CS:GO kunde inte utnyttja den stora cachen i 5800X3D, däremot kan cs2 göra det.
Sitter själv med en 5800x3d och ligger runt 450-700fps på DM om jag kör fps_max 0, kör generellt fps_max 500 dock och i premier så ser jag den sällan dippa under även om mycket händer med granater osv.
Finns givetvis vissa weakspots men det gäller alla, t.ex när man löper genom redroom i ancient efter man spawnar som CT eller glor på vattnet när hela laget kubbar igenom. Men det är ju pga att spelet är dåligt optimerat för tillfället.
Här är en video som visar lite benchmarks och 5800X3D drar jämnt med t.ex. 7700X:
https://youtu.be/ZwG8TauuMVM?t=308
Tycker siffrorna stämmer rätt bra överens med det jag själv upplevt i CS:GO och CS2.
Värt att tillägga kanske men med 1440x1080 stretch, 4x MSAA, high shadows och medium textures så snurrar min 3080 runt 90% GPU usage i CS2 så den här processorn tillåter definitivt GPUn att sträcka lite på benen. Cappar jag FPSen på typ 300 är det såklart inte fallet men eftersom frametimesen är rätt kassa i CS2 vill man köra så högt det bara går.