Vad har ni för frukostvanor - Käkar ni frukost över huvudtaget ?

Permalänk

Äter oftast två/fyra mackor med ost elr skinka, yoghurt/flingor, två glas mjölk och ett glas juice

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Känns som att jag skulle kunna äta hur mycket som helst till frukost men det brukar bli två mackor eller nåt.

Permalänk

Har faktist slutat äta frukost av nån konstigt anledning.. En av anledningarna kan väl att jag är sällan hungrig på morron, utan mest illamående om man uttrycker sig så. Sen tar det för lång tid för mig att äta, så jag slösar en massa värdeful tid! Brukar annars haffa en banan eller så när jag väl kommit till jobbet

Förut åt jag annars gröt.

Visa signatur
Permalänk

Vill helst inte ha något direkt när jag går upp på morgonen, tvingat i mig mackor i åratal för att slippa bli hungrig.
Men nu kör jag på måltidsersättning, går ultrasnabbt och funkar bra att bra att dricka på morgonen. Dessutom är det nyttigare än mackor för mig som försöker gå ner i vikt.
På helger hoppar jag över frukost då jag oftast går upp lite senare och går direkt på lunchen.

Pharma Diet <-- för den nyfikne vad jag dricker.

Permalänk
Medlem

Blir äggröra på 3 ägg och en rejäl skvätt grädde (stekt i mycket smör) och ett halvt paket bacon till frukost varje morgon.
Ett stort glas mjölk är ett måste med

Nyttigare än mackor för mig som går ner i vikt med

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Expertive:

Vill helst inte ha något direkt när jag går upp på morgonen, tvingat i mig mackor i åratal för att slippa bli hungrig.
Men nu kör jag på måltidsersättning, går ultrasnabbt och funkar bra att bra att dricka på morgonen. Dessutom är det nyttigare än mackor för mig som försöker gå ner i vikt.
På helger hoppar jag över frukost då jag oftast går upp lite senare och går direkt på lunchen.

Pharma Diet <-- för den nyfikne vad jag dricker.

Skrivet av Rydberg:

Blir äggröra på 3 ägg och en rejäl skvätt grädde (stekt i mycket smör) och ett halvt paket bacon till frukost varje morgon.
Ett stort glas mjölk är ett måste med

Nyttigare än mackor för mig som går ner i vikt med

Kul och se grabbarna grus försöka gå ner i vikt.^^ Inte ofta man hör grabbar tala om detta ämne.:P (Oftast tjejer som skriker att de har gått upp i vikt bara de drömt om en chokladkaka, nä men typ...:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Försöker trycka i mig så mycket som möjligt, men eftersom jag jobbar sena kvällar och pga det lägger mig sent så brukar jag gå upp lagom till lunch och äta "riktig" mat istället.

Frukost är stört gott och men sova är skönare

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

havregrynsgröt med kanel (älskar kanel<3) och torkade frukter

Permalänk
Medlem

Inget alls, sätter mig vid datorn i 10 minuter sen är det i regel dags att kuta iväg till det jag nu har planerat. Är jag helt ledig så sover jag oftast till 16 eller senare, så då blir det bara middag.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

En tallrik gröt, apelsin/äpple och ett kokt ägg kl7 varje morgon. Står mig fram till lunch på detta.
Hade väldigt svårt att få i mig frukost förut men nu klarar jag mig inte utan.

Permalänk
Medlem

här blir det en mugg med OBOY!! och två mackor, med ost eller lauantaimakkara!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

När jag inte jobbar så blir det en kanna kaffe och fett med snus, dagar jag ska göra något ansträngde måste jag pressa i mig något.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

En skål vanilj yoghurt med Kalas Puffar, fralla med ost och paprika och ett glas apelsin juice blev min frukost idag

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Hedersmedlem

Totalt värdelösa frukostvanor har jag.

Äter väldigt lite på morgonen, mår nästan illa av att äta mycket. Senaste tiden har frukosten bestått av en kanelbulle och en stor latte. Några mackor med Nutella har slinkit ner också. Sen äter jag aldrig hemma, blir alltid att man äter på jobbet vid datorn. När latten är slut slinker det ner någon extra kopp automatkaffe.

Får någon dag sedan var det en donut och en kaffe... då fick jag fan ångest.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Alltid en liten skål med osötad müsli med mellangrädde så att det smakar något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Varför skulle det vara automatiskt onyttigt att inte äta frukost?

Lite fel val av ord. Lite ohälsosamt kanske speciellt då jag är väldigt dålig på att äta vid regelbundna tider.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

2 mackor och ett glas mjölk så håller man igång ett par timmar:)

Nästan precis vad jag käkar också, men jag brukar ha två glas mjölk Oftast är det skinka på mackorna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

2 ägg som blir äggröra tillsammans med grädde, stekt i smör och 5 skivor bacon. En stor mugg kaffe med vanlig mjölk på det. Viktnedgångsprojekt här även Gick ner 15 kg mellan Mars-Juni men blev sommaruppehåll med inte allt för stora restriktioner, vikten stod stilla iaf, så ett misslyckande var det väl inte

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av laaf:

2 ägg som blir äggröra tillsammans med grädde, stekt i smör och 5 skivor bacon. En stor mugg kaffe med vanlig mjölk på det. Viktnedgångsprojekt här även Gick ner 15 kg mellan Mars-Juni men blev sommaruppehåll med inte allt för stora restriktioner, vikten stod stilla iaf, så ett misslyckande var det väl inte

LCHF metoden märker jag

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Handa:

Lite fel val av ord. Lite ohälsosamt kanske speciellt då jag är väldigt dålig på att äta vid regelbundna tider.

Men varför skulle det vara dåligt?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Mina frukostvanor varierar kraftigt. Ofta trycker jag i mig skräp och left overs, som chipspåsar t ex. Ibland blir det frukt och ostfrallor, ibland yoghurt och flingor. Ibland ingenting alls. :/ Det beror lite på dagsformen, om jag är vrålhungrig eller på gränsen till illamående. Det är oftast antingen eller, inget däremellan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Försöker få i mig någonting även fast det tar emot på morgonen.
Flingor/yoghurt brukar slinka ner lättare än mackor.

Min mage brukar kurra riktigt våldsamt på förmiddagen pga för lite frukost (inte kul på föreläsningar), så därför måste jag köpa exempelvis en macka innan lunch.

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Kul och se grabbarna grus försöka gå ner i vikt.^^ Inte ofta man hör grabbar tala om detta ämne.:P (Oftast tjejer som skriker att de har gått upp i vikt bara de drömt om en chokladkaka, nä men typ...:P

Har väl varit några kilo för mycket väldigt länge, men på sistone med diverse benbrott och slutat att träna har man blivit slö och klen.
När jag jobbade så gick jag till och tillbaka från jobbet (30 min vardera), gick massa på jobbet. Drack Pharma Diet och gjorde matlådor med bestämd mängd mat i. Tog lite promenader då och då, men inget annat speciellt med kosten eller superträning och lyckades ta mig några kilo, dock är det många kvar.
Nu har man dock blivit student, har skitnära plugget och sitter still typ hela dagarna. Dessutom är det lättare att ta den billiga maten än den dyra nyttiga. Man har inte tid och ork med massa långa promenader efter skolan.
Men ska väl försöka hitta ett gym och gå till, måste försöka få ordning på det här någon gång.

Men för alla som har svårt att äta något på morgonen men känner att de hinner bli väldigt hungriga till lunch. Drick måltidsersättning, inte svårare att få ner än ett glas oboy och håller en mätt i 2-4 timmar typ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Kul och se grabbarna grus försöka gå ner i vikt.^^ Inte ofta man hör grabbar tala om detta ämne.:P (Oftast tjejer som skriker att de har gått upp i vikt bara de drömt om en chokladkaka, nä men typ...:P

Inte på nördforum kanske, men annars så kan det diskuteras friskt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Havrefras med mjölk, omöjligt att tröttna på.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

1-3 koffeinpiller, en macka om jag börjar tidigt annars blir det lunch direkt.

Mitt problem är inte att jag inte kan äta frukost, det är bara det att jag inte kan äta något tråkigt då. Jag får inte ner en macka med ost på medan någon god välgjord macka är underbart. Kombinera det med att jag alltid mår för jävligt på morgonen och att jag har ont om tid så får man ett resultat som inte är så bra.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

En kopp kaffe när jag vaknar, en snus och ytterligare en kopp kaffe taxin när jag är här.
En snus när jag vaknar, en kopp kaffe + en fralla på ett närliggande café när jag är i Boston.

Visa signatur

Eh!

Permalänk

slutat med kaffe, så nu blir det ofta ingenting, har jag nått att göra så man måste va lite pigg brukar de bli skinka / korv, ost och senap.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Senaste tiden har jag kört på en banan och 2 ihoprullade fullkorns tortillabröd, med sallad och antingen pastej eller dansk salami. Tar även en mjölk-blandad proteinare till frukosten under perioder då man tränar.

Inför en ledighet så kan jag dock lyxa till det med färska frallor och juice/oboy

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro