Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Om jag hittar andra vapen när man levlar, får man då tillgång till dom uppsättningarna när man går in i 80 battlegrounds?

Nix , det är nå preset vapen i bg

Permalänk
Medlem

Det har varigt en riktig kul beta pch vi blev rätt mpnga i Sweclockers guild till slut.
Väntar redan efter nästa beta weekend så man kan köra instanser med er

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Det har varigt en riktig kul beta pch vi blev rätt mpnga i Sweclockers guild till slut.
Väntar redan efter nästa beta weekend så man kan köra instanser med er

En sista natt nu för fan! haha

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

När slutar betan? tid?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

När slutar betan? tid?

Nånstans imorgon bitti svensk tid. (Midnatt GMT-7, men har de kanske inte sommartid än heller.)

Permalänk
Medlem

ska vara kl 09:00 i Sverige. Beta event vid kl 08:00

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

För dom som inte sett hopptornet i Lion's Arch.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Däremot så kommer spelet floppa, Ja. Folk kommer lira det i 2månader för att sen tröttna, precis som vanligt.

Vart får du din insider information? Du har tydligen tillgång till information som vi andra inte har.

Permalänk

Det har varit skitkil att lira med alla från SweC i helgen! Spenderade själv mest tid i WvW och tänkte därför att det kunde passa att avsluta betan med denna bilden:

Far Shiverpeaks tog alltså över hela mapen (igen). FOR FAR SHIVERPEAKS

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Det har varit skitkil att lira med alla från SweC i helgen! Spenderade själv mest tid i WvW och tänkte därför att det kunde passa att avsluta betan med denna bilden:

http://dl.dropbox.com/u/4018313/gw006.jpg

Far Shiverpeaks tog alltså över hela mapen (igen). FOR FAR SHIVERPEAKS

Yepp, FOR FAR SHIVERPEAKS!!!

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Ingen med GTX 680 här på Sweclockers som spelat GW2 betan?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hauni99:

Nix , det är nå preset vapen i bg

Du har access till alla vapen och alla skills [som du redan låst upp]... Gratis att köpa vapen/armour i mists.

Jag försökte komma in i WvW igår men det var kö (Far Shiverpeaks)
Uruselt interface för att se vart man är i kön också - det existerar inte. Man ser inte ens OM man står i kö. Det är riktigt dåligt tycker jag. Står jag fortfarande i kö om jag rör mig? Står jag fortfarande i kö om jag går till Lions Arch? Står jag fortfarande i kö om jag questar under tiden? Ingen som vet. Det hände aldrig nånting efter jag stått i "kö" efter ett tag. Idiotiskt.

Permalänk
Medlem

Tog dom ner servern just nu för slutet av betan eller dog den, lol? Slängdes ut till login menyn och kommer inte in igen.

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Ingen med GTX 680 här på Sweclockers som spelat GW2 betan?

Grafikkort spelar noll roll just nu.

Also: Guuud så tråkigt event i slutet, herregud!
Vart var drakarna?! Episka fighter där alla dör?!
Äh.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Grafikkort spelar noll roll just nu.

Also: Guuud så tråkigt event i slutet, herregud!
Vart var drakarna?! Episka fighter där alla dör?!
Äh.

Vill bara veta om det är fler som har problemet att GTX 680 klockar ner sig i GW2 betan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Vill bara veta om det är fler som har problemet att GTX 680 klockar ner sig i GW2 betan.

Fast det är väl inget problem utan as intended by Nvidia... Eftersom att GPU'n knappt belastas alls så kan den gott klocka ned sig och spara ström.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Grafikkort spelar noll roll just nu.

Also: Guuud så tråkigt event i slutet, herregud!
Vart var drakarna?! Episka fighter där alla dör?!
Äh.

Det räckte med elaka grisar och arga moafåglar för att jag kulle dö, innan slutet var jag naken!

Men jag hade nog hoppats på en drake...

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Fast det är väl inget problem utan as intended by Nvidia... Eftersom att GPU'n knappt belastas alls så kan den gott klocka ned sig och spara ström.

Nej det är verkligen inte som intended, i alla andra spel så klockar grafikkortet upp sig. Antar att spelet ännu bara inte är optimerat för GTX 680, för just nu går det i samma hastighet som det går i windows.
Men vore kul och veta om det finns fler med samma problem gällande GW2 betan här på Sweclockers, så jag vet med säkerhet att felet inte ligger hos mig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Har spelat 3 klasser nu och elementalist till 11. Underbart spel och vackert och skönt combat system. Crafting är advancerat och bra. AH är bra, lätt att hitta saker.

Körde några stora event på glaciären och vi va rätt många och eventet var svårt , folk dog höger och vänster och fick ressa och använda de små heals som water har. Riktigt roligt och kommer spela mycket och länge.

Har längtat efter ett MMO som kan ta över då jag tröttnade på wow för jätte länge sen. Inte varit bra sen LK tiden. GW2 är nytt fräscht vackert och musiken är underbar. Jag får känslan som jag fick i elyween forest och duskwood mm på flera ställen i GW2. Och att upptäcka och springa leta grottor och speciella saker uppmuntras. Hittade enelite mob som droppade fina blåa saker som jag solade.

Extremt bra och det ända jag kan klaga på är att de var serverlagg och abilitylagg samt inloggningsproblem på fredagen, men på lördag och söndag har de gått som smort. Helt enkelt underbart att spela. Med min överklockade i52500k på 4,5 och mitt 460 kort har jag trots över 30 spelare minst om inte mer på skärmen som gjorde AOE jätte bra fps och inga lagg alls under lör och söndag. Vi var extremt mycket folk när den stora bossen på isen på glaciären kom samt när vi tog över crossroadsen, så mycket mobs,spelare och död har jag inte sett i nått spel alls. Det var helt GALET!

Denna beta har för mig gått jätte smooth i princip. Synd bara att jag inte kom in på friskyttarnas server på fredag. Va så kåt på spela så jag bara tog nån low pop haha

Nu kan wow dö i frid för mig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Nej det är verkligen inte som intended, i alla andra spel så klockar grafikkortet upp sig. Antar att spelet ännu bara inte är optimerat för GTX 680, för just nu går det i samma hastighet som det går i windows.
Men vore kul och veta om det finns fler med samma problem gällande GW2 betan här på Sweclockers, så jag vet med säkerhet att felet inte ligger hos mig.

Du förstod nog inte vad han sa. Spelet använder i princip inte grafikkortet ALLS i dagsläget, vilket gör att ditt grafikkort klockar ner för att inte dra ström i onödan. As intended by nVidia. Problemet ligger i hårdvaruoptimeringen i spelet.

Permalänk
Medlem

Jo, spelet måste ha varit väldigt tokigt optimerat för jag fick i stort sett lite mycket FPS när jag springer själv ute i skogen som i stora bossfighter... Trots mitt klena grafikkort.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jo, spelet måste ha varit väldigt tokigt optimerat för jag fick i stort sett lite mycket FPS när jag springer själv ute i skogen som i stora bossfighter... Trots mitt klena grafikkort.

"We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance."

DirectX 10/11 planeras ju in också, men nu låg fokus på att testa annat

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Du förstod nog inte vad han sa. Spelet använder i princip inte grafikkortet ALLS i dagsläget, vilket gör att ditt grafikkort klockar ner för att inte dra ström i onödan. As intended by nVidia. Problemet ligger i hårdvaruoptimeringen i spelet.

Och det vet du? Att det funkar som "intended by Nvidia" :)? Gärna källa på det.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det tvivlar jag inte på. Men det ändrar inte faktum att det egentligen är en rätt så svag klass i en värld där 90% av tiden går ut på att döda saker innan dom dödar dig. Dessutom så skulle jag argumentera att en warrior kan vara byggd för support - du kan ha warhorn och banners.

Hursomhelst, så vet jag bara en sak egentligen - when shit hits the fan vill jag inte ha en engineer bakom mig, hellre en guardian eller warrior bredvid mig.

When shit hits the fan vill jag ha en bra spelare med mig.
Min kontenta är att en bra spelare i detta spelet kommer före klassen. En "stark" klass kan inte kompensera för en dålig spelare, men en bra spelare kan kompensera en "svag" klass.

[Trycker in en edit här]
Något som stärker det jag säger här ytterligare är just att GW2 inte är gear-baserat utan skill-baserat.
Det finns ingen riktig helig trenighet med tank, dps och healer. Spelaren som kommer att klara sig bäst är den som klarar att anpassa sig snabbast inför olika situationer. Detta anser jag gälla både pvp och pve.

Med det sagt så är balansen i mmo lika flytande som det vackra vattnet som vi fick se. Vilket gäller i allra högsta grad under en beta. Vi kommer få se gott om fluktationer inom klassbalansen i spelet innan det ens släpps.

(vänd nu inte på detta och säg att jag tror att du är en dålig spelare, för det tror jag verkligen inte )

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Och det vet du? Att det funkar som "intended by Nvidia" :)? Gärna källa på det.

Du förstår fortfarande inte, det är problemet ^.^
Läs inlägget ovan ditt

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Du förstår fortfarande inte, det är problemet ^.^
Läs inlägget ovan ditt

Du som inte förstår, läs mitt inlägg noga igen, jag skrev "Antar att spelet ännu bara inte är optimerat för GTX 680".
Så din kommentar var helt onödig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Du som inte förstår, läs mitt inlägg noga igen, jag skrev "Antar att spelet ännu bara inte är optimerat för GTX 680".
Så din kommentar var helt onödig.

Okej, nu förklarar jag det igen: Spelet utnyttjar inte något grafikkort alls, inklusive ditt GTX 680 - så det handlar inte om specifika optimeringar för något grafikkort i huvudtaget.

Ladda ned MSI Afterburner och kolla GPU belastningen, den är enormt låg. Detta är för ALLA grafikkort.

Det är därför ditt grafikkort klockar ned sig, för den BEHÖVER inte ha hög klock. As intended.

Förstår du nu?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Okej, nu förklarar jag det igen: Spelet utnyttjar inte något grafikkort alls, inklusive ditt GTX 680 - så det handlar inte om specifika optimeringar för något grafikkort i huvudtaget.

Ladda ned MSI Afterburner och kolla GPU belastningen, den är enormt låg. Detta är för ALLA grafikkort.

Det är därför ditt grafikkort klockar ned sig, för den BEHÖVER inte ha hög klock. As intended.

Förstår du nu?

Jag vet att du förklara det, och då bad jag dig om källa angående det.
Och vad jag är ute efter är om det är fler som har sett samma tendenser med sitt GTX 680, inte kommentaren där du bara säger att grafikkortet inte utnyttjas.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Jag vet att du förklara det, och då bad jag dig om källa angående det.
Och vad jag är ute efter är om det är fler som har sett samma tendenser med sitt GTX 680, inte kommentaren där du bara säger att grafikkortet inte utnyttjas.

Du måste ha missat inlägget där jag citerade Guild Wars 2 [Arena Net osv]..

Saxar nu ut hela:

Hardware Compatibility
Display: the graphics-settings slider has only a minor impact on performance at this time.
We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance.
On older or lower-end machines, it is recommended that you try disabling reflections to improve frame rate.
Installing the game client into the Program Files directory on Windows Vista or Windows 7 can lead to issues with the patching process.
It is advised that you install the game to another folder or launch it as an administrator.
Forcing anti-aliasing through AMD Catalyst™ Control Center or AMD VISION™ Engine Control Center typically results in a black screen when playing.
Windows TDR (Timeout Detection and Recovery) will sometimes restart a user’s graphics drivers if they become unresponsive, resulting in a notification that the graphics driver has been restarted.
Alienware ATI Laptops: the Guild Wars 2 client does not restore properly after being minimized.
Currently, adjusting the core clock speed of the GPU or CPU typically results in lower performance.
It is advised that you leave core clock speeds at factory defaults.
AMD CrossFire™ and NVIDIA® SLI™ are not currently supported.
These features should be disabled while running the game.
Enabling NVIDIA 3D VISION® may cause a crash on some systems.
If you experience a crash while this setting is enabled, it is recommended that you disable it in the NVIDIA Control Panel.

Dold text

Summa summarum: spelmotorn bryr sig inte ett dyft om vilket grafikkort du har.

Källa: Internet

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Du måste ha missat inlägget där jag citerade Guild Wars 2 [Arena Net osv]..

Saxar nu ut hela:

Hardware Compatibility
Display: the graphics-settings slider has only a minor impact on performance at this time.
We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance.
On older or lower-end machines, it is recommended that you try disabling reflections to improve frame rate.
Installing the game client into the Program Files directory on Windows Vista or Windows 7 can lead to issues with the patching process.
It is advised that you install the game to another folder or launch it as an administrator.
Forcing anti-aliasing through AMD Catalyst™ Control Center or AMD VISION™ Engine Control Center typically results in a black screen when playing.
Windows TDR (Timeout Detection and Recovery) will sometimes restart a user’s graphics drivers if they become unresponsive, resulting in a notification that the graphics driver has been restarted.
Alienware ATI Laptops: the Guild Wars 2 client does not restore properly after being minimized.
Currently, adjusting the core clock speed of the GPU or CPU typically results in lower performance.
It is advised that you leave core clock speeds at factory defaults.
AMD CrossFire™ and NVIDIA® SLI™ are not currently supported.
These features should be disabled while running the game.
Enabling NVIDIA 3D VISION® may cause a crash on some systems.
If you experience a crash while this setting is enabled, it is recommended that you disable it in the NVIDIA Control Panel.

Dold text

Summa summarum: spelmotorn bryr sig inte ett dyft om vilket grafikkort du har.

Källa: Internet

Aa för lite text utan en länk är ju källa, men det är fortfarande inte svar på min fråga. Efter frågar andra Sweclockers användare åsikt, som har ett GTX 680 och har provat betan. Din text nämner inte GTX 680 specifikt.
Anledning varför jag frågar är för jag hade väldigt dålig FPS, runt 25 FPS i genomsnitt under betan och vill veta om andras GTX 680 betedde sig på samma sätt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233