Temperatur program, varning

Permalänk

Temperatur program, varning

Hej, har problem när jag spelar på min bärbara dator, den blir överhettad.
Väldigt iritterande när man inte får sparat m.m. Där tänkte jag skaffa mig ett program som vissar alla temperaturer i datorn och sedan skickar ut en varning, så jag vet att datorn snart stänger av sig.

Laddade ner core temp som jag hittade här på sweclockers men vill som sagt ha alla temperaturer, vet inte vad som blir överhettat.

Kollade även i bioset för jag ville veta vilken temperatur den stänger av sig på men i bioset hitta jag inte mycket, var vädligt lite inställingar allmänt men kanske brukar vara så på laptops? Hur kan jag ta reda på vilken temp datorn stänger av sig på? har en Acer aspire 5739G

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har inte mer temperatursensorer än cpu, mb och grafikkort.
När du spelar på din laptop är det klart den blir väldigt varm och är det ingen spellaptop så överhettar den..

Permalänk
Avstängd

köp en laptop kylare eller bygg en själv

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du har inte mer temperatursensorer än cpu, mb och grafikkort.
När du spelar på din laptop är det klart den blir väldigt varm och är det ingen spellaptop så överhettar den..

Jo jag vet vilka temp mätare det sitter i datorn,

jo jag vet att den blir varm och det förstod jag när jag köpte laptop men som sagt vill bara ha något som varnar mig innan den stängs av.
Spelar inte så mycket på PC längre men nu var det ett spel jag inte fick tag på till xbox så tänkte jag skulle köra igenom det på datorn istället.

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

köp en laptop kylare eller bygg en själv

Har funderat på det men spelar inte så mycket så får nog bli någon annan gång