Svenskutvecklade Magicka

Permalänk
Medlem

Svenskutvecklade Magicka

Om drygt en dag släpps Magicka, ett svenskutvecklat action-rpg spel på Steam. Inget pris ännu dock.
http://store.steampowered.com/app/42910/

Här är en video som visar lite hur gameplay fungerar
http://www.youtube.com/watch?v=6FEd8I3BKE4
Intressant är att de har friendly fire i co-op/multiplayer.

Mer info om spelet
http://www.paradoxplaza.com/games/magicka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Inget pris ännu dock.

GamersGate tar 72 kr för det, och Steam lär inte vara långt ifrån.

Här är en rolig artikel om 5 misstag man bör undvika när man spelar Magicka. Ser ut att bli ett roligt spel att spela med kompisar

Permalänk
Hjälpsam

I thought everyone knew that wizards can't swim. They are shy and don't like to take of their robes so they skipped swimclass.

LOL

Ser gulligt ut.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

GamersGate tar 72 kr för det, och Steam lär inte vara långt ifrån.

De har fått upp priset på Steam nu, €9,99 vilket blir cirka 90:-. Observera att om man köper på Gamersgate får man ändå det som Steamspel vad jag förstått. Så man tjänar cirka 18:- på att köpa det på GG även om man vill ha det på sitt Steamkonto.

Permalänk
Medlem

Rock, Paper, Shotgun har skrivit en artikel om spelet,
"Five mistakes to avoid in Magicka"
http://www.rockpapershotgun.com/2011/01/24/spell-check-5-mist...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De har fått upp priset på Steam nu, €9,99 vilket blir cirka 90:-. Observera att om man köper på Gamersgate får man ändå det som Steamspel vad jag förstått. Så man tjänar cirka 18:- på att köpa det på GG även om man vill ha det på sitt Steamkonto.

är du säker på det? har för mig jag såg en tråd på deras forum där det stog att vanliga versionerna inte gick att aktivera på steam.

Permalänk
Medlem

Varför har man en M60 i fantasymiljö? Ser ganska skoj ut, speciellt med co-op.

Permalänk
Medlem

oooh spelet ser ju fantastiskt ut, blir LÄTT ett köp av detta.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Får 9,99USD när jag kolla på det, blir ju 70kr om man kan köpa det för dollar ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Myyyys spel! hoppas någon polare vill lira!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsDfreQ:

är du säker på det? har för mig jag såg en tråd på deras forum där det stog att vanliga versionerna inte gick att aktivera på steam.

Nej inte säker, de har tyvärr inte skrivit det i klartext på Gamersgate. Det står bara så här "DRM: kräver en tredjepartsnedladdning samt konto". Det är Paradox spel och Gamersgate är faktiskt är deras egen digitala sajt och inte har någon klient så verkar det ovanligt. Sen läste jag det i en kommentar på ett annat forum att det var Steam. Men ta det för overifierat innan det släpps.

Edit: På Paradox forum säger en från Gamersgate att det är Steam versionen här;
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?517196-Gam...!

En kort releasetrailer släpptes igår också
http://www.youtube.com/watch?v=-nXdnuvT01c

Edit 2: Demo uppe på Steam
http://store.steampowered.com/app/42910/

Permalänk
Medlem

Spelat igenom demot, tyckte det var riktigt kul. Svårt också, kan tänka mig att det blir en hel del kombinationer att hålla reda på längre fram. Tycker bara att det är bra dock, alldeles för många enkla spel idag. Hade en del problem med bågskyttar och knockdown, men kom på att utnyttja sköld (inte på en själv utan framför) på bra sätt.

Permalänk
Medlem

Inte alls omöjligt att man testar detta spelet!

tog bort citat till ett borttaget inlägg
Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilken tid släpps det på steam 17??

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av erdraug:

Vilken tid släpps det på steam 17??

Köpte det nyss och är inne i spelet, så det har väl släppts redan.

edit: irriterande att man inte kan mappa om mus inställningarna, hatar att behöva använda middle mouse button..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det riktigt fina är att det nu har både släppts och patshats; hoppas att det lösar alla hosting- och spela-fler-än-två-problem.

Permalänk
Medlem

Tydligen väldigt buggigt, och eftersom jag inte kan vara sämre än alla andra blir det en Rock, Paper, Shotgun-länk : http://www.rockpapershotgun.com/2011/01/25/magicka-launched-b...

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Tråkigt, hoppas de fixar det snabbt. Jag märkte en bugg i demot, en mob som jag gjorde pushback på och han försvann in i terrängen, fastnade och encountern slutade inte. Hittade den till slut och kunde sen fortsätta.

Permalänk
Medlem

Spelade ett par timmar igår med en polare... Fy fan vilket roligt spel! Finns gott om referenser genom hela spelet till filmer/serier/andra spel som får mig att börja garva samtidigt som det finns gott om roliga spells att testa och leka med.

Av dessa timmar spenderades en timme av att vara i första rummet efter tutorialen där vi bara spammade olika spells för att testa och leka

Sedan var det också roligt att bara spela, hitta vapen och tillsammans få panik när man använder vissa spells. Vet vid ett tillfälle lade en polare upp en själd samtidigt som jag gjorde en arcane beam som studsade runt inuti våran sköd och allla dog. Detta är nog de bästa 90kr jag någonsin spenderat!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel! Jag kommer ihåg när de först presenterade spelet på datorspels-tävlingen som jag inte kommer ihåg namnet på för några år sedan. Sjukt långt har de kommit sen dess och nu är det ett riktigt kul spel!

Skaffade det igår, Adventure och challenge fungerade bra men tyvärr är Multiplayer fullt med krascher och buggar. Lätt värt 90kr ändå ^^

Permalänk
Medlem

Kan vi återgå till ämnet?

Sitter och längtar lite på jobbet, ska bli roligt att komma hem och spela med polarna igen och se ifall vi kan lyckas misslyckas igen och få in några epiq självmordsattacker

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Köpte precis, håller på att ladda ner.

Såg att de gått upp i topp på Steams försäljningslista, om än tillfälligt så bra för dem.

Permalänk

Ser ju sjukt mysigt ut, helt klart värt att testa med polarna

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Kan vi återgå till ämnet?

Sitter och längtar lite på jobbet, ska bli roligt att komma hem och spela med polarna igen och se ifall vi kan lyckas misslyckas igen och få in några epiq självmordsattacker

NEJ!!

Ser rätt kul ut på de få bilder jag kunnat se, de mesta sidor som länkats i tråden är blockade här från jobbet

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Steam-versionen fungerar inte tydligen med andra versioner. Jag tycker det borde stå en varningstext på Steam. Fast det är kanske inte ovanligt för Steam-spel. Men det kan ju vara bra att varna ändå för folk som nyss börjat använda Steam, vilket jag gjorde i julrean.

Citat:

So here's the deal. The Steam version of the game is ready and shipped (steam will activate it on the 25th or 26th).

The non-steam version is not ready yet, we still have a few network issues to resolve.

I won't get into the technical stuff too much but the steam version uses steamworks (game browser , LAN, and direct IP) and the non-steam has another solution for online play (which supports LAN and direct IP).

We decided we didn't want to release the non-steam unless it was as stable as the steam version). We don't think it's fair to you guys to start selling a game unless the online play works fine.

So we offered our partners a choice, wait for the non-steam version (no ETA atm) or take the steam version. Most opted for the latter since that'd mean they'd can be a part of the release.

We'll get back to you as soon as we can with more info. But this week is steam week if you want to play Magicka.

I know this will piss some people off, I'd be pissed too. But I know that a lot more people would be pissed if there was no release at all.

Regards, Shams

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?514444-Ste...

Permalänk
Medlem

Lirar med en polare men blir jäkligt frustrerad då vi inte får revive att fungera.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Köpte det nyss och är inne i spelet, så det har väl släppts redan.

edit: irriterande att man inte kan mappa om mus inställningarna, hatar att behöva använda middle mouse button..

Ny patch

Skrivet av STEAM:

Added keyboard binding for cast self (default middle mouse button)

Haha, efter patchen så finns ikoner för haste, revive och alla dom

Men då funkar dom inte så klart

Permalänk
Medlem

Detta spel är störtskönt! Några patchar till sen är dom på banan riktigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick revive att fungera till slut, fattar inte varför det inte funkade från början, vi hade försökt med space flera gånger.
Nåja, körde ihop med en polare, kom till 3:e banan. Sen kom man inte så mycket längre, det buggade ur så att vi inte såg vad den andre gjorde.
Hoppas de fixat till ikväll, spelet är grymt roligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."