Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Detta ska jag testa så for t jag kommer hem! Tack för den, borde inte vara svårt att åtgärda

Problemet är att det krävs en hel del kod för att skapa databasen korrekt och det blir nog stor risk att det blir fel där och då funkar inte programmet alls. Dock så är det självklart något som jag ska titta på!

Låter ju helt sjukt. Hur ser hela filnamnet ut? Är det där en mapp eller en fil, hur ser mappstrukturen ut?

Algoritmen som ska användas är att ta bort allt innan årtalet, byta ut punkter mot mellanslag och sen söka på namnet + årtalet + imdb vilket skulle ge "The fall 2006 imdb" vilket gör att första resultatet blir rätt. Därför undrar jag hur mappstrukturen ser ut så jag vet vad den söker på!

Det var mappnamnet. Mappstrukturen är av "standard-typ" om du förstår vad jag menar... (nfo+rarfiler+en sample mapp)
rafilerna heter the.fall-inject.r00

Permalänk

Kan du PM:a mig printscreen på innehållet i din mapp?:) Alt bara köra en "dir" i cmd och kopiera(högerklicka->markera, markera texten och kopiera med enter)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Idag har det fungerat bra. Det är bara lite jobbigt att behöva gå igenom alla filmer för att se så de har importerats rätt. Vissa identifieras inte rätt.

bugg: Varje gång jag startar om programmet, söker efter nya filmer, har total movies ökat med 1 och den laddar ner en mindre filminfo från imdb. Har kört det minst 3 gånger nu. Har ~240filmer enligt programmet och det gäller 10x filminformationer som den laddar ner.

edit: kan tillägga att jag har satt ~20 på exclude listan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Idag har det fungerat bra. Det är bara lite jobbigt att behöva gå igenom alla filmer för att se så de har importerats rätt. Vissa identifieras inte rätt.

bugg: Varje gång jag startar om programmet, söker efter nya filmer, har total movies ökat med 1 och den laddar ner en mindre filminfo från imdb. Har kört det minst 3 gånger nu. Har ~240filmer enligt programmet och det gäller 10x filminformationer som den laddar ner.

edit: kan tillägga att jag har satt ~20 på exclude listan

Hmm, ska kolla på första buggen. Vad menar du dog med "10x filminformationer"?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Nu version ute. Har fixat lite med rararkiv. Verkar funka alldeles utmärkt nu!
Lite andra bugfixar också

Länk i första inlägget.
Kom ihåg att ej ta bort er gamla mdbdata.db!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Hmm, ska kolla på första buggen. Vad menar du dog med "10x filminformationer"?

Att det gällde mellan 100-110 filminformationer som tankades ner.

Permalänk

Hur funkar programmet med filmer som ligger på ett nätverk? Mina filmer ligger dessutom på diskar som somnar efter ca 20 minuter, något problem tror du?

Har annars letat efter ett liknande program ett tag. Och detta verkar vara det bästa hittills.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjältbrand
Hur funkar programmet med filmer som ligger på ett nätverk? Mina filmer ligger dessutom på diskar som somnar efter ca 20 minuter, något problem tror du?

Har annars letat efter ett liknande program ett tag. Och detta verkar vara det bästa hittills.

jag har en nas och programmet fungerar bra. Diskarna borde vakna när du försöker spela dem som vanligt.

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen fixade mina problem med filnamnen. Tack för det. Dock så är buggen kvar med "Open containg folder". Trodde det var en lätt fix

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula

Problemet är att det krävs en hel del kod för att skapa databasen korrekt och det blir nog stor risk att det blir fel där och då funkar inte programmet alls. Dock så är det självklart något som jag ska titta på!

Det tycker jag absolut. Det är lite av standard i programdesign om man säger så

Sen så har en request till. En inställning för att välja vilket program som ska köra den aktuella filen när man trycker "Play".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Senaste uppdateringen fixade mina problem med filnamnen. Tack för det. Dock så är buggen kvar med "Open containg folder". Trodde det var en lätt fix

Den har jag faktiskt missat att kolla på! Kul att det löste sig med de andra filnamnet dock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Det tycker jag absolut. Det är lite av standard i programdesign om man säger så

Standard och standard. Finns ju klara fördelar med att inte göra så och detta är ju inte ett så superseriöst projekt(gör det helt privat och helt gratis)...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Sen så har en request till. En inställning för att välja vilket program som ska köra den aktuella filen när man trycker "Play".

Det ska jag fundera på hur man ska göra! Nu går den på standardprogrammet, funkar inte det för dig?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Den har jag faktiskt missat att kolla på! Kul att det löste sig med de andra filnamnet dock

Standard och standard. Finns ju klara fördelar med att inte göra så och detta är ju inte ett så superseriöst projekt(gör det helt privat och helt gratis)...

Det ska jag fundera på hur man ska göra! Nu går den på standardprogrammet, funkar inte det för dig?

Nej, jag använder inte winrar för att spela upp filmen
Däremot så kan min filmspelare spela filmen ur rararkivet.
Ingen big deal det här, men det har varit nice om det funkade. Känns som en vettig inställning. Kan tänka mig att andra vill använda just en specifik film -spelare också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Nej, jag använder inte winrar för att spela upp filmen
Däremot så kan min filmspelare spela filmen ur rararkivet.
Ingen big deal det här, men det har varit nice om det funkade. Känns som en vettig inställning. Kan tänka mig att andra vill använda just en specifik film -spelare också.

Smart där, tänkte inte på att du har rar-arkiv

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjältbrand
Hur funkar programmet med filmer som ligger på ett nätverk? Mina filmer ligger dessutom på diskar som somnar efter ca 20 minuter, något problem tror du?

Har annars letat efter ett liknande program ett tag. Och detta verkar vara det bästa hittills.

Det fungerar bra. Fungerar precis så som Jocke92 säger. Har själv filmerna på en server. Prestandan blir lite sämre men för övrigt funkar det bra!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Funderat lite på hur den hämtar filmnamnen. Vissa filmer får ursprungsnamnet vilket jag inte alls känner igen. Jag föredrar det engelska eller svenska. Just nu får jag byta det själv. Lägga kortkommando så att jag kan byta namn på markerad film med f2. Även i högerklicksmenyn för att det brukar finnas där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Funderat lite på hur den hämtar filmnamnen. Vissa filmer får ursprungsnamnet vilket jag inte alls känner igen. Jag föredrar det engelska eller svenska. Just nu får jag byta det själv. Lägga kortkommando så att jag kan byta namn på markerad film med f2. Även i högerklicksmenyn för att det brukar finnas där.

Står längre upp/bak i tråden! Du kan ställa in vilket språk som ska användas på settings:) är det något som strular med den funktionen?:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Står längre upp/bak i tråden! Du kan ställa in vilket språk som ska användas på settings:) är det något som strular med den funktionen?:)

Nej, jag har missat den inställningen.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om man i programmet kunde välja att söka på mappnamn istället för filnamn. Mina filnamn är ibland ex. bara "cd01" medan mappen heter korrekt ex. "Sunshine". Borde inte kräva så mycket modifikationer eftersom jag ser att den redan kollar på mappnamnet om mappen endast innehåller rarfiler.

Permalänk
Medlem

Ett till önskemål är att databasen typ ska kunna lagras på servern med, men det ska även då spärras så att bara en användare kan köra åt gången. Ett alternativ hade varit att ha hela programmet på servern men det fungerar inte bra när vi har datorer med både x86 o x64.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagge_
Hade varit trevligt om man i programmet kunde välja att söka på mappnamn istället för filnamn. Mina filnamn är ibland ex. bara "cd01" medan mappen heter korrekt ex. "Sunshine". Borde inte kräva så mycket modifikationer eftersom jag ser att den redan kollar på mappnamnet om mappen endast innehåller rarfiler.

Sant som du säger, möjligt att det inte är så mycket jobb. Ska kolla på det så fort jag får tid!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Ett till önskemål är att databasen typ ska kunna lagras på servern med, men det ska även då spärras så att bara en användare kan köra åt gången. Ett alternativ hade varit att ha hela programmet på servern men det fungerar inte bra när vi har datorer med både x86 o x64.

Hmm, sant! Har inte tänkt på det på det sättet. Ska kolla på det, borde inte var jättemycket jobb!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Ny version ute!

1. Nu kan man ställa in var databasen ska ligga.
2. Det finns en inställning att bara söka på mappnamn. Gör man detta anses alla "nfo":s i mappen tillhöra den filen och kommer därför att sökas igenom efter imdbnummer
3. Fixat buggen med "Open containing folders" när mappnamnet innehöll ","
4. Nu kan man välja vilket program som filmer ska öppnas med, om inte standard

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Tjena!

Testade den nya versionen. Funkar mycket bättre för mig nu, eftersom jag lagrar i rar arkiv. Mycket fint att programmet hämtar info från NFO också.

Dock en fråga.

Vissa filmer ligger ej uppackade i:
.r00
.r01
.r02

OSV

Är ända idén att lägga in alla filändelser eller?

Mvh,

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Finns det ingen rar-fil där? Isåfall räcker det dock att lägga till .r00

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Om jag nu flyttar databasen, vad händer med mappen "thumbnails". Kommer alla datorer som pekas till databasen på min nas få tanka bilderna själva? Det kommer öka trycket på imdb, ta tid och skulle jag själv få för mig att byta en cover så kommer den bara finnas lokalt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Om jag nu flyttar databasen, vad händer med mappen "thumbnails". Kommer alla datorer som pekas till databasen på min nas få tanka bilderna själva? Det kommer öka trycket på imdb, ta tid och skulle jag själv få för mig att byta en cover så kommer den bara finnas lokalt.

Tänkte inte på det. Har nu laddat upp en fix. Du bör kopiera över din thumbnailsmapp till samma mapp som din databas ligger i..

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyckats sumpa min databasfil. Vet inte exakt vad som är orsaken.
1 eller 2. jag högerklickar på programmet i aktivitetsfältet och stänger det.
1 eller 2. kopierar över databasen till vår nas
3. skapar en mapp som jag flyttar allt till då jag tidigare kört det direkt på skrivbordet.
4. startar programmet för att ange platsen där databas ska ligga men programmet startar inte riktigt.

får inte upp något när jag trycker heller. Det fungerar om jag byter ut databasen mot den som ligger i zip-arkivet.
Jag flyttade över det till skrivbordet igen men det vill inte fungera då heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Nu har jag lyckats sumpa min databasfil. Vet inte exakt vad som är orsaken.
1 eller 2. jag högerklickar på programmet i aktivitetsfältet och stänger det.
1 eller 2. kopierar över databasen till vår nas
3. skapar en mapp som jag flyttar allt till då jag tidigare kört det direkt på skrivbordet.
4. startar programmet för att ange platsen där databas ska ligga men programmet startar inte riktigt.
http://pici.se/pictures/FvKxDvsaJ.png

får inte upp något när jag trycker heller. Det fungerar om jag byter ut databasen mot den som ligger i zip-arkivet.
Jag flyttade över det till skrivbordet igen men det vill inte fungera då heller.

Försöker du starta programmet utan databas? Vad händer om du lägger databasen där den ska ligga, lägger in standarddatabasen i samma mapp som programmet, startar och sen ändrar?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Försöker du starta programmet utan databas? Vad händer om du lägger databasen där den ska ligga, lägger in standarddatabasen i samma mapp som programmet, startar och sen ändrar?

Nej det har alltid legat en databas där den ska ligga. Det fungerar om jag kopierar in en ny från den nertankade zip-arkivet, det är den gamla (min egna) som under någon av ovanstående processer har skadats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Nej det har alltid legat en databas där den ska ligga. Det fungerar om jag kopierar in en ny från den nertankade zip-arkivet, det är den gamla (min egna) som under någon av ovanstående processer har skadats.

Kan du skicka din databas till mig så ska jag kolla?:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Ny version ute!

1. Nu kan man ställa in var databasen ska ligga.
2. Det finns en inställning att bara söka på mappnamn. Gör man detta anses alla "nfo":s i mappen tillhöra den filen och kommer därför att sökas igenom efter imdbnummer
3. Fixat buggen med "Open containing folders" när mappnamnet innehöll ","
4. Nu kan man välja vilket program som filmer ska öppnas med, om inte standard

Underbart! Tack!

Permalänk

Hemsidan har nu flyttat till google code! Källkod kommer efter hand att laddas upp

Edit: vore även bra om ni som hade problem laddade ner senaste version. Ser att flera av er använder väldigt gamla versioner som innehåller fler buggar!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase