Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Och detta gäller även den för 4.95? I sådana fall så köper jag på stubben!

Det är bara så du kan få testa på spelet, med den får du tillgång till alla betor m.m sedan uppgraderar du till en riktig för 45€ för att spela på launch.
Nån sida bak finns dock en länk för preorder med 35€ i pris. (exakt samma som den från Tera shopen för 50€)

Permalänk
Medlem

Beställde preorder på webhallen men har inte fått nå mail om betan än :/

Nån som beställt därifrån som vet hur det funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Ni är välkomna om ni vill chatta lite

EDIT: ÅÄÖ funkar inte i Tera... :/

Kommer in snart!

Det där med ÅÄÖ tycker jag är ganska dåligt att det inte funkar, märkte också det under veckan.

Permalänk
Medlem

:'-)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Argh! Vill spela men min key har inte kommit ännu Hur lång tid brukar det ta? Fick bekräftelse mail kl 15.48..

Permalänk
Medlem

hm..blir ju priest som class, men frågan är vilken ras man ska vara, menar som caster spelar ju animationerna hur stor roll som helst..hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Argh! Vill spela men min key har inte kommit ännu Hur lång tid brukar det ta? Fick bekräftelse mail kl 15.48..

Jag köpte min runt 3, inte ens fått ett bekräftelse mail.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Skrivet av Mormis:

Jag köpte min runt 3, inte ens fått ett bekräftelse mail.

Du fick inget mail som det stod så här i?

Hello,

Congratulations on pre-ordering TERA!

You will receive your code by email in the next few hours, which you will need to take advantage of your pre-order benefits.

Have fun playing TERA!

The TERA Europe Team

(This is an automatically generated email. Please do not reply directly.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Du fick inget mail som det stod så här i?

Nope. Skulle fan inte förvåna mig om jag skrev fel email när jag betalade.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Skrivet av Mormis:

Nope. Skulle fan inte förvåna mig om jag skrev fel email när jag betalade.

Fick även ett mail direkt av paypal att dom fått pengarna med..

Permalänk
Medlem

Jag hittade mitt problem nu. Gjorde ett E-kort på 50kr för att betala med. Paypal har en tendens att "pröva" kortet först med 7kr, så när den riktiga betalningen skulle gå igenom fanns det bara 43kr på E-kortet, alltså inte tillräckligt för att betala spelet. Nu gjorde jag ett med 60kr och då funkade det utmärkt.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Har gjort en private channel på Velika (andra servern i listan). Så här joinar du

1a. Gå in på valfri tab i chatten, bocka i private channel #1
1b. Skapa en ny tab genom att trycka på kugghjulet (du måste ta bort en tab då 6 är max), bocka i private channel #1
2. Skriv /join sweclock 1234
3. skriv i chatten genom /sweclock [text]

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=31153

Ni är välkomna om ni vill chatta lite

EDIT: ÅÄÖ funkar inte i Tera... :/

"Add tab" är grått för mig Varför är det så?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

"Add tab" är grått för mig Varför är det så?

Du måste ta bort en tab innan du kan lägga till en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Jag bokar mitt på https://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/vlkomnande så jag vet att jag får det i tid vilket jag alldrig fåt av web hallen

Jag har 100% motsatt erfarenhet.
Har förbokat en hel del på webhallen, alltid fått dagen innan.
Spelbutiken har däremot strular och jag har fått dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Japp kommer kosta, dom dagarna du får(37) kan du dock använda utan att lägga till gametime/kreditkort.
Till skillnad från dom flesta nya mmos *host* SWTOR

1 month – €12.99
3 months – €35.97 (3 x €11.99)
6 months – €65.94 (6 x 10.99)
12 months – €119.88 (12 x €9.99)

Vad har det för betydelse att man måste adda gamecard/kreditkort?
Man addar sitt visa sen tar bort det direkt efter, folk rädda för internet h4ckerz eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vad har det för betydelse att man måste adda gamecard/kreditkort?
Man addar sitt visa sen tar bort det direkt efter, folk rädda för internet h4ckerz eller?

Får först tillgång till riktigt kreditkort i slutet av April

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du måste ta bort en tab innan du kan lägga till en ny.

Jaha, var det så lätt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Är det bara för mig som Velika-chatten (sweclock) inte fungerar? Får ju inga svar!

Permalänk
Medlem

ligger lvlcap fortfarande på 22?

Permalänk
Medlem

Det skulle jag tro.
OCH TERA FTW?! någon?
kommer lätt spela detta i maj
Misstänker att jag blir dator sittande i sommar iaf på nätterna.

Permalänk
Medlem

Hmm beställt det från En masse, men verkar som det är US only?

Permalänk
Medlem

Någon som kommit in i betan? Vill preordra men vet inte varifrån/hur jag får access till betan, ni som har kan väl berätta hur ni gikc till väga. tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Någon som kommit in i betan? Vill preordra men vet inte varifrån/hur jag får access till betan, ni som har kan väl berätta hur ni gikc till väga. tack.

www.tera-europe.com kan du ju köpa en beta nyckel för 5 euro, så får du headstart och skit på köpet.

Permalänk
Medlem

Stream

Streamar liite Tera EU för er som inte har något att göra.
http://sv.twitch.tv/et5hagu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Hmm beställt det från En masse, men verkar som det är US only?

Då har du köppt ett US konto, skicka ett peition till dom och se ifall du har möjlighet att byta till EU eller få pengarna tillbaka. Ja du kan förvisso spela på US servrarna inget som stoppar dig, förutom att detta spel är grymt beroende på ping.

----

Litet clip jag spelade in Lv 49 bam hunting Kommer spela in första lv 50 instansen i normal nivå imorgon, beroende på hur det går kanske jag testar hard eller extream ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ampersand:

Är det bara för mig som Velika-chatten (sweclock) inte fungerar? Får ju inga svar!

Den försvinner om alla lämnar den, det är ingen permanent lösning. När jag körde var det några som joina, dock ingen som var riktigt intresserad av att prata =/

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Newbie fråga..hur lägger jag till skills i min hotbar det uppenbara drag-and-drop verkar inte fungera för mig.
Har frågat i /a men får inget svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av binaa22:

Newbie fråga..hur lägger jag till skills i min hotbar det uppenbara drag-and-drop verkar inte fungera för mig.
Har frågat i /a men får inget svar

Drag och drop, se till att du itne låst din hotbar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Drag och drop, se till att du itne låst din hotbar.

Haha jo det va det jag hadde gjort visst.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut nu, om man köper en beta nyckel, vilka datum kan man spela? Är det möjligt att spela den här helgen?