Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Finns t.ex inga optimiseringsinställningar för R300 i config-filen, vilket det däremot gör för GeForce-korten...
Dessa optimiseringsinställningar är allt som finns än så länge:
r_useStandardGL
r_useParhelia
r_useNV20
r_useNV30
r_useGL2
Så här ser konsolloggen ut efter man har laddat spelet:
X--Gl_NV_register combiners not found
X--Gl_NV_Vertex Array_Range not found
X--Gl_NV_fence not found
X--Gl_NV_Vertex_program1_1 not found
Couldn't find proc address for: Gl Active Stencil Face NV
---using GL_ATI_seperate_stencil
---using GL_ATI_fragment_shader
---using GL_ext_vertex_shader
---using GL_ext_vertex_array_object
X--GL_GL2_geometry_shader not found
---------R_NV20_init------------------
NOT AVAILABLE
--------R_NV30_init------------------
NOT AVAILABLE
-------R-200_init----------------
----------------------------------
Gl_num_fragment_registers_ATI: 6
Gl_num_fragment_constants_ATI: 8
Gl_Num_passes_Ati: 2
Gl_Num_instructions_per_pass_ATI: 8
Gl_Num_Instructions total_ATI: 16
Gl_Num_loopback_components_ATI: 3
Gl_Num_input_interloper_components_Ati: 3
-----------par init--------------------
----------------------------------------
----------GL2_init-------------------
NOT AVAILABLE
Allocating ATI_vertex_array_object memory
-----got 32 megs
idVertexcache: allocated 33554432 megs of physical memory
Om du ser någonting med R300 så kan man börja undra... Notera minnesallokeringen i Doom ]|[, den är lite lustig...