Permalänk
Skrivet av muSashi:

Aa för lite text utan en länk är ju källa, men det är fortfarande inte svar på min fråga. Efter frågar andra Sweclockers användare åsikt, som har ett GTX 680 och har provat betan. Din text nämner inte GTX 680 specifikt.
Anledning varför jag frågar är för jag hade väldigt dålig FPS, runt 25 FPS i genomsnitt under betan och vill veta om andras GTX 680 betedde sig på samma sätt.

Du verkar ju uppenbarligen fortfarande inte förstå :/
Aja, ha en trevlig dag osv

No hard feelings men jag ger upp

Ps:

Om någons 680 skulle bete sig annorlunda så skulle det betyda att deras exemplar var trasigt

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Aa för lite text utan en länk är ju källa, men det är fortfarande inte svar på min fråga. Efter frågar andra Sweclockers användare åsikt, som har ett GTX 680 och har provat betan. Din text nämner inte GTX 680 specifikt.
Anledning varför jag frågar är för jag hade väldigt dålig FPS, runt 25 FPS i genomsnitt under betan och vill veta om andras GTX 680 betedde sig på samma sätt.

Herregud? Har du ens läst vad han postar? Alla Beta testare fick dålig FPS för att GW2 Betan är CPU-Bound, så GPU spelar ingen roll. Även att du har ett gudabenådat 680.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Aa för lite text utan en länk är ju källa, men det är fortfarande inte svar på min fråga. Efter frågar andra Sweclockers användare åsikt, som har ett GTX 680 och har provat betan. Din text nämner inte GTX 680 specifikt.
Anledning varför jag frågar är för jag hade väldigt dålig FPS, runt 25 FPS i genomsnitt under betan och vill veta om andras GTX 680 betedde sig på samma sätt.

Det kanske var för att betan var väldigt dåligt grafikoptimerad så ditt grafikkort kunde inte utnyttjas fullt ut? Sedan så kanske det var så att betan nästan bara var CPU-krävande och en 2500K i stockklock kanske inte räckte till bättre FPS än runt 25 i genomsnitt?
Jag hade också dålig FPS men jag körde min I7 920 c0/c1 i ~3.3GHz.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Herregud? Har du ens läst vad han postar?

Ja det har jag? Och jag bad om en länk, inte bara lite text som han tror fungerar som källmaterial. Och det jag efterfråga va andras åsikter hur deras GTX 680 fungerade i GW2.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det kanske var för att betan var väldigt dåligt grafikoptimerad så ditt grafikkort kunde inte utnyttjas fullt ut? Sedan så kanske det var så att betan nästan bara var CPU-krävande och en 2500K i stockklock kanske inte räckte till bättre FPS än runt 25 i genomsnitt?
Jag hade också dålig FPS men jag körde min I7 920 c0/c1 i ~3.3GHz.

Har också den teorin vilket jag skrev i ett av mina tidigare inlägg. Men man tycker ju att det borde iallafall gå lite snabbare än samma hastigheter som i windows och jag har för mej att i början när jag kom in i betan så gick grafikkortet på max men lite senare efter jag blivit utslängd ett antal gånger så märkte jag att kortet vägra klocka upp sig själv. Därför vore kul att veta hur andras GTX 680 betedde sig i GW2 betan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ja det har jag? Och jag bad om en länk, inte bara lite text som han tror fungerar som källmaterial. Och det jag efterfråga va andras åsikter hur deras GTX 680 fungerade i GW2.

Måste ha inloggning till Official GW2 forum, därför får du text, och jah alla andra med GTX 680 hade exakt samma problem som du.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Ja det har jag? Och jag bad om en länk, inte bara lite text som han tror fungerar som källmaterial. Och det jag efterfråga va andras åsikter hur deras GTX 680 fungerade i GW2.

Texten var kopierad från den officiella hemsidan -_- (forumet uppenbarligen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Måste ha inloggning till Official GW2 forum, därför får du text, och jah alla andra med GTX 680 hade exakt samma problem som du.

Okej, skönt att höra, vart lite orolig att det kanske va mitt kort som det var fel på.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

^
Great success!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Administrativ avgift

JA det var oturligt att betan bara kunde använda 1 kärna -.- men det var helt spelbart endå laggade inte värst mycket för mig snyggt spel och funkade bra dock fick man taskiga timings men där kan baksmällan ha satt sitt oxå

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Mission Accomplished.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

(vänd nu inte på detta och säg att jag tror att du är en dålig spelare, för det tror jag verkligen inte )

Behöver jag inte, det är bara titta på vilket forum som helst - knappast bara jag som skulle vara dålig på engineer, lol. Jag har sett det flera gånger ingame också. Under mina sista timmar så var speciellt ett tillfälle där jag stod och slogs mot 2st level 9 mobs (och en tredje jag fick aggro på mitt i striden) när jag är level 6 som Guardian. Framför mig längs med floden ser jag samtidigt en level 9 engineer som dansar runt en enda level 9 mob och jag undrar vad fan han håller på med. Det tog han ett bra tag att får död på den lilla stackars mobben. Visst är dom starkare på 80 med mer skills - men jag har inte imponerats av några jag mött i PvP, tvärtom.

Jag tror engineer kommer buffas. Måste testa engineer mer nästa event, även fast jag aldrig tror jag kommer riktigt fastna för stilen. Jag gillar att stå o slå mobsen i huvet, inte flyga runt som ett rea-plan på crack. Synd bara att det är event en gång i månaden :/

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Texten var kopierad från den officiella hemsidan -_- (forumet uppenbarligen)

Kan bara säga att jag tror ditt problem kan ha varit att din processor inte var överklockad. Jag har min på 4,5 GHz och jag hade uppåt 60 FPS i tomma områden. 30 fps i städer och befolkade områden i PvE. Sen typ ingenting i WvW när alla köttar porten.

I release kommer det ju självklart inte vara så längre

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Insanity92:

Kan bara säga att jag tror ditt problem kan ha varit att din processor inte var överklockad. Jag har min på 4,5 GHz och jag hade uppåt 60 FPS i tomma områden. 30 fps i städer och befolkade områden i PvE. Sen typ ingenting i WvW när alla köttar porten.

I release kommer det ju självklart inte vara så längre

Det var inte mitt problem

Permalänk
Medlem

Jag säger det! GW2--->WoW

Slänger upp en video på youtube när jag spelar mina 2 sista PvP matcher som charr thief. Kommer dock gå segt att ladda upp 1GB video med 0.73mbit upload

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

En liten halvtaskig video på End Eventet, under bossfighten låg man på stadiga 5 fps

GW2 kommer bli så himla bra, längtar efter release.

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Det var inte mitt problem

Citerade fel person

Skulle citera:

Skrivet av muSashi:

Ingen med GTX 680 här på Sweclockers som spelat GW2 betan?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Kör också med GTX 680 och spelade GW2 Betan.

Hade 50-60 när jag questade när players inte var i närheten.

20-30 fps i storstäder.

10-15 fps i WvW.

Halvtaskigt men....inte som att dom skyller ifrån sig att det är våra datorer som har problem jämfört med Bioware och SWTOR ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Det har varit skitkil att lira med alla från SweC i helgen! Spenderade själv mest tid i WvW och tänkte därför att det kunde passa att avsluta betan med denna bilden:

http://dl.dropbox.com/u/4018313/gw006.jpg

Far Shiverpeaks tog alltså över hela mapen (igen). FOR FAR SHIVERPEAKS

For Far Shiverpeaks, blir antagligen den serven vid releasen, ruskigt många svenskar där iaf.

Permalänk

Suck, råkade precis ta bort en hel dags filmande : /
Här är en video på lite Guardian pvp i alla fall, (första gången jag körde den klassen i pvp + jag glömde att välja en elite skill).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YeZirko:

For Far Shiverpeaks, blir antagligen den serven vid releasen, ruskigt många svenskar där iaf.

Jag och ett gäng kompisar hoppade över till Kodonur när det blev för stort tryck i startzonerna på Far Shiverpeaks...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spot_1337:

Suck, råkade precis ta bort en hel dags filmande : /
Här är en video på lite Guardian pvp i alla fall, (första gången jag körde den klassen i pvp + jag glömde att välja en elite skill).
http://www.youtube.com/watch?v=58aN0Ffcwdo&feature=g-u-u

Vad är det för ras och klass du möter vid 1:40 ? såg mycket trevlig ut

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Vad är det för ras och klass du möter vid 1:40 ? såg mycket trevlig ut

human thief

Permalänk

Har spelat ganska mycket i helgen. Det enda MMO jag spelat tidigare är EVE och Planetside.
Mesmer - lvl13ish
Guardian - lvl 13ish
Engineer - lvl 10
Necro - lvl 4

Mitt favorit startingarea var nog Norn, storyn i Norn var trevligast tycker jag. Storyn i human tappade jag ganska snabbt.
Och Charr starting area kändes väldigt svårnavigerat.

Spelade en del "solo" i början under tiden som jag försökte komma till samma server som mina vänner.
Det var inte så kul tycker jag, men det var inte tråkigt heller. Till och från var det underhållande "quests"

När jag sedan teamat upp med mina två kompisar så började det roliga. Vi testade lite structured pvp. Det var jäkligt kul men lagen blandades hela tiden så det var lite svårt för oss att samarbeta, men fortfarande väldigt kul.
Vi gick sedan vidare till wvwvw och började roam'a runt lite. mötte lite små grupper som vi smiskade för att sedan blir gankade av en hel hord. Vi hamnade i ganska många små strider typ 5v5ish och det var riktigt kul. Vi tog över en outpost och claimade den till vårt guild, Köpte en ram och placerade den alldeles för långt från dörren -_- och blev gankad av fler gigantiska horder. Överhuvudtaget var detta det bästa med WvWvW, att glida runt och hamna i trubbel tillsammans i små gangs och utföra alla små uppgifter runt om på kartan.

Sen spårade WvWvW ur och alla var i grupper om 25-50 vs 50-25(men oftast kändes det mer som 50 vs 5) och en grupp stod och sköt pilbågar från muren medans attackerande gruppen stod nedanför och försökte skjuta tillbaka. Användandet av seige equipment var näst intill obefintlig och när den användes sköt/rammade alla olika delar av fortet eller försökte träffa infanteri istället för dörren. Sedan kunde precis alla överge sina poster för att jaga en flyende invader över hela kartan..

Senare bestämde vi oss för att glida runt lite i PvE världen. Vi gjorde lite hjärtan och storylines. Sen vandrade vi iväg mot okänd mark vid kanske lvl11-13. I en skogsdunge stötte vi på ett sånt gigantiskt trädmonster som var infekted eller sjukt. Vi började anfalla den och striden pågick väldigt länge då vi var bara 3 st. Och jag var nästan spyfärdig av att kameran rörde sig hela tiden + den låga fps'n. Men till slut så dör den och vi lootar lite. Så PANG kommer det fram portaler från "underworld" och hela skogsdungen invaderas av monster. Så vi börjar slåss för att stänga dem ^^.

Efter denna strid vandrade vi upp på en kulle för att se ut över ett träsk, Och när vi inte trodde det kunde bli mer episkt så ser vi hur gigantiska armliknande saker börjar stiga upp bland trädkronorna. Vi sätter så klart fart rakt mot monstret. Springandes genom skogen kommer vi ut vid en stor öppning där många spelare har samlats runt det största monstret jag sett i spelet. Vi dyker in i striden och listar snart ut hur man ska döda den. Monstret faller till sist och vi får rätt fet loot.

Vi gjorde så mycket mer men jag ska inte skriva om det. I WvWvW var det absålut "small gangs" aspekten jag gillade mest. Inte så mycket gigantiska horder där man inte ser vad som händer och man blir golvad instantly och sedan avrättad av 25 spelare.
Kort och gott ser jag fram emot mer äventyr i spelet och inte minst de aspekter jag inte ens hann testa just nu som att skaffa snygg gear, crafting/gathering, dungeons och hela guild-aspekten (som för övrigt verkade väldigt djup,).

Har försökt snygga till texten lite men reserverar för eventuella konstigheter och stavfel. Tack, hoppas ni också hade det gött i betan. Dags att städa och återgå till verkligheten.
/Chris

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spot_1337:

human thief

Alright tack

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Hur många poäng fick er server ihop under slut eventet då? Jag körde på Kourna (lr vad den hette, hamnade där av en slump) och vi skrapade väl ihop ca. 130 000 poäng innan servrarna gick ner.

Bild från kaninbossen.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

En till lite random video jag recorda i Hoelbrak:

Någon som vet vilken bitrate youtube accepterar som högst? Känns lite onödigt att ladda upp filer med 50mb/s i bitrate om youtube ändå ska förstöra dem.

Permalänk

Musiken i spelet är underbart. Helt lyrisk över allt detta. Svårt att försöka hitta någe negativt när de är så bra haha

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Det gick väl sådär för gruppen som skulle testa Instancen i Charr stället. Vi blev aldrig boostade till level 30 så vi fick pisk.

Det var ändå trevligt att tjöta med er, better Luck next time aye?
/Surecti

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

En till lite random video jag recorda i Hoelbrak:
http://www.youtube.com/watch?v=yLs-ZCGWtrs&feature=youtu.be

Någon som vet vilken bitrate youtube accepterar som högst? Känns lite onödigt att ladda upp filer med 50mb/s i bitrate om youtube ändå ska förstöra dem.

Vet inte vad men något fel är det för dina videos ser ut som skit
Ser ut som 240p i alla upplösningar.