Permalänk
Medlem

LG FLATRON W3000H-BN, 12 eller 5 ms?

Köpte precis LG flatron W3000H från pixmania, där står det att responstiden är 12ms. Kollar runt på lite andra ställen, ska beställa en andra, men det står 5ms på de flesta andra? Är det bara ett tryckfel från pixmania? eller är det någon skillnad på skärmarna, det absolut sista jag vill är att beställa en skärm som ser annorlunda ut/fungerar annorlunda.

Tack.

Permalänk
Medlem

man ska inte handla på Pixmania

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av igr4ff:

man ska inte handla på Pixmania

för att? jag köpte därifrån och det fungerade fint...? :/

edit: läste lite recensioner och jag antar att jag lägger till nån tusenlapp och köper från dustin eller nåt för den andra skärmen.. men, så det är bara pixmania som inte kan skriva siffror rätt?

Permalänk

Det är bara angett på två olika sätt, många tillverkare brukar pusha grå till grå-värdet medan av-på-av-värdet (svart-vit-svart) är högre.

Men med tanke på att du antagligen inte kan få service på skärmen här i Sverige skulle jag ändå ta och köpa den andra från någon svensk handlare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10124629']Det är bara angett på två olika sätt, många tillverkare brukar pusha grå till grå-värdet medan av-på-av-värdet (svart-vit-svart) är högre.

Men med tanke på att du antagligen inte kan få service på skärmen här i Sverige skulle jag ändå ta och köpa den andra från någon svensk handlare.

mm blir nog så, känns inte så kul att köpa från sopor, skönt att jag inte visste det när jag köpte första (iom att allt gick som det skulle)

tack

Permalänk

Som Jonte[YoT] skrev så skall du jämföra denna skärmen med andra 5 ms skärmar. Pixmainia har funnits i många år och de har bra priser. Garantin är dessutom universell om handlaren går omkull. Enda nackdelen är fraktkostnaden vid eventuell reklamation.

Bildaufbauzeit (grey-to-grey): 5 ms

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA