The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

FUCK YEAH!

Lite lam trailer dock

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Grymt alltså! Kommer att bli så sjukt mäktigt.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Lät som om det var självaste Max Von Sydow i trailern. Och det skulle vara nog för ett inköp...

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att grafiken är bättre än den skit som man hittade i toale... jag menar new vegas. Men håll med om att grafiken där påminde lite om... bajs:S

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Nu har Elder Scrolls V offentliggjorts! Det kommer alltså utspela sig i Skyrim!
teaser: Elder Scrolls V: Skyrim Video Game, VGA 10: Exclusive Debut Trailer HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
hemsida: The Elder Scrolls V: Skyrim

Tolkar det i trailern som att det ska släppas 11/11 2011

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Trevligt, nu blir det att lira igenom Oblivion med alla sina expansioner som jag inte lirat änm och Nehrim (även om det inte är en del i serien).

Permalänk

Tur att Oblivion är så äckligt stort och går att utöka ytterligare med officiella expansioner/plugins från Bethesda, samt moddar. Så att man står ut i väntan på The Elder Scrolls V.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Lägg till den här trailern till första posten så alla kan se announcementen !

YouTube - The Elder Scrolls V: Skyrim - Announcement Trailer

Permalänk
Medlem

jizzed in my pants när jag såg trailern.

så sjukt taggad på det här spelet, kommer att bli succé!

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Verkar som det blir en ny motor i alla fall
"Seeing lots of speculation about #tesv game engine. It's brand new... and it's spectacular!"
http://twitter.com/#!/bethblog

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Någon som vet/har någon aning om när mer info kommer?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

När det släpps?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Permalänk
Skrivet av A_Müller:

När det släpps?

11 11 11

Trist att dem gjort om elderscrolls.com nu brukar kolla till den en gång om dan förut men nu är den bara så där tråkig som alla andra pre-release spelsidor för just ett spel.

Permalänk
Medlem

Oblivion är helt klart mitt favoritrollspel såhär långt. Det bjöd på många timmar av utforskande.
Speciellt att kunna köra i första-persons-perspektiv, den vackra grafiken och att man var fri att göra lite som man vill var det jag gillade i Oblivion.
Förhoppningsvis blir inte detta spel sämre på de områdena. Och ser man till trailern så verkar ju åtminstone grafiken en höjdare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Oblivion är helt klart mitt favoritrollspel såhär långt. Det bjöd på många timmar av utforskande.
Speciellt att kunna köra i första-persons-perspektiv, den vackra grafiken och att man var fri att göra lite som man vill var det jag gillade i Oblivion.
Förhoppningsvis blir inte detta spel sämre på de områdena. Och ser man till trailern så verkar ju åtminstone grafiken en höjdare.

Hoppas det är lika lätt att modda.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Som sagt så är Gamebryo idag mer än vad det var för fem år sen. Oavsett vilken motor de använder så är jag övertygad om att det kommer bli snyggt. Med tanke på hur vacker vegetation CryEngine3 kan åstadkomma så tror jag att Beth kommer vilja ha en motor som ser minst lika bra ut.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kommer vi äntligen få se the Akaviri in action? Det verkar så!

Permalänk
Medlem

Jahopp, köpte ett nytt grafikkort när Oblivion kom ut och det kommer bli samma sak när Elders Scroll V kommer ut :)!

Vintern 2011 kommer att bli så underbar!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jahopp, köpte ett nytt grafikkort när Oblivion kom ut och det kommer bli samma sak när Elders Scroll V kommer ut :)!

Vintern 2011 kommer att bli så underbar!

Samma här, köpte riggen i signaturen ett par månader innan Oblivion lanserades och planerar Bulldozer inför Skyrim.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Som sagt så är Gamebryo idag mer än vad det var för fem år sen. Oavsett vilken motor de använder så är jag övertygad om att det kommer bli snyggt. Med tanke på hur vacker vegetation CryEngine3 kan åstadkomma så tror jag att Beth kommer vilja ha en motor som ser minst lika bra ut.

Tveksamt att vi får något i den klassen. Spelet ska ju drivas på konsoller också, så som vanligt kommer dom agera falskhalsar på den grafiska fronten. Men iom att det nu är sagt att dom kommer använda en egen helt ny motor så får man väl lita på att den är utvecklad med just de styrkor och fördelar som gynnar TES-serien. Men det kommer säkert se helt ok ut, sen får mod-communityn sköta resten.

Det borde iaf stå glasklart för dom vid det här laget att mod-vänligheten är det som driver försäljningen och livslängden på spelet i alla dessa år, så det kan dom inte ignorera. Det har ju blivit lite av Bethesda's grej. Dom släpper alltid modverktyg till de här spelen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Tror inte heller att grafiken kommer att vara så, men ditt argument att det ska kunna spelas på konsoler håller inte då Cryenginge 3 funkar på konsol.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Jooh4n:

Tror inte heller att grafiken kommer att vara så, men ditt argument att det ska kunna spelas på konsoler håller inte då Cryenginge 3 funkar på konsol.

Så klart det håller Jag sa inte att cryengine3 inte funkar på konsoller, utan syftade på att dom inte klarar av att rendera nån imponerande grafik i större spel. Spelutvecklarna lär knappast göra spelet märkvärdigt snyggare till PC bara för att det är möjligt med vår överlägsna hårdvara, särskillt inte när dom tjänar 200-300 spänn mer per ex på konsoll-marknaden. Så traditionellt sett lär det rent grafiskt bli likvärdigt på alla plattformar, bortsett från våra möjligheter till högre upplösning/AA/AF/etc. Sen lär dom som sagt lämna oss möjligheterna att kunna pressa fram mer av motorn med hjälp av fulhack och moddar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Minns att jag nånstans hörde att chansen finns att motorn ska likna den motorn som används i Rage. Har tyvärr ingen källa på det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Tveksamt att vi får något i den klassen. Spelet ska ju drivas på konsoller också, så som vanligt kommer dom agera falskhalsar på den grafiska fronten. Men iom att det nu är sagt att dom kommer använda en egen helt ny motor så får man väl lita på att den är utvecklad med just de styrkor och fördelar som gynnar TES-serien. Men det kommer säkert se helt ok ut, sen får mod-communityn sköta resten.

Det borde iaf stå glasklart för dom vid det här laget att mod-vänligheten är det som driver försäljningen och livslängden på spelet i alla dessa år, så det kan dom inte ignorera. Det har ju blivit lite av Bethesda's grej. Dom släpper alltid modverktyg till de här spelen.

Mods och multiplayer och det här spelet kommer vara bästa genom tiderna! Det enda jag saknar i Oblivion är just multiplayer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Mods och multiplayer och det här spelet kommer vara bästa genom tiderna! Det enda jag saknar i Oblivion är just multiplayer.

Varför multiplayer ? hur skulle det ens funka ?
Se bara på Borderlands, skitjobbigt och hoppa över massor av info och story bara för att dem man spelar med vill gå igenom allt snabbt.
Som vissa som vill ha multiplayer i Mass Effect 3, vissa spel är jag tacksam för att dem får vara otroligt bra spel och inte bara pillas med för att co-op och online ska vara stort.

Permalänk
Medlem

Undrar om Max von Sydow gör någon röst i spelet, eller om det bara är till trailern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Varför multiplayer ? hur skulle det ens funka ?
Se bara på Borderlands, skitjobbigt och hoppa över massor av info och story bara för att dem man spelar med vill gå igenom allt snabbt.
Som vissa som vill ha multiplayer i Mass Effect 3, vissa spel är jag tacksam för att dem får vara otroligt bra spel och inte bara pillas med för att co-op och online ska vara stort.

För att jag spelar med vänner och behöver inte hoppa över storyn. Oblivion är värsta sandboxspelet med en massa mods och extra äventyr. Bara ladda hem något nytt och så kör man multiplayer med en polare genom äventyret.

Man behöver inte ens göra main story! Man kan köra värsta rövarpacket som lever på råna och plundra.
Tänk dig att du spelar det här spelet med en kompis och kör igenom hela storyn tillsammans. Fan va mycket mer spännande det skulle vara om man körde real light mod (man måste ha fackla för att se i mörker). Då är det grymt bra med en companion som går runt med en fackla och lyser upp i mörkret så man inte får en goblin upp i rumpan.

EDIT: Borderlands funkar bra att köra multiplayer. Har kört rätt långt i spelet tillsammans med vänner och det var roligt. Vi skippade inte storyn.

Det som du stör dig på är nog att köra multiplayer med randoms över Internet. Då lär story aldrig fungera eller liknande. Men kör du med vänner lär det vara guld värt. Precis som med Never Winter Nights.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

För att jag spelar med vänner och behöver inte hoppa över storyn. Oblivion är värsta sandboxspelet med en massa mods och extra äventyr. Bara ladda hem något nytt och så kör man multiplayer med en polare genom äventyret.

Man behöver inte ens göra main story! Man kan köra värsta rövarpacket som lever på råna och plundra.
Tänk dig att du spelar det här spelet med en kompis och kör igenom hela storyn tillsammans. Fan va mycket mer spännande det skulle vara om man körde real light mod (man måste ha fackla för att se i mörker). Då är det grymt bra med en companion som går runt med en fackla och lyser upp i mörkret så man inte får en goblin upp i rumpan.

EDIT: Borderlands funkar bra att köra multiplayer. Har kört rätt långt i spelet tillsammans med vänner och det var roligt. Vi skippade inte storyn.

Det som du stör dig på är nog att köra multiplayer med randoms över Internet. Då lär story aldrig fungera eller liknande. Men kör du med vänner lär det vara guld värt. Precis som med Never Winter Nights.

Stämmer väldigt bra, har många fina minnen från Morrowind dock med två kompisar, jag och varsin character på samma dator så visst är det kul men tycker ändå(högst personlig åsikt) att TES saka vara single, men det är mest för att jag har svårt att se hur man skulle göra det på ett bra och smidigt sätt.
Bara det inte blir i WoW stil så är jag nöjd, Borderlands stilen skulle nog funka ok men med ett så långt spel kanske det kan bli konstigt.

Permalänk
Avstängd

Vi diskuterade det här i Oblivion- tråden, mitt förslag är fortfarande att det skulle vara lite som gamla Diablo med ursprungliga battle.net där man sedan anslöt till en annan användare som agerade server. Min tanke är då att den som agerar server och hostar spelet är den som bestämmer vilka mods som ska ingå och vilka regler som gäller, ex mainquest, friendly fire osv. Skulle det då saknas några mods mellan användaren och servern så laddas de helt enkelt bara mellan användarna. Teoretiskt borde det inte vara så svårt att få med i motorn, men sånt kan jag väldigt lite om.