Permalänk
Medlem

Core problem...

shaa jag ska sälja min dator va de tänkt men kommer ej ihåg om jag har dual core eller inte... så därför undrar jag om ngn skulle kunna hjälpa mig med detta. tror att de ska vara en dual core men blev osäker när jag skulle sälga den så ingen blir lurad av misstag

kan ngn se ifall detta är en dual core genom detta?? skulle ni kunna ge förslag annars på hur det går att se

Permalänk
Medlem

Ladda ner Core Temp, där ser du hur många kärnor du har, det står socket, och kod namn för socketen.
Sedan ser du ju tempen på den också

Core Temp

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

ctrl + alt + del och sen task maneger så ser du antal kärnor under preformance ( om duy har en I5/7 så ser du varje kärna som två men om det bara är dual eller singel så funkar det ) varje delning är en processor ( där man kan se ett diagram med användningen)

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Du har en Pentium 4, så den har en kärna. Däremot så har den hyperthreading, vilket gör att Windows visar den som två kärnor. Men det är inte en dual core, då den bara har en fysisk kärna.

Permalänk
Medlem

ok det e ganska bra att veta innan man säljer den vad skulle ni säga är ett hyfsat rimligt pris för processorn om jag ska sälja de??

Permalänk
Medlem

Hundralappen....

Permalänk
Medlem

inte mer? :S den e juh inte dålig... på ngt sett direkt... de beror väll på vilka krav man har den klarar juh typ MW2 på högsta utan lag och typ singularity på högsta :S känns som om man borde kunna få mer, men kanske inte :/

Permalänk
Avstängd

Vad trodde du att den var värd?

Här har du en ny cpu som är otroligt mycket bättre: Intel Pentium Dual-Core E5300 - Alina System AB

Den kostar 595kr, beg kanske 400kr, så 100kr för din cpu är ett bra pris.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Den är gammal, jag vet hur det känns, ny dator begagnad = cheap :/

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

jaha men man får nöja sig med de lilla tack för svar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezcent:

shaa jag ska sälja min dator

Skrivet av Ezcent:

ok det e ganska bra att veta innan man säljer den vad skulle ni säga är ett hyfsat rimligt pris för processorn om jag ska sälja de??

Skrivet av Ezcent:

inte mer? :S den e juh inte dålig... på ngt sett direkt... de beror väll på vilka krav man har den klarar juh typ MW2 på högsta utan lag och typ singularity på högsta :S känns som om man borde kunna få mer, men kanske inte :/

Alltså, är det datorn eller bara processorn du skall sälja? För datorn som helhet kan du säkert få mer än 100kr, men datorn består ju av mer än processorn.

Permalänk
Medlem

jag ska sälja hela datorn, men kan kanske inte få mer än den e nog bara vär typ 600 - 1000 kr eller ngt...

det e ju den processorn som e i denna tråden som ska säljas
1 st maxtor 160gb sata
2st 2gb ram
350 watts nätagg
1st Soundblaster audigy 2
och grafikkortet vet jag inte vilket de e just nu...