ZTE blade nu i sverige

Permalänk

Fick problem med min Blade idag, när jag plocka upp telefonen så var den varm som fan och skärmen hade slutat att fungera, det blir bara ljud i telefonen nu när man startar den. Nån som känner igen detta ? är det bara att lämna in eller.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Zte blade och gps

Hej!

Jag får inte gps:en att fungera på min Blade :/ Antagligen är det för att jag är en newbie på gps och mobiler men skulle vara tacksam om någon kunde berätta för mig eller länka information om bladens dess gps fungerar.

Som det är nu står det bara "väntar på position" men inget händer Btw vet någon en bra gps applikation för android? :=)

Permalänk

pull

Tjenare!

Jag beställde precis denna mobil från Katshing; http://www.katshing.se/mobiler/zte/zte_blade-13476_22234

Enda butik som hade nästan.
Men jag är förvirrad. Folk skriver om Telia-versioner och Comviq-versioner med olika specificationer och man blir ju helt förvirrad.

Sen skriver telia att dom ska släppa Android 2.2 till "deras" ZTE Blade.
Kommer inte min Blade från Katshing kunna använda 2.2 då eller?

Vilken "version" är den jag precis beställde på Katshing?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Tjenare!

Jag beställde precis denna mobil från Katshing; http://www.katshing.se/mobiler/zte/zte_blade-13476_22234

Enda butik som hade nästan.
Men jag är förvirrad. Folk skriver om Telia-versioner och Comviq-versioner med olika specificationer och man blir ju helt förvirrad.

Sen skriver telia att dom ska släppa Android 2.2 till "deras" ZTE Blade.
Kommer inte min Blade från Katshing kunna använda 2.2 då eller?

Vilken "version" är den jag precis beställde på Katshing?

Den du beställde bör vara en vanlig olåst Blade, med 512mb ram osv.

Du kommer garanterat kunna lägga in 2.2 på den med när det kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Går det att använda telefonen med finsk simkort eller måste man ha svenskt ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Fick min Blade i Måndags och kan bara säga att jag älskar den! Kameran är väl inte super men i dagsljus är den helt okej, och kvalitén är väl helt duglig också. Tveka inte på att köpa den, du kommer inte att ångra dig!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Går det att använda telefonen med finsk simkort eller måste man ha svenskt ?

Tele2/comviqs blade är operatörslåst så den måste låsas upp först för att använda en annan operatör. Är den köpt från telia eller en vanlig butik så är den inte låst och det går bra att använda ett finskt simkort.

Permalänk
Skrivet av janne:

Tele2/comviqs blade är operatörslåst så den måste låsas upp först för att använda en annan operatör. Är den köpt från telia eller en vanlig butik så är den inte låst och det går bra att använda ett finskt simkort.

Perfekt, då vet jag

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Nä, fått nog av taskiga froyo- samt gingerbreadrommar. Slänger in finnish fillyfjonk igen. Har kört med modacos egna froyo, japanese jellyfish samt nu senast cyanogenmod 7. Ingen froyo- eller gingerbreadrom kommer i närheten av snabbheten och stabiliteten av eclair (sad but true).

Permalänk
Skrivet av HMB:

Nä, fått nog av taskiga froyo- samt gingerbreadrommar. Slänger in finnish fillyfjonk igen. Har kört med modacos egna froyo, japanese jellyfish samt nu senast cyanogenmod 7. Ingen froyo- eller gingerbreadrom kommer i närheten av snabbheten och stabiliteten av eclair (sad but true).

haha inte för jag är mobil nörd men jag fattade inte mycket ca 20% max. +1

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte precis en blade, och den verkar vara helt ok faktiskt. Grymt för 1500 på tele2

Dock så rörde den till mina kontaker något alldeles bedrövligt. Istället för formatet "Pelle Persson" som vanligt så blir det "Persson;Pelle" i telefonboken. Är det fler som har detta problemet? Jag finner ingen inställningsmöjlighet för detta

Permalänk
Medlem

Köpta en zte blade från telia. Leveranstid på ca 1,5 månad. Blä. Men det var nog när det var som värst.
För att sammanfatta den, så motsvarar den nog en iphone 3gs, med lite sämre skärm (touch). Nu är det iof en android-mobil, men om man nödvändigtvis skall jämföra...

Den "hackar" eller "laggar" inte så mycket jag trodde android skulle göra, men det är ju inte lika "smooth" som iOS än (kanske 2.2/2.3 är det?). Apropå det, skulle inte 2.2 (froyo) komma ut för att bra tag sedan (för blade dvs)?
Doodle jump (för att bara ta ett exempel) är inte heller lika "smooth" som på t.ex. en iPhone 3gs, men fullständigt spelbart, vilket är en glad överraskning.

Android 2.1 gränssnittet känns inte lika polerat som iOS, men det finns mycket flera inställningsmöjligheter.
Det som störde mig mest när jag fick telefonen var dels rättstavingen, som "defaultar" till att rätta mina ord utan att jag gör något, och att alla kontakter i mitt gmail konto hamnade i min telefonbok. Det gick att stänga av båda dessa "features" dock - men inställningarna fick jag googla fram då jag inte tyckte det var helt sjlvklart hur man gjorde. Det går inte att ha färre än 5 hemmaskärmar på "desktopen", vilket tyvärr inte går att ändra på utan tredjepartsprogram.
En annan sak som störde mig, var att wlan är inställt att koppla ner när mobilen "sover". Det går också att åtgärda i inställningarna, men den kopplar ändå ner med jämna mellanrum, och kopplar inte upp automatiskt till samma nätverk igen av sig själv. Jag hoppas verkligen som gör något åt det med android 2.2/2.3.

Batteritiden är fullt tillräcklig (minst lika bra som på min iPhine 3gs), och jag gissar att allt snack om dåliga batteritider och android handlar om folk som installerar diverse skräp som suger batteri i bakgrunden. Apropå skräp, jag är lite besviken på android market. Även om jag inte gillar apples järngrepp på appstore, så är jag heller inte lika nöjd över hur mycket skräp det verkar finnas på android market. Och fler applikationer med fula ikoner har jag sällan skådat! Men, det skall tilläggas att jag är nog rätt ytlig

Sist men inte minst, var försiktig med batteriluckan! Jag har läst flera inlägg om att den glappar, vilket troligtvis är pga att den är böjd. Det är nämligen så att om man bara tar tag i botten och lyfter luckan, släpper den inte förräns man troligtvis redan böjt den. Vad man ska göra (detta står inte i intruktionsboken) är att man skall böja upp luckan (från mitten, där det finns en glipa) någon millimeter med en nagel, så pass att man kan glida över med nageln till ena hörnet, och lyfta därifrån till det säger klick. Sen göra samma sak på andra hörnet. Sen fotsätta så tills luckan är av. Det bör vara en 3-4 fästpunkter (på varje sida, dvs sammanlagt 6-8).

Jag är mer än nöjd med mitt köp. Jag är ingen mobilnörd, men jag vill ha en smartphone och möjligheterna det medför. Och för det priset...
Jag tackar gud för att jag slipper "synka" min mobil med iTunes. J**** fasoner. Drag'n'drop FTW

Permalänk
Medlem

Hej,

Har haft min Blade ett tag och är stort sett nöjd. Har dock ett problem med synkning av Outlooken, vid första synken drog den in alla kontakter plus mailen utan problem, får inte in kalendern alls. Mailsynken tycker jag inte funkar på det tidsintervall jag ställt in utan den synkar lite som den vill. Har också haft problem med att den tagit bort alla kontakter ett par gånger vid synk. Testat återsynka direkt, ibland kommer kontakterna tillbaka ibland måste man testa flera gånger.

Någon som har något förslag på vad jag ska testa för att få igång detta felfritt?

Tack på förhand /Andreas

Permalänk

Tja,

min Blade är helt död:( Jag hade lämnat den på skrivbordet och sen när jag kom tillbaka typ en havltimma senare är den helt svart, inget händer när man stoppar i den i datorn eller laddaren, nån annan som har haft samma problem?:(

MVH

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Tja,

min Blade är helt död:( Jag hade lämnat den på skrivbordet och sen när jag kom tillbaka typ en havltimma senare är den helt svart, inget händer när man stoppar i den i datorn eller laddaren, nån annan som har haft samma problem?:(

MVH

Har råkat ut för samma grej en gång (på 3 mån).
Det enda som hjälpe var att plocka ut batteriet.
Ingen aning om vad som kan ha orsakat det, någon hängning kanske.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Tja,

min Blade är helt död:( Jag hade lämnat den på skrivbordet och sen när jag kom tillbaka typ en havltimma senare är den helt svart, inget händer när man stoppar i den i datorn eller laddaren, nån annan som har haft samma problem?:(

MVH

Händer med min desire regelbundet, dock inte hänt med flickvännens blade. Antar att det är något program man inte skulle ha installerat.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Har råkat ut för samma grej en gång (på 3 mån).
Det enda som hjälpe var att plocka ut batteriet.
Ingen aning om vad som kan ha orsakat det, någon hängning kanske.

Fungerar nu, tog ur batteriet två gånger sen fukade den. Man kanske ska stänga av den lite oftare, för det har inte hänt idag när den var avstängd hela natten:)

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GUAN:

Hej!

Köpte precis en blade, och den verkar vara helt ok faktiskt. Grymt för 1500 på tele2

Dock så rörde den till mina kontaker något alldeles bedrövligt. Istället för formatet "Pelle Persson" som vanligt så blir det "Persson;Pelle" i telefonboken. Är det fler som har detta problemet? Jag finner ingen inställningsmöjlighet för detta

Jag hade samma problem hade ingen lösning sp jag synkade alla mina kontakter mot google sen gick jag in på google.com/contacts och redigera alla namn där och synkade igen.
Se till att välja att visa google kontakter i telefonboken

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Klarar denna telefon Angry Birds utan problem?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Klarar denna telefon Angry Birds utan problem?

Inte helt utan problem MEN fullt spelbart. I den senaste uppdateringen så kan man stänga av lite ögongodis men har inte testat så mycket så är inte helt säker men det borde juh fungera ännu bättre då

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det är klart när android 2.2 släpps officiellt.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem

Nån som kört in 2.3 än?
Kör 2.1, Finnish Fillyjonk, fortfarande men är lite sugen på att byta.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Nån som kört in 2.3 än?
Kör 2.1, Finnish Fillyjonk, fortfarande men är lite sugen på att byta.

Kör Cyagenmod 7 nightly 11 på min blade. Dra mig baklänges vilken skillnad. Synd att dom (zte) inte uppdaterar blade till 2.3 direkt istället för att köra 2.2 istället. Men jag har ju inte testat 2.2, det kanske är jätterbra?
Nu är telefonen så lagom "smooth" som jag förväntar mig av en smartphone, och det grafiska gränssnittet ser faktiskt riktigt mycket bättre ut.
Tyvärr kör cyagenmod med adwlauncher istället för googles standard launcher. Det blev till att modifiera rom-filen och flasha om med clockworkmod verktyget. Jag har inte använt telefonen sådär jättemycket än, så jag kanske får äta upp mina ord inom en snar framtid?

Jag använde:
UniversalAndroot-1.6.2-beta5
RecoveryManager_v0.29b
recovery-clockwork-3.0.0.6-blade
gapps-gb-20110120-signed
ZTE Blade Cyagenmod7 nightly 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbkxbx:

Kör Cyagenmod 7 nightly 11 på min blade. Dra mig baklänges vilken skillnad. Synd att dom (zte) inte uppdaterar blade till 2.3 direkt istället för att köra 2.2 istället. Men jag har ju inte testat 2.2, det kanske är jätterbra?
Nu är telefonen så lagom "smooth" som jag förväntar mig av en smartphone, och det grafiska gränssnittet ser faktiskt riktigt mycket bättre ut.
Tyvärr kör cyagenmod med adwlauncher istället för googles standard launcher. Det blev till att modifiera rom-filen och flasha om med clockworkmod verktyget. Jag har inte använt telefonen sådär jättemycket än, så jag kanske får äta upp mina ord inom en snar framtid?

Jag använde:
UniversalAndroot-1.6.2-beta5
RecoveryManager_v0.29b
recovery-clockwork-3.0.0.6-blade
gapps-gb-20110120-signed
ZTE Blade Cyagenmod7 nightly 11

Jag körde på 2.3 också!
Den senaste var Build 6 så jag kör på den sedan några timmar efter mitt senaste inlägg.

Måste säga att den funkar riktigt jäkla bra.
Bara en sak som stör. Närhetssensorn kan bugga lite så skärmen behålls släckt efter avslutat samtal. Men det går att tända genom att sätta fingret framför och ta bort.

Annars är allt bättre! Flyter grymt, Angry Birds går mycket bättre, startar snabbare, uppsnyggat etc.
Batteritiden är t.o.m märkbart bättre. Har ofta 50% efter 12 timmar med 3G igång (samt lite WLAN) och lite facebook samt surf.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

En kompis visade Honeycomb (android 3.0) på sin ZTE blade. Var tydligen flashat på riktigt, buggade endel och gick ganska hackigt. Men tufft var det

Själv kör jag Jellyfish 2.2. Fungerar inte helt hundra, men har inte orkat byta till något bättre ännu.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Kör också jellyfish 2.2, tycker allt fungerar som det skar, samt att mobilen är mycket mer "smooth".

Har även klockat prollen till 711Mhz.

Frågan är om man ska köra in 2.3?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Kör också jellyfish 2.2, tycker allt fungerar som det skar, samt att mobilen är mycket mer "smooth".

Har även klockat prollen till 711Mhz.

Frågan är om man ska köra in 2.3?

Vad jag kan läsa på Swedroid verkar det krångla mycket.
Min Build 6 är dock grym bortsett från skärmbuggen.
Vet inte om det blivit sämre i senare builds eller om jag bara haft tur.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av HMB:

Bara kört upp den i 672MHz hittills, inget man direkt märker av. Ska testa lite mer senare idag vad den går för.

Vad använde du när du klockade?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Vad hände med officiell 2.2 i slutet av mars?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB