Permalänk
Medlem

Hjälp med Dreamweaver CS5

Halloj Allesammans.

Jag hade tänkt starta en liten firma. Hade lagt ihop en hemsida för ett bra tag sen. Då använde jag mig av Dreamweaver CS3.

Hade sparat ihop allt arbete (egentligen var det en template) i en map.

Nu när jag försöker öppna filen (.css) med CS5 kan jag inte arbeta med filen design messigt utan bara koda.

Undrar vad som har gått fel?

Jag vill alltså kunna klicka på 'design' för att kunna redigera text innehåll. Kan inte mycket kodning.

All hjälp uppskattas.

Hälsningar
Syntax.

Permalänk
Medlem

Jag har testat Dreamweaver för några år sedan, men jag kan inte minnas att man kunde spara några projekt som fick någon speciell filändelse till för Dreamweaver då.

Iallafall så försöker du öppna en CSS fil. En CSS fil är till för designen på hemsidan, all textstorlek, hur alla boxar och menyer ska se ut etc.

Du har antagligen en projektmapp, har du bara en CSS fil i den mappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onaona:

Jag har testat Dreamweaver för några år sedan, men jag kan inte minnas att man kunde spara några projekt som fick någon speciell filändelse till för Dreamweaver då.

Iallafall så försöker du öppna en CSS fil. En CSS fil är till för designen på hemsidan, all textstorlek, hur alla boxar och menyer ska se ut etc.

Du har antagligen en projektmapp, har du bara en CSS fil i den mappen?

Har den som en projektmapp. Där har jag delat upp det i flera andra mappar. Varje map är en del av hemsidan.

Exempelvis. Startsida - Tjänster - Kontakt osv.

Permalänk
Medlem

.css är antagligen en css-fil. Det finns ingen grafisk representation av en css-fil utan HTML-kod.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Nja, efter en tid grubblande kom jag fram till följande.

- Det är inte .css filen som man ska editera utan det är html filen som man öppnar för att göra ändringar.

Tackar er alla som försökt hjälpa. Det värmer.

Tack en, en gång.

Återkommer när hemsidan är klar för eventuell kritik.