Permalänk
Skrivet av zletch:

Finns det inga events lr liknande du kan göra då?

PvP'a? Så får du både loot, exp och andra poäng.

Permalänk
Medlem

Kommer ju floppa detta spel. Känns exakt som alla andra asiatiska MMO spel, tera med ett annat skin, så jävla tråkigt...sjukt besviken. Tur att vi får d3 och torchlight 2 iaf snart

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

I lions arch finns det fler gates

Lol jag dog i eternal battleground och så fanns det ingen waypoint att travla till och så loggade jag ut och nu kan jag inte logga in pga att den är full :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag har kört warrior största delen av tiden jag kunnat logga in (lite guardian, elementalist och thief också) men nu på morgonen så prövade jag engineer...

Haha, vilken lol klass. Stackars liten. Saker som min warrior/elementalist/thief/guardian döda utan att förlora någon HP alls är en utmaning på liv och död med en engineer i start områdena. Den delen av spelet som borde vara rätt enkel oavsett klass. Måste se om geväret går att spela med för att pistolen går fan inte.

Kan förstår varför du tyckte Engineer var lite svår att förstå. Det gäller att veta vad alla kits och utilities gör och hur man använder dem.

(Gevär, level 9)
Öppnar med en Hip shot, stun med en Net shot. Kör en Jump shot rätt in i honom. Blunderbuss på nära håll, sedan Rocket Kick, och till sist öka avståndet igen med Rocket boots.
Allt detta och jag har inte ens använt Flamethrowern än. Det kittet körde jag om jag blev överrumplad av flera på en gång.
Sjukt kul klass.

Permalänk
Medlem

Snabba frågor: Om jag förbeställer GW2 nu får jag då tillgång till nuvarande betan? Blir det fler betor? När släpps spelet?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Snabba frågor: Om jag förbeställer GW2 nu får jag då tillgång till nuvarande betan? Blir det fler betor? När släpps spelet?

Tack!

Du måste köpa pre-purchase för att få tillgång till dom 3 nästa BWEns som kommer, tror dock inte att pre-purchase säljs längre utan bara pre-order fast då får du bara som en extra grej att börja spela 1 dag innan spelet släppps officiellt för allmänheten. Dock så får alla som pre-purchasade börja spela 3 dagar innan. Dom har heller inte satt något officiellt releasedatum.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Kan förstår varför du tyckte Engineer var lite svår att förstå. Det gäller att veta vad alla kits och utilities gör och hur man använder dem.

(Gevär, level 9)
Öppnar med en Hip shot, stun med en Net shot. Kör en Jump shot rätt in i honom. Blunderbuss på nära håll, sedan Rocket Kick, och till sist öka avståndet igen med Rocket boots.
Allt detta och jag har inte ens använt Flamethrowern än. Det kittet körde jag om jag blev överrumplad av flera på en gång.
Sjukt kul klass.

Svår att förstå? Klassen är bara svag tycker jag. Ta tex geväret. Jo jag testa det på engineeren och det var avsevärt bättre än pistol. Net shot funka bra. MEN jämför det med en warriors gevär - automat eld skillen, då har du skadat mobben rejält. Standard attack dödar dom sen innan dom ens kommit fram till dig. Så du använder typ 5 engineer skills för att göra samma sak som 1 warrior skill. Mobs jag var tvungen att ta till min hela engineer arsenal till dör ju med auto-attack för en warrior.

Men jag antar det kommer vara några som tycker det är kul med "hardmode" klasser... Vill jag ha ranged, skulle jag nog välja ranger istället för engineer. Ser ut att vara betydligt starkare i PvE, men speciellt om man ska köra PvP/WvW. Rangerns skill 5 (barrage eller vad den heter) för longbow ser ut att äga totalt sönder allt vid sieges tex, man kan inte ens möta en fiende grupp. Det regnar pilar, lol! Ranger kommer vara standard support i alla guilds för att neka fienden murarna, märk mina ord...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Kommer ju floppa detta spel. Känns exakt som alla andra asiatiska MMO spel, tera med ett annat skin, så jävla tråkigt...sjukt besviken. Tur att vi får d3 och torchlight 2 iaf snart

W00t, vad i helvete har gw2 gemensamt med asiatiska Tera? Seriöst Det är inte likt på något sätt.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Blir det nått folk som ska lira WvW ikväll?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer ju floppa detta spel. Känns exakt som alla andra asiatiska MMO spel, tera med ett annat skin, så jävla tråkigt...sjukt besviken. Tur att vi får d3 och torchlight 2 iaf snart

Fast det är ett amerikanskt MMO, utvecklat i Seattle..? Sist jag kollade låg Seattle i USA och inte i Asien. Sen så kan väll vem som helst se att bara stilen är annorlunda från t.ex TERA, som har extremt lättklädda karaktärer i jämförelse med GW2. Bara där skiljer sig spelen redan makalöst mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Fast det är ett amerikanskt MMO, utvecklat i Seattle..? Sist jag kollade låg Seattle i USA och inte i Asien. Sen så kan väll vem som helst se att bara stilen är annorlunda från t.ex TERA, som har extremt lättklädda karaktärer i jämförelse med GW2. Bara där skiljer sig spelen redan makalöst mycket.

