ZTE blade nu i sverige

Permalänk
Medlem

ZTE blade nu i sverige

Priset för telefonen helt utan abonnemang (med eller utan kontantkort, valfritt) är 1695 kronor, men om den är operatörslåst eller inte vet man inte ännu, men priset är riktigt bra

ZTE Blade nu tillgänglig för beställning på Telia | Swedroid
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...

En review Test av ZTE Blade (Orange San Francisco) | Swedroid

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Ojojoj!! Tack för länken! GRYMT!

Permalänk

Yes, kunde inte motstå att beställa när jag såg att Telia började sälja den. Har väntat sen Swedroids test

Permalänk
Medlem

Tele2/Comviq ska också sälja ZTE Blade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HMB:

Tele2/Comviq ska också sälja ZTE Blade.

Vart har du hört detta?
Är mycket sugen på denna telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pärkka:

Vart har du hört detta?
Är mycket sugen på denna telefon.

ZTE Blade kommer till Sverige | Feber

Permalänk
Medlem

Blir köp nästa vecka! Helt galen telefon.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Ska åka till telia affären imorgon och lägga en beställning tror jag(99% säkerhet). Har redan kollat på denna fast då via ebay och den engelska marknaden. Och ja vad ska man säga HELT JÄVLA UNDERBART Måste dock låsa upp den eller flytta mitt nummer då jag i nu läget har 3. Någon som vet om telia gör det(låsa upp)?

Permalänk
Skrivet av nmc:

Ska åka till telia affären imorgon och lägga en beställning tror jag(99% säkerhet). Har redan kollat på denna fast då via ebay och den engelska marknaden. Och ja vad ska man säga HELT JÄVLA UNDERBART Måste dock låsa upp den eller flytta mitt nummer då jag i nu läget har 3. Någon som vet om telia gör det(låsa upp)?

Den ska väl vara olåst?

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills tele2 får in bladen så får man se om de har ett lägre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Jag väntar tills tele2 får in bladen så får man se om de har ett lägre pris.

Det borde väl max röra sig om någon hundring i så fall. Man kan inte pressa priset mycket mer.

Permalänk
Medlem

Nice, bra med budgetalternativ!

Permalänk
Medlem

Billigt men ändå för dyrt när den gick för 1100kr i det förenade kungariket:P

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Billigt men ändå för dyrt när den gick för 1100kr i det förenade kungariket:P

Släng på momsen så är den väl inte så jättedyr??

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Släng på momsen så är den väl inte så jättedyr??

Den e billig.. Man får såklart mycket för pengarna men den kunde varit billigare:P tycker man

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Den e billig.. Man får såklart mycket för pengarna men den kunde varit billigare:P tycker man

Mycket vill ha mer (mindre?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Släng på momsen så är den väl inte så jättedyr??

Den säljs med moms redan i england, varför ska vi lägga på momsen ännu en gång för?

Permalänk
Skrivet av HMB:

Den säljs med moms redan i england, varför ska vi lägga på momsen ännu en gång för?

Fast i England har dom väl en moms på 17,5% mot vår moms på 25% i Sverige.

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om teliabutikerna har fått in dem eller om de endast finns på deras hemsida just nu?
Och tele2, när får de in dem?

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Patrik. Vad kan jag hjälpa till med?
10:04 Hejsan, jag bara undrar när ni får in android telefonen ZTE Blade?
10:08 Den kommer troligen inte in till oss, vad vi vet i nuläget.

Det ser inte ljust ut för de som väntar på tele2, blir nog telia för mig med.

Permalänk
Skrivet av pärkka:

Någon som vet om teliabutikerna har fått in dem eller om de endast finns på deras hemsida just nu?
Och tele2, när får de in dem?

Borde komma till butikerna om ett par dagar, enligt vad jag har hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Borde komma till butikerna om ett par dagar, enligt vad jag har hört.

Annars är det bara att fråga kundtjänst på tele2 som jag gjorde, det är bättre än att gå på rykten.

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Annars är det bara att fråga kundtjänst på tele2 som jag gjorde, det är bättre än att gå på rykten.

Självklart, men nu syftade jag på Telias butiker, ber om ursäkt om det var oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Självklart, men nu syftade jag på Telias butiker, ber om ursäkt om det var oklart.

Jag missförstod visst, det är jag som ska be om ursäkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Fast i England har dom väl en moms på 17,5% mot vår moms på 25% i Sverige.

Och? England ligger inom EU, vi behöver inte tulla eller lägga på skatt när vi köper något därifrån.

Edit: Lagt en beställning hos telia nu, synd på amoled bara, men för priset så ska man inte klaga

Permalänk
Skrivet av HMB:

Och? England ligger inom EU, vi behöver inte tulla eller lägga på skatt när vi köper något därifrån.

Edit: Lagt en beställning hos telia nu, synd på amoled bara, men för priset så ska man inte klaga

Nej, jag syftar på telefonerna som Telia säljer, som rimligtvis blir lite dyrare i Sverige då vi har en lite högre moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Nej, jag syftar på telefonerna som Telia säljer, som rimligtvis blir lite dyrare i Sverige då vi har en lite högre moms.

Ok! Då är jag med Lägg på både gratis frakt samt postförskott från telia så är inte prisskillnaden så stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Och? England ligger inom EU, vi behöver inte tulla eller lägga på skatt när vi köper något därifrån.

Edit: Lagt en beställning hos telia nu, synd på amoled bara, men för priset så ska man inte klaga

Frakten borde ju ändå vara rätt dyr från england. Sedan blir ju också garantiärenden svårare. Du kan inte heller nyttja distansköpslagen och andra eventuella sverigeexklusiva förmåner (3 års allmän reklamationsrätt och konsumentverket).

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den är operatörslåst eller inte? Var inne i butik och de sa att den inte skulle vara det men kunde inte köpa den då den inte fanns i lager. Kunde heller inte beställa den av någon anledning. Sen så ringer jag kundtjänst hos telia och han säger att de oftast är operatörslåsta och att den fanns i lager(kom in idag). Så någon som vet, eller vad har de sagt till er?

Permalänk

Såg just detta på swedroid.se. Verkar vara lite olika bud från Telia ang. lagerstatus. Skickade iväg en fråga själv så får vi se vad dom svarar.

Citat:

"Din telefon kommer att skickas så snart det går.

Däremot är telefonen så ny att den inte finns i lager än, och jag har ännu inte fått någon information om när telefonen kommer komma in till oss från vår leverantör. Så det kan tyvärr ändå ta ett tag innan du får din telefon.

Med vänlig hälsning

Telia Kundservice"