dator för redigering för hd-film samt 16/9 skärm

Permalänk
Medlem

dator för redigering för hd-film samt 16/9 skärm

Hejsan... har läst en del här på forumet men verkar inte hitta de ja söker eller gärna skulle få hjälp med ...

ja ska köpa en ny bärbar dator som ja kan redigera mina HD filmer med .. vad ska ja ha då . är de 4 kärnig som gäller då eller .. idag har ja en xps 16 som ja ska skicka tillbaka då den krånglar lite förmycket ...
de är en p8700 processor i den ock ett ati 4670 grafikkort ..

försöker kollar runt men dom flesta med prestanda verkar ha 16:10 skärmar å ja söker efter en med LED 16:9

skulle denna kunna fungera till mitt endamål

Acer Aspire 5943G-724G50Mnss (LX.PWH02.008) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

är den bättre en min Dell xps 16 ...

Mikael

Budget: 10 000-12 000

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

vad har du för budget?

edit: Notebookguru - High Performance Notebooks

kika där, rätt billiga och bra alternativ. dock är OS på tyska om du väljer att beställa det via dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woobiin:

vad har du för budget?

edit: Notebookguru - High Performance Notebooks

kika där, rätt billiga och bra alternativ. dock är OS på tyska om du väljer att beställa det via dom.

Runt 10000-12000 samt helst från svenska nätbutiker ...och med win7 svenska ..

och den är tänkt att användas till min HD videokamera .. samt Adobe Premiere Elements 8.0

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Språket på Win 7 kan ändras med ett knapptryck. Du behöver alltså inte köpa någon utgåva med ett speciellt språk.

Change the display language

Yay!

Möjligen kan man störa sig på att det är ett annat språk på tangentbordet, men man kan ju programmera om knapparna. Att köpa från Tyskland spelar där minimal roll, eftersom de också använder sig av öööööööööööööööööööööö.

Och eftersom de också ligger i EU, är garanti ytterst sällan ett problem. Men jag har hört dåligt om just notebookguru.de:

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Kolla in Deviltech istället.

Permalänk
Medlem

_Tror de blir att beställa från nån svensk nät butik alt fysisk butik ... men va gäller när de har med redigering av video HD,, är de processorn allt hänger på? va ska man ha i7 eller i5 ja vet att en stationär är bättre på de en en bärbar dator men ja behöver kunna flytta med den,,,

Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter en laptop för redigering av HD. (10 000kr budget)
Det borde ju vara mycket mer värt med en quad core processor än en dual core då redigering av HD belastar datorn väldigt mycket.