Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk

Closed Beta Test 2: February 24 – 26 är nästa test period va? Bara så man vet

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Closed Beta Test 2: February 24 – 26 är nästa test period va? Bara så man vet

Börjar bli tröttsamt att posta detta om och om igen nu alltså. Kan ni inte läsa lite i tråden först eller kolla deras hemsida?

Som du ser har du kollat på NA's tider. inte EU.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

Nå vad säger ni alla ni som har testat betan? är det nytt fräscht inte enu en så kallad "wow clone" som alla säger dom flesta MMORPG är.. är förjävla sugen på det är det värt att förboka det? plus hur mycket ligger det i månadskostnad?

Nej det är ingen Everquest clone.

---

BTW hade lite fel i min förra video, dne instansen jag körde där finns bara normal på, finns en annan instans som har både normal samt hard. Videon här är normal. Den andra videon är hur questing tar vid lv 50+ som det frågades lite om innan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Är det någon som har förbokat Spelet ifrån Webhallen och fått sin Beta nyckel idag??

Permalänk
Medlem

För er som varit oroliga angående att Account Management har legat nere är det nu uppe igen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Ah okej! Ursäkta men e dö trött och har 41 graders feber i nuläget, så var lite trött och råkade väll kolla på NA då, men tackar!

Håller nu på o ladda hem spelet!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Blir en liten test i morgon kväll. Har precis patchat.
http://community.tera-europe.com/home/news/article/functional...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Blir en liten test i morgon kväll. Har precis patchat.
http://community.tera-europe.com/home/news/article/functional...

Grymt, abstinensen höll på att sätta sig

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Skrivet av Främling:

Blir en liten test i morgon kväll. Har precis patchat.
http://community.tera-europe.com/home/news/article/functional...

Yay! Med lite tur har jag patchat klart då.. hur stor är patchen man drar hem först igentligen? 5% nu efter cirka två och en halv timme i 480kb/s.. Var uppe i mina normala 2mb/s i cirka tio sekunder när jag starta patchen sen dog hastigheten helt.. sweet..

Men dock kul att se att dom skriver ut tiderna i GMT+1 en gång! Känns skönt, men är nog första gången jag lirar ett endast EU spel så.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Beställde TERA på CDON http://cdon.se/spel/tera_online-14466530 står klart och tydligt att jag ska få en beta nyckel men har ej fåt den ännu amatör sida lr vadå?

Permalänk
Medlem

förbeställde från komplett har inte fått beta nyckel ännu.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av snipski:

Beställde TERA på CDON http://cdon.se/spel/tera_online-14466530 står klart och tydligt att jag ska få en beta nyckel men har ej fåt den ännu amatör sida lr vadå?

Gjorde samma sak, har inte fått nån key än.
Fick dock ett snabbt svar på att dom jobbar på det.

"Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi skickar din förfrågan till vår spelavdelning. I de fall de behöver kontakta leverantör kan svaret dröja något, men vi återkommer till dig så fort vi får besked.

Vi ber om ursäkt för det extra dröjsmålet och hoppas på din förståelse."

Permalänk
Medlem

Varför beställer ni inte bara på Teras hemsida så får ni direkt? Skyll er själva med era skrotsidor.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Varför beställer ni inte bara på Teras hemsida så får ni direkt? Skyll er själva med era skrotsidor.

köpte det på faktura.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk

Vad är det med denna launcher igentligen? Efter max två minuter så droppar nerladdningshastigheten ner till under 300kb/s.. startade vid 20:00 och har nu gått... 8!%

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Vad är det med denna launcher igentligen? Efter max två minuter så droppar nerladdningshastigheten ner till under 300kb/s.. startade vid 20:00 och har nu gått... 8!%

Inget fel på launchern, tankar i 1150kb/sec vilket är i princip vad linan klarar.

Permalänk
Skrivet av dozix:

Inget fel på launchern, tankar i 1150kb/sec vilket är i princip vad linan klarar.

Konstigt, enda som gått så här segt för mig tidigare är steam.. vilket jag tankar i 7kb/s i av någon anledning..

Patchar jag andra onlinespel som tex WoW eller vad som helst så går det strax under 2mb/s.. (runt 1750kb/s +/- 200 typ)

EDIT: Tera gick ju även strax under 2mb/s det med men det varade i cirka en minut, sen vart det segare och segare.. ligger på 330 nu..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Vad är det med denna launcher igentligen? Efter max två minuter så droppar nerladdningshastigheten ner till under 300kb/s.. startade vid 20:00 och har nu gått... 8!%

Fick hem patchen på 20 minuter. Inga problem här.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Fick hem patchen på 20 minuter. Inga problem här.

Seriöst? Vad f*n.. något är fel för mig iaf, gått 14% nu började klockan åtta..

Kan även nämna att hastigheten har sänkts till 140kb/s nu.. det sänktes när morsans kille stängde av datorn, hur FN är det möjligt? Han har ju alltid massa utorrent saker igång + wow liksom.. mysko.. kanske spökar?

Har även lyssnat igenom hela din spel lista sen igår xD riktigt bra! Det var ett par tyska låtar eller vad det var dock, inte riktigt min smak

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Seriöst? Vad f*n.. något är fel för mig iaf, gått 14% nu började klockan åtta..

Kan även nämna att hastigheten har sänkts till 140kb/s nu.. det sänktes när morsans kille stängde av datorn, hur FN är det möjligt? Han har ju alltid massa utorrent saker igång + wow liksom.. mysko.. kanske spökar?

Har även lyssnat igenom hela din spel lista sen igår xD riktigt bra! Det var ett par tyska låtar eller vad det var dock, inte riktigt min smak

Kolla om de hjälper att öppna någon port eller liknande. Vilken vet jag inte dock.

Jag har uppdaterat listan sjukt mycket idag, men vadå tyska låtar? Har inga låtar där de sjungs på tyska Är så fallet måste det blivit fel någonstans.
Tyska artister har jag dock, som ATB t.ex.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Vad är det med denna launcher igentligen? Efter max två minuter så droppar nerladdningshastigheten ner till under 300kb/s.. startade vid 20:00 och har nu gått... 8!%

Stängt av P2P? Eller testat dra igång det och sätta limit på upload till det lägsta.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Kolla om de hjälper att öppna någon port eller liknande. Vilken vet jag inte dock.

Jag har uppdaterat listan sjukt mycket idag, men vadå tyska låtar? Har inga låtar där de sjungs på tyska Är så fallet måste det blivit fel någonstans.
Tyska artister har jag dock, som ATB t.ex.

Har nå skit på i routern vilket gör att jag bypassar den, inget behov av fowarding här inte Och jo det var faktiskt det! Lät som nå house liknande med vocals på tyska.. kan dock vara annat språk men tillräckligt udda för och störa sig på

Skrivet av Mormis:

Stängt av P2P? Eller testat dra igång det och sätta limit på upload till det lägsta.

Det är på från början, men ska prövas! Tackar.

EDIT: Funkar nu riktigt okej! Tack som fan Mormis! Höjdes från 250 kb/s till 740kb/s! (går mellan 7-850)

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Är det någon som har förbokat Spelet ifrån Webhallen och fått sin Beta nyckel idag??

Jag bokade i Söndags, fortfarande ingen nyckel. Mailade dem tidigare och de sa att de skulle skickat ut dem igår. Om de inte skickar ut något idag får jag nog avboka och köpa digitalt då. Men samtidigt har ju många klagat på TERA forumet att det tar dagar att få sin nyckel om man beställer på TERA shop.

Skrivet av Främling:

Blir en liten test i morgon kväll. Har precis patchat.
http://community.tera-europe.com/home/news/article/functional...

Jipii! 7GB patch hörde jag att det var men även om jag inte hittat patchnotes så skrev Raven att det var bug fixes. Ofta 7GB patch bara är bugfixes så många misstänkte att HD texturerna ersätts med snyggare versioner (?). Install dir är i varje fall ungefär lika stor efter patchen som innan dvs ~24GB.

Skrivet av Eptk:

Kolla om de hjälper att öppna någon port eller liknande. Vilken vet jag inte dock.

Jag har uppdaterat listan sjukt mycket idag, men vadå tyska låtar? Har inga låtar där de sjungs på tyska Är så fallet måste det blivit fel någonstans.
Tyska artister har jag dock, som ATB t.ex.

Jag får nog också testa din spellista hemma någon gång (har inte Spotify på jobbet) Uppdaterar du den ofta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Som jag frågade innan. någon som vet vad servrarna kommer heta? skulle vara kul och veta var olika personer kommer spela.
Ev får vi se en större lista under closed beta

Som det ser ut nu när man loggar in i spelet så är det fortfarande Arborea & Velika, men dessutom en ny server, PvP-Server som jag inte kommer ihåg namnet på.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Har nå skit på i routern vilket gör att jag bypassar den, inget behov av fowarding här inte Och jo det var faktiskt det! Lät som nå house liknande med vocals på tyska.. kan dock vara annat språk men tillräckligt udda för och störa sig på

Låter fan hel konstigt, har inget minne av att det ska finnas något sånt där i. Jag får kolla upp det.

EDIT: Jag tror jag hittade den. Det är nog She - Coloris du menar. Den ligger där för Rhythmic syfte. Du kan nog skippa en låt av dryga 400 :p.

Skrivet av Mocka:

Jag får nog också testa din spellista hemma någon gång (har inte Spotify på jobbet) Uppdaterar du den ofta?

Jajemen. Jag uppdaterade med ungefär 40-50 låtar igår. Jag försöker uppdatera varje vecka. Det är 407 låtar i skrivande stund.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fick det här medelandet från CDON när jag fråga varför jag ej fåt min beta nyckeln.
Hej Rikard,Tack för att du kontaktade oss.

Nyckeln skickas ut veckovis till alla kunder som beställt spelet. Vi får därför be dig att avvakta och hålla ett öga på din inkorg.

men va behöver den ju nu betan börjar väl på fredag dvs imorn.. suck hur svårt kan det vara att ge mig en key aja beställer nog aldrig mer spel från CDON iaf.. :\

Permalänk
Inaktiv

det tog mig o tjejens beta key 2 timmar att få från teras sida gick rätt fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag bokade i Söndags, fortfarande ingen nyckel. Mailade dem tidigare och de sa att de skulle skickat ut dem igår. Om de inte skickar ut något idag får jag nog avboka och köpa digitalt då. Men samtidigt har ju många klagat på TERA forumet att det tar dagar att få sin nyckel om man beställer på TERA shop.

Dem kanske gör som CDON och endast skickar ut en gång i veckan som en annan poster skrev, idag eller imorron isf .

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk

Patchen är på 7gb.
Innehåller bla , High resulution textures.

Permalänk
Medlem

Så... köpte EU tera från webhallen och TERA EUs hemsida för att se vem som kan ge mig betan först... inte fått det från någon so far... EU teras hemsida har inte ens svarat.. dålig support iaf =/ "you should expect an answer from us within 24 hours" tagit 5 dagar nu.