen. Självklart får ju eventuella punkter tas bort ur namnen först.
För att undvika felaktiga sökningar ska undermappar ej scannas. Varje mapp innehåller en film eller serie och det finns inga mappar med annat innehåll i huvudmappen (rotmappen).

Ex:
Mina Filmer/Filmnamn1
Mina Filmer/Filmnamn2
Mina Filmer/Filmnamn3
Mina Filmer/Filmnamn4
Här lägger man till "Mina Filmer" i scanlistan

Mina Filmer/Action/Filmnamn1
Mina Filmer/Action/Filmnamn2
Mina Filmer/Action/Filmnamn3
Här lägger man till "Mina Filmer/Action" i scanlistan

Men hur ser det ut inuti? Nu fungerar det så att den kollar på alla filer som ligger i mappen. Har alla filer samma namn (utom filändelsen) och det är fler än 5 filer i mappen kommer den att kolla på mappnamnet istället.

Kom på nu att det finns ju de som heter "part 1" och alla har filändelsen rar, ska kolla på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Skulle bra om man kunna byta namn på filmerna. Har många filmer som i programmet (efter en imdbkörning) visas med namnet på originalspråket och då har jag ingen aning om vilken film det är.

tex den här:
http://www.imdb.com/title/tt0471359/
(Defenders of riga)

eller
http://www.imdb.com/title/tt0098437/
(The Winter War)

Detta skulle kunna utökas så att man kunde redigera samtliga fält där data saknas eller har blivit felaktigt.
Lägga till beskrivning och lägga till en bild.

Eller ännu bättre. Istället för att söka på information på imdb så skulle lovefilm.se användas. Då skulle svenska filmer hittas och man skulle få en "plot" på svenska.

En bugg:
På details under Location så syns inte hela sökvägen trots att det finns plats. Skulle du kunna fixa det?

Det är fullt möjligt att byta namn på filmerna. Det enda du behöver göra är att klicka två gånger på namnet i listvyn så kan du byta. Detta gäller för de flesta attribut. Du kan även byta namn på filmerna i detaljvyn till höger. Om du bytt där måste du dock klicka på "Save".

Tror dock att det du egentligen är ute efter är en inställning som finns under Settings och sen fliken advanced. Där finns det en inställning som heter "Prefer titles from this country". Kryssa i den och välj t.ex. USA så kommer den att gå in under "AKAs"( http://www.imdb.com/title/tt0060196/releaseinfo#akas ) och välja den du valt.

Märkte nu att jag borde lägga till "International"

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Jag antar att du menar den som ligger bredvid favoritknapparna? Jag får error (den jag skickade igår)när jag trycker på den.

Såg det. Lägger ut en fix idag

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Utvecka? Okej!
Jag får en massa crashes hela tiden och upplever programmet som väldigt segt och den laddar inte in mina serier och filmer som jag vill, med andra ord - jag upplever det som ostabilt.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Såg det. Lägger ut en fix idag

När jag hovrar den får jag heller ingen information om vad knappen gör, som jag får på andra. Gäller även "ta bort från favoriter"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
När jag hovrar den får jag heller ingen information om vad knappen gör, som jag får på andra. Gäller även "ta bort från favoriter"

Fixar detta med!

Tack för alla synpunkter på vad som kan förbättras! Man missar så mycket själv!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Utvecka? Okej!
Jag får en massa crashes hela tiden och upplever programmet som väldigt segt och den laddar inte in mina serier och filmer som jag vill, med andra ord - jag upplever det som ostabilt.

OKidoki, det behöver inte funka för alla. Men vore kul om du skickade felen du fick så att de gick att fixa

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

fungerar inte... x64
Får inte upp filerna + att det krashar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
fungerar inte... x64
Får inte upp filerna + att det krashar

Har du skickat felmeddelandet så att jag kan lösa det?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Bugg: "Open containg folder" verkar inte fungera. Använder 64bitars versionen.
Kommer till %USERPROFILE% istället.
Jag tror att det beror på någonting med explorer skiljer sig i 64bitars och 32bitars.

Bugg2: När man trycker på "Add movie to Seen" knappen och har filtrerat bort alla filmer som man har sett så uppdateras inte listan

Bugg3: Seen verkar inte sparas när man stänger av programmet...

Finns massa småbuggar och språkfel också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Bugg: "Open containg folder" verkar inte fungera. Använder 64bitars versionen.
Kommer till %USERPROFILE% istället.
Jag tror att det beror på någonting med explorer skiljer sig i 64bitars och 32bitars.

Bugg2: När man trycker på "Add movie to Seen" knappen och har filtrerat bort alla filmer som man har sett så uppdateras inte listan

Bugg3: Seen verkar inte sparas när man stänger av programmet...

Finns massa småbuggar och språkfel också..

Min 64-bitars öppnar rätt sökväg. dvs. \\nas\film\en_mapp_per_film

edit: "seen" sparas inte heller för mig. Och inte favoritmärkningen heller.

edit 2: Den verkar inte identifiera delade filmer rätt. Jag får upp del 2 när jag spelar upp den. Hade gärna sett en möjlighet att kunna spela upp båda eller att den bara prioriterat del 1.

Permalänk

Ny version ute!(samma länk som där uppe)

Viktigt att notera är att om ni inte vill behöva importera om alla filmer ska ni inte skriva över filen mdbdata.db!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Bugg: "Open containg folder" verkar inte fungera. Använder 64bitars versionen.
Kommer till %USERPROFILE% istället.
Jag tror att det beror på någonting med explorer skiljer sig i 64bitars och 32bitars.

Bugg2: När man trycker på "Add movie to Seen" knappen och har filtrerat bort alla filmer som man har sett så uppdateras inte listan

Bugg3: Seen verkar inte sparas när man stänger av programmet...

Finns massa småbuggar och språkfel också..

Bugg 2 och 3 är nu åtgärdade. Ang 1. skulle jag gärna vilja veta hela sökvägen till filen du testar på? Kör själv 64bitars utan problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Min 64-bitars öppnar rätt sökväg. dvs. \\nas\film\en_mapp_per_film

edit: "seen" sparas inte heller för mig. Och inte favoritmärkningen heller.

edit 2: Den verkar inte identifiera delade filmer rätt. Jag får upp del 2 när jag spelar upp den. Hade gärna sett en möjlighet att kunna spela upp båda eller att den bara prioriterat del 1.

Ang edit 2: har du inte en liten dropdown till höger i detaljvyn? Den är till för att välja vilken del av filmen man vill se. Finns det inte där så PM:a mig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
När jag hovrar den får jag heller ingen information om vad knappen gör, som jag får på andra. Gäller även "ta bort från favoriter"

Åtgärdat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Jag antar att du menar den som ligger bredvid favoritknapparna? Jag får error (den jag skickade igår)när jag trycker på den.

Fixad nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
En bugg:
På details under Location så syns inte hela sökvägen trots att det finns plats. Skulle du kunna fixa det?

Fixat !:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
ingenting, gör som du säger och får det här:

http://dl.dropbox.com/u/782480/regexes.PNG

Sedan när jag testar med filnamnen jag vet inte fungerade tidigare så ser det likadant ut.

Du kan nu välja din serie, klicka på "Update" och sen välja "Save". Sen räcker det med att klicka på ett avsnitt, "Update" och "Save" så ska namnen se rätt ut!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Ny version ute!(samma länk som där uppe)

Bugg 2 och 3 är nu åtgärdade. Ang 1. skulle jag gärna vilja veta hela sökvägen till filen du testar på? Kör själv 64bitars utan problem.

Upptäckte nu att felet beror på sökvägen
"F:\Lagring\Film\DVD\Action, War, Adventure, Fantasy" fungerar inte
men
"F:\Lagring\Film\DVD\Comedy\" fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula

Viktigt att notera är att om ni inte vill behöva importera om alla filmer ska ni inte skriva över filen mdbdata.db!

Är det inte bättre att du skippar mdbdata.db i zipfilen/installationen och låter programmet skapa den ifall den inte finns? Då blir det mycket enklare att uppgradera.

Sen så undrar jag hur en film med låt säga namnet "Up.in.the.Air.2009.CUSTOM.SWESUB.DVDR-iNjECT"
blir efter imdb-slagning till:
Terminator Salvation
http://www.imdb.com/title/tt0438488/
och den här
"The.Fall.2006.LiMiTED.CUSTOM.SWESUB.DVDR-iNjECT"
blir till
The Last Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0325710/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Upptäckte nu att felet beror på sökvägen
"F:\Lagring\Film\DVD\Action, War, Adventure, Fantasy" fungerar inte
men
"F:\Lagring\Film\DVD\Comedy\" fungerar.

Detta ska jag testa så for t jag kommer hem! Tack för den, borde inte vara svårt att åtgärda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Är det inte bättre att du skippar mdbdata.db i zipfilen/installationen och låter programmet skapa den ifall den inte finns? Då blir det mycket enklare att uppgradera.

Problemet är att det krävs en hel del kod för att skapa databasen korrekt och det blir nog stor risk att det blir fel där och då funkar inte programmet alls. Dock så är det självklart något som jag ska titta på!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Sen så undrar jag hur en film med låt säga namnet "Up.in.the.Air.2009.CUSTOM.SWESUB.DVDR-iNjECT"
blir efter imdb-slagning till:
Terminator Salvation
http://www.imdb.com/title/tt0438488/
och den här
"The.Fall.2006.LiMiTED.CUSTOM.SWESUB.DVDR-iNjECT"
blir till
The Last Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0325710/

Låter ju helt sjukt. Hur ser hela filnamnet ut? Är det där en mapp eller en fil, hur ser mappstrukturen ut?

Algoritmen som ska användas är att ta bort allt innan årtalet, byta ut punkter mot mellanslag och sen söka på namnet + årtalet + imdb vilket skulle ge "The fall 2006 imdb" vilket gör att första resultatet blir rätt. Därför undrar jag hur mappstrukturen ser ut så jag vet vad den söker på!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase