Unreal Tournament 2004

Eftersom det fungerar lite olika beroende på vilka inställningar man använder skall vi titta extra på detta i några av spelen. Först börjar vi med Unreal Tournament 2004.

Vid dessa inställningar ser det inte bra ut för varken 7800GTX eller SLI-resultaten.

Här ser det fortfarande mindre bra ut för 7800GTX och SLI-resultaten, men 6600GT börjar tappa lite mot de övriga.

Först i 1600x1200 börjar 7800GTX utmärka sig lite, men fortfarande får man sämre resultat med SLI-tekniken.

Små skillnader med inställningarna 4xAA och 8xAF vid 1024x768. SLI-ger lite sämre resultat och 6600GT halkar lite efter.

Lite större skillnader med dessa inställningar.

Nu börjar 7800GTX ge märkbart mer prestanda än 6800Ultra, men det är ännu inte i närheten av de skillnader som Nvidia brukar prata om. SLI-tekniken verkar också ge en smärre prestandavinst.

En del skillnader vid dessa inställningar och lite märkliga resultat med SLI (men det handlar om marginella skillnader).

Först vid dessa inställningar får vi se riktigt märkbara skillnader mellan modellerna. Här ger 7800GTX helt klart en fördel oavsett om det är med ett kort eller SLI.

Här ser vi sannolikt hur de flesta diagrammen ser ut i många tester. Vi har således ungefär sådana skillnader som Nvidia pratade om när korten kom. Ett 7800GTX presterar här ungefär som 6800Ultra i SLI.