Exakt och combat systemet är inte ens lika nått sätt...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det enda som är lite "asiatiskt" är alla jäkla particle effects. Det är ett väldigt flashigt spel, lol. Ibland ser jag inte ens meningen med det. Tex när man farmar material, träd, ore, etc. VARFÖR ska det glittra om trädet? VARFÖR?!?! Det finns absolut noll logik bakom det och det är en sån liten meningslös grej. Enda sättet det kunde vara värre är om varje yxhugg du gör på trädet så flyger rosa älvor runt och skriker "noooooooo!!!" samtidigt som enhörningar sprutar ut från jorden och spyr regnbågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Svår att förstå? Klassen är bara svag tycker jag. Ta tex geväret. Jo jag testa det på engineeren och det var avsevärt bättre än pistol. Net shot funka bra. MEN jämför det med en warriors gevär - automat eld skillen, då har du skadat mobben rejält. Standard attack dödar dom sen innan dom ens kommit fram till dig. Så du använder typ 5 engineer skills för att göra samma sak som 1 warrior skill. Mobs jag var tvungen att ta till min hela engineer arsenal till dör ju med auto-attack för en warrior.

Men jag antar det kommer vara några som tycker det är kul med "hardmode" klasser... Vill jag ha ranged, skulle jag nog välja ranger istället för engineer. Ser ut att vara betydligt starkare i PvE, men speciellt om man ska köra PvP/WvW. Rangerns skill 5 (barrage eller vad den heter) för longbow ser ut att äga totalt sönder allt vid sieges tex, man kan inte ens möta en fiende grupp. Det regnar pilar, lol! Ranger kommer vara standard support i alla guilds för att neka fienden murarna, märk mina ord...

Det du beskriver är fortfarande väldigt vapenfokuserat. Engineer är utility och support och mycket finess. Det är helt enkelt inte: min båge gör mer skada än din picka.
Jag söker mig oftast till klasser som är mindre linjära och mer mångfacetterade. Tröttnar snabbt annars.
Min lilla son gillar warriorn just för att den är mer rakt på. Han tyckte engineer såg koolt ut men löste inte tänket.

Permalänk
Medlem

Usäkta språket:
helvetes jävla skit.... jag klarade att spela helt felfritt hela fredagen och lördagen, men idag kl 12 när jag skulle börja spela igen så får jag helvetes jävla c0000005 bluescreen error som massor med andra folk får (kolla gw2 tech forum) och det finns ingenting jag kan göra för att fixa skiten. har bara suttit här i 8 timmar utan att kunna spela i mer än 5 min och väntat på att arenanet ska komma med en helvetes fix... jag trodde att betan skulle ta slut 21 ikväll, men det är ju inte förens 08.00 imorgon vilket menas med att jag blev mer arg att jag missar så många timmar... är det någon mer som har problemet?

sitter på 6950 2gb och i2500k

kul att man missar tiden. stör mig på att arenanet inte skriver i tråd fan och säger ifall dom tänker fixa det eller inte

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Usäkta språket:
helvetes jävla skit.... jag klarade att spela helt felfritt hela fredagen och lördagen, men idag kl 12 när jag skulle börja spela igen så får jag helvetes jävla c0000005 bluescreen error som massor med andra folk får (kolla gw2 tech forum) och det finns ingenting jag kan göra för att fixa skiten. har bara suttit här i 8 timmar utan att kunna spela i mer än 5 min och väntat på att arenanet ska komma med en helvetes fix... jag trodde att betan skulle ta slut 21 ikväll, men det är ju inte förens 08.00 imorgon vilket menas med att jag blev mer arg att jag missar så många timmar... är det någon mer som har problemet?

sitter på 6950 2gb och i2500k

kul att man missar tiden. stör mig på att arenanet inte skriver i tråd fan och säger ifall dom tänker fixa det eller inte

Spelat från och till hela dagen, no problems here =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Spelat från och till hela dagen, no problems here =/

jag har ju lyckats att spela felfritt i fredags och i lördags... varför stängde jag av spelet och datorn när jag la mig... fan

vissa får det som en vanlig error i spelet, jag får det som en bluescreen varje gång

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Kommer ju floppa detta spel. Känns exakt som alla andra asiatiska MMO spel, tera med ett annat skin, så jävla tråkigt...sjukt besviken. Tur att vi får d3 och torchlight 2 iaf snart

GW2 är inte speciellt asiatiskt....

Däremot så kommer spelet floppa, Ja. Folk kommer lira det i 2månader för att sen tröttna, precis som vanligt.

Tacka gudarna för Diablo3 !

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Det enda som är lite "asiatiskt" är alla jäkla particle effects. Det är ett väldigt flashigt spel, lol. Ibland ser jag inte ens meningen med det. Tex när man farmar material, träd, ore, etc. VARFÖR ska det glittra om trädet? VARFÖR?!?! Det finns absolut noll logik bakom det och det är en sån liten meningslös grej. Enda sättet det kunde vara värre är om varje yxhugg du gör på trädet så flyger rosa älvor runt och skriker "noooooooo!!!" samtidigt som enhörningar sprutar ut från jorden och spyr regnbågar.

Eller hur.... man får ju ögoncancer av skiten :/

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Grabbar, jag dog i WvW och sedan kunde jag inte teleportera tillbaka till waypointen för den hade typ två svärd krossade iaf jag loggade ut och nu när jag ska logga in går det inte pga att det står att "Public area is full"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Engineer är utility och support och mycket finess. Det är helt enkelt inte: min båge gör mer skada än din picka.

Det tvivlar jag inte på. Men det ändrar inte faktum att det egentligen är en rätt så svag klass i en värld där 90% av tiden går ut på att döda saker innan dom dödar dig. Dessutom så skulle jag argumentera att en warrior kan vara byggd för support - du kan ha warhorn och banners.

Hursomhelst, så vet jag bara en sak egentligen - when shit hits the fan vill jag inte ha en engineer bakom mig, hellre en guardian eller warrior bredvid mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer ju floppa detta spel. Känns exakt som alla andra asiatiska MMO spel, tera med ett annat skin, så jävla tråkigt...sjukt besviken. Tur att vi får d3 och torchlight 2 iaf snart

För det första är det inte ens asiatiskt. För det andra så vore det roligare för alla här om man kunde diskutera vad som man gillar och inte gillar.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer ju floppa detta spel. Känns exakt som alla andra asiatiska MMO spel, tera med ett annat skin, så jävla tråkigt...sjukt besviken. Tur att vi får d3 och torchlight 2 iaf snart

Finns inte något alls som är liknande asiatiska (koreanska) mmos.
Och det är så långt ifrån tera så det finns inte.

Konstig jämförelse på 2 HELT olika mmo stilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Finns inte något alls som är liknande asiatiska (koreanska) mmos.
Och det är så långt ifrån tera så det finns inte.

Konstig jämförelse på 2 HELT olika mmo stilar.

don't feed the trolls -_-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Du måste köpa pre-purchase för att få tillgång till dom 3 nästa BWEns som kommer, tror dock inte att pre-purchase säljs längre utan bara pre-order fast då får du bara som en extra grej att börja spela 1 dag innan spelet släppps officiellt för allmänheten. Dock så får alla som pre-purchasade börja spela 3 dagar innan. Dom har heller inte satt något officiellt releasedatum.

Ok tackar. Vad står BWE för?

Permalänk
Medlem

Man är inte ett troll för att man framför att man är besviken på ett spel.

Känner även jag efter att ha kollat på streams osv att detta kommer bli ett spel jag lägger på hyllan efter någon månad. Synd det då jag hade höga förväntningar på ett mmorpg som kunde underhålla mig som WoW gjorde under sin tid.

Säger dock att jag inte har testat att spela alls, och är inte väldigt insatt i utvecklingen så jag kommer definitivt köpa spelet och testa själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Ok tackar. Vad står BWE för?

Beta Week Event

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Det som överraskat mig mest med detta spel är hur de verkligen verkar tweakat prestandan ur deras motor. Trots att det kan vara runt 50 spelare på skärmen samtdigt och det är effekter överallt så tuffar FPSn på över 40-50 ändå. i SWTOR vid samma tillfälle had man legat på 10. Och då är detta spelet mycket snyggare enligt mig.

Och allt detta trots beta, trots att det inte använder alla CPU kärnor och CF/SLI inte fungerar. Kör allt på max i 1920*1080 btw.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Ni som är lite insatta i GW2, kan man ha pets? Kan man i såfall ha en anka eller något annat fräckt djur? Finns det ankor blir det ett köp direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Man är inte ett troll för att man framför att man är besviken på ett spel.

Känner även jag efter att ha kollat på streams osv att detta kommer bli ett spel jag lägger på hyllan efter någon månad. Synd det då jag hade höga förväntningar på ett mmorpg som kunde underhålla mig som WoW gjorde under sin tid.

Säger dock att jag inte har testat att spela alls, och är inte väldigt insatt i utvecklingen så jag kommer definitivt köpa spelet och testa själv.

Klart man får vara besviken, men att jämföra det med ett spel som inte alls är likt på något sätt är en annan sak.

Jag är också besviken på en hel del saker i gw2, men jag är inte dum nog att jämföra det med ett spel där enda gemensamma saken är att det är ett mmorpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Man är inte ett troll för att man framför att man är besviken på ett spel.

Känner även jag efter att ha kollat på streams osv att detta kommer bli ett spel jag lägger på hyllan efter någon månad. Synd det då jag hade höga förväntningar på ett mmorpg som kunde underhålla mig som WoW gjorde under sin tid.

Säger dock att jag inte har testat att spela alls, och är inte väldigt insatt i utvecklingen så jag kommer definitivt köpa spelet och testa själv.

Har man inget vettigt argument utan bara skriver skit så blir man klassad som ett troll.

För en 450kr kostnad så kommer det nog vara värt det ett bra tag, även om man bara loggar in och spelar 3timmar/vecka.
Bättre än en månadskostnad