Jeg har ikke spilt verken beta eller utgivelsesversjonen av SWTOR, men etter å ha fulgt med på livestream o.l. mener jeg å ha lagt merke til følgende negative trekk:
• IP'et er ikke basert på klassisk Star Wars
• SWTOR er egentlig ikke et MMO spill, så interaksjon med andre virker spesielt begrenset
• SWTOR likner litt på Star Trek Online har jeg inntrykk av
• SWTOR synes å likne på WoW (level grind)
• Modellene og teksturene på figurene ser ut til å være simple
• Få eller ingen verktøy for spilleren til å bedrive rollespilling, pga. simpel spillmekanikk
• En altfor simpel spillmekanikk gjør det antagelig umulig å oppleve noen innlevelse med fantasi
• SWTOR har ingen døgnsyklus og virker veldig statisk
• Jeg har ikke sett noen chrome tekstur i SWTOR, mangel på slik metall tekstur virker rart
• Alt av bygninger virker overskalert
• SWTOR har "healing guns" så vidt jeg veit
• SWTOR har personlige skjoldgeneratorer, dette virker veldig anti Star Wars aktig synes jeg
• Lyssaberen er ikke lenger et fryktet våpen, og er sammenliknbar med en stokk
• SWTOR har blastervåpen hvor plasmabolter ikke skytes rett fram men søker seg inn mot mål
• Romskipspilldelen er såpass ensformig at dette virker heller meningsløst
• Speederbike's har visst kun 50% større hastighet enn det å sprinte av hva jeg har hørt
• Modellene av romskipene omkring virker simple synes jeg
• Dialogene med npc'ene virker for simple, er ikke imponert
• Modelleringen av Yoda er latterlig dårlig utført, i SWTOR så likner han mer på noe fra gremlins
• Alt av våpen virker overskalert
SWTOR virker alt for statisk og det er helt uinteressant for meg å engang prøve spillet.