Trodde smått jag skulle bli bannad för mitt förra inlägg, men ni som nu vet,
Om man gör en kass jämförelse,
Sammanfattning av några saker,
Gilla listan:
Mycket utforskning vad det verkar frånsett buggar i nuläget som verkar orsaka låsningar, men antar då att detta borde vara temporära problem.
(WoW ger väldigt lite creds för sådant, har de annan syn på detta i TESO skulle det onekligen vara intressant att veta mer om hur det är upplagt för att få creds som är praktiskt användbara utan att vara låst till en "mainline" (morrowind har inte det problemet, därav frågan, men åas så vet jag inte hur man översätter sådana koncept på ett MMO multiplayer på et bra sätt (achievements och motsvarande är extracandy men ger ju sällan vettiga creds menar jag).).)
2. Combatsystem igen...
Saker jag inte trivs med i WoW som exempel,
1. Det går inte att styra/kontrollera enskilda slag och hugg (något som faktiskt gick att göra i morrowind om man ville men mig veterligen inte i Skyrim och deffinitivt inte i WoW).
2. Träffar "känns" inte, ger inte mer än luft i WoW tycker jag.
3. Det går sällan att klara slag helt utan "manacheating" pga ovanstående (dvs grav obalans WoW har extrema problem med manarunkande idag vilket förtar hela spelkänslan.).
Helt Playerstyrda Swordfights och liknande med detaljkontroll i FPS liknande PvP combats där träffar verkligen "känns" vore ju helt enkelt Awsome!!! om det gick att få till vettigt. Blotta tanken får mig att börja dregla! men har tyverr inte sett det i något spel so far, iaf inte med den känslan tyverr.
.