Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av knaxiz:

Kan lämna mina intryck av Benq ew2430, hade en 21" lg tn-panel innan. Färgerna är som förväntat, bra mycket bättre än min tidigare skärm. Däremot så är det kontrasten som verkligen imponerar. Pillade lite med inställningarna och är hel nöjd. Skall tilläggas att Benqen lider av lite ghosting, syns lite när man spelar fps, i mitt fall portal 2 (endast då jag lagt märke till det), Påminner lite motion blur men är absolut inget störande, vägs med råge upp av de bättre färgerna och den fina kontrasten. Är du ingen hardcoregamer så kan jag rekommendera denna, väldigt prisvärd.

Vad gillar du svärtan då?

Jag körde inställningar från nåt test på min 2420 och jäklar i skägget vad bra det blev.

Kolla om du hittar nån som kalibrerat och kopiera de inställningarna.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaxiz:

Kan lämna mina intryck av Benq ew2430, hade en 21" lg tn-panel innan. Färgerna är som förväntat, bra mycket bättre än min tidigare skärm. Däremot så är det kontrasten som verkligen imponerar. Pillade lite med inställningarna och är hel nöjd. Skall tilläggas att Benqen lider av lite ghosting, syns lite när man spelar fps, i mitt fall portal 2 (endast då jag lagt märke till det), Påminner lite motion blur men är absolut inget störande, vägs med råge upp av de bättre färgerna och den fina kontrasten. Är du ingen hardcoregamer så kan jag rekommendera denna, väldigt prisvärd.

Kul att höra att du blev nöjd.

Hur är det med ljusblödning (i hörnen)? Det är användare som märkt av det på föregångaren EW2420.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Denzoh:

Tack!
Mycket snabbt svar, och var på en produkt som jag tyckte verkade bäst vid första Posten här i tråden.

Tack än en gång!

Inga problem! Hoppas du blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Vad gillar du svärtan då?

Jag körde inställningar från nåt test på min 2420 och jäklar i skägget vad bra det blev.

Kolla om du hittar nån som kalibrerat och kopierade inställningarna.

Yes, var precis vad jag gjorde. Sen anpassade jag lite själve efter egen smak.

Skrivet av kol:

Kul att höra att du blev nöjd.

Hur är det med backlight bleed (i hörnen)? Det är användare som märkt av det på föregångaren EW2420.

Ingenting jag kan lägga märke till, jämn och fin svärta över hela skärmen.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaxiz:

Yes, var precis vad jag gjorde. Sen anpassade jag lite själve efter egen smak.

Ingenting jag kan lägga märke till, jämn och fin svärta över hela skärmen.

Härligt! Det var bra nyheter!

Är det du som är Corran på prisjakt förresten?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=844320

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Härligt! Det var bra nyheter!

Är det du som är Corran på prisjakt förresten?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=844320

Nej det är det inte

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaxiz:

Nej det är det inte

Vad bra!!!

Fler som är mycket nöjda tydligen.

Permalänk
Medlem

* Användningsområden =Fps, film samt surfande
* Önskad storlek = max 27 tum
* Din budget = 3-3.5K

* Önskad upplösning = 1080P
* Önskat format = 16:9 antar jag?
* Önskad Panel = vet inte
* Önskad skärmyta = vet ej
* Önskad Hz = gärna 120hz om det är värt det, Annars en vanlig 60-75 Hz skärm
* Butik = Dom allra flesta
* Märke = Säger till om jag inte gillar märket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burken_swe@yahoo:

* Användningsområden =Fps, film samt surfande
* Önskad storlek = max 27 tum
* Din budget = 3-3.5K

* Önskad upplösning = 1080P
* Önskat format = 16:9 antar jag?
* Önskad Panel = vet inte
* Önskad skärmyta = vet ej
* Önskad Hz = gärna 120hz om det är värt det, Annars en vanlig 60-75 Hz skärm
* Butik = Dom allra flesta
* Märke = Säger till om jag inte gillar märket

Om du framförallt ska spela FPS och du tycker det är viktigast med flyt och minimal ghosting i spel så är det värt det.

Titta i så fall på LG W2363D eller BenQ XL2410T. Om storleken inte är av betydelse så kör på LG:n eftersom det är en aningen bättre skärm i övrigt.

Dell U2311H är annars ett bra val för FPS om du inte är så kräsen med flytet eftersom den har fina färger.

Permalänk
Medlem

* Användningsområden = Spel, främst FPS samt LoL/SC2/WoW
* Önskad storlek = max 27 tum
* Din budget = 2-2.5 k (kommer att dra av momsen då jag kommer lägga det på företaget)

* Önskad upplösning = 1920*1080
* Önskat format = 16:9
* Önskad Panel = TN/IPS/e-IPS
* Önskad skärmyta = kvittar
* Önskad Hz = gärna 120hz.
* Butik = Dom flesta, Komplett, Dustin, Inet är väl dom jag handlat tidigare ifrån och litar mest på. Avskyr dock Dustins höga fraktkostnad.
* Märke = Jag är tyvärr skeptisk mot Dell. Men om ni kan bevisa att den är bätte så varför inte!

