ZTE blade nu i sverige

Permalänk
Medlem

GPS-apparna får min Blade att reboota

Köpte en Blade för en månad sen, och är kanonnöjd! Det enda smolket i bägaren är att appar som använder GPSen (Sygic Aura och Maps) ibland får telefonen att boota om. Detta sker väldigt intermittent och efter olika lång tid, ibland efter ett par sekunder och ibland efter flera minuter. Det är rätt irriterande, eftersom just GPSen var en anledning till att jag köpte telefonen.

Jag har den officiella Android 2.2 som var installerad från köp på Telia, samt ett nyinköpt Kingston 16 GB-micro SD som extralagring. Jag köpte den olåst och kör ett Telenorabonnemang.

Vad göra, gå tillbaka till butiken och försöka få den utbytt mot en ny eller kan det vara nåt mjukvaruproblem (har installerat om Sygic två gånger redan)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Förra att bli av med operatörslåsningen: http://www.nextgenserver.com/calculator/

Skrivet av straube:

Ett mycket lättare sätt att låsa upp mobilen är Arius´s:

http://arrtoo.x10.mx/unlockBlade.php

Bara att skriva in IMEI-numret (står under batteriet och du får fram det genom att "ringa" *#06#) och klicka enter.

Stoppa sedan i ett SIM-kort som inte "tillhör" den operatören mobilen är låst till.

Knappa in din vanliga PIN-kod och knappa sedan in koden du fick via länken i rutan som ska hoppa upp automatiskt.

Kanske inte bästa förklaringen på hur man gör och kanske är repost, men jag chansar hellre än att läsa 328 inlägg.

Nu vet jag inte om ni kan detta men jag skulle behöva hjälp!

Jag låste upp min ZTE Blade med http://arrtoo.x10.mx/unlockBlade.php och jag kan ringa med den och så.. men wifi vill inte koppla sig, mobilt nätverk funkar inte alls. Jag har telenor. Jag har bett dom skicka inställningar men det funka inte heller.

Hjälp?
(citera mig så jag ser att ni svarat)

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Det löste sig, jag var tvungen at manuellt skriva in VPN för telenor.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Det löste sig, jag var tvungen at manuellt skriva in VPN för telenor.

Skitbra att du tog upp allt detta!
Funderar på att införskaffa en Blade, och vill inte bli tyglad utav fåniga operatörslåsningar, så det var bra att få veta ett snabbt och enkelt sätt att få det att funka ^^

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Så, om man vill uppdatera sin Blade med nytt ROM, vilket ska man lägga in? Kör i nuläget någon 2.2 som jag haft riktigt länge, och trivs inte riktigt med det. Vad är det som gäller idag?

Dessutom har den fruktansvärt lite internminne över till programmen, räcker med att installera ~5-6 MB program på telefonen för att den ska börja säga till och starta om lite närsom. Kan det hända att det ligger kvar en ROM-"setup" på internminnet?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

på tal om ZTE BLADE så har jag en som är lite knasig , köpte min för ungefär 2 veckor sedan av en kompis och problemet är att mitt nätverk inte vill fungera som den ska. går du in på inställningar,om telefonen,status så står det massa saker och på mina står det. Mitt telefonnummer (okänd) nätverk (okänd) signalstyrka (0 dbm 0asu) mobil nätverktyp (okänd) tjänststatus (ur funktion) Roaming (ingen roaming) status för mobilt nätverk (Frånkopplad) IMEI SV (00) bluetooth-adress (Inte tillgängligt) så undrar om det är någon som kan hjälpa mig lite här att få det att fungera Tacksam för hjälp!