Misslyckad firmware uppdatering - Nokia 5800

Permalänk
Medlem

Misslyckad firmware uppdatering - Nokia 5800

Tror väl egentligen att telefonen är oräddbar. Men tänkte kolla med er först.

Efter att ha haft telefonen i över ett år så stod jag inte längre ut med alla dumheter den hade för sig. Så jag tänkte uppdatera telefonen från v21 till v51. Hade hört att det fanns mycket bra uppdateringar. Iaf så försökte jag uppdatera. Men tappade anslutningen i "Ovi Suite". Startade om datorn och lyckades efter det starta uppdateringen av telefonen.

Till själva problemet: Under uppdateringen så tappade datorn kontakten med telefonen. Jag försökte återskapa kontakten genom att följa de instruktioner som stod. Men utan resultat. Nu vägrar telefonen starta överhuvudtaget.

Finns det någon chans att rädda telefonen?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Japp. Ladda hem Phoenix (eller köp, det kanske kostar pengar) och tvinga in en firmware därifrån. Har själv räddat min N97 på det sättet.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Enda verisionen jag hittar som är gratis, är version 2. De är uppe i version 14 nu. Men men.

Permalänk
Medlem

Eller så skickar du den på service så ordnar de det

Permalänk

Nämen!

Har Nokias dåliga programvara ställt till det för dig också? Välkommen i "Förmodligen-aldrig-mer-Nokia"-klubben.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Eller så skickar du den på service så ordnar de det

Har nog ingen garanti kvar. Tvivlar på att det är värt kostnaden. Har köpt en nokia 1208 så länge. (Fantastiskt bra för att kosta 240kr!). Funderar på att köpa en wildfire.

Någon som har en lös firmware till nokia? Ska vara i .exe format. T.ex. RM-356_EMEA_11.0.008_v2.0.exe", eller gärna den nyaste "RM-356_EMEA_51.0.006_v14.05.exe".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polomononen:

Har nog ingen garanti kvar. Tvivlar på att det är värt kostnaden. Har köpt en nokia 1208 så länge. (Fantastiskt bra för att kosta 240kr!). Funderar på att köpa en wildfire.

Någon som har en lös firmware till nokia? Ska vara i .exe format. T.ex. RM-356_EMEA_11.0.008_v2.0.exe", eller gärna den nyaste "RM-356_EMEA_51.0.006_v14.05.exe".

Har nyaste firmwaren...kan skicka den om nån vet hur man plockar ut den

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Jag kör alltid uppdateringar via Over the Air, mkt enklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Har nyaste firmwaren...kan skicka den om nån vet hur man plockar ut den

Har ingen aning. Tror inte man kan göra det.

Skrivet av fluff3n:

Jag kör alltid uppdateringar via Over the Air, mkt enklare.

Försökte men då hittade den inte uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polomononen:

Har nog ingen garanti kvar. Tvivlar på att det är värt kostnaden. Har köpt en nokia 1208 så länge. (Fantastiskt bra för att kosta 240kr!). Funderar på att köpa en wildfire.

Någon som har en lös firmware till nokia? Ska vara i .exe format. T.ex. RM-356_EMEA_11.0.008_v2.0.exe", eller gärna den nyaste "RM-356_EMEA_51.0.006_v14.05.exe".

Om den inte är äldre än 2 år så har du garanti kvar. Men nej, om garantin inte gäller så är det inte värt det.