*Övrigt = Denna skärmen har jag nu, http://www.all-monitors.com/monitors/manufacturers/pos/beline...
Bara snälla se till att jag blir helt chockad över hur bra mycket skärm jag får än det där skiten. Har stått ut med den i ett par år.

Lite extra saker.. DVI måste den ha, vga/hdmi kvittar, minidisplay är ett stort NEJ. Och jag läste till mig om någon skärm som hade ett truddelutt som spelades upp varje gång man starta den, NEJ till sånt, även om man förmodligen kan stänga av det. Större I-Landsproblem existerar inte.

Datorn ser ni i Sign.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

* Användningsområden = Spel, främst FPS samt LoL/SC2/WoW
* Önskad storlek = max 27 tum
* Din budget = 2-2.5 k (kommer att dra av momsen då jag kommer lägga det på företaget)

* Önskad upplösning = 1920*1080
* Önskat format = 16:9
* Önskad Panel = TN/IPS/e-IPS
* Önskad skärmyta = kvittar
* Önskad Hz = gärna 120hz.
* Butik = Dom flesta, Komplett, Dustin, Inet är väl dom jag handlat tidigare ifrån och litar mest på. Avskyr dock Dustins höga fraktkostnad.
* Märke = Jag är tyvärr skeptisk mot Dell. Men om ni kan bevisa att den är bätte så varför inte!

*Övrigt = Denna skärmen har jag nu, http://www.all-monitors.com/monitors/manufacturers/pos/beline...
Bara snälla se till att jag blir helt chockad över hur bra mycket skärm jag får än det där skiten. Har stått ut med den i ett par år.

Lite extra saker.. DVI måste den ha, vga/hdmi kvittar, minidisplay är ett stort NEJ. Och jag läste till mig om någon skärm som hade ett truddelutt som spelades upp varje gång man starta den, NEJ till sånt, även om man förmodligen kan stänga av det. Större I-Landsproblem existerar inte.

Datorn ser ni i Sign.

Vad är det som du uppfattar som skit med din skärm?

LG:n om flyt och minimal ghosting är högsta prioritet. Dell:en om högsta prioritet är färger och betraktningsvinklar. Jämfört med din gamla Belinea lär du dock bli positivt överraskad av färgerna även med LG:n.

LG W2363D
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084

Dell U2311H - (den e-ips skärmen med bäst kvalitet som är lämpad för spel)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=623526

Bra att tänka på:
http://tvcalculator.com/index.html?5385dd6b8ae1aadf3e5bd84408...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Vad är det som du uppfattar som skit med din skärm?

LG:n om flyt och minimal ghosting är högsta prioritet. Dell:en om högsta prioritet är färger och betraktningsvinklar. Jämfört med din gamla Belinea lär du dock bli positivt överraskad av färgerna även med LG:n.

LG W2363D
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084

Dell U2311H - (den e-ips skärmen med bäst kvalitet som är lämpad för spel)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=623526

Bra att tänka på:
http://tvcalculator.com/index.html?5385dd6b8ae1aadf3e5bd84408...

I spel så är Belinean inte den bästa, upplösning gör själva spelet väldigt fult på något sätt. Jag tycker bättre om widescreen. Dessutom, den har några år på nacken.

Jag tror det blir LGn för min del, Jag kolla på den tidigare och folk klagar på en sak, ljudet som spelas upp när man startar den. Men jag såg nu att Webhallen hade den för bara 1990 kronor så jag åker in till stan idag eller imorgon och fixar den.

Jag tackar för tipset! Och varför skulle jag tänka på vilket format?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

I spel så är Belinean inte den bästa, upplösning gör själva spelet väldigt fult på något sätt. Jag tycker bättre om widescreen. Dessutom, den har några år på nacken.

Jag tror det blir LGn för min del, Jag kolla på den tidigare och folk klagar på en sak, ljudet som spelas upp när man startar den. Men jag såg nu att Webhallen hade den för bara 1990 kronor så jag åker in till stan idag eller imorgon och fixar den.

Jag tackar för tipset! Och varför skulle jag tänka på vilket format?

Jag tänkte på storleken. Många som går från 4:3 till 16:9 uppfattar att skärmen är mindre än de förväntade sig.¨

Hoppas du blir nöjd med LG:n iaf.

Permalänk
Medlem

* Användningsområden = spel,surf och film
* Önskad storlek = 22-24
* Din budget = 6000
* Önskad upplösning = 1920x1080 eller 2560x1440
* Önskad hz = 60-120

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vicevire:

* Användningsområden = spel,surf och film
* Önskad storlek = 22-24
* Din budget = 6000
* Önskad upplösning = 1920x1080 eller 2560x1440
* Önskad hz = 60-120

Välj mellan

Dell U2311H
LG W2363D
BenQ XL2410T
Eizo FS2331
Eizo EV2333WH
BenQ EW2430

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

I spel så är Belinean inte den bästa, upplösning gör själva spelet väldigt fult på något sätt. Jag tycker bättre om widescreen. Dessutom, den har några år på nacken.

Jag tror det blir LGn för min del, Jag kolla på den tidigare och folk klagar på en sak, ljudet som spelas upp när man startar den. Men jag såg nu att Webhallen hade den för bara 1990 kronor så jag åker in till stan idag eller imorgon och fixar den.

Jag tackar för tipset! Och varför skulle jag tänka på vilket format?

Tänk på att webhallen har stängt idag helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Tänk på att webhallen har stängt idag helt

Inte i malmö? står inget där

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

Inte i malmö? står inget där

My bad
Var imorgon dom har helt stängt
Viktig information: Den 1:a maj har samtliga Webhallen-butiker stängt för inventering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

Inte i malmö? står inget där

Verkar tyvärr som den tagit slut i lager där.
http://www.webhallen.com/hardvara/129229-lg_23_tft_w2363d-pf_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

My bad
Var imorgon dom har helt stängt
Viktig information: Den 1:a maj har samtliga Webhallen-butiker stängt för inventering.

Jag ska ta ett tåg som kommer in 15.47. Och webbhallen stänger 16.00. jag har 13 minuter på mig att springa cirka 600 meter.. det borde man klara! fan ta skånetrafiken om dom blir sena!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

Jag ska ta ett tåg som kommer in 15.47. Och webbhallen stänger 16.00. jag har 13 minuter på mig att springa cirka 600 meter.. det borde man klara! fan ta skånetrafiken om dom blir sena!

Vänta..... Den verkar vara slut i lager.

Permalänk
Avstängd

Malmö Ej i lager.
Det fanns bara i uppsala och 10 på weblagret kvar när jag beställde min kom jag på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av definition:

Malmö Ej i lager.
Det fanns bara i uppsala och 10 på weblagret kvar när jag beställde min kom jag på.

Folk verkar hamstra den. För en timme sedan fanns den i lager både i Göteborg, Malmö och Stockholm. Nu är den slut.

Kan vara läge att beställa via postorder för den som vill ha den för 1990:-.

Permalänk
Avstängd

Vi får hoppas att Mille tittar in igen innan han sitter på tåget. Surt att åka dit och märka att den är slut.

Permalänk
Avstängd

Jag tror också det, dom som vill ha en riktigt prisvärd 120hz får nog passa på
Kommande 120hz kommer ju bli dyrare pga inbyggd sändare och glasögon.

Jag är enbart ute efter 120hz för gaming så lgs är perfekt, orkar inte lägga 4000:- på en tn skärm heller därför jag inte köpt en 120hz än Har dock varit nära o köpa lgs för 2500 ett par gånger men nu fick de bli ett köp

Så nu är äntligen en påväg, ska bli så skönt med 100+hz i sc2 igen (lirade på crt innan den dog)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Vänta..... Den verkar vara slut i lager.

Skrivet av definition:

Malmö Ej i lager.
Det fanns bara i uppsala och 10 på weblagret kvar när jag beställde min kom jag på.

Skrivet av kol:

Vi får hoppas att Mille tittar in igen innan han sitter på tåget. Surt att åka dit och märka att den är slut.

Skrivet av kol:

Folk verkar hamstra den. För en timme sedan fanns den i lager både i Göteborg, Malmö och Stockholm. Nu är den slut.

Kan vara läge att beställa via postorder för den som vill ha den för 1990:-.

Ville bara säga till er alla att jag vet att den är slut, det var för jag beställde den sista och åkte in och hämta ut den direkt.. Nu sitter jag på tåget påväg hem.. Med en LG-skärm i knät! Ska genast hem och testa!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Ville bara säga till er alla att jag vet att den är slut, det var för jag beställde den sista och åkte in och hämta ut den direkt.. Nu sitter jag på tåget påväg hem.. Med en LG-skärm i knät! Ska genast hem och testa!

Grattis!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

Ville bara säga till er alla att jag vet att den är slut, det var för jag beställde den sista och åkte in och hämta ut den direkt.. Nu sitter jag på tåget påväg hem.. Med en LG-skärm i knät! Ska genast hem och testa!

Skönt!

Hoppas att du gillar den.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag ska skaffa mig en ny skärm och undrar vilken av dessa ni skulle valt.

https://www.inet.se/artikel/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-...

https://www.inet.se/artikel/2203147/benq-tft-24-xl2410t-zowie...

Vet att det är helt olika prisklasser och storlekar men är osäker vilken jag ska välja. Kommer använda skärmen till spel, film och 3d animering. Spelen jag spelar är till mestadels WoW och CS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PyzzeN:

Tjena!

Jag ska skaffa mig en ny skärm och undrar vilken av dessa ni skulle valt.

https://www.inet.se/artikel/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-...

https://www.inet.se/artikel/2203147/benq-tft-24-xl2410t-zowie...

Vet att det är helt olika prisklasser och storlekar men är osäker vilken jag ska välja. Kommer använda skärmen till spel, film och 3d animering. Spelen jag spelar är till mestadels WoW och CS.

XL2410T till spel (särskilt CS)
U2711 till film och 3D animering.

Satsa på det som du gör mest.